Mursketta metsätielle

Metsätie

Millaisella murskalla saisi murskattua moreeiinista mursketta metsätille, saisi ihan tien reunasta?
Käykö tavallinen telamurska vai onnko jotain omia härveleitä.
Tuollainen 0-35mm olisi varmaan parasta pintaan.

8

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että murska

ajelis pitkin tietä ja siihen heiteltäs tavaraa kitaan,ei taida onnistua.

• Metsätie

Ei kyllä se täytyis autolla tai traktorilla ajaa.

• Joten pelkillä rahdin hinmnoilla saa jo melkoisen määrän murskettä, ja kun työkin maksaa, siis se murskaaminen ja koneen "ruokkiminen" ja sitten murske pitää kuljettaa vielä koko tien matkalle..
      Joissakin oloissa kannattaa, riippuu hankkeen laajuudesta, kymmeniä kilsoja pitäisi kohteen koon olla.

• lasities

Hiekkamurkeen teko en muuten kalliimpaa kun kalliomurskeen. Vehkeet on vähän erilaisia. Hiakkamurske on muuten hyvää.

• teko on

halvempaa kuin kalliomurskeen teko, mietihän vähän kallion puhdistus, sen ampuminen, rikkominen vasaralla, äly hoi älä jätä!

• joskus......

..nähneeni lehtijutun jossa tielle ajettii pelkkiä kiviä ja sitten traktori käyttöisellä, murskalla pienittiin kivet rikki!
      oli kuvassa muistaakseni valtran perässä ja näytti tommoilta jyrsimeltä päältäpäin millä jyrsitään peltojakin, sitä en tiedä millaiset "terät" mahto moisessa koneessa olla.

• kokeilivat kyllä

Joo se oli pari vuotta sitten kun kokeilivat sitä ja se oli italialainen jyrsin ja sillä piti pystyä jyrsimään suosta kiviin kaikki. Tien pintakin onnistui mutta ei tainnut oikein laite kestää ja italiaanot taisivat ottaa kaikki takaisin.
        Muuten ihan toimiva ja hyvä ajatus mutta suomessa kovempi kivi kun italiassa.

• mursketta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe