Psykopaatit oikeudessa

Miina S.

Puhutaan, että oikeuslaitos ei tunnista psykopaatteja, jotka puhtaalla naamalla vakuuttavasti valehtelevat ja manipuloivat ja mitä nyt psykopaatit tekevät.
Toinen asia on, että psykopaatit mielellään haastavat ihmisiä käräjille, tekevät oikeusjuttuja mitä hulluimmista asioista ja nauttivat saadessaan uhrinsa kärsimään oikeuslaitoksen kafkamaisissa rattaissa.
Sitä paitsi psykopaatteja saattaa olla sijoittuneina myös itse oikeuslaitoksen sisälle. Heitä voi olla esitutkijoina, poliiseina, syyttäjinä, lautamiehinä, asianajajina, jopa tuomareina. Ja vähintään viranomaisina, jotka toimivat oikeuslaitoksen kanssa läheisessä yhteistyössä. Tilanne on silloin vielä mutkikkaampi, etten sanoisi lähes toivoton.
Psykopaatti nauttii saadessaan hämmentää asioita, vetää naruista ja nenistä, aiheuttaa tuskaa - se on hänelle valtaa.

18

2397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistaja

      asia mielessä kuin olin oikeudessa todistajana.Tämä oli toinen kerta kun huomasin että yksi ja sama asianajaja aikuinen mies käyttäytyi oudosti.Hihitteli ja kuiskaili syytetyn kans kuin joku pikkukakara.Kai niille tulee ajan kans persoonalisuushäiriöitä kun ovat niin paljon rikollisten kans tekemisissä.Ollaan kuin parhaat kaverit.Asianajajan kannattaa olla hyvissä väleissä ammattirikolisen kans että palkkaa uudestaan saman henkilön ajamaan asiaa, siitähän saa hyvät liksat.

      • Miina S.

        Tuossa tapauksessa varmaan se psykopaatti oli syytetty, joka manipuloi asianajajan narrikseen. Mikä ei sinänsä juristia haittaa, liksaahan tulee joka tapauksessa hitosti, maksoi sen sitten syytetty tai valtio.


    • rami

      Olen huomannut vuosien varrella saman asian. En kuitenkaan tunne psygologiaa niin, että käyttäisin samaa termiä henkilöistä, jotka osallistuvat oikeudenkäyntiin.
      Kun olen seurannut tiedotusvälineistä jonkin rikosjutun kulkua, eittämättä tulee mieleen se, että syytetyn avustaja on mukana vain rahan ansaitsemismielessä. Hänellä on tieto koko jutun yksityiskohdista, mutta hänellä on vain päämääränä kävellä käsikynkkää syytetyn kanssa Sörkan portille, josa hän toteaa, että maksut on maksettu ja palataan muutaman vuoden kuluttua taas asiaan.
      Tuollaiselta oikeusavustajalta puuttuu itsekritiikki. Hän ei voi kieltäytyä selvän jutun hoitamisesta. Hänellä ei ole myöskään halua ryhtyä selvittämään, miksi tilanteeseen on jouduttu. Se saattaisi olla asiakkaan kannalta järkevää ja tuomioistuinkin sen saattaisi ottaa huomioon.
      Jollakin tapaa voi nykyisestä oikeuslaitosmoraalista saada käsityksen, että siellä on katseltu huonoja amerikkalaisia leffoja ja luettu Grishamin kirjoja. Vanhaa Kafkaa tuskin kukaan enää muistaa.Soloninkin lait ovat jääneet unholaan (Solon sääti aikoinaan lait ateenalaisille ja totesi sen jälkeen, että hän ei saanut niihin vihjeitä jumalilta, vaan kirjoitti lait omasta päästään)
      Rami

    • täsmälleen

      samaa mieltä. Olet varsin asiantuntija, oletan....

    • Mökö

      Näinhän se on. Psykopaattia pitää, jos hän on virkamies, miellyttää ja kumarrella. Et saa sinutella tai esittää eriäviä mielipiteitä.

      Olen tavannut näitä tunteettomia tyyppejä myös oikeuslaitoksessa, jotka nauttivat siitä, että voivat käyttää valtaansa ja joille joku muu kuin todistusaineisto muodostuu merkittävimmäksi asian ratkaisun kannalta - henkilökemia esim. asianajajan kanssa. He päättävät, mikä on lopputulos jo ensimmäisillä minuuteilla tai jo ennen oikeudenkäyntiä. Syy voi olla aivan toisarvoinen. Se, jonka hän on päättänyt häviävän jutun, on aivan turha tehdä mitään. Koko oikeudenkäynnin ajan tällainen tuomari saattaa olla puolueellinen, huutaa ja räyhätä ja manipuloida lautamiehiä mielensä mukaan. Perustelut saattavat sisältää tukuttain asiavirheitä ja tuomarin mieleisiä poimintoja todistelusta piittaamatta asianajasi esilleottamista asioista. Tällainen kokemus vie ja vei uskon oikeuslaitokseen. Tällaisen käräjäoikeuden tuomarin olen kerran huoltajuusasiassa tavannut. Onneksi olen tavannut myös tuomareita, jotka ovat ehdottoman puolueettomia ja asiallisia. Vaikka päätös olisikin itselle kielteinen, sen hyväksyy aivan eri tavalla. Lain käytössähän on omat kiemuransa ja käytäntönsä, joka voi poiketa maalaisjärjen juoksusta todella paljon.

      • Mökö

        Olen myös ollut jo puolen vuosikymmenen itse psykopaatin (mitä todennäköisimmin) vastapuoli useissa oikeudenkäynneissä mukaan lukien eri oikeusasteet. Olen asioinut hänen kanssaan eri viranomaisissa ja saanut niskaani tukuttain aiheettomia rikosilmoituksia ja hänen laatimiaan herjauskirjoituksia eri viranomaisille. Se on iso ja sisällöltään hirveä paperiläjä.

        Vastapuoli nauttii jokaisesta uudesta käänteestään ja aivoituksestaan. Hänen koko elämänsä sisältö on kiusata minua ja yrittää hallita sillä elämääni. Demokratia sallii tällaisen. Samastakin asiasta voi vuosien varrella tehdä useita rikosilmoituksia ja aina asia tutkitaan, vaikka Valtakunnansyyttäjävirastokin olisi jo asiasta antanut lausunnon.

        Kauheinta on ollut havaita, että viranomaiset menevät täydellisen halpaan. Hän saa vakuuttavalla ja alussa asiallisella ja fiksulla käyttäytymisellään kaikki puolelleen. Aina ja aina yhä uudelleen. Minusta on jopa tehty asiantuntija-lausunto oikeudelle niin, ettei minua ole edes tavattu tai kuultu. Virkamiehet yleensä hämmästyvät, kun näkevät minut, kun en olekaan mielisairas tai joku avuton tai vähä-älyinen ihmisraukka, joksi minut on jo etukäteen leimattu hänen toimestaan. Kelkkaa on vain työlästä kääntää.

        Psykopaatti pyörittää valtavaa määrää virkakoneistoa prosesseillaan ja jatkuvilla valituksillaan joka asiasta. Kaikki väsyvät- poliisit, oikeuslaitos, valtakunnalliset valitusviranomaiset. Kaiken takana voi olla kosto avioerosta ja halu taistella, kun ei ole muutakaan elämässä. Loppua ei tahdo tulla. Kukaan ei vain halua nähdä kokonaisuutta. Valheet ja ristiriitaisuudet puheissa ja takin käännötkin annetaan anteeksi. Tahdonvoimallaan hän saa asiansa suotuisaan valoon ja usein myös mieleiseen päätökseen. Se ei vain riitä hänelle. Peli on tärkeintä ja pelin pitää jatkua. Se korvaa normaalin ihmisen ihmissuhteet psykopaatin kohdalla. Hän elää siitä, että voi hallita pelolla ja jatkuvilla yllätyksillä toisia kohtaan.

        Milloinhan demokratia kehittyy niin, että tällainen olisi poissuljettu mahdollisuus tai lopetettaisiin jo alkuunsa. Ei kait milloinkaan.Uhriksi en soisi kenenkään joutuvan. Se on joksus liian raskasta.


      • väsyttää
        Mökö kirjoitti:

        Olen myös ollut jo puolen vuosikymmenen itse psykopaatin (mitä todennäköisimmin) vastapuoli useissa oikeudenkäynneissä mukaan lukien eri oikeusasteet. Olen asioinut hänen kanssaan eri viranomaisissa ja saanut niskaani tukuttain aiheettomia rikosilmoituksia ja hänen laatimiaan herjauskirjoituksia eri viranomaisille. Se on iso ja sisällöltään hirveä paperiläjä.

        Vastapuoli nauttii jokaisesta uudesta käänteestään ja aivoituksestaan. Hänen koko elämänsä sisältö on kiusata minua ja yrittää hallita sillä elämääni. Demokratia sallii tällaisen. Samastakin asiasta voi vuosien varrella tehdä useita rikosilmoituksia ja aina asia tutkitaan, vaikka Valtakunnansyyttäjävirastokin olisi jo asiasta antanut lausunnon.

        Kauheinta on ollut havaita, että viranomaiset menevät täydellisen halpaan. Hän saa vakuuttavalla ja alussa asiallisella ja fiksulla käyttäytymisellään kaikki puolelleen. Aina ja aina yhä uudelleen. Minusta on jopa tehty asiantuntija-lausunto oikeudelle niin, ettei minua ole edes tavattu tai kuultu. Virkamiehet yleensä hämmästyvät, kun näkevät minut, kun en olekaan mielisairas tai joku avuton tai vähä-älyinen ihmisraukka, joksi minut on jo etukäteen leimattu hänen toimestaan. Kelkkaa on vain työlästä kääntää.

        Psykopaatti pyörittää valtavaa määrää virkakoneistoa prosesseillaan ja jatkuvilla valituksillaan joka asiasta. Kaikki väsyvät- poliisit, oikeuslaitos, valtakunnalliset valitusviranomaiset. Kaiken takana voi olla kosto avioerosta ja halu taistella, kun ei ole muutakaan elämässä. Loppua ei tahdo tulla. Kukaan ei vain halua nähdä kokonaisuutta. Valheet ja ristiriitaisuudet puheissa ja takin käännötkin annetaan anteeksi. Tahdonvoimallaan hän saa asiansa suotuisaan valoon ja usein myös mieleiseen päätökseen. Se ei vain riitä hänelle. Peli on tärkeintä ja pelin pitää jatkua. Se korvaa normaalin ihmisen ihmissuhteet psykopaatin kohdalla. Hän elää siitä, että voi hallita pelolla ja jatkuvilla yllätyksillä toisia kohtaan.

        Milloinhan demokratia kehittyy niin, että tällainen olisi poissuljettu mahdollisuus tai lopetettaisiin jo alkuunsa. Ei kait milloinkaan.Uhriksi en soisi kenenkään joutuvan. Se on joksus liian raskasta.

        Tuttua tunnetta.Osui minunkin kohdalle,kun sen tajusin oli liian myöhäistä.He ovat aivan loputtomia,aina tulee uutta valhetta.Silmät pyörivät kuin hedelmäpeli kun he selittävät "oikeuksiaan",ovat muka fiksuja ja itse vääryyden uhreja.Aluksi yrität taistella omista oikeuksistasi,mutta sitten huomaat että pahemmaksi menee,taas ovat keksineet uusia valheita,ovat aina askeleen sinua edellä.Kun vihdoin saat heistä yliotteen,psykopaatit hermostuvat ja heidän käyttäytymisensä on taas arvaamatonta.Alkaa pelottaa tuollaiset hullut,itsekin uskoin aluksi heihin,kunnes tajusin....Nyt he yrittävät manipuloida niitä jotka riitamme ratkaisisivat.
        Oikeudenmukaisuudella ei voita,vaan pitää yrittää vaan selvitä itse selväjärkisenä,mikä välillä on vaikeaa tuollaisten hullujen kanssa.
        Tässä odottelen oikeudenkäyntiä tuollaisia hulluja vastaan....jaksankohan??


      • on päästää irti
        Mökö kirjoitti:

        Olen myös ollut jo puolen vuosikymmenen itse psykopaatin (mitä todennäköisimmin) vastapuoli useissa oikeudenkäynneissä mukaan lukien eri oikeusasteet. Olen asioinut hänen kanssaan eri viranomaisissa ja saanut niskaani tukuttain aiheettomia rikosilmoituksia ja hänen laatimiaan herjauskirjoituksia eri viranomaisille. Se on iso ja sisällöltään hirveä paperiläjä.

        Vastapuoli nauttii jokaisesta uudesta käänteestään ja aivoituksestaan. Hänen koko elämänsä sisältö on kiusata minua ja yrittää hallita sillä elämääni. Demokratia sallii tällaisen. Samastakin asiasta voi vuosien varrella tehdä useita rikosilmoituksia ja aina asia tutkitaan, vaikka Valtakunnansyyttäjävirastokin olisi jo asiasta antanut lausunnon.

        Kauheinta on ollut havaita, että viranomaiset menevät täydellisen halpaan. Hän saa vakuuttavalla ja alussa asiallisella ja fiksulla käyttäytymisellään kaikki puolelleen. Aina ja aina yhä uudelleen. Minusta on jopa tehty asiantuntija-lausunto oikeudelle niin, ettei minua ole edes tavattu tai kuultu. Virkamiehet yleensä hämmästyvät, kun näkevät minut, kun en olekaan mielisairas tai joku avuton tai vähä-älyinen ihmisraukka, joksi minut on jo etukäteen leimattu hänen toimestaan. Kelkkaa on vain työlästä kääntää.

        Psykopaatti pyörittää valtavaa määrää virkakoneistoa prosesseillaan ja jatkuvilla valituksillaan joka asiasta. Kaikki väsyvät- poliisit, oikeuslaitos, valtakunnalliset valitusviranomaiset. Kaiken takana voi olla kosto avioerosta ja halu taistella, kun ei ole muutakaan elämässä. Loppua ei tahdo tulla. Kukaan ei vain halua nähdä kokonaisuutta. Valheet ja ristiriitaisuudet puheissa ja takin käännötkin annetaan anteeksi. Tahdonvoimallaan hän saa asiansa suotuisaan valoon ja usein myös mieleiseen päätökseen. Se ei vain riitä hänelle. Peli on tärkeintä ja pelin pitää jatkua. Se korvaa normaalin ihmisen ihmissuhteet psykopaatin kohdalla. Hän elää siitä, että voi hallita pelolla ja jatkuvilla yllätyksillä toisia kohtaan.

        Milloinhan demokratia kehittyy niin, että tällainen olisi poissuljettu mahdollisuus tai lopetettaisiin jo alkuunsa. Ei kait milloinkaan.Uhriksi en soisi kenenkään joutuvan. Se on joksus liian raskasta.

        Ja antaa psykopaatin tapella yksinään. Kauaa se ei sitä tee,valitettavasti vaan ottaa taas seuraavan uhrin.Kärsin taloudellisesti,henki-
        sesti ja fyysisesti psykopaatista,kunnes tajusin ettei savua ilman tulta. Jätin oikeusprosessit kesken ja päätin nuolla haavani. Nyt olen saanut olla rauhassa.


      • Psykopaatin uhri vm.69
        on päästää irti kirjoitti:

        Ja antaa psykopaatin tapella yksinään. Kauaa se ei sitä tee,valitettavasti vaan ottaa taas seuraavan uhrin.Kärsin taloudellisesti,henki-
        sesti ja fyysisesti psykopaatista,kunnes tajusin ettei savua ilman tulta. Jätin oikeusprosessit kesken ja päätin nuolla haavani. Nyt olen saanut olla rauhassa.

        Joo,

        Jaanpa omat kokemukseni kaikille tasapuolisesti :)

        Olen menossa pariakin eri käräjäistuntoa vatvomaan, ja kaikki liittyy pelkästään erään psykopaatti-sukulaisen kiusantekoon. Toinenkin lähisukulaiseni on vedetty samaan soppaan mukaan, ja perättömiä epäilyjä/syytteitä on sadellut meille molemmille. On kunnianloukkausta, kotirauhan häirintää, laittomia uhkauksia blaa blaa. Pelkkää paskapuhetta. Ja itse ko. henkilö on kirjoitellut eri viranomais- ja työnantajatahoille todella herjaavia kirjelmiä minun ja tämän toisen sukulaiseni "teoista". Itse olen syytettynä, en ole vaivautunut tekemään ainuttakaan rikosilmoitusta tästä henkilöstä. Koska se tie tulisi olemaan loputon.

        En aio ottaa edes juristia koska tiedän jo kokemuksesta, että istunnoissa palaa helposti 4-6 tuntia. Vastapuoli, eläkeläismies, yrittää käyttää kaikki (psykopaatin) keinonsa manipuloidessaan oikeuslaitosta. Poliisi on jo ilmoittanut olevansa täysin kypsä ko. henkilön "rikosilmoituksiin" mutta niin se prosessi vaan etenee.

        Menen oikeuteen puku päällä, siistinä ja kiistän kaiken. Ja maksan tuomittavat sakot nurkumatta. Mielenterveys on minulle tärkeämpi, samoin kuin oma perhe-elämä kuin tällaisen kanssa painiminen.

        Toivottakaa nyt joku edes tsemppiä :-)

        --


    • Anonyymi

      Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Melkoinen yksinpuhelu...

    • Anonyymi

      Kokemukseni viranomaismenettylyn oikeudenmukaisuudesta onko niitä, ei ole. On kyse oikeuslaitoksesta, poliisista tai muista viranomaisista. Perusoikeus on saada oikeudenmukainen kohtelu Perustuslain mukaan. Toiteutuuko ei mielestäni.

      Oikeuslaitos hyväksyyn virheellisiä kirjallisia todisteita ja todistajien lausuntoja silmääräpäyttämättä.
      Eivät syvenny asiaan, eivät tarkista ja vaadi esittämään vastapuolelta oikeita tositteita, kuuntelevat taitavaa tarinankertojaa mestari manipuloijaa. Tarinankertoja-manipuloija esittää uhria ja väärin kohdeltua. Oikeuslaitos kiemurat tuttuja voisien takaa.

      Entä kiusattun kohtelu, joidenkin viranomaisten taholta ei kehuttavaa. Jouduin itse hankkimaan kaikki todisteet poliisille, selvittämään tarinankertojan ja hänen todistajansa väärät lausunnot, Käräjäoikeusdessa ensimmäisellä kertaa hylättiin uskottiin heitä. Olisi selvinnyt poliisin pienellä vaivalla yksi puhelin soitto olisi riittänyt. Sain hankkitua pitävät todisteet niihin nyt viimein uskottiin minua.

      Uusia kiusantekoja käsiteltiin toisessa istunnossa vuoden kuluttua, kuinkas kävikään. Väärän lausunnon antaja sai "palkinnon". Matka jatkui hoviin, no syyttäjä vetikin pois yhden syyteasian vahingon tekijä pääsi korvausvelvollisuudesta. Toisista tarinankertoja saikin "palkinnon".

      "Palkintojen" aikaan sai olla rauhassa hetken. Ja taas mentiin, uusilla kiusanteoilla alettiin kuinkas muuten lisää oikeudenkäyntejä edessä. Nyt ne vain muuttuivat tuotiin ulkopuolisia huutemaan ja nimittelmään oven taakse. Lievä pahoinpitely sairaslomalla siitä 3 viikkoa toisen syyttäjän todistajana olon jälkeen. Jätettiin kiusaksi auto, tultiin alkuyöstä nauttineena huutelemaan ja potkimaan oveen. Kotirauhaa rikottiin sillä ei mitään merkitystä. Ei syyttäjän päätöksellä syytetä.

      Kiusausta jatkuvaan tarkkailua, seuraamista tarinankertaja sekä hänen kaverit. Valvonta kuvatkaan eivät auttaneet asiaan. Onhan meillä uusi hieno laki olemassa vainoaminen, sillä ei ole ollut kohdallani mitään merkitystä. Syyttäjän mukaan kaikki aiemmatkin täyttäisivät jo vainoamisen kriteerit. Miksi ei toiminut sitä on vaikea hyväksyä.

      Oikeuslaitos toimiin tarinankertojan ns. koston välikappaleena eihän hänen tarvitse itse maksaa mitään kulujaan Valtio ne maksaa hänen puolestaan, Joka asiasta käydään eri oikeus asteet läviste Yhteiskunnalla on varaa maksaa tarinankertojan asianajajan palkkiot.

      Uusia on jo tulossa kiusaajan taholta eihän tätä ole jatkunut kauan vain lähes 8 vuotta. Nyt halutaan jo rahaakin itse tuhotuista ja hylätyistä tavaroista joka ovatkin yhtäkkiä määriltää muuttuneet, tullut lisää joita koskaan ei ole ollutkaan ja hinnatkin senmukaisia per esine.

      Ei ole oikeuslaitos ja järjestelmä kunnosta näinhän se on mennyt vuosia. Missä on oikean uhrin ja kiusatun oikeus ei sitä ole olemassakaan. Kiusaajalla / todetulla rikoksentekijällä on oikeus ja laki takanaan näitä henkilöitä kyllä papotaan sekä voivotellaan ettei nyt noi saisi tehdä. Onhan julkisuudessa jo ollut miten siinä on lopulta käynnyt. On ihmishenkiä menetetty.

      Onko oikeusvaltiota enää olemassakaan. Lain suunnittelijat ja päättäjät herätkää avatkaa silmänne todellisuuteen. Poliittiset päättäjät ovatko he oikeita päättämään lakipykälöitä. Usein lait antavat liian paljon valtaa tulkita niitä kaikki on kiinni istuvasta -istuvista tuomareista henkilökohtaisesta tutkinnasta. Milloin aletaan vaatia oikeuslaitosten tuomareita pakollista koulusta tunnistaa ns. narsisti .

      Uhrilla-uhreilla ja heidän omasillaan ei ole oikeusjärjestemässä mitään merkitystä. Mitä tiedetään uhrin ja omaisten ahdingosta, tuskasta, jatkuvasta pelosta? Tukiverkostoja- ym. vastaavia hyviä olemassa. eivät vain pysty asettumaan uhrin asemaan. Vain saman kokenut uhri- omainen ymmärtää tämän kaiken.

    • Anonyymi

      En ikännää osais arvatta saati tiettäää että oltsu juhani tammenkyrvvänterho se ttäälä ponnistaa ttaas ttuubaa ulos, eik u siis 100 rosenttista totuutttta.

      Hik!

      • Anonyymi

        Minä kuulin että tää on Jokke. Siis ei ollenkaan joku Juhani Tammenkyrvänterho.


      • Anonyymi

        Metsään meni arvailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsään meni arvailu.

        Miina S ja Rami olivat aivan oikeaa asiaa nostamassa esiin vuonna 2006. Toivottavasti 13 vuodessa on jotakin opittu.
        Myös Mökö kantaa hyvin pointin. Ei ollenkaan mitään yksinpuhelua.
        Tamminen, ei tule kuuloonkaan, eri valuutta, eri teema...


    • Anonyymi

      Psykopaatilla on omat oikeutensa ja lain pitää kunnioittaa niitä.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe