Heipä hei!
Olisin vaan kysellyt, että millainen paikka on Imatra asua, kun alkaa nämä Etelä-Suomen maisemat tökkiä ja mitä kauppoja siellä on?
Mulla on 2 lasta.
Kysymys Imatralaisille?
15
4133
Vastaukset
- ........
Kuten varmaan olet lukenut palstoja niin Imatralla asumisesta ollaan montaa eri mieltä.
Rauhallinen ja hyvä paikka asua! - jees paikka
kaupat, esim. citymarket, prisma, euromarket,
s-market, k- supermarket, lidl, h&m, lindex, kappahl, seppälä, vero moda, kenkäkauppa ym.ym.
kyllä näistä kaupoista saa esim. lapsille vaatteet ja muut tavarat.
muutenkin ihan ok pikku kaupunki.
palvelut pelaa ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin
muuallakin. - tulee perästä
kun kyselit niin paikkakunnan valtalehdet kyllä kertovat kuinka tunkkainen,salaileva ja nurkkakuintainen on poliittinen ilmapiiri tässä kaupungissa.
svetogorski vieressä halpoine palveluineen on vetonaula joka pitää imatran läjässä.opettele venäjää kun muutat tänne- jeps
eipä oo imatralla vielä venäjää joutunut puhumaan :D lappeenrannassa sen sijaan tuntuu venukkeja olevan niin paljon, että välillä luulee olevansa venäjällä.
- student
Omasta mielestäni Imatra on ihan hyvä paikka asua ja elää. Tälläinen rauhallinen pikkukaupunki jossa on kuitenkin kaikki mitä tarvitsee, palveluita ja kauppoja on riittävästi. Parasta täällä lienee luonto joka on lähellä ja kaunista.
- Etelä-Suomesta
Tiedätkö edes mitkä kunnat kuuluvat Etelä-Suomeen, näköjään et.
- Het miten
...tämä olikin relevantti asia?!!
- että............
Het miten kirjoitti:
...tämä olikin relevantti asia?!!
Imatra kuuluu Etelä-suomen lääniin ja tyyppi uikutti kyllästyneensä e-suomen maisemiin......et oli oikeinkin relevantti=merkityksellinen heitto!
- unohdit
että............ kirjoitti:
Imatra kuuluu Etelä-suomen lääniin ja tyyppi uikutti kyllästyneensä e-suomen maisemiin......et oli oikeinkin relevantti=merkityksellinen heitto!
...unohdit, että vaikka kuulutaankin Etelä-Suomen lääniin, niin monet mieltävät Imatran kuitenkin Itä-Suomeen...Taisi olla mielestäsi oma kommenntisi tosi relevantti kun näit vaivaa sen kirjoittaa...
Yhtä asiaa olen muuten ihmentellyt usein täällä Imatralla (kun en ole kovin pitkään täällä asunut: miksi imatralaiset lähes poikkeuksetta kysyvät muuttajan tai ei-syntyperäisen ihmisen mielipidettä Imatrasta ja imatralaisista? Olisko pikkasen heikkoa itsetuntoa? Ja se sitten vielä tästä mukamas karjalaisesta iloisuudesta...en ole nähnyt näin paljon mököttäviä perseeseen ammuttuja ihmisiä juuri missään muualla kuin täällä Imatralla. Ettekä te ole yhtään puheliaampia kuin esi. turkulaiset, melkeinpä päin vastoin. - Etelä-Suomesta
unohdit kirjoitti:
...unohdit, että vaikka kuulutaankin Etelä-Suomen lääniin, niin monet mieltävät Imatran kuitenkin Itä-Suomeen...Taisi olla mielestäsi oma kommenntisi tosi relevantti kun näit vaivaa sen kirjoittaa...
Yhtä asiaa olen muuten ihmentellyt usein täällä Imatralla (kun en ole kovin pitkään täällä asunut: miksi imatralaiset lähes poikkeuksetta kysyvät muuttajan tai ei-syntyperäisen ihmisen mielipidettä Imatrasta ja imatralaisista? Olisko pikkasen heikkoa itsetuntoa? Ja se sitten vielä tästä mukamas karjalaisesta iloisuudesta...en ole nähnyt näin paljon mököttäviä perseeseen ammuttuja ihmisiä juuri missään muualla kuin täällä Imatralla. Ettekä te ole yhtään puheliaampia kuin esi. turkulaiset, melkeinpä päin vastoin.Menipä vääntelyksi tai ei, ihan tuntui että nyt on pakko huomauttaa, kun kaveri vaahtoaa kyllästyneensä "Etelä-Suomen maisemiin" E-Suomen lääniin kun kuuluu aika saakelin monta kuntaa/kaupunkia ja läänin alue on iso.
Niikuin selväksi tulikin, Imatra siis kuuluu Etelä-Suomen lääniin, alueellisesti Itä-suomeen.
Näin ne pilkut paukkuu...;)
En itse edes asu Imatralla, kotoisin olen sieltä, mutta jo lähes 20 vuotta asunut muualla, eikä kotiseutukaipuu ole vaivannut. Allekirjoitan viimeisen kirjoittamasi kappaleen.
T:Etelä-suomalainen
- asukas..
Hiljainen ja rauhallinen paikka asustella.
Palvelut kohillaan, lähes kaiken tarpeellisen saa omilta kyliltä. Sen mitä joutuu tilaa saakin sitten(kannattaa) tilata suoraan ulkomailta.
Kulkuyhteydet hyvät ja nekin on parannuksen alla.
Luonto lähellä ja todella viihtyisä asuin ympäristö.
Työpaikkoja vähänlaisesti tarjolla, toki tekevälle aina duunia löytyy. Asuntojen korkeat hinnat jaksaa ihmetyttää vain.
Pienenä miinukseksena nurkissa pyörivät venäläiset (turistit), ei tosin itselle ole ollut haitaksi.
Niin pitkään ku täällä itsellä duunia on, menee hyvin.- Nuori,sivistynyt tyttönen.
Mitä vikaa on venäläisissä turisteissa? Samanarvoisia ihmisiä kuin sinäkin ja yhtälainen oikeus liikkua missä haluaa kuin sinullakin.
- Onneksi
Nuori,sivistynyt tyttönen. kirjoitti:
Mitä vikaa on venäläisissä turisteissa? Samanarvoisia ihmisiä kuin sinäkin ja yhtälainen oikeus liikkua missä haluaa kuin sinullakin.
Onneksi on venäläisiä (pietarilaisia, Lisää turisteja Imatralle.
- ruslan sale
Onneksi kirjoitti:
Onneksi on venäläisiä (pietarilaisia, Lisää turisteja Imatralle.
vitu venukit....lahdata ne pitää
- nohnoh
ruslan sale kirjoitti:
vitu venukit....lahdata ne pitää
Älä ota tota asennetta... otetaan niiltä hillot himaan hyvällä palvelulla ja ollaan tyytyväisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797