Elimäki >:-0

Entinen elimäkeläinen

Elimäki on ehkä maailman ahdistavin paikkakunta. elämäni pahimmat traumat olen siellä potenut. Ihmiset olivat juoruilevia, tympeitä ja suvaitsemattomia. Onneksi pääsin pois ajoissa, että vapauduin ahdistavasta Elimäen noitapiiristä!
Yök!

28

6222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellu

..tuli asuttua monta vuotta, eikä jäänyt ahdistavia kokemuksia, vaikka eron myötä pois muutin. :)

• hehhehe

Taidan tuntea sinut, vaikuttaa tuo vuodatus varsin tutlta. Ihan vinkkinä vastaisuuden varalle sanottakoon, että omalla käytöksellä voi vaikuttaa muiden suhtautumiseen yllättävänkin pajon...

• ahdistavalta_paikalta

vaikuttaa. Sinä kyttäilet ketjun avaajaa jopa täälläkin.

• ronjashka

Oli ahdistavaa viettää lapsuus pienellä paikkakunnalla, etenkin jos ei ollut niin "tavallinen" kuin muut. Jostain syystä sain kavereita ja kunnon ystäviä vasta kun muutin pois paikkakunnalta.

• Wandal

Mäkin muutin Elimäelt Vantaan Korsoo ja kyl tää on maanpäälliin paratiisi! Witun siistii kato ku saa kadul pelätä et millo ryöstetää, eikä pimeel uskalla liikkuu ulkoon ollenkaa. Täs on kato niinku oikeeta ison maailman menoo, eikä mitää surkeeta turvallisuutta! Kallistaha tääl on, mut kyl on siistiiki! Ruvetkaa vaa kaikki oikeiks Hesalaisiksi niinkun mä, ei tarvi jälkeenpäin katuu ja voi aina haukkuu kaikkii tyhmii pöndei!!

• Dummkopf
        Wandal kirjoitti:

Mäkin muutin Elimäelt Vantaan Korsoo ja kyl tää on maanpäälliin paratiisi! Witun siistii kato ku saa kadul pelätä et millo ryöstetää, eikä pimeel uskalla liikkuu ulkoon ollenkaa. Täs on kato niinku oikeeta ison maailman menoo, eikä mitää surkeeta turvallisuutta! Kallistaha tääl on, mut kyl on siistiiki! Ruvetkaa vaa kaikki oikeiks Hesalaisiksi niinkun mä, ei tarvi jälkeenpäin katuu ja voi aina haukkuu kaikkii tyhmii pöndei!!

Hölmö, Korso ei ole "hesassa" vaan Vantaalla, vitun Pönde!

• Ex-kusislainen

Mulla on taasen jäänyt kammottavat traumat Kusiksesta eli Kuusankoskesta. Lähdin sieltä heti pois kun pääsin, eli lukion jälkeen... Aivan kamala paikka, epäystävällisempiä ja kateellisempia ihmisiä en oo nähny missään. Eikä muuten auta oma käytös siihen mitenkään, kuka älykääpiö semmoista täällä letkautti. Kaikkea meinaan tuli kokeiltua.

• Memmu

...tääl sama meininki. Liekö johtus paperitehtaist ja niien tasapäistäväst vaikutuksest...?
        Tiiän, et tääl puhutaa minustkii ties mitä. Aivan sama. MITÄ SITTE??? Miehän en periks anna, prrrrrrkle.
        Nimittäin asumiin kuusaal on min oma valinta. Minul tääl on kaikki: Koti, vanhemmat, ystävät, juuret. Et ei tää "kusis" nyt niin murhan karsee paikka oo. Ainakaa minust ja min läheisist.. ; ))

• Ex-kusislainen
        Memmu kirjoitti:

...tääl sama meininki. Liekö johtus paperitehtaist ja niien tasapäistäväst vaikutuksest...?
        Tiiän, et tääl puhutaa minustkii ties mitä. Aivan sama. MITÄ SITTE??? Miehän en periks anna, prrrrrrkle.
        Nimittäin asumiin kuusaal on min oma valinta. Minul tääl on kaikki: Koti, vanhemmat, ystävät, juuret. Et ei tää "kusis" nyt niin murhan karsee paikka oo. Ainakaa minust ja min läheisist.. ; ))

No joo, on Kusiksessa yksi hyvä puoli, meinaan murre. Siitä en ole itsekään 15 vuoden jälkeen päässyt eroon enkä muuten aio päästäkään. Kiva kuulla pitkästä aikaa tuo mainio adjektiivi "murha" jota itsekin viljelen. Ja kyllä on stadilaisilla suu ymmyrkäisenä :-)

• Memmu
        Ex-kusislainen kirjoitti:

No joo, on Kusiksessa yksi hyvä puoli, meinaan murre. Siitä en ole itsekään 15 vuoden jälkeen päässyt eroon enkä muuten aio päästäkään. Kiva kuulla pitkästä aikaa tuo mainio adjektiivi "murha" jota itsekin viljelen. Ja kyllä on stadilaisilla suu ymmyrkäisenä :-)

Uskon!!

• Pakolainen eli pääsi myös k...

Elimäki on todella ikävä paikkakunta.Kateellisia riittää;jotkut hullut sinne palaavat.

• ...

Ahdistavaa oli se, että ei voinut edes valita kavereitaan, jos oli syrjitty (johon ei vaadittu paljoa). Jotkut kuulemma palaavat Elimäelle, mitä tämä nainen ei koskaan tule ymmärtämään. Kaunis ja pettävä kesällä, helvetti talvella.

• pieni piiri pyörii

Tuntuu olevan poikamiesten paratiisi, kun ei siellä muita tunnu olevan. Tuntuvat jotenkin viihtyvän vielä todella hyvin yhdessä.

Jos "pojat" lähtee kauemmaksi rakkaasta kirkonkylästä...mennään aina reteesti poikien kesken porukalla. Eivät nähtävästi osaa liikkua edes pareittain.

Viikonloput vietetään tietysti paikallisessa "poikien" kanssa naamat vastakkain.

Taitaa yli puolet vanhoistapojista jääneet naista vaille, eli ei koskaan mitään seurustelusuhdetta...ainakaan toiseen sukupuoleen. Enkä ihmettele on se niin sisäsiittoinen tuppukylä.

Pieni piiri pyörii......

• paluumuuttaja
        ... kirjoitti:

Ahdistavaa oli se, että ei voinut edes valita kavereitaan, jos oli syrjitty (johon ei vaadittu paljoa). Jotkut kuulemma palaavat Elimäelle, mitä tämä nainen ei koskaan tule ymmärtämään. Kaunis ja pettävä kesällä, helvetti talvella.

jotkut todellakin muuttavat takaisin Elimäelle ja vieläpä aivan vapaaehtoisesti! En tiedä, koskeeko tämä ylenmääräinen haukkuminen kirkonkylää vai koko kuntaa, mutta mielestäni esimerkiksi Koriassa ei ole asuinpaikkana koskaan ollut mitään vikaa. Asuin kymmenen vuotta muualla ja oli ihana palata takaisin..

• Max don't have...

Niin...Elimäki lapsuuteni siellä asuneena, täytyy todeta, että ylpeä olen siitä, että sain viettää tuon ajan maalla.Itse koen asian rikkautena, näin jälkikäteen, vaikka silloin se ahdistikin.16-vuotta maailmalla vietettyäni olen muuttanut takaisin maalle, ostanut pienen maatilan (En kuitenkaan Elimäeltä)ja olen onnellinen.Elimäeltä olisin muuten tilani ostanut, mutta niitä ei vaan tarjolla ollut. Kaupunkiin minua ei enää koskaan saa muuttamaan mikään...Ikinä! Siellä ei ole kuin tyhjiä ihmisiä, tyhjine mielipiteineen ja aivan liikaa niitä, jotka tarun totena kertoo. En sopeutunut Helsinkiin enkä muuallekkaan, vaikka oli hyvä työ, perhe ja toimeentulo. Vanhemmiten ehkä tekin kaikki jotka olette niin kamalan ahdistuneita Elimäestä, huomaatte miten rikkaita olette juuristanne, kaupunkilaisilla ei niitä ole ja kyllä sen huomaatte heidän arvoissaan.
      Kuitenkin, eiköhän pääasia ole, että on onnellinen siellä missä on, joten jos olette nyt onnellisia kun ette asu Elimäellä, se teille suotakoon, en tuomitse ketään.

• Mieti sitä

Luuletko ettei muilla pienillä paikkakunnilla ole samaa ongelmaa? Totta kai ollaan sisäänpäin lämpiäviä, ei tänne nyt ihan ketä tahansa patsastelijoita haluta diivailemaan.

Juoppoja meillä on ihan yhtä paljon kuin missä tahansa muualla, mutta 8000 asukkaan kunnassa se vain tulee helpommin esille kuin jossakin 50 000 asukkaan kaupungissa.

Itse muutin isosta kaupungista takaisin Elimäelle, ja täällä on helvetin hyvä olla. Riippuu niin paljon omasta asenteesta, että miten paikalliset sinua kohtelevat, tai annatko juoruilun vaivata elämääsi. Melko köyhäähän elämä on, jos pitää ruveta ajattelemaan mitä muut sinusta puhuvat.

• Entinen pienpaikkakuntalainen

Kyllä kyllä, on joo tosiaan omasta asenteesta kiinni jos antaa muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa omaan käyttäytymiseen. Tämä päteekin aikuisiin. Mutta: Ajattele asiaa teini-ikäisen näkökulmasta, jolla ei identiteetti ole vielä kehittynyt, ja joka on vielä kykenemätön käsittelemään elämän kolhuja.

Nyt sinä tietenkin sanot, että sehän se kasvattaa, mutta eipä taida kasvattaa: Kaikki (tarkoitan siis kaikki) tuntemani nuoret jotka muuttivat pois kotipaikkakunnaltaan ovat nykyään (15-20 vuoden jälkeen) a) onnellisia b) tasapainoisia c) hyvin toimeentulevia, kun taasen kotipaikkakunnalle jääneet ovat enemmän tai vähemmän a) onnettomia b) työttömiä c) juoppoja.
        Kyllä meidän nyt kelpaa muuttaa takaisin entiselle kotipaikkakunnalle tasapainoisina ihmisinä, kun ei sitten pätkääkään kiinnosta mitä meistä ajatellaan, vai ajatellaanko.

• totta!!
        Entinen pienpaikkakuntalainen kirjoitti:

Kyllä kyllä, on joo tosiaan omasta asenteesta kiinni jos antaa muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa omaan käyttäytymiseen. Tämä päteekin aikuisiin. Mutta: Ajattele asiaa teini-ikäisen näkökulmasta, jolla ei identiteetti ole vielä kehittynyt, ja joka on vielä kykenemätön käsittelemään elämän kolhuja.

Nyt sinä tietenkin sanot, että sehän se kasvattaa, mutta eipä taida kasvattaa: Kaikki (tarkoitan siis kaikki) tuntemani nuoret jotka muuttivat pois kotipaikkakunnaltaan ovat nykyään (15-20 vuoden jälkeen) a) onnellisia b) tasapainoisia c) hyvin toimeentulevia, kun taasen kotipaikkakunnalle jääneet ovat enemmän tai vähemmän a) onnettomia b) työttömiä c) juoppoja.
        Kyllä meidän nyt kelpaa muuttaa takaisin entiselle kotipaikkakunnalle tasapainoisina ihmisinä, kun ei sitten pätkääkään kiinnosta mitä meistä ajatellaan, vai ajatellaanko.

Nyt kaikki joukolla muuttamaan Vantaalle ja Helsingin ympäristöön, saadaan Suomi onnelliseksi!

• Mieti sitä
        Entinen pienpaikkakuntalainen kirjoitti:

Mitähän se sitten mahtaa auttaa, että teini-iässä pakenee ongelmia? Helsingissäkö ne identiteettiongelmat korjataan, jossa varmasti on enemmän toisten arvostelua esim. ulkonäön perusteella.

Jokainen tyylillään. Itse olin Elimäellä ehkä hivenen koulukiusattu, mutta koen olevani suht normaali nykyisin kuitenkin. En JUOPPO tai ONNETON, ja vakituinen työkin on...Ja kuinka ollakaan, sekin on löytynyt omalta paikkakunnalta.

• Entinen pienpaikkakuntalainen
        Mieti sitä kirjoitti:

Mitähän se sitten mahtaa auttaa, että teini-iässä pakenee ongelmia? Helsingissäkö ne identiteettiongelmat korjataan, jossa varmasti on enemmän toisten arvostelua esim. ulkonäön perusteella.

Jokainen tyylillään. Itse olin Elimäellä ehkä hivenen koulukiusattu, mutta koen olevani suht normaali nykyisin kuitenkin. En JUOPPO tai ONNETON, ja vakituinen työkin on...Ja kuinka ollakaan, sekin on löytynyt omalta paikkakunnalta.

>Mitähän se sitten mahtaa auttaa, että teini-iässä pakenee ongelmia?
        Ongelmia ei paeta, ne lähdetään ratkaisemaan sinne missä siihen on mahdollisuus. Lähteminen avartaa mieltä, ja auttaa myös oman itsen etsimisessä. Ajatelepa järkevästi: Kummalla on laajempi maailmankuva (myös oman minän suhteen), ihmisellä, joka on nähnyt maailmaa vai ihmisellä, joka on viettänyt koko elämänsä samalla pienellä paikkakunnalla?

>Helsingissäkö ne identiteettiongelmat korjataan, jossa varmasti on enemmän toisten arvostelua esim. >ulkonäön perusteella.
        Tuossa olet täysin väärässä. Helsingissä ei todellakaan arvostella ihmisiä ulkonäön perusteella läheskään siinä mitassa mitä sisäänpäin lämpeävillä pikkupaikkakunnilla, joissa kaikkien tulisi olla samasta puusta veistettyjä. Miksi sinne muuten kertyisi niin paljon poikkeavia ihmisiä? Tai miksi kadulla kulkevien ihmisten vaatetus muuten poikkeaisi niin paljon siitä massasta, jota näkee pienillä paikkakunnilla? Ihmetyttää oletko koskaan edes käynyt Helsingissä kun moista esität?

>Jokainen tyylillään. Itse olin Elimäellä ehkä hivenen koulukiusattu, mutta koen olevani suht normaali nykyisin >kuitenkin. En JUOPPO tai ONNETON, ja vakituinen työkin on...Ja kuinka ollakaan, sekin on löytynyt omalta >paikkakunnalta.
        Hyvä niin. Pääasia että olet onnellinen :-) Ilmeisesti olet kuitenkin niin massaan sulautuva ja/tai Elimäki ei sittenkään ole maailman huonoin paikka että siellä on hyvä olla. Tai ehkä sinulla vain on todella vahva itsetunto :-) Olethan itsekin nähnyt muitakin kaupunkeja kuin Elimäen :-)

• Ex-elimäkeläinen

Ihan totta. Itsekin huomasin saman ja onneksi olen asunut jo 10 vuotta muuallla.
      Elimäen nuorisokin taitaa olla moni nykyisiä narkkiksia mitä olen kuullut.

• sakkia

ei voi muuta sanoa. Ei tietysti pitäisi yleistää...tuommoinen kuva vain väkisin tulee.

• onneksi

pääsee pois...

• tai saat
        onneksi kirjoitti:

pääsee pois...

turpaaaaaaan.

• syrjitä

Tuskin siellä Elimäellä normaaleja syrjitään...ja kerääntyyhän sielläkin "kaikenkarvaset" yhteen. Ja oudoimmat eivät ole tekemisissä edes niiden kanssa.

Ja minkä takia kaikkien pitäis olla niin suvaitsevaisia? Hipit oli ja meni... :)

• hipit

En miä saatana suvaitse, saatana mikä se sellanen pitkätukka pojalla on, saatana. Miä se ajelen traktorilla ja juon kaljaa. Miä oon hetero ja sillä sipuli, homot turpaan tai linnaan, Perkele!

• Vallukissa

Mä oon asunu 10 vuotta Elimäellä, (Korialla) ja mun mielestä tää on superpaikkakunta, ja en tiedä sitten missä hullussa paikassa sinä olet sitten asunut, jos tuollaista puhetta heität Elimäestä...

• Anonyymi

onko vpaata, keski-ikäistä miestä siellä Elimäellä.
      olen halukas tutustumaan vähän vanhempaan vapaa herraan. olen innokas siivoamaan, haravoimaan pihaa ja pidän ruuan laitosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8343
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2531
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2298
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1935
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1502
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1341
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1327
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      175
      1281
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1280
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1177
    Aihe