kuka ajaa mersulla?

f3

millainen ihminen ajaa mersulla? mikä on kyseisen henkilön luonneanalyysi? eikö auto kuvasta omistajansa luonnetta?

45

3037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikas

      no ei ainakaan tollaset köyhät opel kuskit.
      mä vastaan vaan omastapuolestani mutta älä tuu tänne kyselemään tyhmiä vaan painu sinne vitun åpel palstalle itkemään köyhyyttäs!

      • Knööli

        Tosi herrasmiehiä nämä mersu-kuskit ja asiallisia!


      • mersutononhuoleton

        Taidat olla joku vanhus ku eikös nää mersut oo oo niitä pappa-autoja? ;)


      • stubido2016

        miksi nostat melkein 14 vuotta vanhaa viestiketjua ylöspäin


      • 10v
        Knööli kirjoitti:

        Tosi herrasmiehiä nämä mersu-kuskit ja asiallisia!

        Niin on


      • rikas_
        Knööli kirjoitti:

        Tosi herrasmiehiä nämä mersu-kuskit ja asiallisia!

        No kukas se sanoo että olen itse Mersu kuski. BMW FOREVER. Muulla en suostu ajamaan.


    • PiiloEpäMersuilija

      No minä en aja nykyään mutta ehkäpä muutaman kuukauden päästä, jos ostan tuonti-mersun! Mutta luulen että luonteeni ei muutu miksikään: Olen siis jo nyt piilo-mersuilija tai sitten mersulla ajaessani epä-mersuilija ;-)

      • 10v

        Minä olen 10 vuotias ja olen erityisesti kiinostunut mersuista.minulla on peltoautona Mercedes benz 209d vuodelta 1987.


    • t....a

      taksikuskit ja mustalaiset

    • satyre

      Mitä väliä on merkillä? Turhaa jupinaa:) Jos auto on luotettava ja tyydyttää kuskinsa/kyytiläiset, niin kannattaako moisesta nostaa mitään haloota? Itse ostin mersun, koska vastaavassa hintaluokassa ei ollut samantasoista varustelua Bemussa. En kadu, vaikka esim vilkkureleen ääni onkin hiukan kovempi eikä vaihdelaatikko ole yhtä sivistynyt. Auto on kuitenkin hyväkuntoinen vanhaksi ja hiljainen. Tällä hetkellä luotan siihen hyvin suuresti, aivan eri lailla kuin voisin 16 vuotta vanhaan Opeliin tahikka Toyotaan. Tämä on henkilökohtainen näkemys, joten saa taas itkeä päälle, jos jotakuta oikeasti moinen jollain tavoin kiihottaa/antaa kiksejä:)

    • nähtyononon

      kaikki tietävät mulkun jatkeet.

      • köyhyys_ja_Kateus

        Parempi jatke, kuin ei MITÄÄN kummassakaan päässä,
        kuten aloittajalla.


    • kiinnostaaMB

      No minäkin olen ajatellut, että jospa ostaisin 10-16 t€ maksavan eemelin. Lähinnä minua kiinnostaa se, että auto on kohtuullinen ajaa sekä hiljainen. Ainoa joka epäilyttää on ruostumisongelmat sekä mahdolliset sähköviat, mutta niitä sähkövikoja lienee lähes kaikissa. Hinuri sanoi, että bmw on useimmin lavetilla hinauksessa.

      • EEMELI_280CDI

        Osta W211 facelift eemeli.Ei ruostu, hyvä ajaa ja kohtuuhiljainen.Osat
        halpoja ja mersufoorumilta saa tarvittaessa asiallisia neuvoja.


      • Peura210

        W211 -06 etiäpäin. Niitä vanhempia ei kannata katella. Facelift mieluiten.


    • 65565

      Tutkimuksen mukaan mersulla ajaa varakas ja normaalia tallaajaa fiksumpi ihminen. Myös auto sinänsä huokuu seksiä naisten silmissä. Jos ajaa esim. Skodalla niin se on juuri toisinpäin puhumattakaan jollain Opelilla. Siksi ajan mersulla myös jatkossa. Se on muuten parasta mitä rahalla saa.

      • jullikkaäää

        Eli tarviit peenisjatkeen...


    • ajanmersulla

      Minä ajan mersulla enkä ihan pappa ole vielä.

      Mersuja on 14 kpl ollut ja nämä on osoittautuneet parhaimmaksi lukuun ottamatta ruoste ongelmia joita tulee vanhemmiten ja paljon ajettuun.

      Tällähetkellä ajossa farmari kilometrien olessa 636000km ja hirmuvarmaa on kulkeminen,miksi ajan noilla,koska olen tarkka tekniikasta enkä halua remontoida alvariinsa.

      Välillä on muutakin merkkiä ollut tai rinnatusten kahta -kolmea autoa.

      Viime talven ajoin audilla ja voi sitä remontin määrää en edes halua muistella enään viime talvea.

      Haluan ajaa autolla joka kestää mahdollisimman paljon ajoa ja niin ettei se kulu silmissä ja tarvitse jatkuvaa laittoa.

      Toki mersuissa on nykyään paljon huonoakin verrattuna varmoihin w124 korisiin toki nuokin ruostui melkolailla.

      Mersun uskaltaa ostaa vielä yli 500000 ajettunakin ja vieläpä bensan vaikka, niin se kone kestää ja kestää.

      Kaunishan se ei niinkään ole vaan käyttöauto normimersuna.

      Ajaa se ei ole bmw luokkaa tai riippuu mihin tottuu,bmw on hyvä auto ajaa mutta 400000km paikkeilla ei välttämättä kovinkaan arvostettu enään.

      Wolkkarin passattia oli 4 kpl dieselinä,ne ei tervettä kuukautta nähneet yksikään,ne ei kestä,siispä niistä ei ole oikeaan ajoon.

      Vielä 800000km -miljoona kilometriä ajettu mersu voi olla tosi hyvä,sillä ajaa vielä yhden normaalin uuden auton edestä eli tuonne 1.5 miljoonaan kilometriin saakka.

      Vaikeaa on edes ajatella muita,200000km ajettua autoa jos katsoo niin puhellaan jo parhaimista päivistä nähneenä muttei se mersulla ole mitään.

      Jos haluaa olla hermojaan menettämättä alvariinsa remonttien suhteen niin se on mersun osto edessä,näin olen sen todennut ,toki toyotan maasturit on hyviä ja ikiliikujia nekin kunhan ei osta liian uutta.

      Volvokin oli v 70 d5 farkku mutta 500000 kilahtaessa lasiin on sen parhaat jo nähty.

      Mersussa ei lasketa kilometrejä se kestää,ihan sama onko 50000km enemmän ajettu yksilö niin sitä ei varmasti erota ajossa mersulla.

      Eli jos kilometrejä kertyy niin kuka hakuaa viettää niitä päiviään pajassa tai odotella laiton ajan ja alvariinsa.

      Tätäkin kun tullut tehtyä ihan tarpeeksi asti.

      • enjaksaisi

        Siinä ei mies kyllä ole juuri muuta kerennyt tehdäkään kun ajella erilaisilla autoilla pitkin poikin ja ympäriinsä. Mitä nyt sitten välillä korjailemaan ajokkejaan. -Vai liekö ollut muutakin elämää?


      • Delphi
        enjaksaisi kirjoitti:

        Siinä ei mies kyllä ole juuri muuta kerennyt tehdäkään kun ajella erilaisilla autoilla pitkin poikin ja ympäriinsä. Mitä nyt sitten välillä korjailemaan ajokkejaan. -Vai liekö ollut muutakin elämää?

        "Mersuja on 14 kpl ollut"...
        "Välillä on muutakin merkkiä ollut tai rinnatusten kahta -kolmea autoa."

        Yksi auto on minulle riittänyt viimeiset 26 vuotta, eikä ole aikomusta luopua.
        Amerikkalainen rauta on vakuuttavaa.


    • VELMIESJABRU

      PASI VIHERAHO AJAA MERSULLA.

    • onkoeroja

      Onko olennaista eroa ajo-ominaisuuksissa ja hiljaisuudessa Mb w211 ja volvo s80 D5:llä.

      • Joko-tai

        Aika turha kysymys tällä palstalla. Aika harvalla on kokemusta molemmista mainitsemista malleista.

        Kokemukset ajo-ominaisuuksista ja hiljaisuudesta ovat muutenkin perin subjektiivisia.

        Ainoa tapa kunnon vastauksen saamiseen on omakohtainen koeajo. Itse koeajoin M-B C 180 TA:n (S205, 115 kW) ja Volvo V60:n (T3, automaatti, 112 kW). Ei Volvossa mitään vikaa, mutta M-B vain puhutteli sittenkin enemmän ja sellaisen myös ostin.


      • mersuonmersu

        No volvo rumisee ja rämisee mutta on parempi ajolleen kuin mersu keskimäärin,toki tuolloin pitää olla siinä mersussa 270 cdi kone mieli verrata d5 volvoon.

        Kyllä minä sanon suoraan sinulle kun olen ajanut molempia,niin mersun kanssa on hyvä elää mutta tuo volvo on enempi sellaiselle joka haluaa olla pajoilla.

        Kyse on eemmänkin matkakumppanista,mersu auto jossa ei nokkahihnaa ja volvossa on jota sitten 4 vuoden väliajoin tai km ylittyessä on vaiheltava,ja muuta vielä päälle.

        Kyllä minä mersun ottaisin jos pitäisi,pitää vaan katsoa ruosteet ,jos on ruosteita niin se ei saa paljoakaan maksaa,volvo kun ei hevillä ruostu.


    • näin.kerrotaan

      Sanotaan, että mitä vanhemmaksi mies tulee sitä enemmän alkaa mieli tehdä mersua.
      Itselle huonon saatavuuden takia mersu tulee vasta ensivuoden puolella.

    • H.E.Wonvittu

      Minä ainaki ajan.

    • Jeesus001

      Kusipäitä

    • eisiinämitäänkummaa

      Nykyään ukko kuin ukko ajaa mersulla jos haluaa. Ei se ole enää rahasta kiinni kenelläkään. Ammattikoulun pojillakin on monella mersu bemari tai volvo. Elintaso noussut, katsos...

    • Typerää_typerää

      46 vuotta muilla merkeillä autoiltuani olen vaihtanut vuosi sitten Mersuun minäkin. En koe muuttuneeni yhtään entisestä minästäni. Jos olin normaali ennen, olen sitä nytkin, ja jos olin oudokkifriikki ennen, olen sitä varmasti nytkin.

      Aloituksen kysymyksen koen perusteettomaksi. Mersu on automerkki autojen joukossa, ei sen enempää jos ei vähempääkään.

      Mersun saa halutessaan allensa ihan kuka tahansa. Kateudelle ei ole mitään tarvetta.

      Toki minä nautin Mersustani. Paras autoni tähän mennessä.

      • Granny_Eräs

        No, keskustelu on aloitettu jo 14 vuotta sitten. Ja toisekseen, arvaan että olet ajellut varsin hyvillä ja mukavilla autoilla ennen Mersuakin.
        :o)


    • Dood

      Onhan hyviä ajoneuvoja paljonkin, tosin parhaissa on hintaluokka korkein.
      Siksi ajankin nyt mersulla kun siihen on varaa ja arvostan ajomukavuutta joka ei pikkupoikien tuloilla toteudu. Kukin tavallaan ja budjettinsa mukaan, yleistä on nuorison kriittisyys sellaisten autojen omistajille joihin itsellä ei ole vielä varaa.
      Eihän elämä ole reilua, mutta hyvää kannattaa odottaa, kyllä oikein ja kohtuullisesti
      elävät ihmiset toivomansa tavoitteensa saavat, kaikille ei valitettavasti näin käy.
      Uskon ajavani lopun elämäni nykyisellä mersullani mukavasti ja jos toisin käy niin vaihdan uudempaan ja nautin taas hyvästä menosta.. :)

      • Näinpähänseon

        Ihan kiva. Oma kokemukseni ja havaintoni kylläkin, täällä Euroopan vanhimpien autojen maassa, että mersut usein kovin iäkkäitä, paljonajettuja ja savuttavia. Poikkeuksiakin toki löytyy. Kun autot kalliita, niin niitä ylläpidetään, varaosilla ja omilla taidoilla. Eihän tässä mitään pahaa sinänsä. Mutta mersu ja Mersu. Se voi olla se yleinen 80-90 -luvun vähävaraisen laahari tai 2010 luvun puolivälin uusi yritysauto.


      • Sitten_on_meitä
        Näinpähänseon kirjoitti:

        Ihan kiva. Oma kokemukseni ja havaintoni kylläkin, täällä Euroopan vanhimpien autojen maassa, että mersut usein kovin iäkkäitä, paljonajettuja ja savuttavia. Poikkeuksiakin toki löytyy. Kun autot kalliita, niin niitä ylläpidetään, varaosilla ja omilla taidoilla. Eihän tässä mitään pahaa sinänsä. Mutta mersu ja Mersu. Se voi olla se yleinen 80-90 -luvun vähävaraisen laahari tai 2010 luvun puolivälin uusi yritysauto.

        jotka ajamme 60-80-luvun museorekisteröidyllä viimesen päälle hienolla Mersulla. Käyttöautona useimmiten toki joku luotettavampi ja vähemmän ruostuva merkki.


    • LADA1

      Ladalla saa ja pääsee

    • Japi001

      Oon ite veholla töissä kaikenlaiset erillaiset tyypit ostaa mersuja,
      mutta ite en esimerkiksi aja vaikka olen kyseisen merkin kans koko ajan tekemisissä. Itse mieluummin ajelen chevyllä

    • Anonyymi

      Mannet ja Persut ajaa mersulla.

    • Anonyymi

      itäväylää ajaa demarit ja persut, länsiväylää bemarit ja mersut :)

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin kiteytetty.


    • Anonyymi

      Bmv on pieni munasten auto ja mamman poikien auto
      Mersu on iso munasten herrasmiesten auto
      Fiat on se viho viimeinen auto mikä kannattaa ostaa osta Fiat niin saat vikoja autoosi ja itsellesi
      Honda on homojen ja hevareiden ja moottori pyörä jengiläisten auto
      Lada on isänmaan pettureiden auto
      Opel on pisnes miesten auto

      • Anonyymi

        Se on BMW, torvi!


    • Anonyymi

      Nykymersut kalliita vikapesiä joilla saa korjaamoja ja vara-osaliikkeitä elättää , jos edes olisi kestäviä niin ymmärtäisi mutta kun ei , ovat pilanneet merkin maineen näillä surkeilla nykymoottoreilla joissa paljon erilaisia kalliita ongelmia , jos sen 100tkm ajaa ja rahaa vaihtaa sitten uuteen niin miksipä ei , ennen oli kaikki PALJON paremmin .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Riippuu siitä ajaako sähkömersulla vai polttomersulla.

    • Anonyymi

      Aika monikin sillä näkyy ajavan, vähän väliähän noita Mersuja näkee liikenteessä. Ihan auto vaan kai sekin on, ei mitään ihmeellistä.

    • Anonyymi

      Minkähänlainen mahtaa olla meikäläisen luonneanalyysi, kun minulla on ollut tähän mennessä kaikki autot erimerkkisiä? Liittymäkohtana tähän keskusteluun mainittakoon että tällä hetkellä on siis tietenkin Mersu. Mutta miten tuo luonnepuoli sitten menee? Vaihteleeko se sen mukaan kun auto vaihtuu, vai muuttuuko luonne ensin, jonka johdosta sitten alkaa syntyä tarve vaihtaa automerkkiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe