Olen elävä kuollut

haamujäljellä

Vaikka kirjoitan tätä tekstiä tänne olen sisimmältäni tyhjää. Minä vain olen, vai olenko? ihan kuin olisin oikeasti kuollut mutta minusta on jäljellä vain epäonnistunut haamu itsestäni. En tunne enää ruumistani. Haluaisin tehdä mitä vain todistaakseni että olen elossa. Vihaan kaikkea. Jokaista esinettä, ihmistä...

10

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja parannettavissa siinä kuin muutkin sairaudet. Lisäksi masennus on varsinainen suomalainen kansantauti, on kai ollut aina, mutta vasta viime aikoina se on tajuttu sellaiseksi.

      Masennus ei ole pikkujuttu eikä parane millään poppakonsteilla. Hakeudu lääkäriin välittömästi ja ilman ennakkoluuloja! Jos hän määrää masennuslääkettä, käytä sitä! Se ei ole mikään päänsekoittaja tai huume, vaan se auttaa sinua palautumaan, tulemaan omaksi itseksesi jälleen.

    • Malice

      Sisäinen tyhjyys on jotain kammottavaa. Sitä yrittää täyttää ihmissuhteilla, jatkuvalla kiireellä, harrastuksilla, uskonnolla, taiteella, ihan millä vain. Olen järkeillyt sen johtuvaksi huonosta itsetuntemuksesta ja yhteikunnan asettamista rajoista sekä tavoitteista, millainen ihmisen kuuluisi olla(sukupuoliroolit yms.).
      Sanot ettet tunne enää ruumistasi. Onko minäkuvasi kenties pirstoutunut? Minulle kävi joskus niin ja se toi tuollaisen tuntemuksen etten tunne ruumistani. Olin kuin joutunut väärään kehoon. Joutui pohdiskelemaan olenkohan olemassakaan. Oli ikäänkuin vain silmät ja katse mutten jotenkin tiedostanut kehoani.
      Nykyään minulla on taas ruumis, muttei selvää kuvaa minästäni. Sanot myös vihaavasi kaikkea. Voisiko se olla jopa heijastumaa siitä vihasta jota tunnet itseäsi kohtaan? :o Miksi vihaat kaikkea?

      • haamujäljellä

        kun vihaan itseäni. Piste. Sinussa on hieman samanlaisia piirteitä kuin minussa Malice. Ja tentströmille, minulla on masispillerit kyllä mutta on vielä sen verran alussa että ei ole vielä tuntunut vaikuttavan.


      • Malice
        haamujäljellä kirjoitti:

        kun vihaan itseäni. Piste. Sinussa on hieman samanlaisia piirteitä kuin minussa Malice. Ja tentströmille, minulla on masispillerit kyllä mutta on vielä sen verran alussa että ei ole vielä tuntunut vaikuttavan.

        että joillakin on samanlaisia piirteitä mielestään kuin minulla :) Tai en tiedä onko se mukavaa, mutta ainakin lohdullista. Vielä on toivoa, että löytyisi joku joka olisi ajatusmaailmaltaan edes hieman kuten minä. Syöhän sinä masispillereitä ja aloita syvällinen itsetutkiskelu. Kannattaa opetella pitämään niistäkin puolistaan joista ei pidä, vaikka niisätkin missä ei ole mitään hyvää :D
        Esimerkiksi minä olen useiden ihmisten mielestä ärsyttävä. Sehän ei ole hyvä juttu, mutta yritän ottaa sen nykyään siltä kantilta että perkele minähän en tänne ole ketään miellyttämään tullut.

        Neuvo voi ympäristösi kannalta olla tuhoisa, joten aika ajoin on hyvä pysähtyä miettimään mitä tekee. Valoisampaa tulevaisuutta sinulle!


    • timanttimies

      kun eivät saaneet ratsastaa sun livullas sateenkaaren päähän kultaruukun luo,lepää sä,eli elä itselles

    • ulos tai

      ala tekeen jotain joka kiinnostaa sua todella.

      tai matkusta hetkeksi pois tavanomaisista kuvioista..

      noin aluksi tulee mieleen.

      jotkut hauskat leffat tai kirjat, tms. voi joskus antaa piristyksen..

      • voisit vaikkapa

        katsoa isoja puita tai taloja tai muita isoja kohteita, tai vaan katsoa jotain kohteita, silleen et todella katsot ja huomaat ne, etteet vaan kulje lipan varjossa ja vilkuile, ja huomaat vaan maantien ja jalkasi...


    • Anonyymi

      Kirjoitat kuin olisit vienyt sanat suustani, kuka lienetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe