Lyhyt kysymys arvon asiantuntijat. Olen ostamassa Buster L:ään 50 hv 4t. konetta. Kumpi on parempi Honda vai Suzuki? Ja miksi?
Kiitos
Honda vai Suzuki 50hv
16
9384
Vastaukset
- Mutta
Suzuki on ruisku ja 12 venttiilinen. Honda on 3 kaasarilla ja 6 venttiilinen. Suzukissa hiukka tiheenpi välitys mutta kiertää taas puolestaan enemmän kun honda. Suzuki painaa 108kg ja honda 91kg. Suzuki maksaa 6100€ ja Honda 7250 (hinnat valmistajien sivuilta ongittuna). Mä ostasin suzukin koska ruisu on varmasti taloudellisempi ja kun niitä pohjamaalilla maalattuja hondia on niin paljon :) Paha sanoo. Mottorit kamppailee kuutiolla,tehoilla,takuilla täysin samassa sarjassa.
- jjkk
Korjaus:
Viiskymppisen Hondan kampanjahinta tais olla noin kuuden tonnin paikkeilla, joten Honda on siis halvempi.
Itsellä on nelikymppinen Honda ja se on sama kone vähän kuristettuna. Hyvin on pelannut. Ei moitittavaa. Neljän vuoden takuu, tosin taitaa olla nykyisin myös Suzukeissa. Hyvä kone, varmasti myös Suzuki on hyvä.
- käyttöön
Tällä ja muillakin palstoilla on ollut tietoja siitä, että isommissa kaasarikoneissa pääsee esim. uistelukäytössä, kun ajetaan pitkiä aikoja lähes tyhjäkäynnillä, bensaa öljyn sekaan.
Ruiskukoneissa ei tätä ongelmaa ole, vai mitä kertovat käytännön kokemukset?- Jokke
Itse ostaisin Sukisukin (paitsi jos paino on kriittinen), koska se on uudempaa tekniikkaa jolloin taloudellisuuden ja kylmäkäynnistyvyyden voisi olettaa olevan parempia.
Vaikka harvempi konettaan myytäväksi hankkii, uskon kuitenkin, että Ruiskukoneessa myös jälleenmyyntiarvo on parempi. - ei mielestäni
Enpä usko, että mitään eroa olisi kaasarien ja suihkutuksen välillä noihin öljyn laimenemisiin. Kummatkin systeemit muodostavat seoksen imusarjassa.
Kokemusta ei taida löytyä koska tyypillinen laimentaja on ollut Hondan BF50 jota ei saa ruiskulla vieläkään. Muissa ei ongelmaa ole kerrottu olevan ainakaan samassa määrin.
- sale
Eikös Honda kuitenkin myy aika hyvin ja käytettynäkin kysyntä on ovaa.
- Jari N
Moi, en usko että kummankaan kanssa tulee ongelmia. Kysy tarjouksia ja valitse edullisempi.
- Innokas ostaja
Kiitos kommenteista. Eipä noissa taida eroja juuri olla, joten taidan päätyä Suzukiin, koska se on uudempaa tekniikkaa. Siitä uutuudesta ei välttämättä ole mitään hyötyä, mutta olisipahan linjassa muidenkin ostopäätösten kanssa.
- koim
Ilman muuta kannattaa ostaa Yamaha 50-60hv kone L busteriin. Ovat suorasuihkutus EFI moottoreita.
Tai vertaile itse.- taas kerran
Missään 4-t perämoottoreissa ei ole SUORAsuihkutusta vaan kaikki ovat imusarjaan suihkuttavia.
Yamaha, Mercury, Selva ja Mariner tulevat toisesta tehtaasta ja Suzuki ja Johnsson (vai Evariko se on se 4-tahti Bombardierilla) tulevat toisesta tehtaasta. Kaikissa 50 heppaisissa on suihkutus imusarjaan. - siis tietenkin
taas kerran kirjoitti:
Missään 4-t perämoottoreissa ei ole SUORAsuihkutusta vaan kaikki ovat imusarjaan suihkuttavia.
Yamaha, Mercury, Selva ja Mariner tulevat toisesta tehtaasta ja Suzuki ja Johnsson (vai Evariko se on se 4-tahti Bombardierilla) tulevat toisesta tehtaasta. Kaikissa 50 heppaisissa on suihkutus imusarjaan.Honda kaasareilla jäi mainitsematta. Se on oma valmiste.
- sen verran
siis tietenkin kirjoitti:
Honda kaasareilla jäi mainitsematta. Se on oma valmiste.
Että se kamppailee ihan eri sarjassa. Suzuki ja honda on reilu 800 kuutioisia ja yamaha 1000 kuutioinen. Yamahan teholuokka on 50-60hp ja suzuki/honda 40-50hp. Näitä moottoreita ei kannata verrata keskenään koska tehossa kuutioihin, vääntöön koska yamaha voittaa todennäkoisesti.Hondan 40-50 on sama kone kaasareissa ahdistus (todennäkoisin)ja suzuki kierrättää konetta 50hp:na enemmän kun 40 hp:na.Varmaan siksi yamaha maksaakin enemmän (kuutiotilavuus) kuin honda ja suzuki. Ja siitä polttoaineen suihkutuksesta...EFI ei ole merkitystä kun vertaat yamahaa ja suzukia. Molemmissa sama tekniikka.
- Silvia
sen verran kirjoitti:
Että se kamppailee ihan eri sarjassa. Suzuki ja honda on reilu 800 kuutioisia ja yamaha 1000 kuutioinen. Yamahan teholuokka on 50-60hp ja suzuki/honda 40-50hp. Näitä moottoreita ei kannata verrata keskenään koska tehossa kuutioihin, vääntöön koska yamaha voittaa todennäkoisesti.Hondan 40-50 on sama kone kaasareissa ahdistus (todennäkoisin)ja suzuki kierrättää konetta 50hp:na enemmän kun 40 hp:na.Varmaan siksi yamaha maksaakin enemmän (kuutiotilavuus) kuin honda ja suzuki. Ja siitä polttoaineen suihkutuksesta...EFI ei ole merkitystä kun vertaat yamahaa ja suzukia. Molemmissa sama tekniikka.
http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_message.asp?mid=119071
Linkissä Vetouistelu.com:sta löytynyt artikkelin eri 50 hv moottoreita saman Buster L:n perästä.
Honda, Mercury, Yamaha ja Suzuki - mies_
Silvia kirjoitti:
http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_message.asp?mid=119071
Linkissä Vetouistelu.com:sta löytynyt artikkelin eri 50 hv moottoreita saman Buster L:n perästä.
Honda, Mercury, Yamaha ja SuzukiTestistä bongattua:
Jos haluaa pitää kulutuksen aisoissa niin Hondalla saa 0.72l/maili nopeutta 24.5 solmua kun taas esim. Mercyllä samalla kulutuksella saadaan ainostaan 20.5 solmua!
Jos taasen ajetaan tankki tyhjäksi 5500 rmp:llä, pääsevät kaikki konee liki samaan matkaan eli n. 44 km. Kierrosten (ja nopeuden lisäys) ei anna lisää ajomatkaa. - Innokas ostaja
Mahtaako Yamaha olla kalliimpi, kuin Honda tai Suzuki? Kuinka paljon se vaikuttaa käytännön ajossa, että Yamaha on tilavuudeltaan isompi kone? Jostain syystä venekauppias tarjosi Busteria joko Hondalla tai Suzukilla, eikä puhunut muista vaihtoehdoista. Jäi se mielikuva, että nuo olisivat ne edullisimmat. Yamahalla taitaa olla paras maine. Itse olen ajellut Hondalla, Yamahalla, Evinrudella, Mercurylla ja vanhoilla Johnsoneilla ja kaikki ovat pelanneet ihan hyvin. Kiitos kommenteista.
- Anonyymi
Susuki 50 hv ruisku lähtee kylmänä käyntiin käy hyvin lämpimämnä ei lähde käyntiin kuin lisäkaasua käyttämällä käy hyvin mutta kun kaasun poistaa kone sammuu eikä lähde normaalisisti käyntiin missä vika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176