Eli ostetaan dekotettu suomikonepistooli. Mieluiten 1 versio ja oltava täysin purettavissa. Mukaan mieluusti rumpulipas. Ja hintana ~100-200€. Jos nurkastasi löytyy kuvailemani ase, pistä meiliä [email protected] .
O: Suomikonepistooli Deko
12
6370
Vastaukset
- nallipiikki
Dekotut tikkakoskelaiset ei ole täysin purettavissa. Piippu on tapitettu vaipan läpi kiinni aseen runkoon ja hitsattu kiinni patruunapesään, joten vaippaa ja piippua ei saa irti. Jos piippu ja vaippa olisi irroitettavissa, ei kyseessä ole enää deko vaikka piippu ja lukko itsessään vain ovatkin luvanvaraisia. Mutta myös dekouksen purkaminen on rikos. Ja kp kuuluu ERVA luokituksen sisään, joten parhaassa tapauksessa tuollaisesta voi saada linnaa
- keräilijä
Jos on dekottu vanhojen sääntöjen mukaan ilmeisesti ovat aivan laillisia. Pitääkö ne uudestaan dekota?
Mulla monta sarjarautaa joissa vain piipussa löntti ja sillä sipuli. Sellaisenahan ne on aikoinaan myyty armeijan varikolta. - Nimetön
Ettäkö oikein häkkiin, älä nyt naurata, ei vatsalihakset kestä!!
- Ex_machina
Kun tarkoitus olisi ottaa liipasinkoneisto, piippu ja kaikki sisustat kokonaan pois, koska ulkopuoli on minulle tärkeä. Ja eikös jos ottaa sen sinetin/tulpan piipusta pois tai ostaa uuden piipun ja asentaa sen paikalleen ole se ainoa rikos. Ja kun minullahan ei ole tarkoitus tehdä toimivaa oikeaa asetta.
- Tietäjä12-
Ex_machina kirjoitti:
Kun tarkoitus olisi ottaa liipasinkoneisto, piippu ja kaikki sisustat kokonaan pois, koska ulkopuoli on minulle tärkeä. Ja eikös jos ottaa sen sinetin/tulpan piipusta pois tai ostaa uuden piipun ja asentaa sen paikalleen ole se ainoa rikos. Ja kun minullahan ei ole tarkoitus tehdä toimivaa oikeaa asetta.
Mutta se tulppa lähtee lähes väkisin pois patruunapesästä jos irrottaa DEKOSTA piipun. Olen nimittäin nähnyt kuinka ne dekotaan.
- minä.
Nimetön kirjoitti:
Ettäkö oikein häkkiin, älä nyt naurata, ei vatsalihakset kestä!!
On siitä teoriassa mahdollisuus päästä linnaan vastalihaksiaan treenaamaan jos nauraessa pettävät.
- eetu r
SAAT SIL RAHAL EHK LIPPAAN ??!?!
- asialla
eli haussa mullakin suomi kp deko,mutta ei tarvitse olla purettavissa..lisävarusteet eli hihna ja tanko-ja rumpulipas olisi kuitenkin hyvä olla mukana...jos omaat tälläisen aseen tai tiedät vinkin niin laita postia osoitteeseen [email protected]
- Jormu
Osta Hämeenlinnan asevarikolta hinta 150 ekua.
- Fennoman
Jormu kirjoitti:
Osta Hämeenlinnan asevarikolta hinta 150 ekua.
on säilytettävä asekaapissa,niin uskomattomalta kuin se joistakin tuntuu.
Asealan harrastajat tietävät kuitenkin sen,että nuo 60-70 luvulla dekotut hitsimällit lähtevät irti lyömällä.Siksi jos tuollaisen myy,ostaja tarvitsee konepistoolin ostoluvan.Tietenkin sen voi dekottaa kunnolla asesepällä(tai itse)ennen myyntiä.
Itselläkin on myös kaksi kevytdekoa ja säilytän niitä asekaapissa.Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ostamaankaan niitä.Keräilijä luvittaa aseen tietenkin kun avauttaa sen - Jormu
Fennoman kirjoitti:
on säilytettävä asekaapissa,niin uskomattomalta kuin se joistakin tuntuu.
Asealan harrastajat tietävät kuitenkin sen,että nuo 60-70 luvulla dekotut hitsimällit lähtevät irti lyömällä.Siksi jos tuollaisen myy,ostaja tarvitsee konepistoolin ostoluvan.Tietenkin sen voi dekottaa kunnolla asesepällä(tai itse)ennen myyntiä.
Itselläkin on myös kaksi kevytdekoa ja säilytän niitä asekaapissa.Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ostamaankaan niitä.Keräilijä luvittaa aseen tietenkin kun avauttaa senEi ole kevyt dekoja vaan ristitapit hitsattu piippuun eikä piippua saa irti. Ei tartte kaappia eikä lupia.
- Juhakan
Moi, oletko löytänyt dekotun Suomikonepistoolin? Olisin itsekin kiinnostunut, mikäli sinulla on joku kontakti, niin vastaa yo. osoitteeseen. Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958176- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552551- 482185
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291980- 481912
- 601788
- 191783