Pisin matka päivässä

Lomalle kiire

Mikä on pisin matka, minkä olette ajaneet saman päivän aikana?

59

7904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ammattiautoilija

      1528 km!

      • Lars

        80 km/h keskinopeudella tuohon matkaan menee 19,1 tuntia ilman taukoja. Saa olla jo melko hyvä kuskin penkki autossa, että yleensäkään viitsii ajaa noin pitkään, piti taukoja tai ei.

        Itse olen ajanut vaivaiset 850 kilometriä yhden päivän aikana.


      • 1528 km
        Lars kirjoitti:

        80 km/h keskinopeudella tuohon matkaan menee 19,1 tuntia ilman taukoja. Saa olla jo melko hyvä kuskin penkki autossa, että yleensäkään viitsii ajaa noin pitkään, piti taukoja tai ei.

        Itse olen ajanut vaivaiset 850 kilometriä yhden päivän aikana.

        Kokonaisaika n. 23 tuntia. Välillä kunnon taukojakin. Norja 300-400 km, 1000-1100 km Ruotsin nopeilla (110 km/h) teillä lievää ylinopeutta ajaen ja Suomi 150 km. Viimeinen sata kilometriä kaikkein vaikeinta.


      • 13072017klo1349
        Lars kirjoitti:

        80 km/h keskinopeudella tuohon matkaan menee 19,1 tuntia ilman taukoja. Saa olla jo melko hyvä kuskin penkki autossa, että yleensäkään viitsii ajaa noin pitkään, piti taukoja tai ei.

        Itse olen ajanut vaivaiset 850 kilometriä yhden päivän aikana.

        N.1000 km


    • matkaaja

      Saksan läpi pohjoisesta etelään ja vähän Sveitsin puolella, 1100 km 11 tunnissa. Jos olisi kääntynyt Saksan rajalla takaisin pohjoista kohti, olisi mennyt kevyesti 2000 kilsaa reilusti alle vuorokaudessa. :)

      • Knööli

        Tunnen erään tyypin joka väittää ajaneensa rekkaa kaikkiaan n. MILJARDI kilometriä.Senkin tarinan taskulaskin nopeasti todisti valheeksi elikkä paskapuheeksi.


      • matkaaja
        Knööli kirjoitti:

        Tunnen erään tyypin joka väittää ajaneensa rekkaa kaikkiaan n. MILJARDI kilometriä.Senkin tarinan taskulaskin nopeasti todisti valheeksi elikkä paskapuheeksi.

        Ilmeisesti et uskonut jotain osaa aiemmasta kirjoituksestani, koska olit pakotettu aukaisemaan sanaisen arkkusi sarkastiseen sävyyn, ainakin otsikkoa muotoillessasi. Mitähän osaa et kyennyt uskomaan tai ymmärtämään? Sitä, että olen todellakin ajanut 1100 km (josta siis 90 % Saksan moottoriteillä) 11 tunnissa? Helppoa, ei tehnyt tiukkaakaan. Eikä tarvinnut ajaa ylinopeuttakaan. :) Pyydän huomaamaan, että (taukoineen) tuosta tulee keskinopeudeksi vain 100 km/h.


      • Autobahn

        mulla Travemünde - Basel noin 950 km ja 10 tuntia. Olen ajanut reissun useaan kertaan.

        En kuitenkaan suosittele kellekään näin pitkiä ajorupeamia. Käy silmiin, selkään ja joka paikkaan, lisämausteen tuovat mahdolliset ruuhkat ja ennenkaikkea sateet. Sadetta on moottoriteillä pelättävä ja tehtävä niinkuin sakutkin: nopeus alas ja heti!


      • veio4

        Hampuri - Zell am Zee . Aamulla lähtö ja illalla perillä. Matkustajat halusivat pitää taukoja matkalla.
        En muista kilometrejä mutta eiköhän samaa luokkaa.


    • Hengitä välillä

      Kyllä voin vakuuttaa, että jos lomasi suunnitteluun kuuluu ajomatkojen maksimointi, niin pilallehan se menee koko homma.

      • veio4

        Se on totta, jutta, eikun mutta, vaikkapa pohjoiseen mennessä ajan yleensä ekana päivänä lähelle Rovaniemeä yöpymään, n. 700 km, jotta toisena päivänä on lyhyempi matka ja jaksaa hyvin lasketella rinteessä.


    • Harmaasilmä

      ..vähän päälle yhdeksänsataa kilometriä. Tarpeeksi lepotaukoja, niin jaksoi. Mutta en voi sanoa, että olisi ollut mitenkään mukava kokemus, ja ajon jälkeen väsytti kyllä melkoisesti.

      • Driver

        Tunteja ajoin viimekin talvena yli 40h putkeen,ilman unia,eikä liioin sapuskaa,kertaakaan en kussu,enkä laskeutunu kopista alas.
        Että silleen.


      • kalervo
        Driver kirjoitti:

        Tunteja ajoin viimekin talvena yli 40h putkeen,ilman unia,eikä liioin sapuskaa,kertaakaan en kussu,enkä laskeutunu kopista alas.
        Että silleen.

        just joo,idiootti! "enkä laskeutunu kopista alas"?? millä se auto kävi 40h, pyhällä hengelläkö??? Eikä vastaukseksi kelpaa: "mulla on kaks tankkia"!! oot sä kova rahtari


      • Driver
        kalervo kirjoitti:

        just joo,idiootti! "enkä laskeutunu kopista alas"?? millä se auto kävi 40h, pyhällä hengelläkö??? Eikä vastaukseksi kelpaa: "mulla on kaks tankkia"!! oot sä kova rahtari

        Mitä se peltopelle vinkuu?Tuskin olet kuullut,että ulkomaan rahtiautoissa on toista tuhatta litraa tankki.
        Toisin,kuin sinun tukiasmarkoilla ostetussa zetorissa.
        Meehän essolle,jos joku tarjoaisi kahvit ja saisit isoilta pojilta kihot hedelmäpelistä.

        Joko muuten pellot on kynnetty sielläpäin?
        Jos ei niin hopi hopi.
        Että silleen.


    • Yli 1400 km

      Belgiasta Norrtäljeen 22 tunnissa, huomaa lauttamatkat Tanskan kohdalla.
      Oltiin Norrtäljessä 1½ vuorokautta ennen lippujen mukaisen laivan lähtöä. Nopea lippujen vaihto ja suihkun kautta hyttiin nukkumaan. So gehts es!

    • jannu

      Tukholmasta Frankfurttiin tulee n.1350km. Se pätkä on tullut ajettua muutamaankin kertaan niin että kun lautta on Tukholmassa aamulla klo 9:00 niin perillä on oltu klo 01:30. Nyt joku jo tietysti sanoo että sehän menee jo seuraavan päivän puolelle. Se on kuitenkin ihan siedettävä matka. Keskinopeus on tuolloin kaikkine pysähdyksineen jotain 85 km/h, joten lapsiperheen ei kannata tätä yrittää. Samaan kannattaa todeta että eurooppalaisten loma-aikaan tämäkään ei onnistu. En pidä itse mitenkään tolkuttomana yli 1300 km vuorokausimatkoja keski-euroopassa, Lomakausien ulkopuolella voi päästä etenemään 400 km helposti 2,5 - 3 tunnissa. Jos taas puhutaan kotimaassa ajetuista vuorokausimatkoista niin on kai monikin työntänyt Helsingistä Lapin laskettelukeskuksiin saman päivän aikana.
      Kaikki matkat ja ajat on kuitenkin kiinni sääoloista ja myös siitä että mitä matkalla haluaa nähdä...

    • kalanpaa

      170 ja 150 (noin) eipä tehny mieli enää illalla lähtee ajeleen keskustaan...=) mop kulkee joku 60

    • rt2

      Jotain 1200 km, jostain Storlienin läheltä Ruotsin ja Norjan rajalta Ouluun.

    • Ex-vientimies

      Tapahtui 80-luvulla: Lähdin Kööpenhaminasta iltapäivällä klo 14:n jälkeen (takana oli jo pitkästi työpäivää asiakaskäynteineen Köpiksessä). Rødbystä Puttgardeniin lautalla. Sitten Saksan halki Itävallan Linziin, missä olin seuraavana aamuyönä klo 4:n aikoihin. Saksassa ensimmäiset 520 km menivät 4 tunnissa eli keskinopeus 130 km/h, sen jälkeen oli hitaampaa. Autona oli Saab 900 GLs, joka kelasi mittariin vain n. 170-180 km/h huippua. Matkaa Köpiksestä Linziin kertyi "samoilla silmillä" 1240 km lauttamatka. Linzistä hotellihuone, siellä n. 2 tunnin tirsat, minkä jälkeen matka jatkui Wieniin. Wienissä asiakaskäynti, ja sitten baanalle kohti Sveitsin St. Gallenia (800-900 km, josta vain puolet moottoritietä). Välillä puolen tunnin tirsat tien sivussa levähdysalueella. St. Gallenissa jäi kaupungin yöelämään tutustuminen väliin, hotellin sänky oli houkuttelevampi!

      Kolmatta tuhatta kilsaa siis siten, että välissä yhteensä kahden ja puolen tunnin unet. Opin muuten laatimaan seuraaville reissuille vähemmän kunnianhimoisia aikatauluja...

      Perheen kanssa on 1000 km päivässä saatu rikki. Venetsiassa vietettiin tällöin välissä iltapäivällä 3-4 tuntia.

    • 85

      Mp:llä juhannuksena täällä kotomaassa 1640km reilussa 23h:ssa.
      Pärssus puutui kyllä,ja ranteet...

      Keskinopeus ei tuolla muodostu mitenkään hirveäksi mutta taukojen pito ja tankkailu vaativat miettimistä.

    • Lexa

      noin 1000km päivässä.
      Tarkkoja lukuja ei muista, mutta intissä tuli UAZilla viikossa (5pvä) 4000km, yks Norjan reissu 3pvä= 3000km.

      Paras (nuorena) nopeus oli kerran Norjasta kotiin: 880km, kahdesti kahvilla. kerran syömässä ja kerran tankilla= tasan 8h. Ja päivä oli vielä perjantai jolloin mukavasti muutakin liikennettä.

      Kurjin taas oli kun ajoin lumipyryssä pakettiautolla hesaan ja takaisin kotiin n. 1200km samana päivänä. Loppumatkasta rupes silmissäkin viiraan ne lumihiutaleet :(

    • Eino

      6km

      • veio4

        Hyvä Eino, piristystä päivään.


    • X

      Oslo - Tornio - Mikkeli

    • krisu

      Hiukka auki 1500. Väli tukholma belgian brügge. Monet kerrat ajanu ehkä pari kymmentä kertaa edestakaisin. Yleensä lauttoineen aikaa menee 21-23 tuntia. Vauhdit on kyllä aika tapissa saksassa, hollannissa ja belgiassa. Välillä pitkät matka yöllä yli 200km/h... bensaakin kuluu kiitettävästi!

      Kun väsyttää niin nostaa nopeutta sen verran että alkaa adrenaliini virrata. Jaksaa hetken ja sit onkin jo aika pysähtyä. Yhdeltä istumalta semmoinen 600 km ennen kahvittelua on mennyt.

      Sen verran vielä, että esim en juurikaan juo tai syö ennen, jottei tulisi esim vatsan etc kanssa ongelmia ja kipuja. Hyvällä autolla ajaa, muttei mielellään tota matkaa. Pakon edessä.

    • MON

      Useamman kerran olen ajanut 900 - 1000 km yhtäsoittoa, mitä nyt auto on pitänyt välillä tankata ja kahvit juoda. Tämähän on mennyt niin, että iltakahdeksalta Rovaniemen takaa ja aamukuudelta on oltu Helsingissä, siis 10 tuntia. Mukava ajaa Suomen kesässä kun lähtee hyvin levänneenä. Olen kyllä ajanut saman silleenkin, että edellisenä yönä nukuin 3 tuntia, mutta kyllä viimeiset 100 km otti tiukoille.

    • NB TDi

      Klo 21 lähtö Madridista. Tulo klo 11.30 Luxembourgiin. Matkan pituus jonkin verran yli 1700 km. En suosittele, ellei todella pidä autolla ajamisesta.

    • Friikki

      Reilu 1000 kilometriä, klassinen Suomi päästä päähän. Yksi stoppi, tankkaus kahvi noin puolivälissä, aikaa meni 12 tuntia tähän suoritukseen.

    • ahma

      ei oo kun noin 7-800 kilsaa. itse pidän sopivana päivämatkana jotain 5-600 kilsaa. kerkee meinaan vähän pysähellä ja katella maisemiakin.

    • mää

      800km, kesti 13h. Puolassa...

    • Lasse9788

      1467 km Tornioon ja takaisin.

    • lapistakotiin

      1272km 14,5h

    • Yökyöppeli

      1600-noin 100 km Piikkiö-Kemi-Piikkiö. Ei samana päivänä mutta saman vuorokauden aikana, alla aamuvuoro duunissa, siitä Kemiin samalle aamuyölle, pari tuntia siellä ja vauhdilla takaisin, emo otti ohjat ennen Raahea ja sain vetää tirsat, niillä unilla himppeen ja iltavuoroon.

    • minätaaskerran

      Ar Rafidin kylästä länsi syyriasta Istanbulin n. 1600km noin vuorokaudessa. Siitä jatkoin Bulgariaan Sofiaan, yhteensä noin 2200 km, kesti 36 tuntia.

    • eimatkatapa

      290 km, fillarilla.

    • Ruiseri

      Norjan vuoristosta telttapelistä aamupäivällä ensin Atlantin rannalle, siitä Kölivuoriston yli Haaparantaan ja Suomeen, edelleen Ilomantsiin. Noin 18 tuntia ja 1245 km. Mukavaa köröttelyä Defenderillä. Kolmen pysähdyksen taktiikalla.

    • Runosmäen_Bussissa

      "Bussissa" on varmasti ajanut ainakin miljoona kilometriä yhtä Salosen leipää saman päivän aikana Scaniaajalla Runosmäessä. Noh, simppeliä eiks jep kusipää :)

      • Bussissa_Fani

        Mutta missä tämä palstan suurin nero on ollut viimeviikot? Ei yhtään sekavaa ja tyhmää kirjoitusta ole osunut ainakaan minun silmiini. Eipä silti en kaipaa mutta ihmettelen vaan.


      • TuomaksenÄiti
        Bussissa_Fani kirjoitti:

        Mutta missä tämä palstan suurin nero on ollut viimeviikot? Ei yhtään sekavaa ja tyhmää kirjoitusta ole osunut ainakaan minun silmiini. Eipä silti en kaipaa mutta ihmettelen vaan.

        Suljetulla. Tiedätte syyn.


      • audilowers

        Oulu-salo-helsinki-oulu
        18h


    • ilman_kakkoskuskia

      Taitaa olla viikon vanhin aloitus kaivettuna just tässä.

      Asiallisesti: Kilpisjärvi-Helsinki kerralla. Lähtö 5.10, perillä noin 22.20. Kuten näkyy, matkaa on tehty rauhallisesti ja taukoja pitäen.

    • Eipä ole näemmä tullut 15 vuoden aikana vastattua.

      Pisin "päivämatka" oli reitti:
      Vuokatti - Sotkamo - Kuhmo - Suomussalmi - Kuusamo - Kajaani - Oulu - Raahe - Helsinki

      Lähtö noin kuudelta aamulla, perillä noin kahdelta aamulla.

    • rahtarioy

      Täällä 1760 km vrk, todistaja mukana. Raskaalla ajoneuvoyhdistelmällä.
      Eikä tehnyt heikkoa, olisi mennyt enempikin.
      Näin vaatimattomasti.

    • FordMustang

      5 päivää, noin 5000km, Stamford Conn...Los Angeles Calif, 1967

    • tättärääpippijuu

      Aamuyöstä lähdin, Porista Kuhmon Lentiiraan, , hautaus Kuhmossa, saman tien takaisin.
      Noin 1250 km, aika puuduttava reissu.

    • muutama sata

    • ihanvaikkamiten

      Pari kertaa SS1000

    • 1831km 26.6 2015 Forssa-Södertälje 23.tuntia.

    • KovaRäkkämiäs

      Mä oon rekkamies ja kuselle kiire,ei vaivaa eturauhanen vaikka on paine....Satoja metrejä on nielty ,silmiää kuivaa ja vituttaa,kun on surkee liksa ja asuntolaina,kotona vanha lutka ja kolme kersaa vajokkia,mut mä oon rekkamiäs ja paskalle kiire...

    • DGC

      1536km Tirolista Etelä-Ruotsiin. Tähän taisi mennä liki 21h.

      Samalla reissulla tuli ajettua myös 1998km ja 25h pätkä, mutta se ei kelpaa suoritukseksi koska nukuin välillä 3h, eli ei samalla valvomisella ja aikaakin meni yli vuorokausi.

      Enemmänkin olisi Saksan moottoriteillä ehtinyt, mutta nopeutta rajoitti bensasyöppö auto ja rajallinen reissubudjetti.

    • Kurkokl

      2644km. Aikaa meni 18 tuntia

    • JenkkilässäFutaa

      Reipas 2000 kilsaa jenkkilässä motarilla ja vähän alle 24 tuntii.

    • Busissa

      Noh........minulla on 8 tuntia putkeen Plaston kuorma-autolla talomme pihalla

      Runosmäellä.Hiekkalaatikon koko on 2x2 metriä joten matkaa tuli paljon EIKS JEP :D

      • HaluatkoÄmmäTurpaan

        SIMPPELIÄ totta ehkä NIMENOMAAN pisin matka ikinä sulla :D


    • SisuMäättä

      Noh...............kerran kuljetin yhtä leipää helvein stokoman hulluilla päivillä koko päivän vaika jaoskuskit olipa paikala :d

    • Voitin_Varmasti

      840 km 48 minuuttia,

    • MBMaan

      Vähän vajaa 2000km ja vähän alle 24h. Tre-Haaparanta-Sundsvall-Are-Trondheim. Sitten unta ja Narvik-Kiruna-Övertornea-Tre. Autona Octavia, eikä tullut selkä kipeäksi.

    • Anonyymi

      Rautaperseukot lässytti aina ajaneensa sen ja sen verran moottoripyörillä putkeen, niin pitihän se näyttää, autolla tosin.

      Yhtä soittoa putkeen 2300km/27h. Lähtö Kuopiosta, ja Pohjois-Norjan vuoristoilla tuli käytyä.

      Matkaan torstaina kesäaamuna klo 5.00, takaisin kotona perjantaina aamulla klo 8.00

      Ainoat pysäykset kuselle ja tankkaamaan, ruokatäydennykset tien varren marketeista, jotain nopeaa syötävää ajon aikana.

      Viimeiset 200km oli vaikeita.

      Näin kesällä 2009, autona oli 2002 Opel Astra.


      Huom. Ajakaa ensin 1000km putkeen, ja miettikää sitten tällaista reissua. Ette ole edes puolivälissä vielä. Ajamaan tottumattoneet, älkää kokeilko.. En kokeile minäkään toiste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe