Primeran öljynkulutus

notta

Miten on Primeran öljynkulutus? Vm -04 ---06 ja moottorilla 1.8. Tuulilasin toimittaja väittää, että niissä on ongelmia,,,öljynkulutuksen kanssa. Kaverillani yksi moottori vie öljyä.
Kyselisin onko tehty vapaaehtoinen huolto n 2000km kohdalla, ja mitä öljyä käytätte? Onko eri öljyillä merkitystä kulutukseen? Missä kilometreissä, vai onko kulutus aivan alusta asti?

Maahantuoja ei ota kuulemma vastuuta...
Toyotalla oli joskus samaa, ja ovat hoitaneet.
Saattaa olla, että on monelle viimeinen Nissan, kun noin hoidetaan...

52

22969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XT 2.5

      Subarut syövät jo heti uutena öljyä, joten on ihan normaalia. Tosin aikaisempi p11 2.0 ei kyllä syönyt yhtään...

      Anyways suosittelen vaihtamaan "hiontaöljyt" 2000 kilometrin aikana täyssynteettisiin.

      Tuo öljynkulutus on suorassa suhteessa ajotapaan, mikäli kengit kunnolla, menee öljyäkin enemmän, kuin myös bensaa.

      Turha ottaa stressiä takuun aikana, tietty on hyvä niin uudessa kuin vanhassa aina silloin tällöin tsekata öljypinnan taso, niin ei tule matkalla yllätyksiä.

      PS.aikaisempi autoni oli tekna 2-litraisella koneella ja nyt alla forester 2.5-litraisella konella. Olen varautunut jonkinasteiseen öljynkulutukseen...

      • 2fast4u

        Itsellä ei toki ole kuin 1.6:nen, joka on vielä riittänyt. Öljyä ei ole kulunut, nytkin vaihdosta reilut 7000 km ja edelleen öljy ylämerkissä, ajettu 67 tkm. Tosin nuo 1.6:n ja 1.8:n öljytilavuudetkaan eivät ole kovin suuria, joten pienikin kuluminen näkyy herkemmin.


    • toyisti

      öljyn kulutus ei ole pahitteeksi, sattumalta jos pakoputki ei rosteria niin perinteinen pakoputki kestää kauemmin kun vähän öljyä pakokaasun mukana.

      • notta

        Ei se kulutus ole pieni. Vaihtovälillä neljän litran kannuja menee kaksi.
        Maahantuojan mukaan kaikki on silloin kunnossa.


    • Määris

      Ihmeellistä on. Miten se on -04:stä lähtien alkanut viemään öljyä kun sama kone ei aiemmin ole vienyt yhtään =) Ollut tuo 1.8 kone sekä Almerassa, että nyt -03 Primussa ja yhtään ei ole kumpikaan polttanut öljyä. Tuo öljynkulutus viittaa kyllä aivan muuhun merkkiin, missä numerossa Tuulilasin toimittaja on muka moista väittänyt?

      • Oldfahrt

        Vaihtoväli 15 000 km, 75 000 km kasassa ja lisätty 5 litraa ööliä öljynvaihtojen välissä
        Pr-traveller-04-1.8 masiinaan. Tasaisesti uudesta lähtien. Eka tällainen Nissan.


    • ei syönyt öljyä

      itselläni oli P12 2.0 vm -03 ja ei siihen kyllä tarvinnut lisätä öljyä "kesken kaiken" eli ei syönyt öljyä -toki itse vaihdoin öljyt 7.500 kilsan välein! (meikäläisen ajoilla pari kertaa vuodessa)

      itse vaihdoin öljyt myös siihen 2000 km:n vapaaehtoiseen huoltoon -luonnollisesti täyssynteettistä Mobilin Rally Formulaa olen aina käyttänyt...

    • repe

      Tuulilasin toimittaja, kuka missä milloin? Älä naurata, Nissanin koneet on parhaat eikä vielä yhdessäkään ole ollut öljynkulutuksen kanssa ongelmaa.

      • notta

        Niinhän minäkin luulin, että on parhaita koneita.

        Löytyy Tuulilasin keskustelupalstalta ma 13.02. klo 0027. AUTON HUOLTO ryhmästä, otsikolla Corollan öljyt ja viesti 10.


      • ei_tiedä_mistä_puhuu
        notta kirjoitti:

        Niinhän minäkin luulin, että on parhaita koneita.

        Löytyy Tuulilasin keskustelupalstalta ma 13.02. klo 0027. AUTON HUOLTO ryhmästä, otsikolla Corollan öljyt ja viesti 10.

        Kukaan ei ole kyllä valitellut 1.8 öljyn kulutuksesta, taitaa ketonen hieman sekoilla kun Tojon ja Opelin ongelmat Nissaniin yhdistää.


    • ex-Nissanisti

      Mulla alkoi Primera (1.8 Visia Traveller -03) kuluttamaan öljyä 25 tkm:n jälkeen. 30 tkm:n huollossa eivät juuri halunneet asiaan perehtyä. Niinpä "auto" vaihtui 2.5 vuotiaana ja 39 tkm ajettuna Hondaan.

      Muutenkin sattui kyllä melkomoinen maanantaikappale:
      - ovia korjattiin kolme kertaa kun eivät menneet/pysyneet pakkasilla kiinni, eivät toimi kunnolla vieläkään
      - 20 tkm:n kohdalla meni lambda-anturi
      - takaluukun mikrokytkimen kanssa koko ajan ongelmia pakkasilla, huolto ei suostu tekemään asialle mitään
      - jarrut täristävät, vaikka jarrulevyt jo kerran sorvattu
      - jne.

      Huollossa olen käyttänyt Autokeskuksella Tampereella. Tuo paikka ei kovin hyvää arvosanaa minulta saa. Onneksi pääsin kuitenkin eroon tuosta kulkineesta. Tosin seuraavaa omistajaa hieman säälittää.

      • kulutti

        OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.

        Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille.


      • kyllä datsun kestää
        kulutti kirjoitti:

        OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.

        Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille.

        255t ajettu micra eikä tarvii öljyjä lisäillä. Ehkä se jonkun millin laskee vaihtovälillä.


      • Mika_
        kulutti kirjoitti:

        OLen ajellut Nissanilla parisen vuotta ja en ole vielä ainakaan suurempaa öljynkulutusta havainnut. Sen sijaan ranskalainen Pösö (jokunen vuosi sitten) litki öljyä litran/1000 km. Oli silloin huollon mielestä ok.

        Onkohan nyky-NIssan jo niin ranskalaistunut, että on omaksunut pösön tavat? Rellun ja Nissanin liitosta ei voi seurata Nissanille mitään hyvää eikä myöskään nissanisteille.

        Minulla oli ennen nykyistä Primeraan Renu Scenic. Kaksilitraiselle maistui sujuvasti bensa ja tykkäsi vielä kallimmaasta 98:sta. Mutta öljystä se ei välittänyt. Ei tarvinnut mittatikkua nostaa vaihtovälillä.


    • kuluu

      noin litra / 10000 km. Huollon mukaan pitäisi kulua 0,5 litraa / 1000 km, ennenkuin mitään tehdään. Auto on 1.8 -03.

    • masa(töissä merkkihuolossa)

      1,5-1,8 nissan koneissa huolia öljyn kulutuksessa (yhteys merkkihuoltoon kone vaihdetaan)

      • -P-

        Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !

        Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
        kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
        siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.

        Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.

        Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste.


      • karvahattumies
        -P- kirjoitti:

        Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !

        Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
        kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
        siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.

        Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.

        Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste.

        Olisi kannattanut ostaa ykskutonen! Ei vie öljyä, luulisi että vaihdokeissakaan kukaan ei halua öljysyöppöjä 1.8:ja!


      • kestävämpi
        -P- kirjoitti:

        Ei maahantuoja todellakaan tee mitään kun se kulutus ei nouse yli ton 0,5/1000 km !

        Ja en minäkään uskonut että Nissanin koneen
        kanssa tällaisia ongelmia tulisi, mutta...alla
        siis 05 1.8 traveller jolle öljy maistuu.

        Huolto on asiaa selitellyt monella eri selityksellä, viimeisin on se että kyseessä on yksi erä koneita jossa tämä ominaisuus on...mahtaa olla iso erä kun ei kiinnosta korjata, koska maineelle tää tekee hubaa.

        Ainakin minä sanon että hei hei nisu, ei kiinnosta enää toiste.

        Väitän, että 0,5- alle litran syövä kone on kestävänpi, kuin ei syövä.
        Männät tarvii kunnon voitelun. Ohi pääse tietysti.
        Oli nissani joka ton puri. Ajoin 110th-260th.
        Kopan aukasi, kuin uusi. Kaikki tehot tallella.
        Onkohan tämä öljynkulutus mörkö, kuin pesukoneissa? Ei kuluta vettä, muttei pesekkään?


      • korjaus_
        kestävämpi kirjoitti:

        Väitän, että 0,5- alle litran syövä kone on kestävänpi, kuin ei syövä.
        Männät tarvii kunnon voitelun. Ohi pääse tietysti.
        Oli nissani joka ton puri. Ajoin 110th-260th.
        Kopan aukasi, kuin uusi. Kaikki tehot tallella.
        Onkohan tämä öljynkulutus mörkö, kuin pesukoneissa? Ei kuluta vettä, muttei pesekkään?

        Ei minun ole öljyä tarvinnut lisätä yhteenkään parempaan autoon. Ainoa poikkeus oli escort, mutta piha peittyi siniseen savuun kun sen käynnisti.


      • Autoinsinöörivm68

        NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
        Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
        Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreita


      • NissanTheShitthapens
        Autoinsinöörivm68 kirjoitti:

        NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
        Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
        Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreita

        Pitää täysin paikkansa joka sana. Lohko täytyy stressiporata ja ylikokomännät.
        100000 ajettu toimenpiteen jälkeen ja vielä pelaa.


      • Raimobaimo
        Autoinsinöörivm68 kirjoitti:

        NIssanin koneessa on se vika että sylinterit kuluvat soikeiksi. Tämä johtuu liian heikosta moottorinlohkon materiaalista jota vaihdelaatikko vääntää. Tämä on suunnitteluvrhe ja on ollut siis olemassa jo tehtaalta lähtiessä.
        Nissan ei näitä suunnitteluvirheitään halua asiakkailleen korvata jos moottori ei hajoa takuuajan sisällä eli pesevät kätensä valmistajanvastuusta ja haluavat rahastaa vaan asiakkaallaan!!!!!!!
        Kannattaa todella miettiä hankkiiko NIssanin jossa on näitä 1,6 ja 1,8l moottoreita käytetty sillä ne ovat paskoja moottoreita

        Tämä vika koskee 1.8-litraista Primeraa. 1.6-litraisessa ei tällaista vikaa.


    • moottoripää

      Männänrenkaat ovat ainakin yhteen moottoriin vaihtaneet tämän ongelman takia.

      • ILkimö

        Männänrenkaiden vaihto on ainoastaan tekohengitystä jolla moottori saadaan toimimaan hetkeksi. Todellinen vika on soikeat sylinterit ja niistä johtuva öljyn kulkeutuminen mäntien päälle, Oikea korjaus on poraus ja putkitus. HIntaarvio noin 4000-5000€ eli ei kannata vaan vaihtoautoksi!!!!!


    • onn

      Öljyä menee yli kannullinen vaihdon välillä.
      Huollon käyttämä öljy Shell t.synt.
      Ensihuoltoa ei tehty.
      Alusta alkaen sama kulutus. Nyt 32tkm.

      • Never nissan again

        Moottorisi on sitä paskaa sarjaa jonka sylinterit ovat kierot!!!!
        Terveisin kohtalotoveri


      • Hannu86
        Never nissan again kirjoitti:

        Moottorisi on sitä paskaa sarjaa jonka sylinterit ovat kierot!!!!
        Terveisin kohtalotoveri

        tonnilla saa 1.6litrasia koneita avk:lta ja menee heittämällä tilalle... itse vaihdoin noin kuukausi sitten ja ajanut 2500km ongelmitta. muutoskatsastus onnistui helposti ja vakuutusmaksut tippuivat 50€ vuosi.


    • 12 000 km

      Ei kuluta öljyä lainkaan. Öljyt vaihdettu ylimääräisessä huollossa 3000 km:ssa.

      • Öljyillä

        _05 Primera eikä tarvii öljyä lisäillä, taitaa olla jollain provolla taas kiusa mielessä, nimittäin tuttavapiirissäni on useita Primeroita vm-03-05 eikä yhtenkään tarvitse öljyä lisäillä. Tuo öljyn pysyminenhän on Nissaneissa ollut kautta aikojen sen pravuuri , joten en ihmettele provoilijan aiheen valintaa, olisit edes valinnut ruosteen niin olis ehkä uskottavampaa, mutta ruosteasiatkin alkaa olla taaksejäänyttä elämää Nissaneissa. Nissan nyt ja Nissan aina, miksi vaihtaisin johonkin öljy syöppöön???


      • onn
        Öljyillä kirjoitti:

        _05 Primera eikä tarvii öljyä lisäillä, taitaa olla jollain provolla taas kiusa mielessä, nimittäin tuttavapiirissäni on useita Primeroita vm-03-05 eikä yhtenkään tarvitse öljyä lisäillä. Tuo öljyn pysyminenhän on Nissaneissa ollut kautta aikojen sen pravuuri , joten en ihmettele provoilijan aiheen valintaa, olisit edes valinnut ruosteen niin olis ehkä uskottavampaa, mutta ruosteasiatkin alkaa olla taaksejäänyttä elämää Nissaneissa. Nissan nyt ja Nissan aina, miksi vaihtaisin johonkin öljy syöppöön???

        Itse taidat privoilla. Silloin se sattuu ja tuntee itsenssä umpihulluksi, kun on öljysyöpön Nissanin omistaja. Kerro, miksi nämä asiat ovat piirimyyjille tuttuja ja maahantuojalle. Maahantuoja ei ota yleensä kantaa. Esim: kuuluisa Auto-Kehä on myös avannut koneita. Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.

        On muuten huono maahantuoja, kun ei ota kantaa.
        Voisi tehdä asialle jotain.
        Tällä menolla moni siirtyy muihin merkkeihin.
        On muillakin merkeillä ollut näitä ongelmia, mutta ovat hoitaneet tyylikkäästi.
        Vaikea kuvitella, miksi tämän öljysyöpön jälkeen tulisi Nissan.


      • lyyrikko
        onn kirjoitti:

        Itse taidat privoilla. Silloin se sattuu ja tuntee itsenssä umpihulluksi, kun on öljysyöpön Nissanin omistaja. Kerro, miksi nämä asiat ovat piirimyyjille tuttuja ja maahantuojalle. Maahantuoja ei ota yleensä kantaa. Esim: kuuluisa Auto-Kehä on myös avannut koneita. Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.

        On muuten huono maahantuoja, kun ei ota kantaa.
        Voisi tehdä asialle jotain.
        Tällä menolla moni siirtyy muihin merkkeihin.
        On muillakin merkeillä ollut näitä ongelmia, mutta ovat hoitaneet tyylikkäästi.
        Vaikea kuvitella, miksi tämän öljysyöpön jälkeen tulisi Nissan.

        "Näitä Nissanin öljynsyöntejä on monessa lehdessä.
        "

        No laita ne esimerkit sitten tänne lehdistä nrot?

        Muut merkit hoitaneet tyylikkäästi? Esimerkiksi öljysyöpölle 1.8 opel ecotec moottorille ei huolto suostunut tekemään mitään. Ainoastaan takuuaikana lisäilivät öljyä, siinähän jää pommi asiakkaalle takuun jälkeen. Jos autokehä on availlut koneita, niin sekö ei ole asian hoitamista takuun puitteissa niin kuin pitää. Tekstisi on hieman sekavaa ja ristiriitaista. Tosin niinhän sen pitääkin olla kun olet vain provoilemassa.


    • Sami_

      Itsellä on -03 1.8 farkku ja mittarissa 90.000km. En teettänyt vapaaehtoista "mielenrauha-huoltoa". Öljyä kuluu 15.000 vaihtovälillä mittakun normaali alueen yläreunata alareunaa. Omat huollot ovat menneet kaikki suunnilleen paritonnia pitkiksi, joten olen lirauttanut koneeseen desin öljyä suunnilleen 15.000 paikkeilla.

    • Jori_1

      Itellä on vm-96 nissan almera, öljyy menee hemmetisti, 6 litraa on jo mennyt tällä öljynvaihtovälillä. Maahan ei valuta yhtään öljyä, joten menee todennäköisesti palotilaan. Yksi kaveri väitti että hänen nissanissaan vika pystyttiin korjaamaan venttiilien ohjainten vaihdolla. Onkohan noin ja mitä sekin mahtaa maksaa?

      • tjv

        Oma 2005 1.8 farkku primera piti öljystä todella paljon 30000 ja 75000km välissä, lähes litra 1000km! Salon merkkihuolto porautti koneen vaihteiston ollessa kiinni. 1.8 kone on tehty samasta lohkosta kuin 1.6 kone, seinämä menee soikioks kun vaihteisto laitetaan kiinni siitä öljyn kulutus. Takuukorjaus, ei maksanut senttiäkään. Nyt mittarissa 175000km ja öljyn kulutus on nyt siedettävä, noin 0,5L 6000km.


    • Kyllä se

      Primera P12 alkoi n. 45000 km.n jälkeen kuluttaa öljyä n. litran vaihtovälillä. Tarkkailin kulutusta ja huomasin, että 5000 km välein piti lisätä mittatikun merkkien välin verran. Itse en ole huomannut eroa matka- enkä paikallisajojen välillä, mutta kaverini kokemusten mukaan reipasvauhtinen matka-ajo veisi öljyä enemmän.
      Kulutus alkoi takuuaikana, mutta myyjäliike piti kulutusta "normaalina".
      Nyt mittarissa on yli 85000, ja kulutus on edellleen sama.

    • Hannu86

      Vaihdoin 2003 1.8 koneen tilalle 1.6 litrasen koneen. Lopussa söi noin 1L/100km ja kävi kolmella... Loppu öljynsyönti!!!

    • 666

      Mulla 2003 vm 1.8 söi öljyä. Vaihdoin 1.6 litrasen koneen siihen. Ei syö enään öljyä ja jäi vanha kone varaosiksi.

      • hn

        MIstä sait uuden koneen ja minkä verran koko homma maksoi?
        Vuoden alusta ostin -03 primeran ja öljyn kulutus on järkyttävää! Nyt mietin vaihtoehtoja, autosta muuten tykkään, mutta öljyä syö todella paljon.


    • tokoisan

      Ostin P12:n noin 130000 km ajettuna . Auto toimi hyvin aina 200000km saakka. Sitten tuli ensimmäinen ongelma. Auto lakkasi toimimasta. Autoon vaihdettiin jakopään ketju ja tunnistimet sekä nokka-, että kampiakselille. Autolla on ajettu nyt vajaat 270000km. Tämän päivän ongelma on käynti häiriö. Vikadiagnostiikka väittää syyn olevan sytytyksessä. Todellinen syy paljastuu "pajalla".
      Mitä öljyn kulutukseen tulee. Olen tullut huomanneeksi sen tosi asian, että kyllä P12 tykkää öljystä. Edellä mainitun rempan jälkeen noin 225-230 tuhatta huomasi selvän kulutuksellisen kasvun. Siitä en ole tietoinen onko sylinterit soikeat, puikeat vai vasta pyöreät, mutta mittatikkua on syytä käyttää ylhäällä ja tarkistaa määrä.
      Muutoin auto on pelannut suht hyvin. Merkki huollosta, hinnoista, työstä, palvelusta ja muusta voi olla mitä mieltä tahnsa ja valittaa saa mihin tahansa. Kuluttaja jää aina hiukan paitsioon ja maksaa täyden hinnan, vaikka asia puitaisiin käräjillä. Jos sinulle jotain korvauksia maksetaankin voi rehellisesti myöntää saaneensa siipeensä ihan kiitettävästi. Nooh, täytyy saada kipinä oikeaan paikkaan, jotta voi taas olla tientukkona liikennevaloissa.

    • tyytyv. Pireraan

      http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P12#Tyyppivikoja

      Tyyppivikoja

      Osassa vuosimallien 2003–2005 QG18DE-moottoreita on esiintynyt poikkeavan suurta öljynkulutusta.
      ------------------------------------------------------------------------
      tyytyväisenä 1,6 l primera omistajana voin kertoa totuuden joka pitäisi olla kaikkien tiedossa.

      Toiseksi, ei kuluttaja jää paitsioon, minäkin sain lapsen Tojotaan ohjauspylvään korjauksen, takuuseen, kun autolla oli ajettu 5,5 vuotta ja 80 000 km, eikä yhtään leimaa ollut koska olin itse huoltanut.

      (itsehuoltoon syy, heti uudesta lapseni lähtivät opiskelemaan Ruotsiin 3 kertaa, Venäjälle kahdesti, kävivät vain Joplunpyhinä suomessa, jolloin mikään liike ei olut auki, itse oli pakko vaihtaa öljyt suodattimet tulpat, vasta 120 000 oli ekassa huollossa paikallisessa osaset liikkeessä.

      Tuolla joku kirjoitti että vaihtoi 1,8 koneen tilalle 1,6, mahtaakohan onnistua, ?
      Toiseksi, tuo öljynkulutus on tunnustettu tyyppivika, pitää vain Reklamoida.

    • nippan kuski

      minulla on -04 primera ajettu noin 185 000km huollot tehty kaikki aikanaan. öljyn kulutus on ihan mieletön tuntuu että bensaa menee vähemmän. juuri lisäsin öljyt maksimiin ja nollasin mittarin ni kilometrejä on tullu 520km ja öljy tikku oli minimis. mistä moinen johtuu? ohjurinkumit menny vai joku muu vika? kaasu painaa ni auto on kuin dieseli putkesta tulee mustaa ja öljyä lentää/haisee palanut öljyt. moottori on 1.8

    • notta alkuper

      Vielä elää tämä ketju.
      Ajaisin vielä nissanilla jos maahantuoja olisi halunnut asiaa hoitaa kunnolla.

      Totesivat vaan, vaihda merkkiä,, aivan sama. Joten oli pakko valita muu japanilainen.

      Öljysyöpöille nissaneille vaan , hyvinkö menee? Itse on pakko maksaa korjaukset.

    • gline

      Hei .Meillä oli nissan qashqai 2 vm 2009. Ostin sen kun se oli ajettu n.8000 km moottori 1.6.vaihoin sen pois kun ajettu 66tkm.Auto oli 2kertaa öljyn kulutus seurannassa.autolla ei ajanut öljynvaihtoväliä 15000 tuhatta kilometriä öljyä lisäämättäÖljymäärä ei tosin ollu alarajassa ,mutta lähellä puoltaväliä.Että sillee.Toinen ostimme liikkeestä nissan almera 1.8 sport decin aj 140000tkm .Ajoimme sillä n.2vkoa. Öljyä kului muutaman sadan kilometrin ajolla, tikku ei enää kastunut.Onekksi liike teki atoon öljynkulutus seurannnan.Josta seurasi kaupan purku . Olemme aina ajaneet nissaneilla,mutta nyt olemme vaihtaneet merkkiä.Nissanin laatu taso ei ole enää samalla tasolla ,kuin ennen.

    • Qashqai Komea päältä

      yleisesti ottaen, tuntuu että silloin kun Nissanilla myynti menee hyvin niin eivät todella kiinnostu autojen vioista, aina tulee uusia ostajia, autot ovat "niin hyvän näköisiä"

      Nissan on niin pieni yritys suomessa että nyt eletään korkeasuhdannetta kun yksi tai pari mallia myy hyvin, ei ole varaa ja tarvetta kiinnostua asiakkaisen murheista.

      vw ja tojotalla on mielestäni aivan erilanen polituiikka ja vastuu,
      Tojota vastaa selvästi parhaiten, Vw myös hyvin, mutta ei tarvitse niin hyvin vastata kun on niin hyvät ajo-ominaisuudet jotka aina myyvät.

      kyllä vw ja tojon tilanne nähdään rekisteritilastoissa.
      vw on eniten yleensä aina eniten alle 10-vuotiaissa,
      Tojotaa on aina eniten yli 10-vuotiaissa autoissa, eli ovat hyvin pitkä'ikäisiä.

    • Viimenen itäauto..

      Miten on mahdollista ettei auto savuta, eikä vuoda öljyä, mutta 300 km ajon aikana on vienyt n.3 litraa öljyä. Tampere-Lappeenranta välillä siis mitä vittua? Kyseessä siis vanha 98 1.6 sr Almera ajettu 250 thkm. Mobilin 5w-50 peak life koneessa. Auto toimii kuitenkin aivan normaalisti, kun muistaa lisätä öljyä max 100 km ajon jälkeen, ettei pääse kuivaksi kone.Pääsis vaan takasin kotio täältä sillä, niin vois ajaa sen johonkin suohon.

      • Viimenen itäauto..

        oho! Tää olikin Primera ketju, mutta tietoo otetaan mielellään vastaan,jos jollain jotain järkevää sanottavaa on..tai no ei tarvi olla järkeevääkään..


    • Myyjä sanoi

      ihan vakavasti, että 1 l/1000 km on Primeran normaalia öljynkulutusta. tämä myyjä on pienestä Suomenlahden rannikkokaupungissa.

    • Primera -93

      -93 Primaveerani (2,0 bensa) vei öljynvaihtovälillä (15000) täyssynteettistä nelisen litraa. Kun vaihdoin Valvolinen MaxLifeen kulutus puolittui. Moottori ei tiputa eikä savuta. Pakokaasumittaukset ovat myöskin pysyneet yhtä hyvinä kuin silloin joskus uutena.

    • primera-05

      Primera -05, 1.8 bensa autolla ajettu nyt 181 000 km ja auto ei syö öljyä sitten tipan tippaa.. kuluvia osia hieman vaihdellut.. muuten autossa ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa. Miten voi olla mahdollista että mukaan on mahtunut myös "hyviä" yksilöitä, jos suurin osa on näitä paskoja 1.8 öljysyöppöjä.

      • hhhhhhhtg

        Mun 1.8 2003 paha öljysyöppä


    • Anonyymi

      Itselläni oli P12 1,8 litrainen. Vei vei 0,5l tuhannella. Lopputulos oli kallis kat-remontti ja kone sökönä. Ei enää kiinnosta kyseinen auto merkki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe