Mahtaako kenelläkään olla työohjeita tai kokemusta Octavia II:n alkuperäisen vetokoukun asentamisesta? Ostin autoni varastoautona, enkä ehtinyt siihen koukkua saamaan. Nyt jälkiasenteisen koukun hinta asennettuna suomessa lähentelee tuhatta euroa, joten kiusaus käydä ostamassa koukku virosta alle neljälläsataa on suuri. Työ kuulemma vie melkolailla aikaa, joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia jos joku on asentanut.
Octavia II:seen vetokoukku
13
18535
Vastaukset
- vaan se
johtosarja. Se kait se on siinä joka teettää työtä?
- Kaitsu-02
Jos oikein muistan myyjän selityksen, niin sen koukun asentaminen jälkityönä on vaivalloista. Tehdasosana voidaan koukku laittaa paikalleen ennen puskuria yms. Jälkiasennuksena joutuu repimään paljon tavaraa pois kasaamaan takaisin.
- Jepjep
...vaan se johdotus, kuten tuossa aiempi kirjoittaja mainitsi.
Käsittääkseni Octaviassa on sama ongelma kuin myös Superbissa. Eli koukun vaatima johdotus pitää vetää konehuoneelle asti, jolloin se ei ole ihan pieni operaatio. Tehtaallahan se olisi voitu laittaa ennen verhoiluja yms... Itse puskurin irroitus ja koukun kiinni laitto ei liene mikään hankala homma Octaviassakaan.
Kannattaisikohan sitä asennustakin kysyä sieltä Virosta. Itsekin saattaisin olla kiinnostunut laitattamaan siellä kaikkea, työvoima on kuitenkin vielä toistaiseksi halvempaa.
- Jepjep
Niin, ohjeita kannattaa katsoa koukun valmistajien sivuilta:
www.kovil.fi
www.monoflex.se
Noilta ainakin löytyy netistä - tosin johtosarjan vetoa ei ole ja se oli se hankalampi työ tietääkseni...- Kettuhaukku
olenkin nimenomaan kiinnostunut, en tarvikekoukuista. Käsitykseni kun on että ostamalla alkuperäisen koukun skodalta, jota he itse asentaa jälkiasenteisena autoihin, ei sen mukana tule asennusohjetta. Tarvikekoukkujen ohjeista kyllä löytää koukun kiinnitykseen ohjeet, mutta sähkösarja onkin se pulmallisempi, eli siihen pitäisi saada ohjeet miten asentaa. Johtosarja kun pitää vetää aina moottoritilaan saakka, ja matkalla pitää purkaa paaljonkin peitteitä. Eli tuon alkuperäisen sähkösarjan asennusohjeet jos löytöisi.
Ei asennuskaan virossa niin kallis ole, hinta asennettuna olisi n 550€, mutta sen lisäksi tulee tietysti kulut auton viemisestä sinne.
- Nimetön
Itse laitatin koukun Octavia II Combiin Virossa. Soittelin etukäteen Helkama Auto Eestiin, ja varasin asennusajan. Kaikki puhelimessa sovittu piti paikkansa, ja asennus kesti 6 h. Hnta oli kaikkineen 420 €.
Itse ei kannata ainakaan sähkösarjaa alkaa laittamaan, jos ei tarkasti tiedä mitä on tekemässä. Johdotus täytyy vetää sulakerasialta saakka sekä tämän jälkeen koodata testerillä ennen käyttöönottoa. Omasta puoloestani voin suositella Viron keikkaa!- Kettu
Milloin asensit koukun? Mulle skoda.ee lupaili tosiaan 550€ asennettuna, mutta tuolla sun hinnalla kyllä sen voisi siellä asennuttaakin. Olisko sulla laittaa vaikka yhteystietoja?
- Nimetön
Kettu kirjoitti:
Milloin asensit koukun? Mulle skoda.ee lupaili tosiaan 550€ asennettuna, mutta tuolla sun hinnalla kyllä sen voisi siellä asennuttaakin. Olisko sulla laittaa vaikka yhteystietoja?
Laitatin itse koukun heinäkuussa 2005, joten hinnat ovat saattaneet noustakin. En ollut yhteydessä Eestin Skodaan, ainoastaan Helkama-Auto Eestiin joten heidän tuolloista hintaa en tiedä. Työnjohdossa oli töissä Tarvi Saar -niminen heppu, jolle soitin ja hän hoiti asiat moitteettomasti.(puhuu suomea)
Eesti Helkama-Auto AS
Kadaka tee 84
12618 Tallinn
Üldtelefon: 671 1590
Faks: 671 1593
E-mail: [email protected]
Kodulehekülg: http://www.helkama-auto.ee
Hooldus ja varuosad: 671 1585
Varuosad: 671 1580
Avatud: E-R 9.30-18.00
L 10.00-15.00
- Andy83
Koukkupaja kun kirjoittaa googleen homma onnistuu avaimet käteen ja hinta edullinen
- torvinen1
Koukkupajassa taisi olla n. 600€ joten ei kannata paljoa Viroon ajella.
- Astra2008
Välttäkää koukkupajaa, jos haluatte autonne vielä olevan kunnossa!!!
- mystinen kalanteri
onkohan tuo 2006 asiaa kysynyt jamppa Sokotaansa koukun?
- Anonyymi
Koukkupaja laittoi koukun Skodaan tänä vuonna hintaan 550 euroa ja auto on vielä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984