nenä natisee

naksu

Onko kenelläkään hoidettu/diagnosoitu vastaavia oireita? Minulla on todettu lievä allergia, joka aiheuttaa nuhaoireita esim. koivun kukkiessa. Tästä riippumaton ja paljon ikävämpi "tauti" on se, että saan usein flunssan jälkeen ja toisinaan itsenäisenä muka "poskiontelotulehduksen", eli toinen, yleensä oikea nenäontelo särkee ja tuntuu paineiselta ja molemmat ontelot naksuvat koko ajan paineen vaihteluista. Naksuna on niin kovaa että ulkopuoliset kuulevat sen. Limaa ei kuitenkaan erity kovinkaan paljon ja kun menen lääkärille, limakalvot eivät ole erityisen tulehtuneet ja bakteeriviljely ei anna merkkiä tulehduksesta, joten en saa mitään lääkitystä ja lääkäri epäilee joskus minua luulosairaaksi. Naksuna ja paineen aiheuttama kipu on kuitenkin kova ja häiritsee erityisen paljon nukkuessa. Kipu ja natina kestää yleensä ainakin viikon. Oireet eivät poistu nenän limakalvoja rauhoittavilla allergialääkkeilläni, joten en usko että kyse on allergisesta reaktiosta. Olen maininnut allergialääkäreilleni muutaman kerran tästä ja he sivuuttivat sen olkaansa kohauttaen: eihän missään ollut allergisen tulehduksen oireita. Voiko tämä tuskallinen paine nenäonteloissa johtua liian ahtaista nenäonteloista, tai puhkeamattomasta viisaudenhampaasta tai hampaiden väärästä asennosta, eli pitäisikö mennä hammaslääkärille eikä jälleen kurkku- ja nenäspesialistille? Kukaan lääkäri ei tunnu suhtautuvan vaivoihini vakavasti, mutta ne uusivat parikymmentä kertaa vuodessa ja pilaavat niinä aikoina elämäni tehokkaasti.

4

7414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolta.-.-.-.-

alempaa otsikon "kaikille nuhanenille" alta jutut. Sieltä voi poikia sulle apuja. Tuo maitohappobakteerien sekoittaminen keitettyyn, jäähdytettyyn veteen ja vanhalla nasoliini pullolla suihkuttelu nenään on ollut meillä käytössä, ja on ollut tehokas.

• naksu

Kiitos vihjeestä, enpä huomannut itse ketjua. Kokeilen maitohappoa. Suolalla huuhtelua olen yrittänyt, mutta se tekee limakalvoni sietämättömän kuiviksi. Kaikki vihjeet ovat tarpeen!

• tuolta.-.-.-.-2
        naksu kirjoitti:

Kiitos vihjeestä, enpä huomannut itse ketjua. Kokeilen maitohappoa. Suolalla huuhtelua olen yrittänyt, mutta se tekee limakalvoni sietämättömän kuiviksi. Kaikki vihjeet ovat tarpeen!

meillä tosiaan käytössä DDS nimisiä m.happobakt.kapseleita, ja yhdestä kapselista riittää kolmeen suihkepullolliseen liuosta. Vesi pitää siis olla keitettyä ja jäähtynyttä. Perheen pienimmälle on tipauteltu pipetillä, kun ei vielä suihkehomma onnistu. Minulla alkuun sattui suihkuttelu nenään hirveästi kun limakalvot oli ohuet ja rikki, mutta jatkoin hammasta purren, enkä turhaan. Nyt ei mitään ongelmia, ilma kulkee molemmista sieraimista kun muistaa päivittäin suihkutella. Ja Perheessämme jotka ei tätä konstia käytä, sairastivat megaluokan flunssan äskettäin, ja meihin "suihkuseurapiiriläisiin" ei lentsu iskenyt. Enpä keksi muuta miksi flunssa meidät jätti rauhaan. Vähäkö helppo ja halpa juttu :) Minäkin tein tuota suolahommaa, mutta en saanu siitä oikein apua. Voihan olla et toinen sopii toisille paremmin. Eiku kokeileen, ja muistappa antaa palautetta kun olet jonkun aikaa "harrastanut".

• vielä,.-,
        tuolta.-.-.-.-2 kirjoitti:

meillä tosiaan käytössä DDS nimisiä m.happobakt.kapseleita, ja yhdestä kapselista riittää kolmeen suihkepullolliseen liuosta. Vesi pitää siis olla keitettyä ja jäähtynyttä. Perheen pienimmälle on tipauteltu pipetillä, kun ei vielä suihkehomma onnistu. Minulla alkuun sattui suihkuttelu nenään hirveästi kun limakalvot oli ohuet ja rikki, mutta jatkoin hammasta purren, enkä turhaan. Nyt ei mitään ongelmia, ilma kulkee molemmista sieraimista kun muistaa päivittäin suihkutella. Ja Perheessämme jotka ei tätä konstia käytä, sairastivat megaluokan flunssan äskettäin, ja meihin "suihkuseurapiiriläisiin" ei lentsu iskenyt. Enpä keksi muuta miksi flunssa meidät jätti rauhaan. Vähäkö helppo ja halpa juttu :) Minäkin tein tuota suolahommaa, mutta en saanu siitä oikein apua. Voihan olla et toinen sopii toisille paremmin. Eiku kokeileen, ja muistappa antaa palautetta kun olet jonkun aikaa "harrastanut".

ja säilytys sit jääkaapis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe