Mahtaako kellään olla kokemusta esim. nunnan carolina duo 3 kulmatakkaleivinuunista. On hinnaltaan hieman kalliimpi kuin "vastaava" tulikiven 2050 malli, tulikivikauppias sanoo että tulikivi lämpenee pienemmällä puumäärällä, koska palokaasut kiertää koko uunin ennen kuin poistuu hormiin, näin sanottiin myös tulikiven nettisivuilla. Eli olisi lähinnä mukava kuulla kokemuksia nunnauunin omistajilta täst lämpöhommasta, eli lämpeneekö se nuunnauuni koko alalta vai vaan joko takan osasta tai leivinuunin kohdasta riippuen kummassa pitää tulia ja mites sitten se tulikiven laita??????
nunna vs. tulikivi
9
5229
Vastaukset
- hyvän vedon
kannalta. Kiertää ne kaasut nunnassakin.
- Wille
Nunnauunin myyjältä,miten palokaasut kiertää.Kyseisen valmistajan esitteistä voi myös yrittää asiaa selvittää,niissä pitäs olla leikkauskuvia.Käsittääkseni näiden valmistajien uuneissa on eroja.(on ainakin aiemmin ollut,nykytilanteesta en tiedä)On sen verran kallis hankinta,että kannatta harkita huolella.
- turpo-
Meillä oli molempien tehtaitten tuotteet. Toinen on jo lähtenyt ja toinen vielä odottelee kevättä...
- urpo
Oliko kumpikii sitte iha SHITTEJÄ uuneja vai mihi ne lähtee????? Mikä vikana???
- Nunnalla lämmittävä
Tuskin voi verrata kumpi lämpiää vähemmällä puumäärällä.
Savukaasut kyllä kiertää Nunnassakin koko uunin ympäri.
Nunnassa on erilaista arina, jossa pystyy raitisilmaa säätämään paljon enemmän kuin Tulikiven vastaavassa.Takan puolella.
Raitisilma on tärkeimpiä asioita puunpalamisessa, ja minulla Nunna omakotitalossa ja Tulikivi mökillä, ja täytyy sanoa että Nunna kuluttaa aavistuksen verran vähemmän puuta ja tuhkaa tulee vähemmän juuri tuon tehoarinan vuoksi, sekä käyttää tasalaatuisempaa vuolukiveä. Mutta kivenlaatu on tietysti uunikohtainen ero.
Nunnan kannalla minä enemmän olen.- lisäksi
nunnalla voi poltaa pellettiä ilman minkäänlaista lisälaitetta juuri tuon kultaisenarina systeemin vuoksi. Nunnan polttaa puhtaammin.
- Hanna Karttunen ins.
Ei varmaankaan paljon eroa , riippuu paljon kumman malli enemmän mielyttää. Minä löysin nunnan mallistosta kivemman mallin. Paljonhan ne puhuu niistä nunnan hyvästä ja tehokkaasta arinasta. Polttaa kuulemma jotenkin puhtaammin. Mulla vaikutti myös ostopäätökseen joku amerikassa tehty testi jossa uunia oli poltettu 48 tuntia yhtäjaksoisesti se kärsimättä tai hajoomatta. Itse kun olen joskus aika kova lämmittämään.
- Kumman valitset
samanlaisia lämpiämään molemmat.
Valitse se kumpi miellyttää sinua ulkonäkönsä puolesta.
molemmilla valmistajilla on "teho poltto" arinat uusissa malleissansa.
Nunna uuni taitaa vaan enemmän mainita siitä arinastaan esitteissään kuin tulikivi.- leipuriman
Katso että kinkkupelti jouluna sopii uuniin.Meillä on nunna ja kinkku sopii uuniin.Naapuri valitsi tulikiven ja pelti ei mahdu uuniin?Onko näissä leivinuunin uuneissa koko erot vielä,en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693