niin haluaisin kommenttia elokuvasta, jos joku on nähnyt ennakkoon? :)
Geishan muistelmat
13
3639
Vastaukset
- japanitar
Elokuva on lähes täysin kirjaa noudatteleva. erittäin hyvin on toteutettu, lavastus ja puvustus on täydellistä ja näyttelijät eläytyvät rooliinsa todella hyvin. Käy siis ihmeessä katsomassa kun teattereihin tulee
- Kaolla
Oli kyllä hyvä leffa ja hyvät näyttelijät, mutta koko leffan ajan häiritsi ajatus, että päänäyttelijähän ei oikeasti ole edes japanilainen. Tuntu jotenki siltä, et jenkit on halunnu siihen rooliin vaan "jonkun" aasialaisen näyttelijän (eihän kukaan erota onko kyse japanilaisesta vai kiinalaisesta, eihän?) se oli ainoa asia, joka kiusas, mutta muuten oli hieno elokuva.
Kaolla kirjoitti:
Oli kyllä hyvä leffa ja hyvät näyttelijät, mutta koko leffan ajan häiritsi ajatus, että päänäyttelijähän ei oikeasti ole edes japanilainen. Tuntu jotenki siltä, et jenkit on halunnu siihen rooliin vaan "jonkun" aasialaisen näyttelijän (eihän kukaan erota onko kyse japanilaisesta vai kiinalaisesta, eihän?) se oli ainoa asia, joka kiusas, mutta muuten oli hieno elokuva.
Zhang Ziyin lisäksi Gong Li sekä Michelle Yeoh ovat Kiinalaisia. Päänelikosta ainoastaan Ken Watanabe on Japanilainen. Niin että vaikuttaa vähän siltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet rooleihin länsimaisille tunnetuimmat aasialaiset näyttelijät, viis mistä ovat kotoisin. Ja hiukan pöhköä sekin miksi japanilaiset puhuvat englantia, varsinkin kun Zhang Ziyin englannin taito ei aivan briljanttia ole (no japani tuskin sen parempaa).
Taidanpi käydä katsaisemassa elokuvan, vain jos joku pyytää mukaan.- Kaolla
Kanooh kirjoitti:
Zhang Ziyin lisäksi Gong Li sekä Michelle Yeoh ovat Kiinalaisia. Päänelikosta ainoastaan Ken Watanabe on Japanilainen. Niin että vaikuttaa vähän siltä, että elokuvan tekijät ovat halunneet rooleihin länsimaisille tunnetuimmat aasialaiset näyttelijät, viis mistä ovat kotoisin. Ja hiukan pöhköä sekin miksi japanilaiset puhuvat englantia, varsinkin kun Zhang Ziyin englannin taito ei aivan briljanttia ole (no japani tuskin sen parempaa).
Taidanpi käydä katsaisemassa elokuvan, vain jos joku pyytää mukaan.Siis tosi tyhmää, että ne puhuu englantia. Ja vielä Japanissa, missä ne tunnetusti ei "kovin" hyvin englantia puhu. Tyypillistä, ku ei amerikkalaiset tykkää kattoo leffaa, jos siinä puhutaan jotain muuta ku englantia =D
- _-_-_-_-_
Puvustuksen ja lavastuksen onnistuminen on tietysti makuasia....
http://www.immortalgeisha.com/ig_bb/viewforum.php?f=19&sid=8dd5a768e9664ab3811b069472ea9cf6
- kahteen kertaan
Ensimmäisellä kerralla olin jo lähes epätoivoinen ja masentunut siitä kaikesta epätoivosta, harmaudesta ja kulttuurin erilaisuudesta!
Toisella kerralla leffa avautui jo paljon paremmin, mutta olen edelleen sitä mieltä, että elokuva on kaurismäkisen etäinen, harmaa, surullinen, epätoivoinen, tunteita pidättelevä. Jotakin sellaista, kuin riippuisi depression rajamailla. Ei siis mikään hupipätkä. Ja edelleen häiritsi, että kolme päänäyttelijää ovat kiinalaisia, myös näyttävät kiinalaisilta eivätkä japanilaisilta.
Siis, et mitään suurta menetä, vaikka et näekkään tätä leffaa!- umbreon
kiitos mielipiteistä, haluan kyllä ehdottomasti nähdä tämän. luultavasti kyseiset viat johtuvat tästä: japanilaisia naisnäyttelijättäriä on ehkä vähän harvemmin kuin kiinalaisia (en ole varma asiasta) tai sitten he eivät ole niin hyviä. elokuvassa on sen takia pakko puhua englantia, koska nämä kiinalaiset näytteliät eivät jaksa opetella japania, joka ei ole kyllä tarpeenkaan. :) mutta kuuden oscarin ehdokas..
- mina
En tiedä käynkö elokuvan teatterissa katsomassa vai odotanko dvd:tä. Zhang Ziyi on yksi lempi näyttelijöistäni, mutta en minä tahdo hänen japanilaista esittävän ja puhuvan huonoa englantia päälle.
Jos näyttelijät puhuisivat japania voisin olla jopa innoissani elokuvasta, mutta tuo kieli asia tökkii kyllä pahasti.
Sama ongelma kuin elokuvassa Viimeinen keisari, jonka Bertolucci on ohjannut. Muuten oikein mainio elokuva, mutta miksi ihmeessä kiinalaiset näyttelijät puhuvat englantia vaikka esittävät kiinalaisia? En ymmärrä. - leffafriikki
ja kyllä tykkäsin. visuaalisesti upea leffa. tarina alkoi ehkä loppua kohden hieman tylsistyä, mutta kokonaisuudessaan upea elokuva joka jäi mieleen. aion ostaa dvd:n kunhan sellainen tulee.
- umbreon
Oli minun mielestä kyllä hyvä elokuva. :)luulin että se olis ollut tylsempi mutta ihan näkemisen arvoinen. Aion kans ehkä ostaa dvdn kun tulee kauppoihin.
- loistava
mutta MIKSI NOBULLA ON KAKSI KÄTTÄ..?!?
- Okasan
Ehkä se muuten näyttäis rumalta. Niin kuin siinä geissoilla ei ole valkoista meikkiä, koska sekin näyttäisi rumalta.
- umbreon
Okasan kirjoitti:
Ehkä se muuten näyttäis rumalta. Niin kuin siinä geissoilla ei ole valkoista meikkiä, koska sekin näyttäisi rumalta.
onhan niillä geishoilla valkoinen meikki? :o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674