Hei, te naiset joilta on löydetty jotain mammografiassa/ultraäänessä, niin osaako lääkäri heti erottaa kystan tms "harmittoman" patin mahdollisesta syöpäkasvaimesta? Vai otetaanko ohutneulanäyte jokaisesta patista? Kuinka pian vastaukset tulevat jos löytyy jotain ja koepala otetaan? Menen maananataina yksityiselle lääkäriasemalle tutkimuksiin ja mietityttää nää asiat..
Mammografian vastauksista?
10
7226
Vastaukset
- Mummo 60 v.
Kävin itse viiime keskiviikkona mamografiassa, keuuhkojen
thoraxsissa ja ultrassa, lisäkis otettiin kaksi ohuhneulanäytettä. Vataus viipyy kaksi viikkoa. Joten pitää tässä pysyä vain rauhallisena, vaika aamuyöllä tuottaa vaikeuksia.
(tämä kirjoittaminen on huteraa, kun sain tämän koneen lähtiäislahjaksi).
Toivonpa Sinulle hyvää huomista päivää!
Kirjoittapa mitenkä meni! - T-M
Minulta otettiin paksuneulanäyte kyhmystä, jonka olin itse huomannut. Ultraäänilääkäri sanoi, että epäilee harmitonta pattia, mutta näyte kuitenkin otettiin. Viikon kuluttua vastaus tuli: äkäinen syöpä. Leikkaus kahden viikon kuluttua...
- Mummo 60v.
Kuinkahan voisin olla tukenasi?
Kun kuulin,että minulla on kohdun runko-osan syöpa, oli kolem viikkoa leikkaukseen niin kamalaa, etten muista onneksi siitä mitään. Päivä ja yö (se oli lokakuun loppu 04), jolloin oli pimeetä läpi vuorokauden.
Ei mene vieläkään päivää, etten ajattelisi asiaa. Katso keskustelupalstalta mitä on tapahtunut viime aikoina.
Kunpa voisin olla pitämässä kädestä kiinni, henkisenä tukena ainakin olen joka käänteessä
Kirjoittele, se helpottaa! - T-M
Mummo 60v. kirjoitti:
Kuinkahan voisin olla tukenasi?
Kun kuulin,että minulla on kohdun runko-osan syöpa, oli kolem viikkoa leikkaukseen niin kamalaa, etten muista onneksi siitä mitään. Päivä ja yö (se oli lokakuun loppu 04), jolloin oli pimeetä läpi vuorokauden.
Ei mene vieläkään päivää, etten ajattelisi asiaa. Katso keskustelupalstalta mitä on tapahtunut viime aikoina.
Kunpa voisin olla pitämässä kädestä kiinni, henkisenä tukena ainakin olen joka käänteessä
Kirjoittele, se helpottaa!Kiitos viestistäsi. Muille haluan sanoa, että jos löydätte kyhmyn, pyytäkää mammografian lisäksi myös ultraäänitutkimus ja paksuneulanäyte. Epävarmuus on pahinta - olipa kyse hyvä- tai pahalaatuisesta kyhmystä. Hyvälaatuinenkin kannattaa kuulemma usein poistaa.
- Mummo 60v.
Haeppa kirjastosta silloisen ympäristöminiesterin Satu Hassin kirja "Tukka hattuhyllyllä" Se kuvaa eittäin hyvin koko prosesin kulkua ja luin sen toissa joulunpyhinä herkeämättä. Keroonhänen kamppailustaan rintasyyöpää vastaan. Olihan siinä jonkunverran poliittaakin, mutta koknaisuudessaan mahtava lukuelämys ja sitkeyden kuvaus. Niin hän vaan voiti taistelun!
Antoi apua ainakin minulle! - Ansku
Hei Nipsu.Minulta leikattiin vuosi sitten rintasyöpä.Oli vai sisäänpäin kääntynyt nänni oireena.Mammografiassa löytyi kalkkeuma josta sitte ohutneula näytteessä löytyi syöpäsoluja.Tulokset tulee viikon kuluessa ainakin minulla.Leikkaukseen pääsin kuuden viikon päästä,kun ne tekee muitakin kokeita.Oli aggressiivinen,joten viime kesä meni styostaasi ja sädehoidoissa,rankkaa oli,mutta kyllä sen kestää.Nyt on ensimmäinen kontrolli edessä,vähän se jännittää,mutta eiköhän se tästä.Toivon,että sinulla on kaikki ok.Onnea elämääsi
- Nipsu
Hei! Tulin juuri lääkäristä ja hän teki vain ultraääni tutkimuksen. Pattini osottautui harmittomaksi kystaksi ja toisestakin rinnasta löytyi niitä 5 kappaletta. Jos alkavat enemmän vaivaamaan niin tyhjennetään mutta nyt kaikki siis ok ja mammografiaa ei ees tehty. Oon myös nuori, vasta 26v jonka takia ne ei nähny sitä "tarpeelliseksi".Hyvä näin. Aurinkoista kevättä kaikille!
- *MILLA*
itselläni oli, tai on siis vieläkin "patti" kainalossa, josta otettiin sekä ultra, että röntgen kuva... Lääkärin mukaan ei ole kuin "pelkkä" rasvapatti... Lääkäri sanoi että ei ole syytä huoleen, ja määräsi särkylääkettä, jos/kun särkee!!! Nyt sitten vaan eletään särkylääkkeillä, kun "pelkkää rasvapattia" särkee... Vastaukset tulivat parin viikon sisällä, ennen tuomion kuulemista.
- varaudu silti myös pahimpaan
Pelkistä mammografiakuvista ja ultrasta ei voi nähdä kasvaimen laatua. Sen vuoksi otetaan aina ensin ohutneulanäyte, ja jos siinä on yhtään mitään epäilyttävää, tulosten tultua otetaan vielä tarkempi paksuneulanäyte. Itselläni löydettiin rintasyöpä, ja leikkaus ym. hoidot on kaikki edessäpäin. Mutta se otetaan mitä vastaan tulee.
- parhaimmat paranemisluvut
hei sinulle
rintasyövästä on ehdottomasti kaikkein parhaimmat toipumisprosentit! Joten tsemppiä ja voimia sinulle.
viesteile joskus meille muille täällä palstalla mitä kuuluu. Monethan meistä ovat kokeneet samaa kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779