Sain lahjaksi todella upeannäköisen peikonlehden, mutta mukana ei ollut mitään hoito-ohjeita. Miten siis hoidan, ettei kuukahda? Olen sijoittanut sen itäikkunan lähelle, aurinko ei pääse suoraan paistamaan, lämpöpatteriin matkaa 1,5 m. Kasvutilaa joka suuntaan on reilusti. On vielä kaupan muoviruukussa ja mullassa, pitääkö vaihtaa parempaan multaan vai tykkääkö turvemaisesta kasvualustasta? Entä kastelu ja suihkutus? Lannoitus?
Jatkossa kunka usein mullan vaihto? Saako ilmajuuria katkoa vai työnnetäänkö ne multaan kasvamaan?
Kiitos etukäteen!
Peikonlehti
5
808
Vastaukset
- Hibiscus
Peikonlehti on aikas helppo kasvi! Kasvupaikka vaikuttaa ihan sopivalta, peikonlehtihän ei siedä suoraa auringonpaistetta. Voit pitää kasvisi siinä ruukussa tai vaihtaa uuteenkin jos haluat, mutta peikonlehdellä on aikas pieni juuristo, niin se ei tarvi kovin isoa ruukkua. Tykkää sumuttelusta ja kasvualusta ei saisi koskaan kuivua kokonaan, eli tasainen kosteus. Koska se on juoppo, voi lannoittaa kerran viikossa.
Ilmajuuria ei kannata katkoa, niitä voi ohjata kasvualustaanki kasvaan, jos haluaa, sitten ne toimii normaaleina juurina.
Onnea kasvatukseen:)- ei saa ....
...missään nimessä nimessä katkoa, ne ovat tärkeitä kasville, sama saniaisen kanssa.
- hippos76
ei saa .... kirjoitti:
...missään nimessä nimessä katkoa, ne ovat tärkeitä kasville, sama saniaisen kanssa.
Ilmankos on minun kukkani hieman kuukahtaneet........
- elina
Peikkis voi mainiosti ihan vaan vaikka pelkässä hieman ravintopitoisessa vedessä. On todella helppo kasvi, itse otimme tuossa juuri isosta peikkiksestä 2 pentä vartta ja molemmat voivat uusissa ruukuissta oikein hyvin.
- Ellu
Ajattelin juuri eilen tuon kasvin mahdollista jakamista... Eli katkaisitko vain ne pari oksaa ja juurrutat vedessä vai laitatko kentis suoraan multaan juurtumaan? Oma kasvini on ollut minulla jo kuukauden päivät, multaa en ole vaihtanut ja kastellut kerran viikossa aluslautaselle ja hyvin tuntuu viihtyvän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876