Miten käytännössä toimii kaakeliuunin asennus puutaloon myöhemmin kuin rakennusvaiheessa? Mitä tulee ottaa huomioon, mitä asennus maksaa?
Entä itse kaakeliuunit, mikä mahtaa olla hintana suunnilleen? Pientä ja sievää ollaan hankkimassa.
Kaakeliuunin hinta ja asennus?
4
2290
Vastaukset
- Raksa
Meille tulee viikolla 12 Kermansaven Hiekka takka 1900mm korkeana uuteen taloon.
http://www.kermansavi.fi/fi/cfmldocs/index.cfm?ID=625
Kaakelit otimme mattavalkoisina ja luukku on hopea Leda. Asennus onnistuu jälkeenkinpäin ihan yhtä hyvin kuin suoraltaan.
Asennuksen hinta on noin 500€ ja se sisältyy takan kokonais summaan joka meillä on 4400€.
Huomioon otettavaa ei ole kuin hormilähdön korkeus lattiasta ja koko, ja suojaetäisyydet.
Tutustu Kermansaven mallistoon.- Samu-75
... lattian kantavuus. Rossipohjaiseen ei onnistu noin vain. Takalle täytyy tehdä oma perustus. Laattalattiankin kantavuus on hyvä selvittää.
1400 kilon 2050mm korkea. Makso 1550 e hormi piipunpellit yht. 2300e. Kasattiin itse. Tarvitset rakennusluvan. Perustus ja paloetäisyys ohjeet tulivat mukana. Kysyt vaan tietoja rakennustarkastajalta.
- ole "oikeita"
kaakeliuuneja. Ne ovat harkoilla ympäröityjä pystyuuneja, joihin on liimattu laatat pintaan -(eikä kaakelit), siis samanlaiset laatat kuin vessan seinään eikä sellaiset punasavikaukalot kuin kaakeliuunin kuoreksi. Pitäisiköhän noita nykyisiä tehtaannuuneja kutsua laattauuneiksi eikä kaakeliuuneiksi? Kyseessä on jo likipitäen asiakkaan harhauttaminen... Oikean kaakeliuunin saat helpoimmin kun ostat vanhan. Mutta toisaalta Kerman Saven tai vastaavan laattapäällysteinen feikki näyttää ihan sievältä ja lämmittää hyvin joten väliäkö sillä...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232