Palmia

naPalmia

Kertokaapa ketkä olette töissä pahimmassa kilpailutushäslingissä olevassa Palmiassa mitä mieltä olette kannattaako hakea avoimella hakemuksella töihin sinne...työkkärin sivuilla on pitkään ollut avoin hakemus uudelleen ja uudelleen siivouspalveluihin. Aika työhönsä tympääntyneeltä vaikuttaa pääkonttorin henkilökunta, melkein tuntuu kuin olisi tapahtunut näppäily virhe ja tullut soitettua sosiaaliviraston virkailijalle kuin siivousalan yritykseen :)

38

7025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikinä erehdy

      tuohon Helsingin kaupungin Palmiaan. Itse olin 4 vuotta ja viime marraskuussa sain tarpeekseni. Koko touhu on syvältä ja sieltä. Just niin.
      Pomoille meni viime juhlissakin kaikki kiitokset ja "kunniamerkit" ja mistä ne tulokset on revitty? Just niin. Työntekijöiden selkänahasta.

      Ei mitään hyvää kerrottavaa,ihan paska systeemi. Tai, jos haluat mennä orjatyöleirille missä pomotkin on ihan autuaan tietämättömiä mulkkuja, niin sitten paikka on oikea. Muuten ei!!!

      Ja paras juttu tässä-jos hyvin käy saat kulkea pitkin Töölön katuja moppivarsi ja moppi mukana vesiämpäri kourassa (täynnä vettä) ja mennä oman työn ohella siivoamaan pari rappukäytävää, hih hih. Revi siitä!

      • Jaah

        Tarkoitatko: palkka on niin pieni ettei pärjää ilman lisätyötä päätoimen rinnalla?


      • palkasta
        Jaah kirjoitti:

        Tarkoitatko: palkka on niin pieni ettei pärjää ilman lisätyötä päätoimen rinnalla?

        Mulla oli kaikki ikälisät eikä palkka ollut sinänsä huono, tuntipalkka 9,50 ja risat.

        Mutta systeemi perseestä.
        Kokeile, hae sinne. Kaksi viikkoa kun olet, niin tiedät mistä puhun ja mitä tarkoitan.

        Tervesiä vaan herra Eloveenalle sinne Sipaan (siivouspalveluihin)konttuurin puolelle.Hah ja pah.


      • Alli Huh huh
        palkasta kirjoitti:

        Mulla oli kaikki ikälisät eikä palkka ollut sinänsä huono, tuntipalkka 9,50 ja risat.

        Mutta systeemi perseestä.
        Kokeile, hae sinne. Kaksi viikkoa kun olet, niin tiedät mistä puhun ja mitä tarkoitan.

        Tervesiä vaan herra Eloveenalle sinne Sipaan (siivouspalveluihin)konttuurin puolelle.Hah ja pah.

        Ikävää kun et viihtynyt siellä. Mutta joo, taitaa olla ettei sinne välttämättä pääse kun vakituisten tai henkilöiden keillä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus kohtalo on epävarma jos häviävät kilpailutettavan kohteen. Ainakin yhden koulun jota on aiemmin hoitanut palmia huomasin siirtyneen siivousliikkeelle, kun liike haki sinne yhtä lisäsiivoojaa joku aika sitten.

        Kyllä sun olisi kannattanut pysyä siellä jos työsi oli vakituinen noin hyvä palkkauskin :)


      • motivaatio
        Alli Huh huh kirjoitti:

        Ikävää kun et viihtynyt siellä. Mutta joo, taitaa olla ettei sinne välttämättä pääse kun vakituisten tai henkilöiden keillä on toistaiseksi voimassa oleva sopimus kohtalo on epävarma jos häviävät kilpailutettavan kohteen. Ainakin yhden koulun jota on aiemmin hoitanut palmia huomasin siirtyneen siivousliikkeelle, kun liike haki sinne yhtä lisäsiivoojaa joku aika sitten.

        Kyllä sun olisi kannattanut pysyä siellä jos työsi oli vakituinen noin hyvä palkkauskin :)

        Olen hakenut koko ajan omaa työtä eli merkonomin hommaa.
        Ei vaan onnistunut. Aiemmin tehnyt myös keittiötyötä (pakosta) ja kaikkea mahdollista. Ei vaan löytynyt kaupungilta muuta työtä. En ikinä päässyt toimistohommiin.

        Kitos, mutta mieluummin en jää siivoukseen enää.

        Siivotkoot muut!
        Vaikka perkele 100 euron tuntipalkalla. No thank`s.


      • motivaatiolle
        motivaatio kirjoitti:

        Olen hakenut koko ajan omaa työtä eli merkonomin hommaa.
        Ei vaan onnistunut. Aiemmin tehnyt myös keittiötyötä (pakosta) ja kaikkea mahdollista. Ei vaan löytynyt kaupungilta muuta työtä. En ikinä päässyt toimistohommiin.

        Kitos, mutta mieluummin en jää siivoukseen enää.

        Siivotkoot muut!
        Vaikka perkele 100 euron tuntipalkalla. No thank`s.

        Olet siis tehnyt palmialla siivoustyötä ja catering työtä sehän on hienoa. Voithan yrittää keittiöpuolelle takaisin, kunnes saat toimistotyötä. Rekrytointi koulutuksissä Palmia REKRY koulutuksissaan etsinyt viime aikoina lähinnä maahanmuuttajia tekijöiksi eivät niinkään halua suomalaisia siivoojia sinne. Kyllä se tilanne varmaan on niinkuin sanoitkin tuossa.


      • Puhdas poika
        palkasta kirjoitti:

        Mulla oli kaikki ikälisät eikä palkka ollut sinänsä huono, tuntipalkka 9,50 ja risat.

        Mutta systeemi perseestä.
        Kokeile, hae sinne. Kaksi viikkoa kun olet, niin tiedät mistä puhun ja mitä tarkoitan.

        Tervesiä vaan herra Eloveenalle sinne Sipaan (siivouspalveluihin)konttuurin puolelle.Hah ja pah.

        10,80 euroa on tuntipalkka nykyisin täysillä palvelusvuosilisillä vuonna 2012. Voiko paremmin olla!
        Että ihan vaan tiedoksi, koska täällä ihmiset eivät aina huomaa kuinka vanhoja viestejä täällä on tarjolla.

        Systeemi on se, että tutkintoon johtavaan oppisopimuskoulutukseen pääsee halutessaan ja omassa koulutuksessa annetaan 3-5 päivän koulutus työhön. Lisäksi on erilliset työnopastajat. Voiko paremmin olla!

        Siivouspyyhkeet ja mopit pestään lähes kaikkialla moppipyykkikoneessa ja sieltä ne myös otetaan valmiiksi kostutettuina käytttöön. Voiko paremmin olla!

        Koko järjestelmä toimii hyvin ja yksityiset puljut voivat vain kadehtia vierestä.


    • ehkä Palmialle

      Mikä mahtaisi olla alkupalkka jos ei ole kokemusta?

      • Mukaan vaan!

        Alkupalkka on nyt noin 1600e/kk eli vajaan kympin tunnilta. Kymmenestä vuodesta saa vuosisidonnaista lisää n 130e/kk jolloin tuntipalkka on n 10,60e. Lähes joka vuosi on tullut tes'n mukaisia henkilökohtaisia lisiä. Palkka on siis parempi, kuin yksityisellä. Lomaetuna mainittakoon kymmenen vuoden kokemuksella 7,5 -viikkoa vuosilomaa. Kolmepäiväisen palkallisen koulutuksen saa omalta kouluttajalta ja oppisopimuskoulutukseenkin toimitilahuoltajaksi on mahdollisuus. Työ on lähes aina päivätyötä. Vuorotyötäkin löytyy.

        Ylläolevissa puolivuosikymmentä vanhoissa viesteissä puhuttiin veden kantamisesta kadulla sangossa: vettä kantavat sangoissa ainoastaan perussiivoojat. Ylläpitosiivouksessa sellaista ei ole tehty vuosikausiin. Sehän on ammattitaidotonta. Itse olen viihtynyt kymmenisen vuotta ja esimieheni kanssa pärjään hyvin. Niin se metsä vastaa, kuin sinne huudellaan. Vastuuntuntoiselle ja asiansa hoitavalle ihmiselle löytyy eteenpäinpääsymahdollisuuskin. Koneet ja ergonomiset työvälineetkin löytyy. Meidän alueella ostetaan heti yhdistelmäkone, jos sellaiseen on tarvetta. Minä olen viihtynyt hyvin oltuani pitkään yksityiselläkin.


    • UusRiik

      Mietin tässä joku päivä sitten mitähän Palmiaan kuuluu tänäpäivänä. Kun muutama siivous-ja keittiö sekä kiinteistöpuolen entinen työkaveri "Palmialla eläkkeelle saakka" - tyyppinen on lyhyen ajan sisään lähtenyt pois talosta. Onko tullut jotain mainittavia uudistuksia? Siellä oli joku Satu niminen pikkupomo kun seuresta keikkaa tein, jota kohteen työntekijät pitivät vaikeana tapauksena. Vieläkö ne suunnitelevat osakeyhtiöittämistä? Asiasta kun ei ole enää mitään kirjoiteltu.

      • mikrokuitu.

        Mun lähipiiristä (Palmialta siis) on muutama pitkäaikainen "lähtenyt" pois. Pari patalaiskaa ja joku ikuinen mieliharmi, jotka saivat kuulemma vihdoinkin lähtöpassit. Tunnen näiden "lähteneiden" työkavereita ja ovat olleet helpottuneita et näistä tietyistä pääsivät eroon. Joivat yhdessäkin paikassa lähtökahvit ... tosin vasta kun kyseinen henkilö oli jo ulkona talosta.

        "Lähteneet" tietysti kertovat omia tarinoitaan joihin voi sinisilmäisesti joko uskoa tai sitten ei.


      • hegu78
        mikrokuitu. kirjoitti:

        Mun lähipiiristä (Palmialta siis) on muutama pitkäaikainen "lähtenyt" pois. Pari patalaiskaa ja joku ikuinen mieliharmi, jotka saivat kuulemma vihdoinkin lähtöpassit. Tunnen näiden "lähteneiden" työkavereita ja ovat olleet helpottuneita et näistä tietyistä pääsivät eroon. Joivat yhdessäkin paikassa lähtökahvit ... tosin vasta kun kyseinen henkilö oli jo ulkona talosta.

        "Lähteneet" tietysti kertovat omia tarinoitaan joihin voi sinisilmäisesti joko uskoa tai sitten ei.

        Palmian toimintaperiaatteena on toimia samoin kuin tällä palstalla jatkuvasti haukutut suuret firmat. ja pyrkiä siis samaan taloudelliseen kannattavuuteen. Tämä on siis ylemmältä taholta tullut tehtävänmäärittely ja syy palmian olemassaoloon. Muinaisia koko työikänsä "kaupungin työntekijöinä" pysyneitä henkilöitä ei ole tarkoitus suojatyössä pitää. Työntekijää pidetään niin kauan kuin hän soveltuu käytettäväksi. Palmia tähtää myös omaksi yhtiöksi esikuviensa tavoin, jolloin palkkaus- ym. menisi yksityisten tyyliin.


      • sillä siisti!
        hegu78 kirjoitti:

        Palmian toimintaperiaatteena on toimia samoin kuin tällä palstalla jatkuvasti haukutut suuret firmat. ja pyrkiä siis samaan taloudelliseen kannattavuuteen. Tämä on siis ylemmältä taholta tullut tehtävänmäärittely ja syy palmian olemassaoloon. Muinaisia koko työikänsä "kaupungin työntekijöinä" pysyneitä henkilöitä ei ole tarkoitus suojatyössä pitää. Työntekijää pidetään niin kauan kuin hän soveltuu käytettäväksi. Palmia tähtää myös omaksi yhtiöksi esikuviensa tavoin, jolloin palkkaus- ym. menisi yksityisten tyyliin.

        Toimintaperiaate on olla kannattava ja tulouttaa mahdollisista voitoista osa omistajalle eli kaupungille sekä työntekijöille tuotantopalkkio mikäli tietyt kriteerit täyttyvät. Tämähän on järkevää, koska ilman voittoa mikä tahansa firma menisi nurin.
        Ainoa tulonlähde on asiakkaat, joten toiminnan on oltava kannattavaa. Kaupungin (vero)tuloista suoraan ei Palmia saa mitään. Siksi ei tietystikään tällainen liikelaitos voi toimia "suojatyöpaikkana". Jos ihminen ei halua tai pysty työhön niin sitten minusta kannattaa itse miettiä voiko työsuhdettaan jatkaa.

        Palmia tuskin "tähtää" yhtiömuotona mihinkään. Päätökset Palmian yhtiömuodoista ovat poliitikkojen tekemiä. Poliitikkojen päätöksiin vaikuttaa olennaisesti EU-lainsäädäntö eräiltä osin. Palmian tahtoa ei siltä osin kysytä.

        Itse kaupungilla pitkään palvelleena olen tyytyväinen ettei enää tarvitse tehdä omien töiden lisäksi niiden töitä jotka tietoisesti pitivät työpaikkaansa suojatyöpaikkana. Nyt täällä pärjää kun tekee työnsä hyvin ja siitä saa vieläpä yksityistä hieman paremman palkan. Lisäksi kaupungilla on muitakin vaihtoehtoja, joten jos oma koulutus antaa myöten niin voi hakeutua toisiin tehtäviinkin.
        Nimimerkki "mikrokuitu" osui oikeaan tekstissään. Tunnen itsekin joitakin suojatyöpaikkana Palmiaa pitäneitä ja nyt poislähteneitä. Ei muuta kuin tervemenoa! Meillä tekevillä on paljon mukavammat oltavat.


    • Samalla alallaollut

      Kyllä täytyy sanoa näitä testejä luettuani että kyllä on ajettu siivooja Palmiallakin alas .Ei noilla palkoilla kukaan elätä itseään saatikka perhettä.Eihän siellä henkilökohtaisia lisiä saanut kun harvat vaihka olisit kuika hyvä työntekijä.Eihän ne esimiehet edes tunteneet kaikkia alaisiaan miten ne olisivat voiteet lisiä suositellakkaan.Palmialla on paljon ammattitadotonta henkolöstöä mutta mitä sillä on väliä kaikilla on sama palkka.Tasoa vaan alemmaksi tollasilla palkoilla.

      • Tyytyväinen ahertaja

        Viestiketju on alkanut vuonna 2006, joten suurin osa on vanhentunutta tietoa. Samalla alalla olleelle sanoisin, että kun vertaat yksityisten maksamiin palkkoihin niin Palmialla saa muutaman satasen kuussa enemmän. Työvälineet ergonomiset, koneet kunnossa, likavesisankoja ei raahata ympäriinsä eikä moppeja puristella käsin likavesissä vaan moppipyykkikoneessa pestään ja nihkeytetään kaikki. Koulutusta saa sekä Palmian omana antamana että oppisopimuskoulutusta (jossa itsekin olin).

        Tänä vuonna saamme sekä tulospalkkion että kannustelisän. Enpä tunne siivousalan yritystä, joka näitä makselisi. Tulos on kuulemma ollut hyvä ja siksi palkkiot.

        Toimitilahuoltajat ovat kyllä arvossaan täällä. Ammattitaidottomia tuskin on jatkuvasta koulutuksesta johtuen. Mikä muu firma kouluttaa näin paljon siivoojiaan? Kaikilla on sama peruspalkka, mutta itse olen saanut useana vuonna henkilökohtaisen lisän, joka toistuu joka kuukausi. Olen kaiketi tehnyt työni hyvin. Näin sain kuulla kehityskeskustelussa.

        Olen siis varsin tyytyväinen olooni Palmialla. Kokemusta on myös suurista kansainvälisistä, kuin pienistä kotimaisistakin. En vaihtaisi takaisin niihin!


      • julkinen salaisuus11
        Tyytyväinen ahertaja kirjoitti:

        Viestiketju on alkanut vuonna 2006, joten suurin osa on vanhentunutta tietoa. Samalla alalla olleelle sanoisin, että kun vertaat yksityisten maksamiin palkkoihin niin Palmialla saa muutaman satasen kuussa enemmän. Työvälineet ergonomiset, koneet kunnossa, likavesisankoja ei raahata ympäriinsä eikä moppeja puristella käsin likavesissä vaan moppipyykkikoneessa pestään ja nihkeytetään kaikki. Koulutusta saa sekä Palmian omana antamana että oppisopimuskoulutusta (jossa itsekin olin).

        Tänä vuonna saamme sekä tulospalkkion että kannustelisän. Enpä tunne siivousalan yritystä, joka näitä makselisi. Tulos on kuulemma ollut hyvä ja siksi palkkiot.

        Toimitilahuoltajat ovat kyllä arvossaan täällä. Ammattitaidottomia tuskin on jatkuvasta koulutuksesta johtuen. Mikä muu firma kouluttaa näin paljon siivoojiaan? Kaikilla on sama peruspalkka, mutta itse olen saanut useana vuonna henkilökohtaisen lisän, joka toistuu joka kuukausi. Olen kaiketi tehnyt työni hyvin. Näin sain kuulla kehityskeskustelussa.

        Olen siis varsin tyytyväinen olooni Palmialla. Kokemusta on myös suurista kansainvälisistä, kuin pienistä kotimaisistakin. En vaihtaisi takaisin niihin!

        Mistä johtuu että palmia käyttää paljon vuokratyövoimaa, harjoittelijoita ja oppisopimusoppilaita?


      • Ei ole salaista :)
        julkinen salaisuus11 kirjoitti:

        Mistä johtuu että palmia käyttää paljon vuokratyövoimaa, harjoittelijoita ja oppisopimusoppilaita?

        Vuokratyövoimaa käytetään silloin, kun oma väki sairastuu. Kukapa ne työt muuten silloin tekisi? Vuokratyövoimaa käytetään siis aika tarkkaan sen verran kuin on sairastuneitakin kunakin päivänä ja myös lomalla olevien tilalla. Muuten kaikki henkilöstö on omaa.
        Vertailun vuoksi: yksityisessä firmassa ei käytetä vuokratyövoimaa vaan esimies hankkii sijaisensa mistä torinkulmalta sattuu saamaan tai siivoaa itse ja jättää esimiestyönsä tekemättä. Kumpi onkaan parempi vaihtoehto???

        Harkoittelijoita käytetään siksi, koska ammatillisessa oppilaitoksessa olijat tarvitsevat harjoittelupaikkoja. Nämä harjoittelijat ovat pääsääntöisesti vakituisen työntekijän työparina.

        Sitten on esim. vakuutusyhtiön kautta työkokeiluun tulevia henkilöitä, joiden työkykyä tarkkaillaan työkokeilun avulla. Nämä henkilöt ovat pääsääntöisesti vakituisen työntekijän työparina eli heillä ei siis ole omaa siivousaluetta.

        Oppisopimusoppilaita on, koska Palmia haluaa kouluttaa omia vakituisia työntekijöitään ja vahvistaa siten heidän ammattitaitoaan. Oppisopimusoppilaat siis ovat Palmian vakituisessa työsuhteessa eivätkä tule talon ulkopuolelta. He opiskelevat noin puoli päivää viikossa oppilaitoksessa ja muuten ovat normaalisti töissä.

        Ymmärsitkö nyt? Mitään "salaisuuksia" näissä asioissa ei ole. Huhuja näköjään vaan levität.


      • 99900gt
        Ei ole salaista :) kirjoitti:

        Vuokratyövoimaa käytetään silloin, kun oma väki sairastuu. Kukapa ne työt muuten silloin tekisi? Vuokratyövoimaa käytetään siis aika tarkkaan sen verran kuin on sairastuneitakin kunakin päivänä ja myös lomalla olevien tilalla. Muuten kaikki henkilöstö on omaa.
        Vertailun vuoksi: yksityisessä firmassa ei käytetä vuokratyövoimaa vaan esimies hankkii sijaisensa mistä torinkulmalta sattuu saamaan tai siivoaa itse ja jättää esimiestyönsä tekemättä. Kumpi onkaan parempi vaihtoehto???

        Harkoittelijoita käytetään siksi, koska ammatillisessa oppilaitoksessa olijat tarvitsevat harjoittelupaikkoja. Nämä harjoittelijat ovat pääsääntöisesti vakituisen työntekijän työparina.

        Sitten on esim. vakuutusyhtiön kautta työkokeiluun tulevia henkilöitä, joiden työkykyä tarkkaillaan työkokeilun avulla. Nämä henkilöt ovat pääsääntöisesti vakituisen työntekijän työparina eli heillä ei siis ole omaa siivousaluetta.

        Oppisopimusoppilaita on, koska Palmia haluaa kouluttaa omia vakituisia työntekijöitään ja vahvistaa siten heidän ammattitaitoaan. Oppisopimusoppilaat siis ovat Palmian vakituisessa työsuhteessa eivätkä tule talon ulkopuolelta. He opiskelevat noin puoli päivää viikossa oppilaitoksessa ja muuten ovat normaalisti töissä.

        Ymmärsitkö nyt? Mitään "salaisuuksia" näissä asioissa ei ole. Huhuja näköjään vaan levität.

        ihan eri tietoa on tullut asiaa paremmin tuntevilta


      • eläketuli
        99900gt kirjoitti:

        ihan eri tietoa on tullut asiaa paremmin tuntevilta

        sekavaa on koko puljun touhu joka alueella, työläisten vaan lisättävä tahtia että saadaan maksettua nämä kaikki uudet asiat mitä täysin tuottamattamat henkilöt keksivät...kyllä on vittu sössöö touhua, kukaan tiedä/välitä mistään mitään


      • Ei ole salaista :)
        99900gt kirjoitti:

        ihan eri tietoa on tullut asiaa paremmin tuntevilta

        Tunnetko sitten toimitusjohtajan vai mikä on mainitsemasi "asiaa paremmin tunteva"? Olen itse ollut Palmialla töissä perustamisesta lähtien sekä kentällä että toimistolla. Tiedän itse mistä puhun ja siksi tiedän myös ettei sinun huhulähteesi "asiaa paremmin tunteva" todellisuudessa tunne kokonaisuutta. Ehkä hän onkin taas joku laiska ja katkeroitunut tapaus joka on lähtökuopissa.


      • 35=18+17
        eläketuli kirjoitti:

        sekavaa on koko puljun touhu joka alueella, työläisten vaan lisättävä tahtia että saadaan maksettua nämä kaikki uudet asiat mitä täysin tuottamattamat henkilöt keksivät...kyllä on vittu sössöö touhua, kukaan tiedä/välitä mistään mitään

        Jaa, minusta taas kaikki on varsin selkeää. Enää ei pärjää laiskottelemalla vaan on tehtävä töitä, kuten muuallakin. Ja hyvää työtä. Työt ehtii ammattitaitoinen ihminen tekemään annetussa ajassa.
        Jos on tottunut vetelehtimään ja tekemään asiat puolittaisesti niin ei tietenkään voi pärjätä.


      • 4+1
        35=18+17 kirjoitti:

        Jaa, minusta taas kaikki on varsin selkeää. Enää ei pärjää laiskottelemalla vaan on tehtävä töitä, kuten muuallakin. Ja hyvää työtä. Työt ehtii ammattitaitoinen ihminen tekemään annetussa ajassa.
        Jos on tottunut vetelehtimään ja tekemään asiat puolittaisesti niin ei tietenkään voi pärjätä.

        Juu, selkeältä tuo voi vaikuttaa, mutta sekavaa kuuluu olevan. Laiskottelemalla ei pärjää, oikein on, mutta tuo yläpään organisaatio on kovin raskas. Hyvää työtä tehdän eikä vetelehditä, mutta vaikeaa on kun johto ei tiedä mitään.


      • 6-1
        4+1 kirjoitti:

        Juu, selkeältä tuo voi vaikuttaa, mutta sekavaa kuuluu olevan. Laiskottelemalla ei pärjää, oikein on, mutta tuo yläpään organisaatio on kovin raskas. Hyvää työtä tehdän eikä vetelehditä, mutta vaikeaa on kun johto ei tiedä mitään.

        Tapahtumat viime aikoina osoittasvat, että siivoustyö yllättää toimivuudellaan, ja selvittää samalla runsain määrin esiintyvää suurpiirteisyyttä sekä rauhattomuutta. Tähän vaikuttaa myös tuleva yhtiöittäminen.


      • ei salaista
        julkinen salaisuus11 kirjoitti:

        Mistä johtuu että palmia käyttää paljon vuokratyövoimaa, harjoittelijoita ja oppisopimusoppilaita?

        Tilastot osoittavat, että vuokratyövoima vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään liian vähäiisiä tuotannollisia resursseja.Olen itse ollut Palmialla töissä perustamisesta lähtien toimistolla. Tiedän itse mistä puhun.


      • bubbua
        ei salaista kirjoitti:

        Tilastot osoittavat, että vuokratyövoima vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään liian vähäiisiä tuotannollisia resursseja.Olen itse ollut Palmialla töissä perustamisesta lähtien toimistolla. Tiedän itse mistä puhun.

        Juu kyllä taas yksi skeidan lässyttäjä lisää, lärvää auotaan ja käydään muka kohteissa lässy lässy


    • asentelu-ukkeli

      järkyttävää, onneks en jäänyt siivoojaksi. Miten kukaan voi elää kympin tuntiliksalla?

    • Ylikypsä

      Kyllä siellä toimistolla ei tirdetä kentän asioista ennen kun asiakas sanoo sopimuksen irti tai ainakin uhkaa tehdä sen.Nyt eläkkeellä ja kaikkeni antaneena ihmettelin teidän tietämättömyyttänne .Henkilökohtaisen lisän saivat ne jotka kuuluivat ja olivat teihin yhteydessä eivät ne jokatka tekivät hommansa ja enemmänkin,pärstäkertimen mukaan.kyllä asiakasta oli mukava palvella ja mennä iloisena töihin mutta tämä tietämättömyys tuntui loppuun asti typerältä ja epäoikeudenmukaiselta.Minua surettaa vaan kun siivooja pamiassakan ei enään tule palkallaan tuoimeen.Työn jälki myös kärsii kun käytetään vuokratyöläisiä.

      • päiväkotisiivooja

        No juu tuo vuokratyöläisten käyttö on kieltämättä ongelma, osa on todella pihalla, kaikenlaista nähnyt heidän osaltaan, huh huh.. Mutta minkäs teet, kun joku on pois niin hyvä että haetaan edes vuokratyöläinen tilalle, ettei meidän muiden tarvi tuurata, kuten yksityisissä firmoissa on tapana.

        Mutta Palmia on työnantajana verrattuna yksityisiin ihan ykkösluokkaa, palkka parempi, työedut paremmat, työolosuhteet kaikinpuolin paremmat ja henkilökohtaista palkanlisääkin saa kun on sen ansainnut :)

        Ei se helppoa ole, töitä täytyy tehdä, mutta pitkään yksityisillä (Sol, L&T yms) työskenneillen vuosien jälkeen olen todella iloinen ja ammattiylpeä ollessani
        osa Palmiaa. Tosin itsekin pelkään yksityistämistä, siinä menisi pitkät lomat ja muut selvät edut.


    • ExPulmialainen

      Vuonna 1996 Kallionvirastotalossa työskenteli 12 siivoojaa.

      Tuli Palmia. Henkilöstömäärä putosi 8

      Nyt määrä on 5.

      Sossut eivät haluneet maksaa siivouksesta joten
      kiitos kilpailutuksen, siivoojat tekevät harvennettua siivousta.
      Kukaan ei ole tyyytyväinen, ei siivooja, ei asiakas.

      Kunnolllista jälkeä on vaikeata tehdä tiukassa tahdissa.

    • PULMIA

      Paska talo ja johtaja ja johtajan johtajan johtaja, joita Palmiassa riittää. Itse olen työkennellyt Palmiassa liian pitkään ja nähnyt, kuinka talon sisällä suositaan hyvävelijärjestelmää, mikä ei sinäänsä yllätä. Palkataan pikkupomoiksi sellaisia hekiloitä, joilla ei ole minkään laista johtamistaitoa/ kenttäkokemusta, tai jos on ollut esim, kouluisäntänä jossain koulussa, niin siitä noustaan suoraan alueen palveluesimieheksi ja mikäli kieli on ruskea ja vieläpä sukulainen päättävällä taholla samassa Palmiassa. EN SUOSITTELE

    • Kamelinselekä

      Opiskelijat ja harjoittelijat kaikista huonoimmassa asemassa. Avaimet käteen meininkiä, ei selkeitä ohjeita työtehtäviin saati perehdytystä. Jos rupeat vänkäämään niin olet itse asennevammainen ja huono oppimaan. Kamelin selkä katkennut.

    • Todellapettynyt

      On kyllä jokseenkin huvittavaa, miten näissä kaupungin yhtiöissä tehdään tasan samat virheet, joista yksityistä puolta on arvosteltu kautta aikojen.

      Eli mukaan on tullut työntekijöiden suuri vaihtuvuus ja sen myötä asiakkaiden tyytymättömyys alati vaihtuviin, kasvottomiin mopinjatkeisiin. Mutta ei sillä niin väliä, parempi vain kun vanhat ja kalliit lähtevät muualle, "kyllä tekijöitä aina löytyy". Yritetään vain kouluttaa kaikki toimimaan ihan samalla tavalla ja mielellään näyttämäänkin mahdollisimman samalta, niin kyllä ne asiakkaat tottuvat. Toinen asia on p*ska työn laatu, mikä näkyy luultavasti jo kaikissa kohteissa. Paikat pinttyvät ja kulahtavat ja joihinkin pintoihin ei enää ilkeä koskea kuin käsineillä, mutta sellaiset subjektiiviset näkemyksethän ovat ihan sivuseikka, koska aina voidaan vedota standardeihin. Kolmanneksi, työuupumuksen takia sairastuvia ei suinkaan pidetä hälyttävinä merkkeinä pahoista ongelmista, vaan vain vähän heikompina yksilöinä, jotka nyt vain kuuluvat ison organisaation arkeen.

      Myönnän, minulla on ikävä niitä kaupungin tuttuja siivoojia. Heitä, jotka tunsivat kohteen kuin omat taskunsa, jotka selvisivät raskaasta työstä hurtin huumorin ja hyvän hengen avulla. Joille sen Oman kohteen puhtaanapito oli kunnia-asia. Jotka olivat ihmisiä sieltä aidoimmasta päästä.

      Maailma muuttuu ja diibadaaba. Ihan totta, mutta nämä muutokset eivät johdu mistään maailmasta tai muusta ulkopuolisesta vaan ihan vain ahneudesta, empatian puutteesta ja vääristyneistä arvoista.

    • mkl276

      Palmialla on moni käytännön työn tekemiseen liittyvä asia kohdallaan, mutta työn johtaminen ja mielekkyys, no, niissä voisi parantaa. Duunari unohdetaan aika yksinään puurtamaan, usein liian yksin. Moni on työhönsä selkeästi leipiintynyt, ja se näkyy huonona työilmapiirinä. Yhteistyökykyisiä ihmisiä tarvittaisiin siivoustyöhön muutenkin lisää. Ns. hankalat tyypit syövät työniloa, aidosti yhteen hiileen puhaltaminen tekisi siivoustyöstäkin kevyempää.
      Toivon ja pelkään samalla, mihin tulevat muutokset Palmiaa vievät.

    • OnkoPakko_

      Itse teen keikkatyötä ja minulla tuo palkka on kyllä aina lähemmäksi 11€/h. Edelliseen viestiin viitaten.. Minä toivon itsekseni aina ennen keikan alkua että saisin olla ainoa siivooja kohteessani, koska en jaksa enää huonotuulisia ja selän takana paskaa puhuvia siivoojia! Naiset tosiaan pahimpia..

    • tätäköpäivää

      Siivoustaso laskettu todella alas myös Palmiassa ei tyytyväisiä asiakkaita eikä työntekijöitä eli ostamalla vähän palvelua sitä myös saa mitä tilaa.Työtyytyväisyys tipotiessään myös jaksaminen.

    • VD3020

      Palmialla ja palvelukeskuksella KOKIT joutuvat siivoamaan. Helsingin kaupungintalolla on se käärmeluola varo hakeutumasta sinne duuniin. Kaikki ovat lampaita kukaan ei uskalla puhua työstään miten raskasta se on. Palmia ja palvelukeskus toivottaa henkilöstölleen sairaana eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Olen itse entinen palmialainen
        Ylitöistä ei maksettu jouduin olemaan joka päivä ylitöissä
        Koska oli mitoitettu työt niin huonosti eikä yhtään taukoa koko päivänä ehtinyt pitämään.
        Palkka maksettiin useampaan otteeseen väärin.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta nykyään aivan sairas työpaikka. Ihan orjaduunia. En voi suositella kenellekkään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe