voisittekokertoa minulle toimivia sääntöjä spiritismistä.... minun sähköpostini on [email protected] olen itse kokeillut peliä mutte se ei toiminut... :((
spiritismi
18
3539
Vastaukset
- AnCku89
Ensinnäkin spiritismi EI OLE peli eikä siihen täydy ryhtyä kenen tahansa kevyin perustein. Kenellekkään ei pidä antaa ohjeita noin heppoisin perustein, monille on jäänyt loppuiäksi jonkinlainen henkinen trauma vaikkei sitä myöntisikään. Henkimaailman asioihin ei kannata sekaantua jos ei oikeasti tiedä mitä tekee. Olen paljon kuullut tarinoita kuinka ihmiset ovat menneet tolaltaan siitä. Sitäpaitsi sitä ei voi harjoittaa yksin.
- Vokkie
Ensinnäkin peli nimeltä spiritismi on olemassa. ja silloinhan se on peli. jos teen lautapelin nimeltä kristinusko, jossa puhutaan kristillisen jumalankanssa ja koitetaan käännyttää "pakanoita". se on peli, ei uskonto.
spiritistinen istunto tai "spiritismi" maailman katsomuksena jne. on asia erikseen. ja jos jollakulla on tällainen maailman katsomus, niin sitä ei ole syytä kutsua peliksi. tosin tässä ketjussa puhutaan pelistä.
;)
Olen kuitenkin monen muun kanssa samaa mieltä, ettei henkienkanssa saisi leikkiä. valmistautumattomalle voi olla vaikea käsittää tilannetta, jossa jahve tulee juttelemaan jonkin laudan välityksellä :)
-Vokkie-
- jätä väliin
Ole tyytyväinen vaan, ETTÄ EI toiminut ja unohda tällaiset asiat. Oli sitten kysymys vain niin kovasta uskomisesta asiaan, tai todella siitä, että jotain on tapahtunutkin niin sanotaan näin: Vaikka nyt asia kiinnostaisi loppupeleissä kovastikin, niin KUKAAN ei ole loppupeleissä psyykkisesti valmis siihen, että lasi alkaakin liikkua itsestään. Joskus jo pelkkä asiaan tarpeeksi kova uskominen saa aikaan mielenterveyden horjumista.
Jos tyytyisit pelaamaan vain Monopolia sinäkin.- huhhuhhui
totta älä hyvä ihminen mene "pilaamaan" mieltäsi edes tällä asialla se ei ole peli tai leikin asia. kyllä sitä jännitystä löytää muualtakin kun henkien kutsumisen kautta. Älkää rakkaat ihmiset leikkikö tällä asialla!!!!
- DGSLGHRE
Spiritismi ON eräänlaineen peli. minäkin siihen vähänaikaa sitten tutustuin ja se vei minut mennessään ja pelasin sitä 2 kaverini kanssa. Minä en usko ainakaan siihen meinaan musta ja ja mun toisesta kaverista tuntuu että se kolmas kaveri liikutti sitä, ei mulle ainakaa jääny mitää helvetin
traumoja.. ja kaikki mitä tästä "pelistä" lukee siis esim. joku kuoli siihen , EI KANNATA USKOO. spiritismiin ei kannata alkaa uskoon kunnolla muuten voi tapahtua vaikka mitä, siis vaikka, alkaa pelkäämään ja juoksee tiellä ja jää auton alle..! ! - Säännöt
1. Otetaan lauta jossa kirjaimia ja numeroja
2. Istutaan rinkiin, mielusti vaikka pimeälle vintille hämärän kynttilän valoon.
3. Asetetaan lasi alas-suin laudalle.
4. Asetetaan kädet lasille.
5. Sovitaan, että kukaan ei liikuta lasia.
6. Joku liikuttaa kuitenkin lasia, väittää kivenkovaan että ei liikuttanut.
7. Syytellään hetken aikaa muita lasin liikuttamisesta.
8. Jatketaan taas keskittymistä, sovitaan, että enää ei kukaan liikuta lasia.
9. Joku liikuttaa taas lasia, alkaa sanaharkka.
10. Lyödään kimmastuksissaan lasia liikuttanutta lasilla päähän.
11. Iltapäivälehdet uutisoi "Spiritismin vaaroista".- Työtön saatana
Minkä takia ne kädet pitää laittaa sille lasille, miksette kokeile miten se liikkuu ilman niitä käsiä?
- Vokkie
Työtön saatana kirjoitti:
Minkä takia ne kädet pitää laittaa sille lasille, miksette kokeile miten se liikkuu ilman niitä käsiä?
no varmaankin sen takia kädet laitetaan lasille, kun säännöissä näin lukee :)
monopolissa otetaan lähtöruudussa palkkio, koska näin säännöissä lukee...jne.
voihan joku tehdä uuden spiritismi pelin ver.2. jossa mukia vain tuijotetaan.
-Vokkie- - No pöö.
Toi on ihan hullua. ei kannata ikää kokeilla. ja jos ''pelaa'' niin ei ikinä kannata kysyä kuolemasta? se on HENGENVAARALLISTA! ://
kokemuksia.
- Nimetön
Jos nyt kuitenkin varoituksista huolimatta pelaatte spiritismiä, niin älkää ikinä kysykö milloin kuolette tai menetätte neitsyytenne. Olen kuullut että yksi tyttö kysyi kuitenkin milloin kuolee ja silloin lähti lasi etenemään lautaa pitkin ja siitä tuli lause: "Heti kun astut huoneesta ulos..." silloin kaikki menivät paniikkiin ja lopettivat pelin kesken ja kävivät nukkumaan. Äiti oli yöllä lähtenyt kantamaan tyttöä omaan sänkyynsä ja huoneen kynnyksen ylitettyään tyttö kuoli äitinsä syliin ja kuolinsyytä ei saatu koskaan selville...
Toinen juttu on että ÄLKÄÄ KOSKAAN SIIS KOSKAAN LOPETTAKO PELIÄ KESKEN!! KYSYKÄÄ SAATTEKO LOPETTAA JA ODOTTAKAA LUPA SIIHEN! Muuten käy jotain ikävää.. esim. Pikku tyttö oli ollut kavereidensa kanssa pelaamassa ja he olivat väsähtäneet kesken kaiken ja käyneet nukkumaan kysymättä lupaa.. no seuraavana aamuna tyttö valitti kun joka paikkaa koskee.. Kun tyttö nosti paitansa ylös niin hänellä oli koko keho täynnä syviä haavoja jotka oli tehty veitsellä.
Ja pikkujuttu vielä... Spiritismissä on aina porukan nuorin ja vanhin henkilö eniten vaarassa.. Joten jos epäröitte ja olette porukan nuorin/vanhin älkää lähekö mukaan peliin.. Näillä asioilla ei kannata leikkiä OIKEASTI!!
-Sumppi-- Vokkie
Hyvin suurella todennäköisyydellä nämäkin tarinat: äiti kantoi tytärtään, viillelty tyttö, auton alle jäänyt nuori, hulluksi tekevä saatana jne. ovat urbaaneja legendoja joilla ei ole mitään todellisuus pohjaa. Monesta muustakin aiheesta löytyy vastaavia.
...toisaalta esimerkiksi tuollainen tyttökuolee äitinsä syliin on mahdollista. ihmisen tahdonvoima on hyvin suuri ja saattaa aiheuttaa monenlaista hassua. esimerkki austraaliasta: aborginaalien parissa olleilla poppamiehillä oli suuri valta pieneen yhteisöönsä. jos poppamies halusi kirota jonkun heimon jäsenen, hän kävi rituaalisesti osoittamassa kirottavaa luisella "taikasauvalla". poppamiehen uskottiin olevan niin voimakas, että pelkkä pelko sai kiroukselle voiman. kirottu lakkasi syömästä, juomasta jne. koska uskoi olevansa kuoleman oma. ja näinhän sitten kävikin.
tällaista kutsutaan yleisnimellä: itsensä toteuttava ennustus.
tahdon nyt tällä sanoa, että tällainen pelottelu spiritismin vaaroista todennäköisesti aiheuttaa suurimmat vahingot. eikä väärin käytetty henki-istunto. :-)
-Vokkie- - ArandHell
Vokkie kirjoitti:
Hyvin suurella todennäköisyydellä nämäkin tarinat: äiti kantoi tytärtään, viillelty tyttö, auton alle jäänyt nuori, hulluksi tekevä saatana jne. ovat urbaaneja legendoja joilla ei ole mitään todellisuus pohjaa. Monesta muustakin aiheesta löytyy vastaavia.
...toisaalta esimerkiksi tuollainen tyttökuolee äitinsä syliin on mahdollista. ihmisen tahdonvoima on hyvin suuri ja saattaa aiheuttaa monenlaista hassua. esimerkki austraaliasta: aborginaalien parissa olleilla poppamiehillä oli suuri valta pieneen yhteisöönsä. jos poppamies halusi kirota jonkun heimon jäsenen, hän kävi rituaalisesti osoittamassa kirottavaa luisella "taikasauvalla". poppamiehen uskottiin olevan niin voimakas, että pelkkä pelko sai kiroukselle voiman. kirottu lakkasi syömästä, juomasta jne. koska uskoi olevansa kuoleman oma. ja näinhän sitten kävikin.
tällaista kutsutaan yleisnimellä: itsensä toteuttava ennustus.
tahdon nyt tällä sanoa, että tällainen pelottelu spiritismin vaaroista todennäköisesti aiheuttaa suurimmat vahingot. eikä väärin käytetty henki-istunto. :-)
-Vokkie-joo mäki kuulin vaa noi jutut.. en oo ite tommosii kokeillu... se kyl on ihan totta että ne pelot aiheuttaa vaarat ettäs tiiäte =)
-ArandHell - toissapäivänä...
...spiritismiä ja henki ilmoitti minulle, että kuolen torstaina 2006. Itse en kuolemastani kysynyt vaan kaverini.
En ainakaan kuollut saman tien kun lopetimme pelin :D - minttu-
toissapäivänä... kirjoitti:
...spiritismiä ja henki ilmoitti minulle, että kuolen torstaina 2006. Itse en kuolemastani kysynyt vaan kaverini.
En ainakaan kuollut saman tien kun lopetimme pelin :DPelasin spiritismiä ekan kerran kaverini kanssa.Pelasimme sitä n. viikko sitten. Me kirjotettii kaikki mitä piti eli numerot,kirjaimet ja kyllä ja ei. Sit me laitettiin se lasi jne... Sitku kysyttiin ihan tavallisia kysymyksiä, niin se ei vastannu mitää. :S mut sit ku me kysyttii et onko täsä huoneesa muitako me niin se lasi siirty kyllä sanaan päin :S. sen jälkeen me kysyttii taas kaikkea tavallista mut ku niihin kysymyksiin ei vastattu niin meitä rupes ärsyttää ja alettiin siinä sit tahalleen vittuilee sille ja lopetettii peli ilman lupaa. heti sen jälkee ku lähettii huoneesta, se huoneen ovi paukauhti meiän nenän eestä. vähän säikähettii. :/. mut sit me vaan aateltii et se oli vaan joku tuulenpuuska tai jtn. sitku oltiin lähös nii huomattiin et meiän kenkien kengännauhat oli siottu toisiin yhteen vaikka ketään ei ollu kotona. :S ja ku mentii ulos niin maassa näky ihan kummallisia jälkiä.. ihan ku siinä kohin maan-alla ois ollu nauloja pystyssä mut sit ku koitettiin niin ei siinä mitää ollu, ja nyt ku on menny viikko oon parina päivänä kuullu ihan outoja huutoja, ja varsinkin unisa. :/ en aio enää ikinä ''pelata''. ! EI KANNATA EES ALOTTAA!
- spooky
minttu- kirjoitti:
Pelasin spiritismiä ekan kerran kaverini kanssa.Pelasimme sitä n. viikko sitten. Me kirjotettii kaikki mitä piti eli numerot,kirjaimet ja kyllä ja ei. Sit me laitettiin se lasi jne... Sitku kysyttiin ihan tavallisia kysymyksiä, niin se ei vastannu mitää. :S mut sit ku me kysyttii et onko täsä huoneesa muitako me niin se lasi siirty kyllä sanaan päin :S. sen jälkeen me kysyttii taas kaikkea tavallista mut ku niihin kysymyksiin ei vastattu niin meitä rupes ärsyttää ja alettiin siinä sit tahalleen vittuilee sille ja lopetettii peli ilman lupaa. heti sen jälkee ku lähettii huoneesta, se huoneen ovi paukauhti meiän nenän eestä. vähän säikähettii. :/. mut sit me vaan aateltii et se oli vaan joku tuulenpuuska tai jtn. sitku oltiin lähös nii huomattiin et meiän kenkien kengännauhat oli siottu toisiin yhteen vaikka ketään ei ollu kotona. :S ja ku mentii ulos niin maassa näky ihan kummallisia jälkiä.. ihan ku siinä kohin maan-alla ois ollu nauloja pystyssä mut sit ku koitettiin niin ei siinä mitää ollu, ja nyt ku on menny viikko oon parina päivänä kuullu ihan outoja huutoja, ja varsinkin unisa. :/ en aio enää ikinä ''pelata''. ! EI KANNATA EES ALOTTAA!
kaikki nyt tietaa sen "pelin" vaaroista äkää oikeesti jaksako niuhottaa kun tää foorumi täyttyy tosta teijän paskanjauhamisesta plz lopettakaa toi ja viela spiritismista iha upeee peli kantsii kokeilla ja ois viel yks kysmys voiko spiritismii pelata yksi kun mun kamut ei oo uskaltanu pelata sen jalkee kun pelattiin semmoses saunas ja sit kamu haukku saatanaa ja pesuhuoneen katto romahti ja viela kerran alkää varotelko homot
- Mä vaan
Itse haluisin kokeilla, mutta ei oo kavereita keiden kanssa kokeilis.. :(
Yksin en ikinä uskaltais eikä se varmaan yksin edes toimi..? Niin oon ymmärtänyt.
Tiedän jo kaiken tarpeellisen sen pelaamiseen (ainakin melkein) ja tekee mieli kokeilla.
Itse en kyllä usko henkiin ja sellasiin, en ainakaan ennen kuin itse näen.
Turha kysymys: Täytyyks sen lasin päällä pitää vain toisen käden sormea vai molempien?
Ja sitten vielä, älkää alottako sitä samaa, että "ei se ole peli ja se on vaarallista" jne.- Saija
Lasin päällä pidetää kahta oikean käden sormea. niin ainakin mä pelasin sitä kavereitteni kanssa:)
(mä liikutin sillon lasia! :D:D) okei.. ei ois saanu mutku mitään ei tapahtunu ni oli pakko! xD kaverit oli kauhuissaan...
- matzQ
Pelattiin muutaman kaverin kanssa halloweenina 2009. Ekalla kerralla lopetettiin lyhyeen, kun yhen puhelin alko soida ja vaihto soittoääntä kolmesti. Seuraavana aamuna testattiin pikkuporukalla uudestaan, ja oli mukavaa. "Henki" heitti läppää, sano kaikkee hauskaa ja nosti omenan ilmaan näytiksi. Mukavaa oli eikä pelottanu yhtään. Mitään traumoja ei tullut, mitään pahaa ei ole tapahtunut.
Pitää vaan olla kohtelias, rauhallinen ja harkitseva, sekä hippu hyvää onnea hengen suhteen, niin ei käy mitään vaarallista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446