O: Suomikonepistooli Deko

Ex_machina

Eli ostetaan dekotettu suomikonepistooli. Mieluiten 1 versio ja oltava täysin purettavissa. Mukaan mieluusti rumpulipas. Ja hintana ~100-200€. Jos nurkastasi löytyy kuvailemani ase, pistä meiliä [email protected] .

12

6584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nallipiikki

Dekotut tikkakoskelaiset ei ole täysin purettavissa. Piippu on tapitettu vaipan läpi kiinni aseen runkoon ja hitsattu kiinni patruunapesään, joten vaippaa ja piippua ei saa irti. Jos piippu ja vaippa olisi irroitettavissa, ei kyseessä ole enää deko vaikka piippu ja lukko itsessään vain ovatkin luvanvaraisia. Mutta myös dekouksen purkaminen on rikos. Ja kp kuuluu ERVA luokituksen sisään, joten parhaassa tapauksessa tuollaisesta voi saada linnaa

• keräilijä

Jos on dekottu vanhojen sääntöjen mukaan ilmeisesti ovat aivan laillisia. Pitääkö ne uudestaan dekota?
        Mulla monta sarjarautaa joissa vain piipussa löntti ja sillä sipuli. Sellaisenahan ne on aikoinaan myyty armeijan varikolta.

• Nimetön

Ettäkö oikein häkkiin, älä nyt naurata, ei vatsalihakset kestä!!

• Ex_machina

Kun tarkoitus olisi ottaa liipasinkoneisto, piippu ja kaikki sisustat kokonaan pois, koska ulkopuoli on minulle tärkeä. Ja eikös jos ottaa sen sinetin/tulpan piipusta pois tai ostaa uuden piipun ja asentaa sen paikalleen ole se ainoa rikos. Ja kun minullahan ei ole tarkoitus tehdä toimivaa oikeaa asetta.

• Tietäjä12-
        Ex_machina kirjoitti:

Kun tarkoitus olisi ottaa liipasinkoneisto, piippu ja kaikki sisustat kokonaan pois, koska ulkopuoli on minulle tärkeä. Ja eikös jos ottaa sen sinetin/tulpan piipusta pois tai ostaa uuden piipun ja asentaa sen paikalleen ole se ainoa rikos. Ja kun minullahan ei ole tarkoitus tehdä toimivaa oikeaa asetta.

Mutta se tulppa lähtee lähes väkisin pois patruunapesästä jos irrottaa DEKOSTA piipun. Olen nimittäin nähnyt kuinka ne dekotaan.

• minä.
        Nimetön kirjoitti:

Ettäkö oikein häkkiin, älä nyt naurata, ei vatsalihakset kestä!!

On siitä teoriassa mahdollisuus päästä linnaan vastalihaksiaan treenaamaan jos nauraessa pettävät.

• eetu r

SAAT SIL RAHAL EHK LIPPAAN ??!?!

• asialla

eli haussa mullakin suomi kp deko,mutta ei tarvitse olla purettavissa..lisävarusteet eli hihna ja tanko-ja rumpulipas olisi kuitenkin hyvä olla mukana...jos omaat tälläisen aseen tai tiedät vinkin niin laita postia osoitteeseen [email protected]

• Jormu

Osta Hämeenlinnan asevarikolta hinta 150 ekua.

• Fennoman
        Jormu kirjoitti:

Osta Hämeenlinnan asevarikolta hinta 150 ekua.

on säilytettävä asekaapissa,niin uskomattomalta kuin se joistakin tuntuu.

Asealan harrastajat tietävät kuitenkin sen,että nuo 60-70 luvulla dekotut hitsimällit lähtevät irti lyömällä.Siksi jos tuollaisen myy,ostaja tarvitsee konepistoolin ostoluvan.Tietenkin sen voi dekottaa kunnolla asesepällä(tai itse)ennen myyntiä.

Itselläkin on myös kaksi kevytdekoa ja säilytän niitä asekaapissa.Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ostamaankaan niitä.Keräilijä luvittaa aseen tietenkin kun avauttaa sen

• Jormu
        Fennoman kirjoitti:

on säilytettävä asekaapissa,niin uskomattomalta kuin se joistakin tuntuu.

Asealan harrastajat tietävät kuitenkin sen,että nuo 60-70 luvulla dekotut hitsimällit lähtevät irti lyömällä.Siksi jos tuollaisen myy,ostaja tarvitsee konepistoolin ostoluvan.Tietenkin sen voi dekottaa kunnolla asesepällä(tai itse)ennen myyntiä.

Itselläkin on myös kaksi kevytdekoa ja säilytän niitä asekaapissa.Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ostamaankaan niitä.Keräilijä luvittaa aseen tietenkin kun avauttaa sen

Ei ole kevyt dekoja vaan ristitapit hitsattu piippuun eikä piippua saa irti. Ei tartte kaappia eikä lupia.

• Juhakan

Moi, oletko löytänyt dekotun Suomikonepistoolin? Olisin itsekin kiinnostunut, mikäli sinulla on joku kontakti, niin vastaa yo. osoitteeseen. Kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      266
      4654
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2847
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      23
      2590
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1644
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1400
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95