Miten on Primeran öljynkulutus? Vm -04 ---06 ja moottorilla 1.8. Tuulilasin toimittaja väittää, että niissä on ongelmia,,,öljynkulutuksen kanssa. Kaverillani yksi moottori vie öljyä.
Kyselisin onko tehty vapaaehtoinen huolto n 2000km kohdalla, ja mitä öljyä käytätte? Onko eri öljyillä merkitystä kulutukseen? Missä kilometreissä, vai onko kulutus aivan alusta asti?
Maahantuoja ei ota kuulemma vastuuta...
Toyotalla oli joskus samaa, ja ovat hoitaneet.
Saattaa olla, että on monelle viimeinen Nissan, kun noin hoidetaan...
Primeran öljynkulutus
52
23834
Vastaukset
- XT 2.5
Subarut syövät jo heti uutena öljyä, joten on ihan normaalia. Tosin aikaisempi p11 2.0 ei kyllä syönyt yhtään...
Anyways suosittelen vaihtamaan "hiontaöljyt" 2000 kilometrin aikana täyssynteettisiin.
Tuo öljynkulutus on suorassa suhteessa ajotapaan, mikäli kengit kunnolla, menee öljyäkin enemmän, kuin myös bensaa.
Turha ottaa stressiä takuun aikana, tietty on hyvä niin uudessa kuin vanhassa aina silloin tällöin tsekata öljypinnan taso, niin ei tule matkalla yllätyksiä.
PS.aikaisempi autoni oli tekna 2-litraisella koneella ja nyt alla forester 2.5-litraisella konella. Olen varautunut jonkinasteiseen öljynkulutukseen...- 2fast4u
Itsellä ei toki ole kuin 1.6:nen, joka on vielä riittänyt. Öljyä ei ole kulunut, nytkin vaihdosta reilut 7000 km ja edelleen öljy ylämerkissä, ajettu 67 tkm. Tosin nuo 1.6:n ja 1.8:n öljytilavuudetkaan eivät ole kovin suuria, joten pienikin kuluminen näkyy herkemmin.
- toyisti
öljyn kulutus ei ole pahitteeksi, sattumalta jos pakoputki ei rosteria niin perinteinen pakoputki kestää kauemmin kun vähän öljyä pakokaasun mukana.
- notta
Ei se kulutus ole pieni. Vaihtovälillä neljän litran kannuja menee kaksi.
Maahantuojan mukaan kaikki on silloin kunnossa.
- Määris
Ihmeellistä on. Miten se on -04:stä lähtien alkanut viemään öljyä kun sama kone ei aiemmin ole vienyt yhtään =) Ollut tuo 1.8 kone sekä Almerassa, että nyt -03 Primussa ja yhtään ei ole kumpikaan polttanut öljyä. Tuo öljynkulutus viittaa kyllä aivan muuhun merkkiin, missä numerossa Tuulilasin toimittaja on muka moista väittänyt?
- Oldfahrt
Vaihtoväli 15 000 km, 75 000 km kasassa ja lisätty 5 litraa ööliä öljynvaihtojen välissä
Pr-traveller-04-1.8 masiinaan. Tasaisesti uudesta lähtien. Eka tällainen Nissan.
- ei syönyt öljyä
itselläni oli P12 2.0 vm -03 ja ei siihen kyllä tarvinnut lisätä öljyä "kesken kaiken" eli ei syönyt öljyä -toki itse vaihdoin öljyt 7.500 kilsan välein! (meikäläisen ajoilla pari kertaa vuodessa)
itse vaihdoin öljyt myös siihen 2000 km:n vapaaehtoiseen huoltoon -luonnollisesti täyssynteettistä Mobilin Rally Formulaa olen aina käyttänyt... - repe
Tuulilasin toimittaja, kuka missä milloin? Älä naurata, Nissanin koneet on parhaat eikä vielä yhdessäkään ole ollut öljynkulutuksen kanssa ongelmaa.
- notta
Niinhän minäkin luulin, että on parhaita koneita.
Löytyy Tuulilasin keskustelupalstalta ma 13.02. klo 0027. AUTON HUOLTO ryhmästä, otsikolla Corollan öljyt ja viesti 10. - ei_tiedä_mistä_puhuu
notta kirjoitti:
Niinhän minäkin luulin, että on parhaita koneita.
Löytyy Tuulilasin keskustelupalstalta ma 13.02. klo 0027. AUTON HUOLTO ryhmästä, otsikolla Corollan öljyt ja viesti 10.Kukaan ei ole kyllä valitellut 1.8 öljyn kulutuksesta, taitaa ketonen hieman sekoilla kun Tojon ja Opelin ongelmat Nissaniin yhdistää.
- ex-Nissanisti
Mulla alkoi Primera (1.8 Visia Traveller -03) kuluttamaan öljyä 25 tkm:n jälkeen. 30 tkm:n huollossa eivät juuri halunneet asiaan perehtyä. Niinpä "auto" vaihtui 2.5 vuotiaana ja 39 tkm ajettuna Hondaan.
Muutenkin sattui kyllä melkomoinen maanantaikappale:
- ovia korjattiin kolme kertaa kun eivät menneet/pysyneet pakkasilla kiinni, eivät toimi kunnolla vieläkään
- 20 tkm:n kohdalla meni lambda-anturi
- takaluukun mikrokytkimen kanssa koko ajan ongelmia pakkasilla, huolto ei suostu tekemään asialle mitään
- jarrut täristävät, vaikka jarrulevyt jo kerran sorvattu
- jne.
Huollossa olen käyttänyt Autokeskuksella Tampereella. Tuo paikka ei kovin hyvää arvosanaa minulta saa. Onneksi pääsin kuitenkin eroon tuosta kulkineesta. Tosin seuraavaa omistajaa hieman säälittää.- kulutti
OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.
Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille. - kyllä datsun kestää
kulutti kirjoitti:
OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.
Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille.255t ajettu micra eikä tarvii öljyjä lisäillä. Ehkä se jonkun millin laskee vaihtovälillä.
- Mika_
kulutti kirjoitti:
OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.
Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille.Minulla oli ennen nykyistä Primeraan Renu Scenic. Kaksilitraiselle maistui sujuvasti bensa ja tykkäsi vielä kallimmaasta 98:sta. Mutta öljystä se ei välittänyt. Ei tarvinnut mittatikkua nostaa vaihtovälillä.
- kuluu
noin litra / 10000 km. Huollon mukaan pitäisi kulua 0,5 litraa / 1000 km, ennenkuin mitään tehdään. Auto on 1.8 -03.
- masa(töissä merkkihuolossa)
1,5-1,8 nissan koneissa huolia öljyn kulutuksessa (yhteys merkkihuoltoon kone vaihdetaan)
- -P-
Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !
Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.
Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.
Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste. - karvahattumies
-P- kirjoitti:
Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !
Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.
Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.
Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste.Olisi kannattanut ostaa ykskutonen! Ei vie öljyä, luulisi että vaihdokeissakaan kukaan ei halua öljysyöppöjä 1.8:ja!
- kestävämpi
-P- kirjoitti:
Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !
Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.
Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.
Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste.Väitän, että 0,5- alle litran syövä kone on kestävänpi, kuin ei syövä.
Männät tarvii kunnon voitelun. Ohi pääse tietysti.
Oli nissani joka ton puri. Ajoin 110th-260th.
Kopan aukasi, kuin uusi. Kaikki tehot tallella.
Onkohan tämä öljynkulutus mörkö, kuin pesukoneissa? Ei kuluta vettä, muttei pesekkään? - korjaus_
kestävämpi kirjoitti:
Väitän, että 0,5- alle litran syövä kone on kestävänpi, kuin ei syövä.
Männät tarvii kunnon voitelun. Ohi pääse tietysti.
Oli nissani joka ton puri. Ajoin 110th-260th.
Kopan aukasi, kuin uusi. Kaikki tehot tallella.
Onkohan tämä öljynkulutus mörkö, kuin pesukoneissa? Ei kuluta vettä, muttei pesekkään?Ei minun ole öljyä tarvinnut lisätä yhteenkään parempaan autoon. Ainoa poikkeus oli escort, mutta piha peittyi siniseen savuun kun sen käynnisti.
- Autoinsinöörivm68
NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreita - NissanTheShitthapens
Autoinsinöörivm68 kirjoitti:
NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreitaPitää täysin paikkansa joka sana. Lohko täytyy stressiporata ja ylikokomännät.
100000 ajettu toimenpiteen jälkeen ja vielä pelaa. - Raimobaimo
Autoinsinöörivm68 kirjoitti:
NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreitaTämä vika koskee 1.8-litraista Primeraa. 1.6-litraisessa ei tällaista vikaa.
- moottoripää
Männänrenkaat ovat ainakin yhteen moottoriin vaihtaneet tämän ongelman takia.
- ILkimö
Männänrenkaiden vaihto on ainoastaan tekohengitystä jolla moottori saadaan toimimaan hetkeksi. Todellinen vika on soikeat sylinterit ja niistä johtuva öljyn kulkeutuminen mäntien päälle, Oikea korjaus on poraus ja putkitus. HIntaarvio noin 4000-5000€ eli ei kannata vaan vaihtoautoksi!!!!!
- onn
Öljyä menee yli kannullinen vaihdon välillä.
Huollon käyttämä öljy Shell t.synt.
Ensihuoltoa ei tehty.
Alusta alkaen sama kulutus. Nyt 32tkm.- Never nissan again
Moottorisi on sitä paskaa sarjaa jonka sylinterit ovat kierot!!!!
Terveisin kohtalotoveri - Hannu86
Never nissan again kirjoitti:
Moottorisi on sitä paskaa sarjaa jonka sylinterit ovat kierot!!!!
Terveisin kohtalotoveritonnilla saa 1.6litrasia koneita avk:lta ja menee heittämällä tilalle... itse vaihdoin noin kuukausi sitten ja ajanut 2500km ongelmitta. muutoskatsastus onnistui helposti ja vakuutusmaksut tippuivat 50€ vuosi.
- 12 000 km
Ei kuluta öljyä lainkaan. Öljyt vaihdettu ylimääräisessä huollossa 3000 km:ssa.
- Öljyillä
_05 Primera eikä tarvii öljyä lisäillä, taitaa olla jollain provolla taas kiusa mielessä, nimittäin tuttavapiirissäni on useita Primeroita vm-03-05 eikä yhtenkään tarvitse öljyä lisäillä. Tuo öljyn pysyminenhän on Nissaneissa ollut kautta aikojen sen pravuuri , joten en ihmettele provoilijan aiheen valintaa, olisit edes valinnut ruosteen niin olis ehkä uskottavampaa, mutta ruosteasiatkin alkaa olla taaksejäänyttä elämää Nissaneissa. Nissan nyt ja Nissan aina, miksi vaihtaisin johonkin öljy syöppöön???
- onn
Öljyillä kirjoitti:
_05 Primera eikä tarvii öljyä lisäillä, taitaa olla jollain provolla taas kiusa mielessä, nimittäin tuttavapiirissäni on useita Primeroita vm-03-05 eikä yhtenkään tarvitse öljyä lisäillä. Tuo öljyn pysyminenhän on Nissaneissa ollut kautta aikojen sen pravuuri , joten en ihmettele provoilijan aiheen valintaa, olisit edes valinnut ruosteen niin olis ehkä uskottavampaa, mutta ruosteasiatkin alkaa olla taaksejäänyttä elämää Nissaneissa. Nissan nyt ja Nissan aina, miksi vaihtaisin johonkin öljy syöppöön???
Itse taidat privoilla. Silloin se sattuu ja tuntee itsenssä umpihulluksi, kun on öljysyöpön Nissanin omistaja. Kerro, miksi nämä asiat ovat piirimyyjille tuttuja ja maahantuojalle. Maahantuoja ei ota yleensä kantaa. Esim: kuuluisa Auto-Kehä on myös avannut koneita. Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.
On muuten huono maahantuoja, kun ei ota kantaa.
Voisi tehdä asialle jotain.
Tällä menolla moni siirtyy muihin merkkeihin.
On muillakin merkeillä ollut näitä ongelmia, mutta ovat hoitaneet tyylikkäästi.
Vaikea kuvitella, miksi tämän öljysyöpön jälkeen tulisi Nissan. - lyyrikko
onn kirjoitti:
Itse taidat privoilla. Silloin se sattuu ja tuntee itsenssä umpihulluksi, kun on öljysyöpön Nissanin omistaja. Kerro, miksi nämä asiat ovat piirimyyjille tuttuja ja maahantuojalle. Maahantuoja ei ota yleensä kantaa. Esim: kuuluisa Auto-Kehä on myös avannut koneita. Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.
On muuten huono maahantuoja, kun ei ota kantaa.
Voisi tehdä asialle jotain.
Tällä menolla moni siirtyy muihin merkkeihin.
On muillakin merkeillä ollut näitä ongelmia, mutta ovat hoitaneet tyylikkäästi.
Vaikea kuvitella, miksi tämän öljysyöpön jälkeen tulisi Nissan."Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.
"
No laita ne esimerkit sitten tänne lehdistä nrot?
Muut merkit hoitaneet tyylikkäästi? Esimerkiksi öljysyöpölle 1.8 opel ecotec moottorille ei huolto suostunut tekemään mitään. Ainoastaan takuuaikana lisäilivät öljyä, siinähän jää pommi asiakkaalle takuun jälkeen. Jos autokehä on availlut koneita, niin sekö ei ole asian hoitamista takuun puitteissa niin kuin pitää. Tekstisi on hieman sekavaa ja ristiriitaista. Tosin niinhän sen pitääkin olla kun olet vain provoilemassa.
- Sami_
Itsellä on -03 1.8 farkku ja mittarissa 90.000km. En teettänyt vapaaehtoista "mielenrauha-huoltoa". Öljyä kuluu 15.000 vaihtovälillä mittakun normaali alueen yläreunata alareunaa. Omat huollot ovat menneet kaikki suunnilleen paritonnia pitkiksi, joten olen lirauttanut koneeseen desin öljyä suunnilleen 15.000 paikkeilla.
- Jori_1
Itellä on vm-96 nissan almera, öljyy menee hemmetisti, 6 litraa on jo mennyt tällä öljynvaihtovälillä. Maahan ei valuta yhtään öljyä, joten menee todennäköisesti palotilaan. Yksi kaveri väitti että hänen nissanissaan vika pystyttiin korjaamaan venttiilien ohjainten vaihdolla. Onkohan noin ja mitä sekin mahtaa maksaa?
- tjv
Oma 2005 1.8 farkku primera piti öljystä todella paljon 30000 ja 75000km välissä, lähes litra 1000km! Salon merkkihuolto porautti koneen vaihteiston ollessa kiinni. 1.8 kone on tehty samasta lohkosta kuin 1.6 kone, seinämä menee soikioks kun vaihteisto laitetaan kiinni siitä öljyn kulutus. Takuukorjaus, ei maksanut senttiäkään. Nyt mittarissa 175000km ja öljyn kulutus on nyt siedettävä, noin 0,5L 6000km.
- Kyllä se
Primera P12 alkoi n. 45000 km.n jälkeen kuluttaa öljyä n. litran vaihtovälillä. Tarkkailin kulutusta ja huomasin, että 5000 km välein piti lisätä mittatikun merkkien välin verran. Itse en ole huomannut eroa matka- enkä paikallisajojen välillä, mutta kaverini kokemusten mukaan reipasvauhtinen matka-ajo veisi öljyä enemmän.
Kulutus alkoi takuuaikana, mutta myyjäliike piti kulutusta "normaalina".
Nyt mittarissa on yli 85000, ja kulutus on edellleen sama. - Hannu86
Vaihdoin 2003 1.8 koneen tilalle 1.6 litrasen koneen. Lopussa söi noin 1L/100km ja kävi kolmella... Loppu öljynsyönti!!!
- 666
Mulla 2003 vm 1.8 söi öljyä. Vaihdoin 1.6 litrasen koneen siihen. Ei syö enään öljyä ja jäi vanha kone varaosiksi.
- hn
MIstä sait uuden koneen ja minkä verran koko homma maksoi?
Vuoden alusta ostin -03 primeran ja öljyn kulutus on järkyttävää! Nyt mietin vaihtoehtoja, autosta muuten tykkään, mutta öljyä syö todella paljon.
- tokoisan
Ostin P12:n noin 130000 km ajettuna . Auto toimi hyvin aina 200000km saakka. Sitten tuli ensimmäinen ongelma. Auto lakkasi toimimasta. Autoon vaihdettiin jakopään ketju ja tunnistimet sekä nokka-, että kampiakselille. Autolla on ajettu nyt vajaat 270000km. Tämän päivän ongelma on käynti häiriö. Vikadiagnostiikka väittää syyn olevan sytytyksessä. Todellinen syy paljastuu "pajalla".
Mitä öljyn kulutukseen tulee. Olen tullut huomanneeksi sen tosi asian, että kyllä P12 tykkää öljystä. Edellä mainitun rempan jälkeen noin 225-230 tuhatta huomasi selvän kulutuksellisen kasvun. Siitä en ole tietoinen onko sylinterit soikeat, puikeat vai vasta pyöreät, mutta mittatikkua on syytä käyttää ylhäällä ja tarkistaa määrä.
Muutoin auto on pelannut suht hyvin. Merkki huollosta, hinnoista, työstä, palvelusta ja muusta voi olla mitä mieltä tahnsa ja valittaa saa mihin tahansa. Kuluttaja jää aina hiukan paitsioon ja maksaa täyden hinnan, vaikka asia puitaisiin käräjillä. Jos sinulle jotain korvauksia maksetaankin voi rehellisesti myöntää saaneensa siipeensä ihan kiitettävästi. Nooh, täytyy saada kipinä oikeaan paikkaan, jotta voi taas olla tientukkona liikennevaloissa. - tyytyv. Pireraan
http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12#Tyyppivikoja
Tyyppivikoja
Osassa vuosimallien 2003–2005 QG18DE-moottoreita on esiintynyt poikkeavan suurta öljynkulutusta.
------------------------------------------------------------------------
tyytyväisenä 1,6 l primera omistajana voin kertoa totuuden joka pitäisi olla kaikkien tiedossa.
Toiseksi, ei kuluttaja jää paitsioon, minäkin sain lapsen Tojotaan ohjauspylvään korjauksen, takuuseen, kun autolla oli ajettu 5,5 vuotta ja 80 000 km, eikä yhtään leimaa ollut koska olin itse huoltanut.
(itsehuoltoon syy, heti uudesta lapseni lähtivät opiskelemaan Ruotsiin 3 kertaa, Venäjälle kahdesti, kävivät vain Joplunpyhinä suomessa, jolloin mikään liike ei olut auki, itse oli pakko vaihtaa öljyt suodattimet tulpat, vasta 120 000 oli ekassa huollossa paikallisessa osaset liikkeessä.
Tuolla joku kirjoitti että vaihtoi 1,8 koneen tilalle 1,6, mahtaakohan onnistua, ?
Toiseksi, tuo öljynkulutus on tunnustettu tyyppivika, pitää vain Reklamoida. - nippan kuski
minulla on -04 primera ajettu noin 185 000km huollot tehty kaikki aikanaan. öljyn kulutus on ihan mieletön tuntuu että bensaa menee vähemmän. juuri lisäsin öljyt maksimiin ja nollasin mittarin ni kilometrejä on tullu 520km ja öljy tikku oli minimis. mistä moinen johtuu? ohjurinkumit menny vai joku muu vika? kaasu painaa ni auto on kuin dieseli putkesta tulee mustaa ja öljyä lentää/haisee palanut öljyt. moottori on 1.8
- notta alkuper
Vielä elää tämä ketju.
Ajaisin vielä nissanilla jos maahantuoja olisi halunnut asiaa hoitaa kunnolla.
Totesivat vaan, vaihda merkkiä,, aivan sama. Joten oli pakko valita muu japanilainen.
Öljysyöpöille nissaneille vaan , hyvinkö menee? Itse on pakko maksaa korjaukset. - gline
Hei .Meillä oli nissan qashqai 2 vm 2009. Ostin sen kun se oli ajettu n.8000 km moottori 1.6.vaihoin sen pois kun ajettu 66tkm.Auto oli 2kertaa öljyn kulutus seurannassa.autolla ei ajanut öljynvaihtoväliä 15000 tuhatta kilometriä öljyä lisäämättäÖljymäärä ei tosin ollu alarajassa ,mutta lähellä puoltaväliä.Että sillee.Toinen ostimme liikkeestä nissan almera 1.8 sport decin aj 140000tkm .Ajoimme sillä n.2vkoa. Öljyä kului muutaman sadan kilometrin ajolla, tikku ei enää kastunut.Onekksi liike teki atoon öljynkulutus seurannnan.Josta seurasi kaupan purku . Olemme aina ajaneet nissaneilla,mutta nyt olemme vaihtaneet merkkiä.Nissanin laatu taso ei ole enää samalla tasolla ,kuin ennen.
- Qashqai Komea päältä
yleisesti ottaen, tuntuu että silloin kun Nissanilla myynti menee hyvin niin eivät todella kiinnostu autojen vioista, aina tulee uusia ostajia, autot ovat "niin hyvän näköisiä"
Nissan on niin pieni yritys suomessa että nyt eletään korkeasuhdannetta kun yksi tai pari mallia myy hyvin, ei ole varaa ja tarvetta kiinnostua asiakkaisen murheista.
vw ja tojotalla on mielestäni aivan erilanen polituiikka ja vastuu,
Tojota vastaa selvästi parhaiten, Vw myös hyvin, mutta ei tarvitse niin hyvin vastata kun on niin hyvät ajo-ominaisuudet jotka aina myyvät.
kyllä vw ja tojon tilanne nähdään rekisteritilastoissa.
vw on eniten yleensä aina eniten alle 10-vuotiaissa,
Tojotaa on aina eniten yli 10-vuotiaissa autoissa, eli ovat hyvin pitkä'ikäisiä. - Viimenen itäauto..
Miten on mahdollista ettei auto savuta, eikä vuoda öljyä, mutta 300 km ajon aikana on vienyt n.3 litraa öljyä. Tampere-Lappeenranta välillä siis mitä vittua? Kyseessä siis vanha 98 1.6 sr Almera ajettu 250 thkm. Mobilin 5w-50 peak life koneessa. Auto toimii kuitenkin aivan normaalisti, kun muistaa lisätä öljyä max 100 km ajon jälkeen, ettei pääse kuivaksi kone.Pääsis vaan takasin kotio täältä sillä, niin vois ajaa sen johonkin suohon.
- Viimenen itäauto..
oho! Tää olikin Primera ketju, mutta tietoo otetaan mielellään vastaan,jos jollain jotain järkevää sanottavaa on..tai no ei tarvi olla järkeevääkään..
- Myyjä sanoi
ihan vakavasti, että 1 l/1000 km on Primeran normaalia öljynkulutusta. tämä myyjä on pienestä Suomenlahden rannikkokaupungissa.
- Primera -93
-93 Primaveerani (2,0 bensa) vei öljynvaihtovälillä (15000) täyssynteettistä nelisen litraa. Kun vaihdoin Valvolinen MaxLifeen kulutus puolittui. Moottori ei tiputa eikä savuta. Pakokaasumittaukset ovat myöskin pysyneet yhtä hyvinä kuin silloin joskus uutena.
- primera-05
Primera -05, 1.8 bensa autolla ajettu nyt 181 000 km ja auto ei syö öljyä sitten tipan tippaa.. kuluvia osia hieman vaihdellut.. muuten autossa ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa. Miten voi olla mahdollista että mukaan on mahtunut myös "hyviä" yksilöitä, jos suurin osa on näitä paskoja 1.8 öljysyöppöjä.
- hhhhhhhtg
Mun 1.8 2003 paha öljysyöppä
- Anonyymi
Itselläni oli P12 1,8 litrainen. Vei vei 0,5l tuhannella. Lopputulos oli kallis kat-remontti ja kone sökönä. Ei enää kiinnosta kyseinen auto merkki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172194Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842148- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101346Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841237Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896- 78879
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63854