Geishan muistelmat

umbreon

niin haluaisin kommenttia elokuvasta, jos joku on nähnyt ennakkoon? :)

13

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japanitar

      Elokuva on lähes täysin kirjaa noudatteleva. erittäin hyvin on toteutettu, lavastus ja puvustus on täydellistä ja näyttelijät eläytyvät rooliinsa todella hyvin. Käy siis ihmeessä katsomassa kun teattereihin tulee

      • Kaolla

        Oli kyllä hyvä leffa ja hyvät näyttelijät, mutta koko leffan ajan häiritsi ajatus, että päänäyttelijähän ei oikeasti ole edes japanilainen. Tuntu jotenki siltä, et jenkit on halunnu siihen rooliin vaan "jonkun" aasialaisen näyttelijän (eihän kukaan erota onko kyse japanilaisesta vai kiinalaisesta, eihän?) se oli ainoa asia, joka kiusas, mutta muuten oli hieno elokuva.


      • Kaolla kirjoitti:

        Oli kyllä hyvä leffa ja hyvät näyttelijät, mutta koko leffan ajan häiritsi ajatus, että päänäyttelijähän ei oikeasti ole edes japanilainen. Tuntu jotenki siltä, et jenkit on halunnu siihen rooliin vaan "jonkun" aasialaisen näyttelijän (eihän kukaan erota onko kyse japanilaisesta vai kiinalaisesta, eihän?) se oli ainoa asia, joka kiusas, mutta muuten oli hieno elokuva.

        Zhang Ziyin lisäksi Gong Li sekä Michelle Yeoh ovat Kiinalaisia. Päänelikosta ainoastaan Ken Watanabe on Japanilainen. Niin että vaikuttaa vähän siltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet rooleihin länsimaisille tunnetuimmat aasialaiset näyttelijät, viis mistä ovat kotoisin. Ja hiukan pöhköä sekin miksi japanilaiset puhuvat englantia, varsinkin kun Zhang Ziyin englannin taito ei aivan briljanttia ole (no japani tuskin sen parempaa).
        Taidanpi käydä katsaisemassa elokuvan, vain jos joku pyytää mukaan.


      • Kaolla
        Kanooh kirjoitti:

        Zhang Ziyin lisäksi Gong Li sekä Michelle Yeoh ovat Kiinalaisia. Päänelikosta ainoastaan Ken Watanabe on Japanilainen. Niin että vaikuttaa vähän siltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet rooleihin länsimaisille tunnetuimmat aasialaiset näyttelijät, viis mistä ovat kotoisin. Ja hiukan pöhköä sekin miksi japanilaiset puhuvat englantia, varsinkin kun Zhang Ziyin englannin taito ei aivan briljanttia ole (no japani tuskin sen parempaa).
        Taidanpi käydä katsaisemassa elokuvan, vain jos joku pyytää mukaan.

        Siis tosi tyhmää, että ne puhuu englantia. Ja vielä Japanissa, missä ne tunnetusti ei "kovin" hyvin englantia puhu. Tyypillistä, ku ei amerikkalaiset tykkää kattoo leffaa, jos siinä puhutaan jotain muuta ku englantia =D


      • _-_-_-_-_

    • kahteen kertaan

      Ensimmäisellä kerralla olin jo lähes epätoivoinen ja masentunut siitä kaikesta epätoivosta, harmaudesta ja kulttuurin erilaisuudesta!

      Toisella kerralla leffa avautui jo paljon paremmin, mutta olen edelleen sitä mieltä, että elokuva on kaurismäkisen etäinen, harmaa, surullinen, epätoivoinen, tunteita pidättelevä. Jotakin sellaista, kuin riippuisi depression rajamailla. Ei siis mikään hupipätkä. Ja edelleen häiritsi, että kolme päänäyttelijää ovat kiinalaisia, myös näyttävät kiinalaisilta eivätkä japanilaisilta.

      Siis, et mitään suurta menetä, vaikka et näekkään tätä leffaa!

      • umbreon

        kiitos mielipiteistä, haluan kyllä ehdottomasti nähdä tämän. luultavasti kyseiset viat johtuvat tästä: japanilaisia naisnäyttelijättäriä on ehkä vähän harvemmin kuin kiinalaisia (en ole varma asiasta) tai sitten he eivät ole niin hyviä. elokuvassa on sen takia pakko puhua englantia, koska nämä kiinalaiset näytteliät eivät jaksa opetella japania, joka ei ole kyllä tarpeenkaan. :) mutta kuuden oscarin ehdokas..


    • mina

      En tiedä käynkö elokuvan teatterissa katsomassa vai odotanko dvd:tä. Zhang Ziyi on yksi lempi näyttelijöistäni, mutta en minä tahdo hänen japanilaista esittävän ja puhuvan huonoa englantia päälle.

      Jos näyttelijät puhuisivat japania voisin olla jopa innoissani elokuvasta, mutta tuo kieli asia tökkii kyllä pahasti.

      Sama ongelma kuin elokuvassa Viimeinen keisari, jonka Bertolucci on ohjannut. Muuten oikein mainio elokuva, mutta miksi ihmeessä kiinalaiset näyttelijät puhuvat englantia vaikka esittävät kiinalaisia? En ymmärrä.

    • leffafriikki

      ja kyllä tykkäsin. visuaalisesti upea leffa. tarina alkoi ehkä loppua kohden hieman tylsistyä, mutta kokonaisuudessaan upea elokuva joka jäi mieleen. aion ostaa dvd:n kunhan sellainen tulee.

      • umbreon

        Oli minun mielestä kyllä hyvä elokuva. :)luulin että se olis ollut tylsempi mutta ihan näkemisen arvoinen. Aion kans ehkä ostaa dvdn kun tulee kauppoihin.


    • loistava

      mutta MIKSI NOBULLA ON KAKSI KÄTTÄ..?!?

      • Okasan

        Ehkä se muuten näyttäis rumalta. Niin kuin siinä geissoilla ei ole valkoista meikkiä, koska sekin näyttäisi rumalta.


      • umbreon
        Okasan kirjoitti:

        Ehkä se muuten näyttäis rumalta. Niin kuin siinä geissoilla ei ole valkoista meikkiä, koska sekin näyttäisi rumalta.

        onhan niillä geishoilla valkoinen meikki? :o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe