Minussa on ollut aika outo piirre jo monta vuotta, tietyistä alkoholijuomista tulee punaisia läiskiä ensin käsiin, sitten kasvoille. Läiskät ovat eri muotoisia ja kokoisia. Samalla tuntee kun posket lämpenee ja alkaa ahdistaa. Juoma on yleensä ollut viinipohjaista, eniten punaviini on aiheuttanut kun taas olut ja kirkkaat viinat ei koskaan vaikuta tällä tavoin. Onko kohtalotovereita, mistä voi johtua ja onko lääkettä?
Viinit ja ihottuma
10
3212
Vastaukset
- kyseinen "ongelma"
johtuu tanniinista.
- viinien huumaa
kyllä löytyy kohtalotovereita. Äidilläni sama juttu. Viinistä ja kuohuviinistä tulee koko keho etenkin kädet ja kaula täyteen kuumottavia läikkiä. On käynyt lääkärissäkin. Sanoivat että jotkut ovat yliherkkiä joillekkin viineille. Ei kannata juoda ainakaan semmoisia viinejä. Äidilläni tuli myös pahoja hengen ahdistuksia.
- m22
Tosiaan pahimpina hetkinä henkeä alkaa ahdistaa myös. Oon huomannu, että burana auttaa (vaikkei alkoholin kanssa kovin hyvä).
Eli tanniini olis tuo merkityksellinen aine. Alanpa tutkimaan googlen kanssa tuosta vähän lisää. - mielestäni....
m22 kirjoitti:
Tosiaan pahimpina hetkinä henkeä alkaa ahdistaa myös. Oon huomannu, että burana auttaa (vaikkei alkoholin kanssa kovin hyvä).
Eli tanniini olis tuo merkityksellinen aine. Alanpa tutkimaan googlen kanssa tuosta vähän lisää.Niin ei tuo burana varmaan ole todellakaan hyvä ottaa. Minulla on ystävä joka myös toisinaan on saanut viinistä reaktion, joka siis on tälläinen yliherkkyysreaktio. Siihen on auttanut mielestäni zyrtec. Viisaintahan se on tietenkin olla silloin käyttämättä kokonaan tälläisiä alkoholituotteita joista reaktioita tulee. Olen kyllä itsekin huomannut, että pienestä määrästä viiniä saa aika hyvän kankkusen aikaiseksi, mitä ei taas ihan puhdas / kirkas viina tee vaikka juo sellaisen pienen kevyen humalan kummastakin.
- litkua
en juo koskaan. Eihän siitä tule känniin. Tulee vain kova krapula.
- Juonut
Minä saan aina punaviinistä päänsärkyä ja muutamasta lasillisesta tulee seuraavana päivänä melkoinen kankkunen. Tavallinen kossu ei tälläistä aiheuta. Sitten menee nenä tukkoon ja limakalvot turpoavat. Olisiko jotain allergiaa tai sitten se tanniini aiheuttaa sen ?!
- vaiva.
Mulla turpoaa silmät ja naama punottaa kun juon likööripohjaisia juomia. Nykyään olenkin siiderilinjalla ja kittailen viinapaukkuja.
- m22
Taidan minäkin kyllä.
Sellainen tunne olis, että joskus mullakin tuli oireet jostain muusta kuin viinistä. Ainakin sellainen cooleri kuin "Spy/black" aiheuttaa saman mun elimistölle.
Kuulemma viineissä oleva rikki (käymisen pysäyttämiseen) aiheuttaa päänsärkyä. Samoin jotkut muutkin lisäaineet.
Koskenkorva Nordic Berry vissy = parempi siis. - alkoholinkäyttäjille
m22 kirjoitti:
Taidan minäkin kyllä.
Sellainen tunne olis, että joskus mullakin tuli oireet jostain muusta kuin viinistä. Ainakin sellainen cooleri kuin "Spy/black" aiheuttaa saman mun elimistölle.
Kuulemma viineissä oleva rikki (käymisen pysäyttämiseen) aiheuttaa päänsärkyä. Samoin jotkut muutkin lisäaineet.
Koskenkorva Nordic Berry vissy = parempi siis.Vihje: sivele hydrocortisonia naamaan, käsille ym. ennen alkoholijuomien nauttimista; seuraavana päivänä ei punoita!
- karavaanari2
joo punkusta taatusti mulle ainakin kankkunen enkä juo sitä vaan valkkaria
ja kossuvissy on osoittautunut parhaaksi
mmullakin jostainsyystä tulee vinnejä niissä on jauhomainen pää eikä märkää
syytä en tierä ehkä täällä espanjassa voi värillinen brändyi viina aiheuttaa sitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192595
- 441281
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70937Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138915- 45861
- 59827
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44785Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164762Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725