nunna vs. tulikivi

urpo

Mahtaako kellään olla kokemusta esim. nunnan carolina duo 3 kulmatakkaleivinuunista. On hinnaltaan hieman kalliimpi kuin "vastaava" tulikiven 2050 malli, tulikivikauppias sanoo että tulikivi lämpenee pienemmällä puumäärällä, koska palokaasut kiertää koko uunin ennen kuin poistuu hormiin, näin sanottiin myös tulikiven nettisivuilla. Eli olisi lähinnä mukava kuulla kokemuksia nunnauunin omistajilta täst lämpöhommasta, eli lämpeneekö se nuunnauuni koko alalta vai vaan joko takan osasta tai leivinuunin kohdasta riippuen kummassa pitää tulia ja mites sitten se tulikiven laita??????

9

5229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvän vedon

kannalta. Kiertää ne kaasut nunnassakin.

• Wille

Nunnauunin myyjältä,miten palokaasut kiertää.Kyseisen valmistajan esitteistä voi myös yrittää asiaa selvittää,niissä pitäs olla leikkauskuvia.Käsittääkseni näiden valmistajien uuneissa on eroja.(on ainakin aiemmin ollut,nykytilanteesta en tiedä)On sen verran kallis hankinta,että kannatta harkita huolella.

• turpo-

Meillä oli molempien tehtaitten tuotteet. Toinen on jo lähtenyt ja toinen vielä odottelee kevättä...

• urpo

Oliko kumpikii sitte iha SHITTEJÄ uuneja vai mihi ne lähtee????? Mikä vikana???

• Nunnalla lämmittävä

Tuskin voi verrata kumpi lämpiää vähemmällä puumäärällä.
      Savukaasut kyllä kiertää Nunnassakin koko uunin ympäri.
      Nunnassa on erilaista arina, jossa pystyy raitisilmaa säätämään paljon enemmän kuin Tulikiven vastaavassa.Takan puolella.
      Raitisilma on tärkeimpiä asioita puunpalamisessa, ja minulla Nunna omakotitalossa ja Tulikivi mökillä, ja täytyy sanoa että Nunna kuluttaa aavistuksen verran vähemmän puuta ja tuhkaa tulee vähemmän juuri tuon tehoarinan vuoksi, sekä käyttää tasalaatuisempaa vuolukiveä. Mutta kivenlaatu on tietysti uunikohtainen ero.
      Nunnan kannalla minä enemmän olen.

• lisäksi

nunnalla voi poltaa pellettiä ilman minkäänlaista lisälaitetta juuri tuon kultaisenarina systeemin vuoksi. Nunnan polttaa puhtaammin.

• Hanna Karttunen ins.

Ei varmaankaan paljon eroa , riippuu paljon kumman malli enemmän mielyttää. Minä löysin nunnan mallistosta kivemman mallin. Paljonhan ne puhuu niistä nunnan hyvästä ja tehokkaasta arinasta. Polttaa kuulemma jotenkin puhtaammin. Mulla vaikutti myös ostopäätökseen joku amerikassa tehty testi jossa uunia oli poltettu 48 tuntia yhtäjaksoisesti se kärsimättä tai hajoomatta. Itse kun olen joskus aika kova lämmittämään.

• Kumman valitset

samanlaisia lämpiämään molemmat.
      Valitse se kumpi miellyttää sinua ulkonäkönsä puolesta.
      molemmilla valmistajilla on "teho poltto" arinat uusissa malleissansa.
      Nunna uuni taitaa vaan enemmän mainita siitä arinastaan esitteissään kuin tulikivi.

• leipuriman

Katso että kinkkupelti jouluna sopii uuniin.Meillä on nunna ja kinkku sopii uuniin.Naapuri valitsi tulikiven ja pelti ei mahdu uuniin?Onko näissä leivinuunin uuneissa koko erot vielä,en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe