Kallista kuljetusta merirosvolle

Omnibussisti

Miten voi maksaa vesibussin siirtäminen maantiekuljetuksena Savonlinnasta Oulujärvelle 40 000 euroa? Kyllä nyt joku vetää jotakin höplästä.

Köyhässä Kainuussa kierrätetään hattua ja kunnilta ruinataan rahaa vesibussiyrittäjälle jotta saataisiin Oulujärvelle vesibussimatkailua kesäksi. Minusta tuntuu että Oulujärveen on tulossa merirosvo- tai järvirosvolaiva.

Vesibussihan voitaisiin ajaa järvireittiä Iisalmeen ja siirtää sieltä maantiekuljetuksena. Se ei ole pitkä matka. Taas kerran kainuulaisia kusetetaan!

45

7396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bjarne

      Kallista on laivan kuljetus maantiellä, sehän on tiedossa mutta kyllä tuo 40 000 eukkoa on ehdottomasti liikaa jos vesibussia ei sitten liikutella limusiinilla.

    • asdfg

      Vaikea arvioida kalleutta, kun ei tiedetä aluksen kokoa. Jos vesibussi on esimerkiksi niin korkea, että joudutaan sähkölinjoja nostamaan, niin tuleehan operaatiolle hintaa. Tai jos paino vaatii erikoislavetin ja -mobiilinosturin. Tuskin Savonlinnasta löytyy esimerkiksi 100 tonnin mobiilinosturia ja sellaisen siirtäminen Turusta Savonlinnaan ja sieltä Oulujärvelle maksaa paljon.

    • Otsoni

      Kyseessä on 200 paikkainen matkustaja-alus. Pituutta ja painoa en vielä tiedä, mutta melkoinen kuljetus joka tapauksessa, että kyllähän tuo kalusto aika kaukaa sinne tuodaan.

      • SipoJsi

        Ei ole pitkä kuljetusmatka, vesibussi tuodaan joko Iisalmesta tai Oulusta maantiekuljetuksena Oulujärvelle. 40 000 e kuljetushinta on alle 200 km matkasta sikamainen.


    • että jotta
      • tiedän...

        On kokemusta noiden maantie siirroista. Noin 15 metrimen, painaa n. 35 tonnia, kuljetettiin lavetin päällä 250 kilometriä, maksoi 1400 euroa, no puolet laskulla ja puolet rekkayrittäjän lapaan...että 40000 menee jonkin muun taskuun kun rekkayrittäjälle....


      • kimppaanko
        tiedän... kirjoitti:

        On kokemusta noiden maantie siirroista. Noin 15 metrimen, painaa n. 35 tonnia, kuljetettiin lavetin päällä 250 kilometriä, maksoi 1400 euroa, no puolet laskulla ja puolet rekkayrittäjän lapaan...että 40000 menee jonkin muun taskuun kun rekkayrittäjälle....

        Sille naapurin Traktoriyrittäjälle mahtavasta savotasta, saatatte asustella jopa samoilla seuduilla, joten tuon kaluston siirtokaan ei tuottane ongelmia ja siinähän saisitte taas vähän tiliä tasata.


    • asdfg

      Kyseessä taitaa olla M/S Juovesi. Kolmikerroksinen, 31 metriä pitkä ja seitsämän metriä leveä alus. Ei siis ihan normi vesibussi, joka voitaisiin nostaa rekan lavalle. Totta perkeleessä tuollaisen roudaaminen maanteitse maksaa ja paljon. Taitaa vakuutus yksinään nielaista ekan viistonnisen.

      • javoihan

        joku tehdä varmaan tarjouksen jos uskoo reilusti halvemmalla tuon hoitavansa.pelkät liikenneopasteiden ja sähköjohtojen poisto ja takaisinlaitto maksaa,mahdolliset risteysten muutokset jjne kaikki maksaa.työtunnit ennen,kuljetuksen aikana ja jälkeen,laitteet jne.elämä on.


      • estonia
        javoihan kirjoitti:

        joku tehdä varmaan tarjouksen jos uskoo reilusti halvemmalla tuon hoitavansa.pelkät liikenneopasteiden ja sähköjohtojen poisto ja takaisinlaitto maksaa,mahdolliset risteysten muutokset jjne kaikki maksaa.työtunnit ennen,kuljetuksen aikana ja jälkeen,laitteet jne.elämä on.

        Varmaan kallista mutta 40000 egee on todellisesti aivan liikaa !!!
        Hyvällä reittisuunnittelulla yöaikaan "viikonloppuna" ei tule isompia ongelmia. Huomattavasti raskaampia ja korkeampia kuljetuksia hoidetaan mm. telakoilla.(ruuhka suomessa)
        Näihin erikoistunut kuljetus firma suomessa on esim. kuljetusneliö Oy.
        Ja jos hinta sielläkään ei tipu vähintään puoleen niin aina kannattaa ottaa lahden toiselle puolen yhteyttä...!!!
        Vakuutukset kerta siirtona (kasko) maksavat noin 1300 euroa, mikäli kuljetuksesta informoidaan vakuutusyhtiötä, sekä se hoidetaan muuten luvan varaisesti (saatto autot ym) mukaan. Tässäkin olisi mielestäni hyvä käyttää esim. autoliittoa "talkoo" hengessä. Kaikki on suhteelista, kuten myös se millainen alus Oulujärvelle todella tarvitaan.....


      • yrittäjälle

        Aikooko kuljetusyritys ottaa tuosta keikasta väh. kolmasosan vuoden liikevaihdostaan ??!!!!! Kiskontaa saatana, soittakaa viroon, tai kilpailuttakaa julkisesti !½!!


      • Venejussi
        estonia kirjoitti:

        Varmaan kallista mutta 40000 egee on todellisesti aivan liikaa !!!
        Hyvällä reittisuunnittelulla yöaikaan "viikonloppuna" ei tule isompia ongelmia. Huomattavasti raskaampia ja korkeampia kuljetuksia hoidetaan mm. telakoilla.(ruuhka suomessa)
        Näihin erikoistunut kuljetus firma suomessa on esim. kuljetusneliö Oy.
        Ja jos hinta sielläkään ei tipu vähintään puoleen niin aina kannattaa ottaa lahden toiselle puolen yhteyttä...!!!
        Vakuutukset kerta siirtona (kasko) maksavat noin 1300 euroa, mikäli kuljetuksesta informoidaan vakuutusyhtiötä, sekä se hoidetaan muuten luvan varaisesti (saatto autot ym) mukaan. Tässäkin olisi mielestäni hyvä käyttää esim. autoliittoa "talkoo" hengessä. Kaikki on suhteelista, kuten myös se millainen alus Oulujärvelle todella tarvitaan.....

        Erikoiskuljetusluvassa määrätään reitti. Ei tartte suunnitella ite eikä edes saa suunnitella.

        Saattoautot on oltava koulutettuja luvallisia juttuja, eivät toimi talkoohengessä eikä taida Autoliiton miehilläkään olla lupia kuin sattumalta, eivätkä tee talkoilla. Saattoautoja on oltava kolme ja poliisi päättää yli 7m leveistä saattaako sen poliisi vai noi saattajat.

        Suurimmat ongelmat aiheutuu tässä kuitenkin korkeudesta. Joudutaan purkamaan linjoja ja ryhmitysmerkkipalkkeja. Päätiet on rakennettu 7m korkeudelle yleensä. Jossain tehdaspaikkakunnilla on korkeampia reittejä. Noin pitkä matka ei onnistu ilman isoja purkuhommia. Tosi monen liikenteenjakajan yli joudutaan menemään.

        Hinta on rasvainen, mutta en ole varma saako sitä halvemmalla tehtyä. Siirto voi kestää parikin yötä. Jo pelkät nostot on aika kalliit.


      • VJ.
        Venejussi kirjoitti:

        Erikoiskuljetusluvassa määrätään reitti. Ei tartte suunnitella ite eikä edes saa suunnitella.

        Saattoautot on oltava koulutettuja luvallisia juttuja, eivät toimi talkoohengessä eikä taida Autoliiton miehilläkään olla lupia kuin sattumalta, eivätkä tee talkoilla. Saattoautoja on oltava kolme ja poliisi päättää yli 7m leveistä saattaako sen poliisi vai noi saattajat.

        Suurimmat ongelmat aiheutuu tässä kuitenkin korkeudesta. Joudutaan purkamaan linjoja ja ryhmitysmerkkipalkkeja. Päätiet on rakennettu 7m korkeudelle yleensä. Jossain tehdaspaikkakunnilla on korkeampia reittejä. Noin pitkä matka ei onnistu ilman isoja purkuhommia. Tosi monen liikenteenjakajan yli joudutaan menemään.

        Hinta on rasvainen, mutta en ole varma saako sitä halvemmalla tehtyä. Siirto voi kestää parikin yötä. Jo pelkät nostot on aika kalliit.

        eikö ton voisi ajaa keväämmällä omin konein Ouluun. Ei olisi kauhean kallista, -tä-mitä-hä


      • ei tod.
        VJ. kirjoitti:

        eikö ton voisi ajaa keväämmällä omin konein Ouluun. Ei olisi kauhean kallista, -tä-mitä-hä

        Taitaa olla järki järven kulkijoilla/yrittäjillä kainuussa hukassa, tottakai kuljetus maksaa, mutta kannattaisi pyyttää maan laajuiset tarjoukset, siis hinta tulee suoraan syvältä, hyvä että joku vielä kehtaa pyytää reilusti...(ei se ole tyhmä kuka pyytää, vaan se joka maksaa..)


      • mahdollisimman
        ei tod. kirjoitti:

        Taitaa olla järki järven kulkijoilla/yrittäjillä kainuussa hukassa, tottakai kuljetus maksaa, mutta kannattaisi pyyttää maan laajuiset tarjoukset, siis hinta tulee suoraan syvältä, hyvä että joku vielä kehtaa pyytää reilusti...(ei se ole tyhmä kuka pyytää, vaan se joka maksaa..)

        pitkälle, kuin mahdollista eikä tuo syväys tunnu kyseisille vesille edes suurelta, eli rauta kuumaksi ja veto päälle, mahd. lähelle omin konein.
        T: Yliperämies Turku


      • Tepi
        ei tod. kirjoitti:

        Taitaa olla järki järven kulkijoilla/yrittäjillä kainuussa hukassa, tottakai kuljetus maksaa, mutta kannattaisi pyyttää maan laajuiset tarjoukset, siis hinta tulee suoraan syvältä, hyvä että joku vielä kehtaa pyytää reilusti...(ei se ole tyhmä kuka pyytää, vaan se joka maksaa..)

        Suomessa lienee kaksi yritystä, jotka pystyy tuollaisen siirtämään, joten nopeasti on tarjoukset kysytty. Yleensä asiakkat isoja yrityksiä, joilla ei ole euroista kiinni. Alle 15000 tuhannen euron, ei tuollaiseen kuljetukseen tarvittava nosto ja siirtokalusto edes liikahda. Sitten muut päälle.

        Se nyt vaan on kallista, jos on köyhä yrittäjä, niin tehköön konkurssin, vaikuttaa aika toivoittomalta räpiköinniltä.

        Samaa hintaluokkaa oli Röytän kuljetus Tampereelle.


      • se varmaan
        Tepi kirjoitti:

        Suomessa lienee kaksi yritystä, jotka pystyy tuollaisen siirtämään, joten nopeasti on tarjoukset kysytty. Yleensä asiakkat isoja yrityksiä, joilla ei ole euroista kiinni. Alle 15000 tuhannen euron, ei tuollaiseen kuljetukseen tarvittava nosto ja siirtokalusto edes liikahda. Sitten muut päälle.

        Se nyt vaan on kallista, jos on köyhä yrittäjä, niin tehköön konkurssin, vaikuttaa aika toivoittomalta räpiköinniltä.

        Samaa hintaluokkaa oli Röytän kuljetus Tampereelle.

        on mutta eikö tuo 40000 euroa kuitenkin sinunkin mielestäsi ole liikaa!!!!??
        Osaan antaa osviittaa, koska merillä olemme hinaamalla tuoneet todella suuria säiliöitä esim kaskisten satamaan virosta, tuolloin kuljetusneliö on hoitanut lastauksen proomuun ja purkauksen maihin, matkan ajan säiliön alla proomussa ovat olleet 4 kpl yli 90 pyöräisiä matalia hydrauli käyttöisiä lavetteja. Eikä merihinaus (n. 10 vrk) ole ihan ilmaisia myöskään, hinurissa on 6 henkilön miehitys ympäri vuorokauden ja jotain ne myös kuluttavat, voittoakin tulee....


      • toki vieläkin
        se varmaan kirjoitti:

        on mutta eikö tuo 40000 euroa kuitenkin sinunkin mielestäsi ole liikaa!!!!??
        Osaan antaa osviittaa, koska merillä olemme hinaamalla tuoneet todella suuria säiliöitä esim kaskisten satamaan virosta, tuolloin kuljetusneliö on hoitanut lastauksen proomuun ja purkauksen maihin, matkan ajan säiliön alla proomussa ovat olleet 4 kpl yli 90 pyöräisiä matalia hydrauli käyttöisiä lavetteja. Eikä merihinaus (n. 10 vrk) ole ihan ilmaisia myöskään, hinurissa on 6 henkilön miehitys ympäri vuorokauden ja jotain ne myös kuluttavat, voittoakin tulee....

        isompaa kalustoa mutta se varmasti maksaa pieniä perkeleitä...


      • otsoni

        Hiljattain vaihtunut M/s Juovedeksi, oliko aikaisemmin mad. M/s Kuopio? en löytänyt aluksen mittoja ja uppoumaa.Nehän selventäisivät kovasti kuljetuksen vaatiman kaluston,mutta veikkaisin aluksen painoksi n.120 tonnia?


      • Opettele kartalta
        VJ. kirjoitti:

        eikö ton voisi ajaa keväämmällä omin konein Ouluun. Ei olisi kauhean kallista, -tä-mitä-hä

        Hyvä Veli, vesibussi on menossa Savonlinnasta Oulujärvelle, tarkemmin sanottuna Vaalaan. Oulu on rannikkokaupunki, mutta Vaala on Oulujärven rannalla sijaitseva pitäjä. Ei se paljon hyödytä, jos vesibussi ajetaan Ouluun. Ei se sieltä pääse Oulujokea pitkin Vaalaan. Välissä on kymmenkunta voimalaitosta.


      • tuopaino
        otsoni kirjoitti:

        Hiljattain vaihtunut M/s Juovedeksi, oliko aikaisemmin mad. M/s Kuopio? en löytänyt aluksen mittoja ja uppoumaa.Nehän selventäisivät kovasti kuljetuksen vaatiman kaluston,mutta veikkaisin aluksen painoksi n.120 tonnia?

        mutta pituus leveys ja korkeus vaikuttavat,ei ehkä busterin kuljetuksessa mutta muuten.


      • på pass

        Noilla mitoilla se 300-350 tonnin paatti, ei aivan joka lavetille.


      • puhetta
        på pass kirjoitti:

        Noilla mitoilla se 300-350 tonnin paatti, ei aivan joka lavetille.

        ei ole ...!!!


      • på pass
        puhetta kirjoitti:

        ei ole ...!!!

        Vessel on astia eikä sitä erota muista astioista muu kuin täyteläisyys kerroin.Tuon kokoisen astian tonnisentti ilman täyteläisyys kerrointa makeassa vedessä on 2,17 tonnia.
        Laske difrentiaali uppoama itse. Keskisyväys vähintään 1 metri. Vai uiko se s tuolla leveydellä puolen metrin vedessä? Hep , hop 1mtr
        displacement 173 tonnia


    • EI !

      yrittäjälle todellakin maksaa siitä, että alkaa yrittämään, pitäisikö ennemmin kuntien(kunnan) ostaa itselleen tällainen alus ??? Eipä olisi kenelläkään varaa vittuilla jos (epätodennäköistä) bisnes vaikka tuottaisi VOITTOA !!!!!!!!!!!!! Perkele, että vituttaa kuullakin rahan ruinaamisesta yrittäjälle, jotta saataisiin yritys toimimaan !!!!!!!!!!!! No antakaa mullekin !

      • varmaan

        Olis nostureita (2kpl) omasta takaa hintaa näiden käyttötunneille kertyy max. 250/tunti, ellei ajeta kauas ja sittenkin jokainen voi laskea mitä maksaa 200 km maanteillä(bussin kuljetus) ?
        Eli jos maksetaan kuskille (50km/h) 50 eur/tunti, toiset mokomat kahdelle saatto autolle, em. hinnat, nostureille laitetaan vaikkapa 20 tuntia per nosturi(mahdotonta), autolle löpöt pistetään reilusti ylä kanttiin 1000(tod. n.500 lit/500km=500 euroa), sitte liikenneopasteiden ja johtojen ym. siirrosta, lyödään 6000 euroa(muutama piuha,mahdotonta), perkele, sitte mietitään vakuutusta, no laitetaan pörssihinnat (8000 euroa(sikaa..) lasketaan yhteen: 8x50 eur=400 eur 400 400=1200 eur 10000(nosturit)=11200 eur 1000(löpöt)=12200 eur 6000 eur(piuhat ym=18200 eur 8000(mahdoton vakuutus)=26200 euroa !!!! Yhteensä, heitetään loput, kerta rahaa on, kuljetysyrittäjälle(mikäli ei näistä kohtuuttomista laskelmista yli jää...)pannaan vaikka 5000 euroa eli YHT SIKA!!HINNOIN maksaa max. 31200 EUROA, en huomioinut alv:ta mutta eiköhän se tullut jo maksettua moneen kertaan........


      • voisi
        varmaan kirjoitti:

        Olis nostureita (2kpl) omasta takaa hintaa näiden käyttötunneille kertyy max. 250/tunti, ellei ajeta kauas ja sittenkin jokainen voi laskea mitä maksaa 200 km maanteillä(bussin kuljetus) ?
        Eli jos maksetaan kuskille (50km/h) 50 eur/tunti, toiset mokomat kahdelle saatto autolle, em. hinnat, nostureille laitetaan vaikkapa 20 tuntia per nosturi(mahdotonta), autolle löpöt pistetään reilusti ylä kanttiin 1000(tod. n.500 lit/500km=500 euroa), sitte liikenneopasteiden ja johtojen ym. siirrosta, lyödään 6000 euroa(muutama piuha,mahdotonta), perkele, sitte mietitään vakuutusta, no laitetaan pörssihinnat (8000 euroa(sikaa..) lasketaan yhteen: 8x50 eur=400 eur 400 400=1200 eur 10000(nosturit)=11200 eur 1000(löpöt)=12200 eur 6000 eur(piuhat ym=18200 eur 8000(mahdoton vakuutus)=26200 euroa !!!! Yhteensä, heitetään loput, kerta rahaa on, kuljetysyrittäjälle(mikäli ei näistä kohtuuttomista laskelmista yli jää...)pannaan vaikka 5000 euroa eli YHT SIKA!!HINNOIN maksaa max. 31200 EUROA, en huomioinut alv:ta mutta eiköhän se tullut jo maksettua moneen kertaan........

        Jättää tarjouksen kuljetuksesta/nostoista molemmissa päissä/vakuutuksesta/saattoautoista 3 kpl/viranomais saattueesta ?, tuntuu olevan tiliä tulossa !
        Terv.
        Yrittäjä satakunnasta.
        Laita postia jos tiedät kenelle tarjoan...


      • Vj.
        voisi kirjoitti:

        Jättää tarjouksen kuljetuksesta/nostoista molemmissa päissä/vakuutuksesta/saattoautoista 3 kpl/viranomais saattueesta ?, tuntuu olevan tiliä tulossa !
        Terv.
        Yrittäjä satakunnasta.
        Laita postia jos tiedät kenelle tarjoan...

        100 tonnia voi olla massaa tai ylikin, en tiedä, mutta enemmän kuin 70 tonnia varmaan.

        Ettei vaan sun sisusta mee runko kiaroon.

        Saattaa vaatia tielaitos jokusen pyörän enempi kuin sun lavetisa on.


      • jotta
        Vj. kirjoitti:

        100 tonnia voi olla massaa tai ylikin, en tiedä, mutta enemmän kuin 70 tonnia varmaan.

        Ettei vaan sun sisusta mee runko kiaroon.

        Saattaa vaatia tielaitos jokusen pyörän enempi kuin sun lavetisa on.

        Kuljetusneliöllä on sitä kalustoa, vaikka moninkertaiselle painolle...!


      • heti nyt
        voisi kirjoitti:

        Jättää tarjouksen kuljetuksesta/nostoista molemmissa päissä/vakuutuksesta/saattoautoista 3 kpl/viranomais saattueesta ?, tuntuu olevan tiliä tulossa !
        Terv.
        Yrittäjä satakunnasta.
        Laita postia jos tiedät kenelle tarjoan...

        Soita heti Vaalan kunnanjohtajalle Veikko Tossavaiselle (p. 08-5360111) tai Vaalan elinkeinotoimistoon (p. 08- 5360154 ja tee tarjous.


      • teithän
        varmaan kirjoitti:

        Olis nostureita (2kpl) omasta takaa hintaa näiden käyttötunneille kertyy max. 250/tunti, ellei ajeta kauas ja sittenkin jokainen voi laskea mitä maksaa 200 km maanteillä(bussin kuljetus) ?
        Eli jos maksetaan kuskille (50km/h) 50 eur/tunti, toiset mokomat kahdelle saatto autolle, em. hinnat, nostureille laitetaan vaikkapa 20 tuntia per nosturi(mahdotonta), autolle löpöt pistetään reilusti ylä kanttiin 1000(tod. n.500 lit/500km=500 euroa), sitte liikenneopasteiden ja johtojen ym. siirrosta, lyödään 6000 euroa(muutama piuha,mahdotonta), perkele, sitte mietitään vakuutusta, no laitetaan pörssihinnat (8000 euroa(sikaa..) lasketaan yhteen: 8x50 eur=400 eur 400 400=1200 eur 10000(nosturit)=11200 eur 1000(löpöt)=12200 eur 6000 eur(piuhat ym=18200 eur 8000(mahdoton vakuutus)=26200 euroa !!!! Yhteensä, heitetään loput, kerta rahaa on, kuljetysyrittäjälle(mikäli ei näistä kohtuuttomista laskelmista yli jää...)pannaan vaikka 5000 euroa eli YHT SIKA!!HINNOIN maksaa max. 31200 EUROA, en huomioinut alv:ta mutta eiköhän se tullut jo maksettua moneen kertaan........

        sen 8000 halvemmalla eli eikun tarjous sinne vaan ja keikka on sinun:):):)jos tuntuu kalliilta voithan vähentää verot sotut ym.sitäpaitsi voisihan joku tuollaisen nostava laitteenomistaja tehä sen verotta.


    • Tepi

      Eipä tuo kalliilta vaikuta, ihan normaalihinta. Sen verran junaillut kuljetuksia, ettei vaikuta kalliilta. Nosturien (2kpl) kustannukset molempiin päihin, tekee luokkaa 6000-8000 euroa matkakulut 150 euroa tuntix2, kuljetuskaluston vuokraus, alustan modifioinnit, 3 saattoautoa, liikennemerkkien poistot, johtojen nostot/poistot, sähköjen katkaisut. Helposti tulee tuollainen summa.

      5 vuotta sitten maksoi 100 km, 33 tonninenn säiliön kuljetus nostoineen 24000 (1 nosturi).

      Erikoiskuljetuskalusto on kallista.

      No jos on köyhä yrittäjä, niin tehköön konkurssin, ei siinä kuntien tarvitse tukea konkurssikypsää yrittäjää.

      • voihan taas

        sitä korkeutta pudottaa aika helposti, pillit käteen ja yläkansi vittuun, jos tällä tavalla säästää edes sen 5 tonnia, niis se kannattaa. Esim. Raumalta vietiin puolustusvoimien (panssaroitu) torpebovene muualle sisä suomeen tällä tavoin, kun tuli korkeus vastaan, hitsaustaitoisia kyllä löytyy lähes, joka maatalosta !


    • ja kokeneita

      Uskomatonta posken paukuttamista! Eikä ole mitään tietoa eikä kokemusta. Eikä kukaan edes tiedä varmasti minkäkokoisesta kalikasta on kysymys. Jos nuos tiedot 32 m x lev 7 m * korkeus=paljon ja paino 120 tonnia pitävät paikkansa, niin ihan normaali hinta. Tässä 1,5 vuotta sitten kilpailutin vastaavan kuljetuksen, että tiedän mistä puhun. Jos korkeus on niin paha, että joudutaan linjoja purkamaan, niin sitten ihmetyttää, miksi lähdetään Savonlinnasta. Muutoin sama lavetti ja nosturit ajavat joka tapauksessa etelästä Kajaaniin, sama se onko jotain lavetin päällä.

    • Masa vaan

      Kun lukee nämä viestit liittyen vesibussin siirtoon maanteitse Iisalmesta Oulujärvelle tulee mieleen ajatus että joku vedättää köyhiä kainuulaisia taas kerran. Eihän nyt laivan siirto Iisalmesta Kajaaniin voi maksaa 40 000 euroa. Tiehän pitäisi päällystää kultaharkoilla jotta tuollaisijn summiin päästäisiin.

      Toinen asia: miksi yhteiskunnan pitää rahoittaa/subventoida yksityisen yrittäjän vesibussin siirto maanteitse bisneksen tekopaikkaan? Kyllä se on yrittäjän itsensä tehtävä.

      Näitä vesiliikennepuolen jobbareita on Suomessa pilvin pimein. Viking-linja on kaikista suurin. Saa yhteiskunnalta varustamotukea miljoonia euroja ja jakaa samaan aikaa osinkoja osakkeen omistajille! Miten Matti Vanhanen muut fiksuina ja rehellisinä pidetyt ihmiset menevät mukaan tällaiseen vedätykseen?

      • Tepi

        Kun et tiedä mitä kuljetukset maksaa. Ihana, mitä tampioita liikkeellä, jotka luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Tuota seuraavan vietin kuvaa kun katsoo, niin korkeutta kuljetuksella sen verran, että hinta on halpa!

        Tiedän sanoa kokemuksesta, toisin kuin joku Masa vaan!


    • Juovesi

      Tällainen laiva:

      http://personal.inet.fi/koti/juha.karhu/LAIVAKUVIA/Juovesi.jpg

      -Aikaisemmat nimet: M/S Kuopio, S/S Pikisaari
      -Rakennusvuosi: 1899 (1980)
      -Pituus: 31m
      -Leveys: 6,9m
      -Syväys: 1,85m
      -Koneen tyyppi: Mercedes-Benz dieselmoottori, 22-litraa, kuusi sylinteriä (alunperin höyrykäyttöinen)
      -Koneen teho: Yli 500 hv
      -Nopeus: 10 solmua
      -Polttoaine: Dieselöljy
      -Omistajat: Juovesi Oy 2005- (Kuopion Roll Risteilyt Oy 1980-2005)
      -Käyttäjä: Juovesi Oy
      -Kotisatama: Tuusniemi
      -Liikennöinti: Nykyään: Risteilyjä Juojärvellä, Rikkavedellä ja Kaavinjärvellä, Savonlinnan ympäristössä ja muualla Saimaalla, Ennen: Kallavedellä mm. Kuopion ja Savonlinnan välisessä liikenteessä
      -Matkustajia: 99
      -Varusteet: Baari, kahden hengen hyttejä kahdella kannella yhteensä 58:lle matkustajalle, viidessä hytissä oma wc, 2 saunaa, joista toinen katolla, suihkut, salonki, aurinkokansi
      -Muuta: Laiva muutettu Pikisaari-rahtialuksesta vuonna 1980. Laivaan tehty huomattavia korjauksia ja muutoksia vuonna 2005.

      • Meren ääreltä

        Ei kai Vaalassa sentään niin pöhköjä kunnanisiä ole, että uskoisivat minkään yrityksen saavan tuollaisen rometon varustamotoimintaa ikinä kannattamaan Vaalassa!

        Kukaan järjissään oleva yrittäjä ei touhuun lähtisi – omillaan ainakaan! Ilmeisesti joku aikoo ottaa yhteiskunnan rahaa minkä irti saa ja juosta karkuun kovaa vauhtia. Merirosvousta Kainuun merellä.

        Ensimmäinen ehto olisi, että jostakin löytyy tarpeeksi maksavia asiakkaita. Kunnan johto tuolla korkeintaan käyttää vieraitaan Oulujärvellä, muut painaltavat tukka putkella maantietä pitkin Kajaaniin tai Ouluun.

        Tuosta hankkeesta ei voi tulla koskaan mitään muuta kuin rökäletappioita! Kuka ne joutuu maksamaan?


      • Hullu projekti
        Meren ääreltä kirjoitti:

        Ei kai Vaalassa sentään niin pöhköjä kunnanisiä ole, että uskoisivat minkään yrityksen saavan tuollaisen rometon varustamotoimintaa ikinä kannattamaan Vaalassa!

        Kukaan järjissään oleva yrittäjä ei touhuun lähtisi – omillaan ainakaan! Ilmeisesti joku aikoo ottaa yhteiskunnan rahaa minkä irti saa ja juosta karkuun kovaa vauhtia. Merirosvousta Kainuun merellä.

        Ensimmäinen ehto olisi, että jostakin löytyy tarpeeksi maksavia asiakkaita. Kunnan johto tuolla korkeintaan käyttää vieraitaan Oulujärvellä, muut painaltavat tukka putkella maantietä pitkin Kajaaniin tai Ouluun.

        Tuosta hankkeesta ei voi tulla koskaan mitään muuta kuin rökäletappioita! Kuka ne joutuu maksamaan?

        Melko hullu projektihan tuo on. Ei varmasti kannata ikinä. Se laivanromu jää oulujärvelle ruostumaan ja yhteiskunnan varoin lukuisten oikeudenkäyntien jälkeen sieltä nostetaan ja romutetaan.


      • Otsoni

        Silti, tämän ehkä värikkään ja alueen kuntien talouttakin koettelevan keskustelun olennainen seikka. Tuon aluksen paino ei ole vieläkään selvinnyt, aikaisemmin arvioin sen olevan 120 tonnia, mutta tuon kuvan perusteella nokitan samalla tonnimäärällä. Ja näin ollen tuo kuljetus vaatii kaksi, väh. 200 tonnista nosturia molemmissa kohteissa, sekä n. 90 renkaisen lavetin(rengaskauppiaan unelma) ja kuten täällä ennemmin on todettu, tuo koko kalusto siirretään, paikalle, Virosta, Ruotsista, mutta lyhin matka on eteläsuomesta. Mielenkiinnolla olen seurannut aluksen kuljetuskustannuksia, puuttumatta siihen kuka sen maksaa ja kenenkä hyödyksi tuo mielenkiintoinen innovaatio lopuksi päättyy.


      • Linkittäjä
        Otsoni kirjoitti:

        Silti, tämän ehkä värikkään ja alueen kuntien talouttakin koettelevan keskustelun olennainen seikka. Tuon aluksen paino ei ole vieläkään selvinnyt, aikaisemmin arvioin sen olevan 120 tonnia, mutta tuon kuvan perusteella nokitan samalla tonnimäärällä. Ja näin ollen tuo kuljetus vaatii kaksi, väh. 200 tonnista nosturia molemmissa kohteissa, sekä n. 90 renkaisen lavetin(rengaskauppiaan unelma) ja kuten täällä ennemmin on todettu, tuo koko kalusto siirretään, paikalle, Virosta, Ruotsista, mutta lyhin matka on eteläsuomesta. Mielenkiinnolla olen seurannut aluksen kuljetuskustannuksia, puuttumatta siihen kuka sen maksaa ja kenenkä hyödyksi tuo mielenkiintoinen innovaatio lopuksi päättyy.

        En onnistunut laittamaan tähän suoraan kuvaan vievää linkkiä, mutta sivun http://www.kuljetusnelio.fi/html/picture.htm otsikon "Picture of the Mont" alta löytyy vaikkapa viime vuoden syyskuun (September 2005) kuvassa vastaavanlainen hökötys maantiellä.


      • sama
        Linkittäjä kirjoitti:

        En onnistunut laittamaan tähän suoraan kuvaan vievää linkkiä, mutta sivun http://www.kuljetusnelio.fi/html/picture.htm otsikon "Picture of the Mont" alta löytyy vaikkapa viime vuoden syyskuun (September 2005) kuvassa vastaavanlainen hökötys maantiellä.

        ..."Picture of the month" (toiseksi alin klikattava otsikko avaussivun vasemmassa laidassa).


    • qwerty

      Mikähän on tämän projektin tilanne?

    • Anonyymi

      Risteilynä halvempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe