kohta saa etsiä munia kaupasta kun munat menee vientiin, saatte sitten ulkoa niitä ihania salmonella yms. munia, nauttikaa ne kumihanskat käsissä. Siitä vaan tuottajat, pitäkää pintanne ja antakaa näille marisijoille sitä mitä ovat olleet vaillakin.
Munantuottajat
10
616
Vastaukset
- NIINSITÄ
Nyt olette oikealla asialla, on teitä jo kyykytettykin, imaiseksi joudutte munia tuottamaan, vai joudutteko jo siitä maksamaan,
että kansa saa munia pöytäänsä.
Nyt on varmaan ulkomailla kysyntää puhtaille munille.'
Veit sanat suustani.
Tappiolla ei voi tuottaa.
Rehutkin on maksettava ja työstä on saatava palkka.
Minun puolestani kaupan hintoja saa korottaa 20 centtiä/kg!
Se ei paljon lisää hintaa/muna.- Fuikkari
jorma.jaakkola kirjoitti:
'
Veit sanat suustani.
Tappiolla ei voi tuottaa.
Rehutkin on maksettava ja työstä on saatava palkka.
Minun puolestani kaupan hintoja saa korottaa 20 centtiä/kg!
Se ei paljon lisää hintaa/muna.Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?
Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin. - ihan
Fuikkari kirjoitti:
Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?
Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin.väärin niin kanamunatuottajat eivät juuri tukia saa... Sen takia tuottajat niin kusessa ovatkin.. (korjatkaa jos olen väärässä)
- Mika 79
ihan kirjoitti:
väärin niin kanamunatuottajat eivät juuri tukia saa... Sen takia tuottajat niin kusessa ovatkin.. (korjatkaa jos olen väärässä)
väärässä, mutta saavat hekin peltopuolen tuet, mutta muna ja broitsku puolella on tietääkseni er tilanne.
Tsemppiä munan tuottajat näyttäkää niille, me maito,liha ja vilja miehet tullaan perässä(tosin aika kaukana). - hiihtää
Mika 79 kirjoitti:
väärässä, mutta saavat hekin peltopuolen tuet, mutta muna ja broitsku puolella on tietääkseni er tilanne.
Tsemppiä munan tuottajat näyttäkää niille, me maito,liha ja vilja miehet tullaan perässä(tosin aika kaukana).Ei muuta kun laittakaa rattaat pyörimään kuten sikapuolellakin tehdään mutta pitäkää huoli siitä ettei MTK sekä muutama muu "toimija" pääse torpedoimaan toimintaanne kuten kävi Suomem Sikayrittajät ry:lle.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=1500000000000141&posting=22000000012317344 - Paalinpyörittäjä
Fuikkari kirjoitti:
Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?
Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin.juuri sitä mitä olet peräänkuuluttanutkin, joten mistä kierosta hinnasta puhut????
Munantuottajat hakevat tuotteelleen oikeaa hintaa markkinoilta, tosin tällä kertaa ulkomailta mikä on vielä parempi ja tuen tarve entisestään pienenee ja kauppatase paranee!!!!! - Mika 79
hiihtää kirjoitti:
Ei muuta kun laittakaa rattaat pyörimään kuten sikapuolellakin tehdään mutta pitäkää huoli siitä ettei MTK sekä muutama muu "toimija" pääse torpedoimaan toimintaanne kuten kävi Suomem Sikayrittajät ry:lle.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=1500000000000141&posting=22000000012317344oli valmis kuolemaan jo ennen alkuansa. Epäilen että samoin käy näille S.I.S:n miehille, vaikka toivon ettei niin kävisi.
- Fruikkari
Paalinpyörittäjä kirjoitti:
juuri sitä mitä olet peräänkuuluttanutkin, joten mistä kierosta hinnasta puhut????
Munantuottajat hakevat tuotteelleen oikeaa hintaa markkinoilta, tosin tällä kertaa ulkomailta mikä on vielä parempi ja tuen tarve entisestään pienenee ja kauppatase paranee!!!!!Eikö munasta pitäisi saada enemmän? Hinta nousee aidosti vasta kun suurin osa tuottajista on vaihtanut alaa.
Ongelma vaan pahenee jos kannustetaan tuottamaan lisää. - sydämmen pohjasta
Mika 79 kirjoitti:
oli valmis kuolemaan jo ennen alkuansa. Epäilen että samoin käy näille S.I.S:n miehille, vaikka toivon ettei niin kävisi.
ettei ennustuksesi toteudu, jos näin käy saamme lopullisesti haudata ammattimme itsenäisyyden päättää tilamme asioista itse.
Valta on luisumassa hälyyttävää vauhtia näille "valtakunnallisille toimijoille".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579157Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123619Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292877Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht832241Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142060Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641847Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu691089