Honda vai Suzuki 50hv

Innokas ostaja

Lyhyt kysymys arvon asiantuntijat. Olen ostamassa Buster L:ään 50 hv 4t. konetta. Kumpi on parempi Honda vai Suzuki? Ja miksi?

Kiitos

16

10201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta

      Suzuki on ruisku ja 12 venttiilinen. Honda on 3 kaasarilla ja 6 venttiilinen. Suzukissa hiukka tiheenpi välitys mutta kiertää taas puolestaan enemmän kun honda. Suzuki painaa 108kg ja honda 91kg. Suzuki maksaa 6100€ ja Honda 7250 (hinnat valmistajien sivuilta ongittuna). Mä ostasin suzukin koska ruisu on varmasti taloudellisempi ja kun niitä pohjamaalilla maalattuja hondia on niin paljon :) Paha sanoo. Mottorit kamppailee kuutiolla,tehoilla,takuilla täysin samassa sarjassa.

      • jjkk

        Korjaus:
        Viiskymppisen Hondan kampanjahinta tais olla noin kuuden tonnin paikkeilla, joten Honda on siis halvempi.

        Itsellä on nelikymppinen Honda ja se on sama kone vähän kuristettuna. Hyvin on pelannut. Ei moitittavaa. Neljän vuoden takuu, tosin taitaa olla nykyisin myös Suzukeissa. Hyvä kone, varmasti myös Suzuki on hyvä.


    • käyttöön

      Tällä ja muillakin palstoilla on ollut tietoja siitä, että isommissa kaasarikoneissa pääsee esim. uistelukäytössä, kun ajetaan pitkiä aikoja lähes tyhjäkäynnillä, bensaa öljyn sekaan.

      Ruiskukoneissa ei tätä ongelmaa ole, vai mitä kertovat käytännön kokemukset?

      • Jokke

        Itse ostaisin Sukisukin (paitsi jos paino on kriittinen), koska se on uudempaa tekniikkaa jolloin taloudellisuuden ja kylmäkäynnistyvyyden voisi olettaa olevan parempia.

        Vaikka harvempi konettaan myytäväksi hankkii, uskon kuitenkin, että Ruiskukoneessa myös jälleenmyyntiarvo on parempi.


      • ei mielestäni

        Enpä usko, että mitään eroa olisi kaasarien ja suihkutuksen välillä noihin öljyn laimenemisiin. Kummatkin systeemit muodostavat seoksen imusarjassa.

        Kokemusta ei taida löytyä koska tyypillinen laimentaja on ollut Hondan BF50 jota ei saa ruiskulla vieläkään. Muissa ei ongelmaa ole kerrottu olevan ainakaan samassa määrin.


    • sale

      Eikös Honda kuitenkin myy aika hyvin ja käytettynäkin kysyntä on ovaa.

    • Jari N

      Moi, en usko että kummankaan kanssa tulee ongelmia. Kysy tarjouksia ja valitse edullisempi.

    • Innokas ostaja

      Kiitos kommenteista. Eipä noissa taida eroja juuri olla, joten taidan päätyä Suzukiin, koska se on uudempaa tekniikkaa. Siitä uutuudesta ei välttämättä ole mitään hyötyä, mutta olisipahan linjassa muidenkin ostopäätösten kanssa.

    • koim

      Ilman muuta kannattaa ostaa Yamaha 50-60hv kone L busteriin. Ovat suorasuihkutus EFI moottoreita.
      Tai vertaile itse.

      • taas kerran

        Missään 4-t perämoottoreissa ei ole SUORAsuihkutusta vaan kaikki ovat imusarjaan suihkuttavia.

        Yamaha, Mercury, Selva ja Mariner tulevat toisesta tehtaasta ja Suzuki ja Johnsson (vai Evariko se on se 4-tahti Bombardierilla) tulevat toisesta tehtaasta. Kaikissa 50 heppaisissa on suihkutus imusarjaan.


      • siis tietenkin
        taas kerran kirjoitti:

        Missään 4-t perämoottoreissa ei ole SUORAsuihkutusta vaan kaikki ovat imusarjaan suihkuttavia.

        Yamaha, Mercury, Selva ja Mariner tulevat toisesta tehtaasta ja Suzuki ja Johnsson (vai Evariko se on se 4-tahti Bombardierilla) tulevat toisesta tehtaasta. Kaikissa 50 heppaisissa on suihkutus imusarjaan.

        Honda kaasareilla jäi mainitsematta. Se on oma valmiste.


      • sen verran
        siis tietenkin kirjoitti:

        Honda kaasareilla jäi mainitsematta. Se on oma valmiste.

        Että se kamppailee ihan eri sarjassa. Suzuki ja honda on reilu 800 kuutioisia ja yamaha 1000 kuutioinen. Yamahan teholuokka on 50-60hp ja suzuki/honda 40-50hp. Näitä moottoreita ei kannata verrata keskenään koska tehossa kuutioihin, vääntöön koska yamaha voittaa todennäkoisesti.Hondan 40-50 on sama kone kaasareissa ahdistus (todennäkoisin)ja suzuki kierrättää konetta 50hp:na enemmän kun 40 hp:na.Varmaan siksi yamaha maksaakin enemmän (kuutiotilavuus) kuin honda ja suzuki. Ja siitä polttoaineen suihkutuksesta...EFI ei ole merkitystä kun vertaat yamahaa ja suzukia. Molemmissa sama tekniikka.


      • Silvia
        sen verran kirjoitti:

        Että se kamppailee ihan eri sarjassa. Suzuki ja honda on reilu 800 kuutioisia ja yamaha 1000 kuutioinen. Yamahan teholuokka on 50-60hp ja suzuki/honda 40-50hp. Näitä moottoreita ei kannata verrata keskenään koska tehossa kuutioihin, vääntöön koska yamaha voittaa todennäkoisesti.Hondan 40-50 on sama kone kaasareissa ahdistus (todennäkoisin)ja suzuki kierrättää konetta 50hp:na enemmän kun 40 hp:na.Varmaan siksi yamaha maksaakin enemmän (kuutiotilavuus) kuin honda ja suzuki. Ja siitä polttoaineen suihkutuksesta...EFI ei ole merkitystä kun vertaat yamahaa ja suzukia. Molemmissa sama tekniikka.

        http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_message.asp?mid=119071

        Linkissä Vetouistelu.com:sta löytynyt artikkelin eri 50 hv moottoreita saman Buster L:n perästä.

        Honda, Mercury, Yamaha ja Suzuki


      • mies_
        Silvia kirjoitti:

        http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_message.asp?mid=119071

        Linkissä Vetouistelu.com:sta löytynyt artikkelin eri 50 hv moottoreita saman Buster L:n perästä.

        Honda, Mercury, Yamaha ja Suzuki

        Testistä bongattua:

        Jos haluaa pitää kulutuksen aisoissa niin Hondalla saa 0.72l/maili nopeutta 24.5 solmua kun taas esim. Mercyllä samalla kulutuksella saadaan ainostaan 20.5 solmua!

        Jos taasen ajetaan tankki tyhjäksi 5500 rmp:llä, pääsevät kaikki konee liki samaan matkaan eli n. 44 km. Kierrosten (ja nopeuden lisäys) ei anna lisää ajomatkaa.


      • Innokas ostaja

        Mahtaako Yamaha olla kalliimpi, kuin Honda tai Suzuki? Kuinka paljon se vaikuttaa käytännön ajossa, että Yamaha on tilavuudeltaan isompi kone? Jostain syystä venekauppias tarjosi Busteria joko Hondalla tai Suzukilla, eikä puhunut muista vaihtoehdoista. Jäi se mielikuva, että nuo olisivat ne edullisimmat. Yamahalla taitaa olla paras maine. Itse olen ajellut Hondalla, Yamahalla, Evinrudella, Mercurylla ja vanhoilla Johnsoneilla ja kaikki ovat pelanneet ihan hyvin. Kiitos kommenteista.


    • Anonyymi

      Susuki 50 hv ruisku lähtee kylmänä käyntiin käy hyvin lämpimämnä ei lähde käyntiin kuin lisäkaasua käyttämällä käy hyvin mutta kun kaasun poistaa kone sammuu eikä lähde normaalisisti käyntiin missä vika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      116
      3705
    2. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      71
      3091
    3. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2704
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      75
      2432
    5. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      19
      2389
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      31
      2309
    7. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2207
    8. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2151
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      27
      2036
    10. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      90
      1970
    Aihe