Kumi(kondomi)allergia

kertokaas

Olen tässä miettinyt että voikohan poikaystäväni olla kondomeille allerginen ja miten se ilmenee? Voiko se ilmentyä kutinana ja ehkä pienenä kipuna ja voiko siihen liittyä jotain vuotoa?

vastatkaa joku kiitos:)

20

25283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu

      Hej
      Voiphan se olla allergiaa. Tuttavallani on kumiallergia (nainen) ja kesti kuulemma hetken tajuta, että se on kortsu, joka aiheuttaa julmetun kutinan... MIehellä vois kuvitella myös iho-oireita ja ylimääräistä turvotusta...

    • kumiallergineN

      Kannattaa kokeilla tuleeko oireita kumittomilla kondomeilla... Ainakin Durex Avanti on kumiton ja saa nykyään tavarataloistakin.

    • vaiva..

      Olen 25 vuotias nainen, ja testeissä mulla todettu erittäin paha kumiallergia. Mulla se ilmenee kondomien yhteydessä kutinana ja kipuna alapäässä, muuten esim. jos käytän suojakäsineitä jotka on tehty kumista, käsiä alkaa kutittamaan, naama turpoaa, ja tulee punaiseksi ihottumasta.
      Pahin mahdollinen vaihtoehto mulla on, että saatan mennä normaalia kondomia käytettäessä shokkiin.

      Onneksi syön pillereitä...nuo lateksittomat vaihtoehdot ovat tosiaan Durex Avanti ja rfsun Zenith. Ovat kalliimpia, 5kpl:n pakkaus maksaa n.9-11 euroa, mutta ennemmin maksan, kuin sairastun=) Näitä löytyy apteekeista, ja marketeista ainakin (Anttila, Citymarket)

      • annaliinukka

        Minä olen noille avanteille vielä allergisempi, kuin kumille!


    • ammunkoitto

      kumiallergiaa voi esiintyä ihan kellä vain.oireina ovat punoitus ja kutina.kannattaa käydä allergiatesteissä tai ostaa apteekista lateksittomia kondomeita, jos epäilee asiaa.

      • kysymysmerkkinä

        Olen miettinyt josko itselläni olisi myös allergia... Tosin punoitus ja kutina ilmenee jälkeenpäin ja useasti itse aktin aikana kondomi tuntuu epämukavalta... Mistään suojakäsineistä ei ihoni ole reagoinut. Sukupuolitautien oireisiinkaan ei mikään muu viittaa ja tuskinpa joka partnerilla jotain pöpöjä on. :/ Haluaisin tietää ilmeneekö teillä, jolla on todettu allergia, kutinaa ja punoitusta myös päivien jälkeen aktista?


      • JannaS
        kysymysmerkkinä kirjoitti:

        Olen miettinyt josko itselläni olisi myös allergia... Tosin punoitus ja kutina ilmenee jälkeenpäin ja useasti itse aktin aikana kondomi tuntuu epämukavalta... Mistään suojakäsineistä ei ihoni ole reagoinut. Sukupuolitautien oireisiinkaan ei mikään muu viittaa ja tuskinpa joka partnerilla jotain pöpöjä on. :/ Haluaisin tietää ilmeneekö teillä, jolla on todettu allergia, kutinaa ja punoitusta myös päivien jälkeen aktista?

        Minä saan lateksikondomeista hiivatulehduksen. Yhdynnän aikana kondomi tuntui todella epämiellyttävältä, jopa kivuliaalta ja alapääni alkoi kutisemaan ja polttelemaan pahasti. Altistus päättyi aina hiivatulehdukseen.

        Hoitamattomana kutina, punoitus ja paksu valkovuoto saattoivat kestää useita päiviä.

        Minulla allergia on terveellä iholla onneksi todella lievä, voin pitää lateksihanskoja käsissäni melko pitkiäkin aikoja, kunhan ihoni on ehjä ja terve. Sen sijaan rikkinäisellä iholla ja limakalvoilla reaktio on nopea ja voimakaskin.

        Suosittelen kokeilemaan lateksittomia kondomeja. Niitä saa ainakin apteekeista ja suurimmista marketeista.


      • =39
        JannaS kirjoitti:

        Minä saan lateksikondomeista hiivatulehduksen. Yhdynnän aikana kondomi tuntui todella epämiellyttävältä, jopa kivuliaalta ja alapääni alkoi kutisemaan ja polttelemaan pahasti. Altistus päättyi aina hiivatulehdukseen.

        Hoitamattomana kutina, punoitus ja paksu valkovuoto saattoivat kestää useita päiviä.

        Minulla allergia on terveellä iholla onneksi todella lievä, voin pitää lateksihanskoja käsissäni melko pitkiäkin aikoja, kunhan ihoni on ehjä ja terve. Sen sijaan rikkinäisellä iholla ja limakalvoilla reaktio on nopea ja voimakaskin.

        Suosittelen kokeilemaan lateksittomia kondomeja. Niitä saa ainakin apteekeista ja suurimmista marketeista.

        Tietääkö kukaan mistä voisi johtua kun kokeilin Näkki-kondomia ja seuraavana päivänä oli esinahka aika kuivan oloinen ja halkeillut, lisäksi tuntui kirvelyä jos liikutin sitä. Magic-kondomin käytöstä ei ole tullut mitään vastaavaa ongelmaa. Kumpikin on tietääkseni lateksisia, mutta voisiko esim. kondomin liukkari aiheuttaa tuota reaktiota?


      • tyuiopå
        =39 kirjoitti:

        Tietääkö kukaan mistä voisi johtua kun kokeilin Näkki-kondomia ja seuraavana päivänä oli esinahka aika kuivan oloinen ja halkeillut, lisäksi tuntui kirvelyä jos liikutin sitä. Magic-kondomin käytöstä ei ole tullut mitään vastaavaa ongelmaa. Kumpikin on tietääkseni lateksisia, mutta voisiko esim. kondomin liukkari aiheuttaa tuota reaktiota?

        Tosta kumijutusta sen verran. Itsennäli tulee myös Näkki-kondomeista oireita penikseen. Iho on kuiva ja punoittaa. Myös pientä halkeilua.
        Samat oireet tulevat muillakin kondomeilla mutta paljon paljon lievempinä.


      • Temppuilija
        JannaS kirjoitti:

        Minä saan lateksikondomeista hiivatulehduksen. Yhdynnän aikana kondomi tuntui todella epämiellyttävältä, jopa kivuliaalta ja alapääni alkoi kutisemaan ja polttelemaan pahasti. Altistus päättyi aina hiivatulehdukseen.

        Hoitamattomana kutina, punoitus ja paksu valkovuoto saattoivat kestää useita päiviä.

        Minulla allergia on terveellä iholla onneksi todella lievä, voin pitää lateksihanskoja käsissäni melko pitkiäkin aikoja, kunhan ihoni on ehjä ja terve. Sen sijaan rikkinäisellä iholla ja limakalvoilla reaktio on nopea ja voimakaskin.

        Suosittelen kokeilemaan lateksittomia kondomeja. Niitä saa ainakin apteekeista ja suurimmista marketeista.

        Kondomit ikävä kyllä liukastetaan silikonivoiteella. En ymmärrä mitä koekaniineja ihmisistä on tullut. Silikoni tehdään hiekasta. Ja valmis silikoni on edelleen ikäänkuin hiekkaa. Se hankaa limakalvoja ja altistaa mikroskoopisille haavaumille. Ja kun haavaumia tulee on helposti kemikaaliallerginen tai kumiallerginen. Tämä halkeaminen tietysti lisää riskejä ja kun niitä tulee alapään limakalvoille niin naisen sisällä alkaa äkkiä muhimaan tulehduksia josta hyvinkin voisin kuvitella tulevan lopulta hiivatulehdus. Silikoni on perseestä ja sellainen liukkari sotkee ja jää limakalvolle vaika sen pesee. limakalvosta tulee pitkäksi aikaa ikäänkuin kestolaminoitu.


      • Temppuilija
        Temppuilija kirjoitti:

        Kondomit ikävä kyllä liukastetaan silikonivoiteella. En ymmärrä mitä koekaniineja ihmisistä on tullut. Silikoni tehdään hiekasta. Ja valmis silikoni on edelleen ikäänkuin hiekkaa. Se hankaa limakalvoja ja altistaa mikroskoopisille haavaumille. Ja kun haavaumia tulee on helposti kemikaaliallerginen tai kumiallerginen. Tämä halkeaminen tietysti lisää riskejä ja kun niitä tulee alapään limakalvoille niin naisen sisällä alkaa äkkiä muhimaan tulehduksia josta hyvinkin voisin kuvitella tulevan lopulta hiivatulehdus. Silikoni on perseestä ja sellainen liukkari sotkee ja jää limakalvolle vaika sen pesee. limakalvosta tulee pitkäksi aikaa ikäänkuin kestolaminoitu.

        Ja kestolaminoinnin alla on kiva muhinoida kuten bakteerien...Silikoni voi olla yksi allergian aiheuttajia kuten kumikemikaalit ja kumi itsessään. Lateksiton koondomi ei siis välttämättä pelasta sellaista jolla on nämä kaikki allergiat. Ja vaikka olisi herkkä vain silikonille niin ne kortsut jotka ovat liukastamattomia ovat kuitekin kumia ja niissä on kumikemikaaleja. Loppu onkin sitten ajan kysymys milloin senkin käyttö loppuu. Mutta pelastus varmasti suurimmalle osalle siinä että jos silikoniliukkari on hyvin laadukas niin se ei aiheuta limakalvoille ongelmia(voin tietysti puhua vain miesten puolesta).

        Esimerkki allergisoivista kumeista vaikka muuta kumit ei juuri allergisoi mitenkään:
        Protex merkki.

        Sitten merkki jossa epävarmaa onko kyse allergiasta vaiko liian pienen kumin aiheuttamasta ongelmas(kyllä liian pieni kumi voi aiheuttaa vaikka verenpurkauman väärän paikkaan, siinä voi sitten ihmetellä aikansa mutta voi joutua ihmettelemään kauankin): RFSU- melkein kaikki sultanit ja rfsu kumit.
        RFSU kumit on kyllä ihottumaakin aiheuttanut ja kun verrataan asioita niin pasante, manix, durex ja pari muuta ei aiheuta yhtään mitään.


    • :3

      -Mulla tullu kanssa varmaa kumi allergia ku yhdynnän jälkeen kutinaa , kihelmöintiä ja pissalla kun käy nii sattuu niiku ois pissatulehus mut ei ole :/ pitää varmaa poikaystävälle kertua ja ostaa eri kondomeja... Kauan nää oireet kestää?

      • lateksitonkiitos'

        Joo itsellä sama! Auttaako jos menee pissatulehdus testeihin, jos sieltä saisi jotain tähän helpotukseen? itsellä kestäny nyt 2 päivää viime yhdynnästä.


    • Hmm...

      Itellä ei itse yhdynnän aikana satu mutta sen jälkeen alkaa pistelemään ja kipuilemaan alapää. Myös kutisee ja punoittaa jonkin verran. Mietin että kyse saattaisi olla allergiasta. Mutta gynelle kun muutenkin menossa niin siellä sitten pitää kysellä tarkemmin.

    • sohvaperuna

      samapä täälläkin 'päin'....
      Seksin jälkeen polttelee ja tuntuu että turpois.. Kuinka tyhmältä se kuulostaakin.
      Mutta tuo että sattuu kun pissaa.. hmh, yleensä se johtuu siitä, että jos et käy seksin jälkeen pissalla.. Alapää 'tulehtuu' hetkeksi ja sen takia kestää pidemmän aikaan..

      • Janschki 50v

        Moi. oon itekin huomannut että A kortsuissa on eroja, etenkin niissä käytetyssä liukkarissa. B Samakin kortsumerkki saattaa yhtäkkiä olla erilainen, eri kumilaatua ja erilaista liukkaria siinä, joten omat huomiot: C omaan kikkeliin ei mítenkään sovi silikoni, heti alkaa terska punottaa ja kesiä. Tilasin netistä kuivia kumeja, ennen panoa panen kortsun sisäpuolelle vähsen vedellä jatkettua tavallista KY liukkaria ja kaverin pyllyyn sitte suoraan tuubista, näin saa vähän "liikettä siihen kortsun ja munan väliin ja tuntuu aika eedvardilta. No, nämähän ovat aika henkilökohtaisia juttuja. Olen pannut merkille että aika tietämätöntä väkeä näissä nettikeskusteluissa usein on, ja onhan se ymmärrettävää, mielikuvilla mennään....... itse olen päätellyt että useimmat halpismerkki kortsut on liukastettu silikonipitoisella aineella, mutta olen huomannut että myös RFSU on alkanut liukastaa silikonilla joitain merkkejä, tai sitten vanha varasto on vielä jollain muulla liukastettu. (grande ei ärsytä omaa värkkiä, ehkä siksi että se on liian iso mulle tai siinä käytetään vielä sitä silikonitonta liukkaria? Silikonin eroittaa siitä erityisesti että se "tahraa" ja jää märkiä jälkiä joka paikkaan tekstiileihin ja että sitä on hankalampi pestä pois iholta. Liukasteena se on kyllä varmaan parasta mutta onko lie kovin terveellistä(?) . Vanha suosittu Sultan merkki meni RFSU:n alaiseksi, nyt ne ovat valmistettu jossain Malesia tjtn ja ymmärtääkseni liukaste lisätään noihin vasta ruotsissa, missä ne pakataan (?), ennen olivat kunnon jenkkilaatua, näin se globalisaatio vaikuttaa. Sanompa vielä että en ole mitenkään kortsutieteilijä muuten mutta on noita tullut käytettyä viimeiset 35 vuotta aika ahkerasti, mieluiten paljaalla vetelen jos saa. Jos joku jaksaa vaivautua, niin olisi kiinnostavaa kuulla esim juuri suomen ja muiden pohjoismaiden johtavan kortsumyyjän kommentit tähän. mukavia panoja kaikille vuonna 2013. t: janski.


    • Buttlover69

      Paha tuohon janskin replaan on mitään lisätä, aika tyhjentävä kertomus yksityiskohtineen.

    • Anonyymi

      Meneekö oireet ohi itsestään? Vai pitääkö tehdä jotakin? Olen nainen. Kipua ja kuumotusta p*llussa!

      N-77

      • Anonyymi

        Tai sitten oireet ovat nyppy/juomu kuvioinnin takia, joka ei kai sovi, sillä minulla ei ole tunnotonta p*llua! Liika stimulointi ei tunnu hyvältä....vaan pahemmalta!

        N-77


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten oireet ovat nyppy/juomu kuvioinnin takia, joka ei kai sovi, sillä minulla ei ole tunnotonta p*llua! Liika stimulointi ei tunnu hyvältä....vaan pahemmalta!

        N-77

        Materiaaleja epäilen kuitenkin enemmän kuin nyppy pintaa. Kaamea toi durex pleasure vai mikä se oli. Roskiin menee! Oikeuteen ne pitäisi haastaa. Ei kai pillu mee pilalle lopullisesti?!! Meneekö tää ohi?!!

        N-77


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe