375 litranen

urmas

ostin 375l akvaarion ja olisin kysyny teiltä ehdotuksia kaloista!entuudestaan minulla on 100 litranen.

8

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskapää

      No mitä järkeä on akvaarioharrastuksessa, jos et edes tiedä mitä kaloja haluat pitää!

      • ulla

        paskapää sul taitaa oikeasti olla kakkaa päässä!!!


      • paskapää
        ulla kirjoitti:

        paskapää sul taitaa oikeasti olla kakkaa päässä!!!

        Oletko itse sitä mieltä että akvaarion kaloilla ei ole mitään väliä? Toki jokaisella harrastajalla pitäisi olla omat suosikkinsa joita haluaa pitää.


    • Sunshine

      Kannattaa lähteä siitä, että päätät ensin itse muutaman kalalajin, joita tahtoisit pitää akvaariossasi ja sitten kyselet täällä tarkemmin, mitkä käyvät niiden allaskavereiksi.

      Esim. onko tarkoitus siirtää kalat siitä 100 litraisesta tähän uuteen akvaarioon?

      • urmas

        sunshine: olen ajatellut laittaa mm. lehtikaloja ja plekoja... Antaisitko vinkkejä mitä itse laittaisit?


      • hanna
        urmas kirjoitti:

        sunshine: olen ajatellut laittaa mm. lehtikaloja ja plekoja... Antaisitko vinkkejä mitä itse laittaisit?

        kyllähän lehtikalat ja plekot tulee toimeen ihan hyvin. jos haluaa erilaisia lehtikaloja tai vähän haastavampia, voi vaikka ostaa lippulehtikaloja.
        ja jos haluaa vielä jotain muuta, voihan sitä ostaa vaikka parven isompia tetroja tai corydoraksia.
        mun mielestä sinne tankkiin voit ostaa melkein mitä tahansa ottaen huomioon koon, vesiarvot ja yhteensopivuuden lehtikalojen ja plekojen kanssa.
        kalalajeja on vaikka muille jakaa, joten parhaat ideat saat kun etsit vaikka kirjastosta dr. axelrodin kala-atlaksen. onnea uudelle pytylle!


      • urmas
        hanna kirjoitti:

        kyllähän lehtikalat ja plekot tulee toimeen ihan hyvin. jos haluaa erilaisia lehtikaloja tai vähän haastavampia, voi vaikka ostaa lippulehtikaloja.
        ja jos haluaa vielä jotain muuta, voihan sitä ostaa vaikka parven isompia tetroja tai corydoraksia.
        mun mielestä sinne tankkiin voit ostaa melkein mitä tahansa ottaen huomioon koon, vesiarvot ja yhteensopivuuden lehtikalojen ja plekojen kanssa.
        kalalajeja on vaikka muille jakaa, joten parhaat ideat saat kun etsit vaikka kirjastosta dr. axelrodin kala-atlaksen. onnea uudelle pytylle!

        Kiitos Hanna neuvoista.Laitapa tulee vaikka mailia mulle ja jutllaan lisää akvaarioista. Eli mun osote [email protected]


    • 11 v aloittelija

      ajattelin 375L akvaan 2 lehtikalaa sekä intiaanisulkia ja neontetroja molempia pikkusia 15 alkuun ja ajattelin että jos vielä mahtuu sinne purkkiin niin ottaisin vielä 3 juovakääpiö ahventa sinne kaikki tyttöjä tai vaihtoehtoisesti 10 seeprakalaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe