Bichon frise - pentujen hinta?

jentskuuu

Hei! kertoisko joku mulle minkä hintasia bichon frise pennut on? suurinpiirtein...

22

9795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jude

      Rekisteröityjen pentujen hinnat liikkuu siinä n. 900-1200e paikkeilla. Huomattavasti halvemmallakin saattaa saada esim. väriviallisen koiran.

      • maxim

        minkälainen on väriviallinen bichon frise?


      • MPS78
        maxim kirjoitti:

        minkälainen on väriviallinen bichon frise?

        tavannut värivirheellistä bichonia... pigmentin puuttuminen ehkä... joskus olen kuullut, että bichonissa voisi olla mustia alueita karvapeitteissä, ja ne olisivat ns. värivirhe, mutta taitavat olla kyllä aika harvinaisia...
        Pennun hankintahintahan on pisara meressä kun alkaa laskemaan kuinka paljon koiraan menee rahaa sen eliniässä, varsinkin jos aikoo sairastella jotain...
        Kannattaa hankkia pentu kunnon kasvattajalta ja pennulla tulee olla paperit ja vanhemmat terveitä...

        En tiedä ketään joka pyytäis 900e bichonista... eiköhän ne hinnat ole 1200-1300e


      • MPS78
        MPS78 kirjoitti:

        tavannut värivirheellistä bichonia... pigmentin puuttuminen ehkä... joskus olen kuullut, että bichonissa voisi olla mustia alueita karvapeitteissä, ja ne olisivat ns. värivirhe, mutta taitavat olla kyllä aika harvinaisia...
        Pennun hankintahintahan on pisara meressä kun alkaa laskemaan kuinka paljon koiraan menee rahaa sen eliniässä, varsinkin jos aikoo sairastella jotain...
        Kannattaa hankkia pentu kunnon kasvattajalta ja pennulla tulee olla paperit ja vanhemmat terveitä...

        En tiedä ketään joka pyytäis 900e bichonista... eiköhän ne hinnat ole 1200-1300e

        Piti kylläkin kirjoittaa harrastaa jotain eikä sairastaa :D


      • meikä
        maxim kirjoitti:

        minkälainen on väriviallinen bichon frise?

        Bichon frisét maksavat noin 1200e riippuu hyvin pitkälti vanhemmista, mutta hinta nousee melkein joka vuosi 100eurolla kun me ostimme bichonin noin: 2vuotta sitten niin maksoi 1000e mutta nykyään 1200-1300e


    • maksaa..

      1200-1300€. Paperittomia "villakoiria" saat puolella tästä.

      • naglo

        ...joita ei kannata ostaa ;)


    • ...

      Meillä makso Bichoni 1200 euroo..

    • lovebichon

      oma bichonimme maksoi 1400, näyttelykoiraksi oli aikonut kasvattaja jättää, joten hintaa reilummin. Mutta 1000-1400 taitaa sellaisen saada, riippuen kavattajasta etä millä hinnalla myy.

    • ------------

      Kantsiiko bishonfrie ottaa ekaksi koiraksi

    • bikke

      mitä maksaa? kantsiiks ekaks koiraks ottaa tollane

      • ...

        No bichon frisé on luonteeltaan yleensä aika leppoisa ja sinänsä ihan hyvä ekaksi koiraksi. Tosin toinen meidän koirista osaa olla aikamoinen jääräpää, mutta peruskoulutus kuitenkin onnistunut ihan hyvin ja temppujakin tekee makupalan tai rapsutuksen eteen vaikka minkälaisia. Ihan nokkelia koiriahan nuo on. Mutta jos bichonin hankkii pitää olla myös valmis käyttämään aikaa turkin hoitoon. Se vaatii kyllä aikaa ja kärsivällisyyttä. Jotkut oikaisee tässä ja vetää sen turkin vaan ihan lyhyeksi, mutta siinä tapauksessa voit joutua odottamaan kasvattajalta koiraa, jota ei tarvii käyttää näyttelyissä. Usein kuitenkin jos pentue vaikuttaa hyvältä niin kasvattaja laittaa etusijalle ne ostajat, jotka on valmiita ottamaan näyttelykoiran, koska sehän tuo kasvattajalle mainetta.


      • ...
        ... kirjoitti:

        No bichon frisé on luonteeltaan yleensä aika leppoisa ja sinänsä ihan hyvä ekaksi koiraksi. Tosin toinen meidän koirista osaa olla aikamoinen jääräpää, mutta peruskoulutus kuitenkin onnistunut ihan hyvin ja temppujakin tekee makupalan tai rapsutuksen eteen vaikka minkälaisia. Ihan nokkelia koiriahan nuo on. Mutta jos bichonin hankkii pitää olla myös valmis käyttämään aikaa turkin hoitoon. Se vaatii kyllä aikaa ja kärsivällisyyttä. Jotkut oikaisee tässä ja vetää sen turkin vaan ihan lyhyeksi, mutta siinä tapauksessa voit joutua odottamaan kasvattajalta koiraa, jota ei tarvii käyttää näyttelyissä. Usein kuitenkin jos pentue vaikuttaa hyvältä niin kasvattaja laittaa etusijalle ne ostajat, jotka on valmiita ottamaan näyttelykoiran, koska sehän tuo kasvattajalle mainetta.

        Niin ja siis vielä lisäyksenä, että rahaa se turkin hoito vie myös. Pitää melkein olla semmonen tehokkaampi laite sen turkin kuivaamiseen, koska tavallisella hiustenkuivaajalla siinä menee ikuisuus ja hermot samalla. Jos käytät koiraa trimmaajalla niin kalliiksihan sekin pitemmän päälle tulee. Itse voit tietysti kanssa opetella trimmaamaan, jos taidot riittää, mutta sekin tietysti alkuun vie vähän rahaa, jos käyt trimmauskurssin ja ostat oikeenlaiset sakset siihen hommaan. Ja jos siis sulla on näyttelykoira, niin näyttelyissä käyminen maksaa tietysti myös.

        Siis bichonit on ihania, en vaihtaisi päivääkään pois. Mutta kannattaa ihan realistisesti suhtautua siihen, kuinka paljon työtä ja rahaa sen suloisen valkoisen karvapallon hoitaminen vaatii.


    • moonis91

      Moikka kaikille! olen itse huomenna menossa kenneliin mieheni kanssa kokeilemaan oireileeko hän bichonille, jos ei niin saan varattua pennun joka syntyy syksynlopussa hinta luokaksi sanoivat 1400e!

      Ensimmäinen koira, mutta kyllä sen turkin ja hoidon eteen saa tehdä töitä ja niin edespäin mutta mitä sen pumpulipallon eteen ei tekisi :)

    • summerQueen

      Itse maksoin omasta Bichonistani puolisen vuotta sitten 1700 e.
      Luonteeltaan on kyllä aikamoinen jääräpää mutta ihana anyway. :)

    • Piippari

      Heips, maksettiin Bichonista 1400€. Sitten pitää tietty ostaa harjat, shampoo hoitoaine, kynsisakset, peti, leluja, panta ja talutin.. ja eka rokotus tulee noin kk:n päästä luovutusiästä.

    • bichonfrie

      Omani maksoi 1300€, 300€ varausmaksu etukäteen ja loput sitten kun hain koirani kotiin!

    • ???

      Mäkin haluisin äitinkanssa bichonin mutta isi ei oikeen tykkää koirista... Ollaan kyl mietitty ja katteltu tietoja tästä rodusta netistä.... Mutta sitä mä viä mietin että mahtaako tuo sopia ekaksi koiraksi ? Vaikuttaa kyllä ihna kivalta ja mukavalta rodulta....

    • dfhths

      Oma makso 1200 ja siskolla 1500..siskon koira onkin joidenkin ihmeen valio vanhempien jälkeläinen..niin ainakin mulle on väitetty

      • Natalie100

        Moi,ollaan myös ajateltu bichonia mutta pärjääkö työ/koulu päivät yksin?


    • Emppulinen

      Pentu kannattaa ottaa lomien aikoihin mutta pidemmän päälle pärjää! Kannattaa vaikka porteilla kodista rajata turvallinen alue pennulle. Meillä 9 vuotta sitten kun otimme toisen bichonimme oli kotona hänen isänsä koska tämä oli meidän koira. Hyvin nämä kaksi rämäpäätä pärjäsivät kahden:) Mutta kuitenkin pidemmän päälle parempi että alkuvaiheen ajan joku olisi kotona. Onnea teille bichonin kanssa jos sellaiseen päädytte!

    • Anonyymi

      Voiko bicon frisen saada ilmaiseksi??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe