Onko teillä kenelläkään kokemusta valkoisen aistihuoneen käytöstä dementoituneen vanhuksen hoidossa tai muuten vanhusten hoidossa?
Mielenkiinnolla jään odottelemaan, mitä mieltä asiasta olette..
Olisikko sellaisen toteuttaminen kovinkin kallista?
Itse henkilökohtaisesti olen ihastunut asiaan... kylläkin nähnyt vain pari erilaista versiota, mutta kuvittelisin, että toimisi loistavasti vanhustyössä. Olenko ihan hakoteillä?
onko
4
578
Vastaukset
- Jallu
Tuossa tv-ohjelmassa oli taannoin dementiapotilas, joka oli saanut parhaan mahdollisen hoidon. Varsin toisaikainen hän kuitenkin oli, joten hoitopuolella ei taida järin hyviä konsteja olla.
- tiitiäinen metsäläinen
olisihan se ihanaa viettää vanhuus niin että saa parhaan hoidon. tosin resussit ei tänä päivänä tule hoitopuolella yltämään millään. henkilökuntaa on vähän ja uusia ei ole varaa palkata. eikä kaikki vanhukset ole edes niin vaativia mutta omaiset on. moni on nähnyt sota ajan ja ovat tyytyväisiä rauhalliseen vanhuuteen ja siihen että on vielä voimia nähdä tulevan sukupolven elämää. minä ainakin haluaisin rauhallisen ja tasapainoisen vanhuuden ja kuolla nukkuessani.
- Jallu
tiitiäinen metsäläinen kirjoitti:
olisihan se ihanaa viettää vanhuus niin että saa parhaan hoidon. tosin resussit ei tänä päivänä tule hoitopuolella yltämään millään. henkilökuntaa on vähän ja uusia ei ole varaa palkata. eikä kaikki vanhukset ole edes niin vaativia mutta omaiset on. moni on nähnyt sota ajan ja ovat tyytyväisiä rauhalliseen vanhuuteen ja siihen että on vielä voimia nähdä tulevan sukupolven elämää. minä ainakin haluaisin rauhallisen ja tasapainoisen vanhuuden ja kuolla nukkuessani.
Minunki äitini on joutunut kahdesti evakkoon lähtemään. Kovat koettelemukset hällä kuitenkin vielä vanhuudessankin oli. Idäni dementia kaikkine vaiheineen, sisareni kuolema ym.
Jälkeläisistäänhän äidit eivät tunnetusti lakkaa huolehtimasta koskaan, vaikka olisi kuinka monta sukupolvea välissä.
Minunkin taannoinen lievä työuupumiseni huolestutti äitiäni, vaikka mitään hätää ei ollut.
Minä kun olen sikäli harvinainen (?), että voin huoletta hoitaa nuo jutut lomailemalla jo alkuvaiheessa.
- täydennyskouluksessa
Kyselit, valkoisen huoneen käyttöä dementikolla. Kokemusta ei ole tuosta huoneesta, mutta eräät dementikot eivät pysty hahmottamaan valkoista väriä. Siis hoitaja joka kulkee valkoisissa vaatteissa, niin dementikko näkee siitä vain pään joka irrallaan liikkuu. Joten valkoisen huoneen hahmottaminen on vaikeaa dementikolla ja siinä huoneessa liikkuvat ja olevat esim. esineet saattaa luoda harha-aistimuksia, joita sitten lääkitään reippaasti yli tarpeen, vaikka pelkkä valkoisen jättäminen pois asuista ja materiaaleista toisi mielenrauhaa dementikoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2922679Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha3182048- 481686
- 571364
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.161222Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.411208Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R91145Ensitreffit Jenni tykittää - Tämä Jyrkin lause nostaa karvat pystyyn: "Niin epämiellyttävä..."
Jenni tykittää menemään… Jaetaankos teillä laskut tasan tai tuleeko raha-asioista kiistaa? Lue lisää: https://www.suom201123etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!531010- 471001