Tiesittekö muuten

että joissain paikoissa

Englannissa on haluttu kieltää Nalle Puh- kirjat lapsilta ja koululaisilta (joista monet ovat muslimeja), koska Nalle Puhin paras ystävä on Nasu joka on - sika! Ja tämähän taas suuresti järkyttää ja loukkaa paikallisia muslimeja...

Sananvapaus ja äly hoi? Ai niin, unohdin että ne ovat kiellettyjä islamissa...

8

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskossa

Minua tuo nyt ei kauheasti loukkaa, mutta opettaa kyllä mielestäni lapsia hieman huonoille poluille. Onhan se tavallisen suomalaisen peruskristityn (Joka uskoo todellisuudessa lähinnä George W. Bushin puheisiin ja suuriin seteleihin.) varmasti vaikeahko soveltaa tälläistä itseensä, kun ei kerran ole muita auktoriteettejä, kuin valtion määräämä laki.

• nimimerkki

taidat olla ei-muslimi provosoija :)

• Uskossa
        nimimerkki kirjoitti:

taidat olla ei-muslimi provosoija :)

En kuitenkaan sanoisi näin. Saanen kysyä mikä sinä itse olet?

• olen
        Uskossa kirjoitti:

En kuitenkaan sanoisi näin. Saanen kysyä mikä sinä itse olet?

ei-muslimi, islamista kiinnostunut

• ihmettelin kyllä

Ihmettelen, miten voi olla noin röyhkeää, että mennään toisen maahan asumaan ja sitten aletaan siellä vaatia, että kirjastosta pois lastenkirjat, joissa käsitellään possuja, muun muassa legendaarinen kansansatu, kolme pientä porasta jne. Kirjoja ei poisteta.

Suomessakin poistettiin Espoossa betoniporsaat, koska ne loukkasivat muslimeja. Niin että ei ne vaatimukset ole kovin outoja täällä meren tälläkään puolella.

Mutta mielestäni tuollaisiin vaatimuksiin ei pidä missään nimessä suostua ja Britannia teki oikein, kun jätti kirjat kirjastoon. Siellä ne ovat aina olleet ja tulevat olemaan. Sen sijaan Suomessa tehtiin väärin, kun taiteilijan tekemät betoniporsaat vietiin pois Espoosta.

• selvää asioista. älä usko kuulopuheisiin.

• kuulopuheilla
        karvapää kirjoitti:

selvää asioista. älä usko kuulopuheisiin.

kenties BBC:n uutisia joista itsekin luin tuon jutun, voisin laittaa myös nettilinkin mutta kun se on tällä palstalla kielletty...?

• se tänne

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2401
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1526
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1264
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      959
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe