Renault Megane Break 1.6 16v 2002

Eroon pääsin viimein

Vihdoin viimein pääsin eroon rellusta ei ollut kuin harmia. 3,5 vuotta uudesta lähtien huoltosopimuksella mutta joutui "vain" käyttämään korjauksissa 37 kertaa huollot päällä ja ajettu oli vain 53 tkm. Onnea seuraavalle omistajalle tai otan osaa jo nyt.

26

11975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas

      Minkälaisia ongelmia autossasi oli? Vähän kyllä epäilyttää toi korjauskertojen määrä, noin moni asia ei voi mennä rikki vaikka autoa käyttäisi väärinkin...

      Itsellä on vuoden vanha 2 -litranen Break, ajettu 25tkm ja ainut vika on kuskin penkinlämmittimen katkaisin, joka temppuilee välillä. Mitään muuta ei ole ollut, olen ollut autoon todella tyytyväinen. Huoltosopparia en ottanut, koska en katsonut sitä tarvitsevani uuteen takuunalaiseen autoon. Takuun päättymisen jälkeen voin sitten tarvittaessa korjata autoa sillä suurella summalla, jonka olen säästänyt jättämällä huoltosopimuksen pois.

      • Bob

        kahden vuoden aikana huoltomaksuja.
        Ilmoitatko summat ja ajokilometrisi, niin katotaan paljonko olet olevinasi säästänyt pahan päivän varalle.


      • Tuomas
        Bob kirjoitti:

        kahden vuoden aikana huoltomaksuja.
        Ilmoitatko summat ja ajokilometrisi, niin katotaan paljonko olet olevinasi säästänyt pahan päivän varalle.

        Kuten mainitsin viestissäni auto on ollut mulla tasan vuoden verran, ei kahta vuotta ja ajanut olen n. 25tkm. Tähän mennessä huoltokuluja on yhden määräaikaishuollon (ensihuolto) verran, eli 90 € 1 kpl ajovalonpoltin 5 €, minkä vaihdoin itse eli yhteensä 95 €.

        Ensimmäisellä ja toisella vuodella huoltosopimuskin on varsin edullinen, mutta sen kuukausimaksu nousee vuosien karttuessa todella dramaattisesti, eli mitään ihme säästöä en ole vielä tehnyt, vaan teen sitä sitten 3-5 vuosien aikana jolloin sopparin tehnyt henkilö maksaa ihan julmettuja summia per kk.

        Tarkoitukseni ei ole mitenkään kritisoida sopimuksen tehneitä henkilöitä tai heidän valintaansa, sopimuksessa on toki omat hyvät puolensa, mutta oman tilanteen ja kukkaron kannalta sopimus oli viisainta jättää pois.


      • Ex Break 2002

        -Termostaatti ihan uutena
        -5 kertaa kaikki puolat
        -Kuskin jalkatilanssa oleva "palopellin hitsaus saumojen tiivistys kun tuli vedet sisälle"
        -Takajarrut/levyt
        -Käsijarruvaijerit
        -Airbag ratissa syttyi varoitusvalo"panoksen vaihto"
        -Takaiskarit
        -Kuskin penkin alakerta "missä on ne säädöt"
        -Akku vuoti (siitä seuraamukset kuskin puoleinen runkopalkin hiekkapuhallus maalaus johtosarjoja uusiksi akun kiinnitys jutska)
        -Takalasin pyyhin pyyhki itsekseen kun painoi jarrua
        -Takalyhdyt keräsivät kosteutta sisälle
        -Ajovalo automatiikka
        -2 kertaa lavetilla ei lähtenyt käyntiin
        -Päätietokone viimeisimpänä (jouluna seisoi 2 viikkoa merkkiliikkeessä)
        -Lambda anturit 2 kertaa vaihdettu nykimisen johdosta
        -plus paljon muita "pieniä vikoja johon piti käydä nollaamassa vika tila pois"
        -Auto-killan kaverit olivat kyllä ihmeissään tämän auton kohdalla "Sanoivat että tämä auto on kyllä ennätys heidän talossa"
        -"Huomioksi" ollut aikaisempia autoja ei vikoja tälläisiä määriä niin kuin renaultissa
        -Merkki vaihtui ja nyt tyytyväinen ei vikoja


      • Rape R
        Ex Break 2002 kirjoitti:

        -Termostaatti ihan uutena
        -5 kertaa kaikki puolat
        -Kuskin jalkatilanssa oleva "palopellin hitsaus saumojen tiivistys kun tuli vedet sisälle"
        -Takajarrut/levyt
        -Käsijarruvaijerit
        -Airbag ratissa syttyi varoitusvalo"panoksen vaihto"
        -Takaiskarit
        -Kuskin penkin alakerta "missä on ne säädöt"
        -Akku vuoti (siitä seuraamukset kuskin puoleinen runkopalkin hiekkapuhallus maalaus johtosarjoja uusiksi akun kiinnitys jutska)
        -Takalasin pyyhin pyyhki itsekseen kun painoi jarrua
        -Takalyhdyt keräsivät kosteutta sisälle
        -Ajovalo automatiikka
        -2 kertaa lavetilla ei lähtenyt käyntiin
        -Päätietokone viimeisimpänä (jouluna seisoi 2 viikkoa merkkiliikkeessä)
        -Lambda anturit 2 kertaa vaihdettu nykimisen johdosta
        -plus paljon muita "pieniä vikoja johon piti käydä nollaamassa vika tila pois"
        -Auto-killan kaverit olivat kyllä ihmeissään tämän auton kohdalla "Sanoivat että tämä auto on kyllä ennätys heidän talossa"
        -"Huomioksi" ollut aikaisempia autoja ei vikoja tälläisiä määriä niin kuin renaultissa
        -Merkki vaihtui ja nyt tyytyväinen ei vikoja

        kaikki viat tuli korjattua, joku saa siitä hyvän auton. Pitää myöntää että on melkoinen lista, ovat tainneet laittaa kaikki sen vuoden viat samaan autoon.


        Rape R


      • Tuomas
        Ex Break 2002 kirjoitti:

        -Termostaatti ihan uutena
        -5 kertaa kaikki puolat
        -Kuskin jalkatilanssa oleva "palopellin hitsaus saumojen tiivistys kun tuli vedet sisälle"
        -Takajarrut/levyt
        -Käsijarruvaijerit
        -Airbag ratissa syttyi varoitusvalo"panoksen vaihto"
        -Takaiskarit
        -Kuskin penkin alakerta "missä on ne säädöt"
        -Akku vuoti (siitä seuraamukset kuskin puoleinen runkopalkin hiekkapuhallus maalaus johtosarjoja uusiksi akun kiinnitys jutska)
        -Takalasin pyyhin pyyhki itsekseen kun painoi jarrua
        -Takalyhdyt keräsivät kosteutta sisälle
        -Ajovalo automatiikka
        -2 kertaa lavetilla ei lähtenyt käyntiin
        -Päätietokone viimeisimpänä (jouluna seisoi 2 viikkoa merkkiliikkeessä)
        -Lambda anturit 2 kertaa vaihdettu nykimisen johdosta
        -plus paljon muita "pieniä vikoja johon piti käydä nollaamassa vika tila pois"
        -Auto-killan kaverit olivat kyllä ihmeissään tämän auton kohdalla "Sanoivat että tämä auto on kyllä ennätys heidän talossa"
        -"Huomioksi" ollut aikaisempia autoja ei vikoja tälläisiä määriä niin kuin renaultissa
        -Merkki vaihtui ja nyt tyytyväinen ei vikoja

        Melkoinen maanantaikappale ollut toi auto. En ihmettele yhtään, että tollasen vikamäärän jälkeen teki mieli luopua autosta, itse en ois noinkaan pitkään jaksanut.

        Onnea uuden auton kanssa, toivottavasti se palvelee paremmin.


      • 4 vuotta
        Tuomas kirjoitti:

        Kuten mainitsin viestissäni auto on ollut mulla tasan vuoden verran, ei kahta vuotta ja ajanut olen n. 25tkm. Tähän mennessä huoltokuluja on yhden määräaikaishuollon (ensihuolto) verran, eli 90 € 1 kpl ajovalonpoltin 5 €, minkä vaihdoin itse eli yhteensä 95 €.

        Ensimmäisellä ja toisella vuodella huoltosopimuskin on varsin edullinen, mutta sen kuukausimaksu nousee vuosien karttuessa todella dramaattisesti, eli mitään ihme säästöä en ole vielä tehnyt, vaan teen sitä sitten 3-5 vuosien aikana jolloin sopparin tehnyt henkilö maksaa ihan julmettuja summia per kk.

        Tarkoitukseni ei ole mitenkään kritisoida sopimuksen tehneitä henkilöitä tai heidän valintaansa, sopimuksessa on toki omat hyvät puolensa, mutta oman tilanteen ja kukkaron kannalta sopimus oli viisainta jättää pois.

        Eka vuos 29€
        toka 37€
        kolmas 43€
        neljäs 53€
        20.000 kilometreillä, 1,6 koneella. Megane II 2003.


      • mikki
        Ex Break 2002 kirjoitti:

        -Termostaatti ihan uutena
        -5 kertaa kaikki puolat
        -Kuskin jalkatilanssa oleva "palopellin hitsaus saumojen tiivistys kun tuli vedet sisälle"
        -Takajarrut/levyt
        -Käsijarruvaijerit
        -Airbag ratissa syttyi varoitusvalo"panoksen vaihto"
        -Takaiskarit
        -Kuskin penkin alakerta "missä on ne säädöt"
        -Akku vuoti (siitä seuraamukset kuskin puoleinen runkopalkin hiekkapuhallus maalaus johtosarjoja uusiksi akun kiinnitys jutska)
        -Takalasin pyyhin pyyhki itsekseen kun painoi jarrua
        -Takalyhdyt keräsivät kosteutta sisälle
        -Ajovalo automatiikka
        -2 kertaa lavetilla ei lähtenyt käyntiin
        -Päätietokone viimeisimpänä (jouluna seisoi 2 viikkoa merkkiliikkeessä)
        -Lambda anturit 2 kertaa vaihdettu nykimisen johdosta
        -plus paljon muita "pieniä vikoja johon piti käydä nollaamassa vika tila pois"
        -Auto-killan kaverit olivat kyllä ihmeissään tämän auton kohdalla "Sanoivat että tämä auto on kyllä ennätys heidän talossa"
        -"Huomioksi" ollut aikaisempia autoja ei vikoja tälläisiä määriä niin kuin renaultissa
        -Merkki vaihtui ja nyt tyytyväinen ei vikoja

        punainen Premium? Kävi vain tuo A-kilta silmään, ja minulla oli 2002- mallinen ko. auto, joka oli tosi riesa. Hankkiuduin eroon ennen kuin autolla oli ajettu vuottakaan. Vikaa riitti joka lähtöön.

        mm.
        -maalit irtosi puskurista
        -autoe ei käynnistynyt 3 x
        -glygolit tuli ulos itsestään
        -sähkövikoja
        -jarrut leikkasi talvella niin, että kaikki palat oli uusittava jne.

        Vikaa riitti todella moneen lähtöön. Todella surkea ostos!


      • Kentsu

        Omalta osaltani voin sanoa että huoltosopimusta en tee enää ikinä Rellun kanssa. Pelkkää kusetusta. Mulla oli 2002-mallin Megane Break 1,4 johon tehtiin huoltosopimus. Eka vuosi oli n. 18 e/kk, toka vuosi n. 20 e/kk ja kolmas vuosi 23 e/kk. Koska ajan vähän vuodessa niin sopimus tehtiin 10.000 kilometrille vuodessa. Auton myyjä sanoi että siinä on 2.500 km:n toleranssi eli saisin ajaa jopa 12.500 km vuodessa tällä takslla. Kesken sopimuskauden Volvo Auto kuitenkin lähetti ilmoituksen, jossa puhuttiin 2.500 km:n kumulatiivisesta ylityksestä, eli tarkoittaa sitä että 2.500 km:n ylitys koskee koko sopimuskautta, eli kolmen vuoden aikana saan ajaa näillä taksoilla enintään 32.500 km. Eli sopimusta muutettiin yksipuolisesti. Vaihdoin 6.10.2004 Meganen uuteen Lagunaan, niin johan Volvo Autolle tuli kiire tehdä kilometrin tarkistukset ja lähetti mulle tasauslaskun 122 euroa kumulatiivisesti ylittyneistä kilometreistä, vaikka en enää huollattanut autoani eikä siitä näin ollen aiheutunut kuluja kenellekään. Autolle oli viimeksi tehty ns. vuosihuolto helmikuussa 2004 ja siihen asti huoltomaksut olivat kattaneet huoltokustannukset.
        Autoon ei tehty kertaakaan ns. määräaikaishuoltoa koska luovuin siitä kun sillä oli ajettu 27.000 km. Huoltomaksuja olin maksanut yht. 502 euroa tämä tasauslasku eli yht. 624 euroa. Aika helvetinmoinen hinta niistä huolloista, kun autoon ei vaihdettu periaatteessa muuta kuin öljyt ja suodattimet huoltojen yhteydessä. Nythän ne Biliassa ei edes suosittele että tehdään huoltosopimus, jos ajaa alle 20 tkm/v. Noh, tästä tasauslaskusta tuohtuneena vein asian kuluttajavalituslautakuntaan ja voitin jutun; Volvo Auto palautti 122 euroa mulle takaisin. Niin ne ovat joutuneet tekemään monille muillekin. Lagunan kohdalla olen tehnyt niin, että olen siirtänyt 40 euroa/kk toiselle tilille ja vuoden päästä summa riittää huoltoon, jää vielä ylikin. Tässä ainakin tietää tarkkaan mistä maksaa.


    • mikki

      vanhemmassa mallissa. En ole kuullut näistä uudemmista malleista, että olisi samanlaisia. Vai olenko väärässä? Kertokaapas uuskoppasen omistajat, että miten on?

      • do dii

        Eipä ollu sama auto mut saman värinen.Ostin itse sen uutena.Myytävänä näyttää olevan edelleen.


      • vasen parkki on palanut, megane II breakista -04 pitää oottaa 30 tuh/km huoltoa, ei kehtaa parkin takia viedä huoltoon vaikka onkin huoltosopimus.


      • jorrma
        kanosmn kirjoitti:

        vasen parkki on palanut, megane II breakista -04 pitää oottaa 30 tuh/km huoltoa, ei kehtaa parkin takia viedä huoltoon vaikka onkin huoltosopimus.

        joo, ehkei kaikki samanväriset autot oo yhtä paskoja...ja se on paljon ostajasta kiinni, jatain kannattaa selvittää autosta etukäteen jos ostaa meinaa..


      • mikki

        "autoni".


      • megII
        mikki kirjoitti:

        "autoni".

        Näitä maanantaikappaileita löytyy joka merkistä. Mulla oli ennen tätä nykyistä Megane 1,6 16v 5ov. vm 2000. Eli siis tätä faceliftattua korimallia. Auto li melkein 5 vuotta, eikä sitä tarvinnut ylimääräisissä huolloissa käyttää. Normi huollot tehtiin ja luotettavasti pääsi eteenpäin. Autolla oli ajettu myynti hetkellä 94tkm. Nykyisessäkään Megane II ei ole paljon moitteen sanaa. Jotain pieniä vikoja on ollut, kuten esim. jarrut vinkuu joskus aika ärsyttävästi ja nykimistä esiintyy kylmänä.


      • ex rellu
        megII kirjoitti:

        Näitä maanantaikappaileita löytyy joka merkistä. Mulla oli ennen tätä nykyistä Megane 1,6 16v 5ov. vm 2000. Eli siis tätä faceliftattua korimallia. Auto li melkein 5 vuotta, eikä sitä tarvinnut ylimääräisissä huolloissa käyttää. Normi huollot tehtiin ja luotettavasti pääsi eteenpäin. Autolla oli ajettu myynti hetkellä 94tkm. Nykyisessäkään Megane II ei ole paljon moitteen sanaa. Jotain pieniä vikoja on ollut, kuten esim. jarrut vinkuu joskus aika ärsyttävästi ja nykimistä esiintyy kylmänä.

        Relluissa tuppaa vaan olemaan maanantaipäivän kappaleita/versioita muita enemmän.


      • vaihdettu
        ex rellu kirjoitti:

        Relluissa tuppaa vaan olemaan maanantaipäivän kappaleita/versioita muita enemmän.

        Megane II vm 03 kahteen kertaan takaiskarit, ajettu 49 tkm. Takapäästä kuuluu edelleen kolinaa, eikä huolto ole pystynyt 2 huollon aikana eliminoimaan ääntä pois ! Turhauttaa nuo uusavuttomat huollot ! Myönnetään, että vikaa on, mutta ei korjausta saada aikaan ! Pikku juttu sinänsä, mutta hihat palaa !!!


      • 4 vuotta
        kanosmn kirjoitti:

        vasen parkki on palanut, megane II breakista -04 pitää oottaa 30 tuh/km huoltoa, ei kehtaa parkin takia viedä huoltoon vaikka onkin huoltosopimus.

        Miksei kehtaa, siitähän sitä on maksettu. Ja parkkienkin pitää olla kunnossa, ei tarvii odottaa määräaikaishuoltoja.


      • Meksukka
        vaihdettu kirjoitti:

        Megane II vm 03 kahteen kertaan takaiskarit, ajettu 49 tkm. Takapäästä kuuluu edelleen kolinaa, eikä huolto ole pystynyt 2 huollon aikana eliminoimaan ääntä pois ! Turhauttaa nuo uusavuttomat huollot ! Myönnetään, että vikaa on, mutta ei korjausta saada aikaan ! Pikku juttu sinänsä, mutta hihat palaa !!!

        joustotangot paskana..sama vaikka vaihtaa viidet iskarit, niin paino päällä käy perä pohjassa..kallis remppa kuulema


      • Marcus
        megII kirjoitti:

        Näitä maanantaikappaileita löytyy joka merkistä. Mulla oli ennen tätä nykyistä Megane 1,6 16v 5ov. vm 2000. Eli siis tätä faceliftattua korimallia. Auto li melkein 5 vuotta, eikä sitä tarvinnut ylimääräisissä huolloissa käyttää. Normi huollot tehtiin ja luotettavasti pääsi eteenpäin. Autolla oli ajettu myynti hetkellä 94tkm. Nykyisessäkään Megane II ei ole paljon moitteen sanaa. Jotain pieniä vikoja on ollut, kuten esim. jarrut vinkuu joskus aika ärsyttävästi ja nykimistä esiintyy kylmänä.

        Jarrut vinkuu satunnaisesti ja auto nykii kylmänä ainakin näin talvella, kun ei ole ollut johdon päässä kiinni. Tosin auto ollut vasta 3 viikkoa :)


      • 2.0 16v
        ex rellu kirjoitti:

        Relluissa tuppaa vaan olemaan maanantaipäivän kappaleita/versioita muita enemmän.

        Niin tai sitten niistä vaan valitetaan enemmän ja suurempaan ääneen. Nykymersut on aika onnettomia laadun suhteen. Nim. merkillä kokemusta on. Onneks on toisena autona Renault. On siinäki pikku vikansa, mutta eipä ole kertaakaan välille jättänyt, toisin kuin mersu.


      • mikki
        2.0 16v kirjoitti:

        Niin tai sitten niistä vaan valitetaan enemmän ja suurempaan ääneen. Nykymersut on aika onnettomia laadun suhteen. Nim. merkillä kokemusta on. Onneks on toisena autona Renault. On siinäki pikku vikansa, mutta eipä ole kertaakaan välille jättänyt, toisin kuin mersu.

        Mitä minulla on ollut (13kpl). Focus ei paljoa hävinnyt, mutta kyllä Rellu Megane on se surkein ollut!


    • joku talebaani

      sen rellun oli nyt hakenut liikkeestä ja ajaa mukamas onnellisena ny!

    • Ranskalainen???

      Tuntuisi että turkkilaisa renuja moititaan enemmän kuin ranskalaisia. Onko näillä selkeä laatuero. Ainakin täällä käydyn keskustelun perusteella voisi vetää tämänsuuntaisen johtopäätöksen.

      Olen juuri hankkinut vähän ajetun 2002 1.6 Meganen ja toiseksi pitäisi saada turkkilainen tai sitten samanlainen ranskalainen. Taidanpa jättää turkkilaisen väliin.

      • ethän vaan ostanu

        kirsikan väristä rellua millä oli ajettu 53 000km.


      • Ranskalainen???
        ethän vaan ostanu kirjoitti:

        kirsikan väristä rellua millä oli ajettu 53 000km.

        Toihan on se turkkilainen Megane? En ostanut - ostin ranskalaisen. Turkkilainen oli tarkoituksena saada toiseksi. Taidampa ostaa toisen ranskalaisen Meganen. Olisi kyllä mielenkiintoa kokeilla turkkilainen - siis siinä mielessä että ovatko tosiaan niin huonoja kuin täälläkin väitetään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2935
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1138
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe