Iho rintojen alla

mietityttää.

Olen keski-ikäinen nainen ja rintani eivät enää imetysten ja iän puolesta ole mitenkään terhakkaasti pystyssä vaan riippuvat lähinnä.

Se ei haittaa minua mitenkään, mutta iho hautuu rintojen alla ja iholla on pientä näppyä. Olisiko hikinäppyjä vai mitä.
Olisiko neuvoja, että iho normalisoituisi.

Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

6

3914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulle...

Pese rinnanalusesi useammin.

• pesun

jälkeen. Jos vesi jää sitten liottumaan, näppyjä ilmaantuu. Olen itsekin huomannut saman!

• mietityttää
        pesun kirjoitti:

jälkeen. Jos vesi jää sitten liottumaan, näppyjä ilmaantuu. Olen itsekin huomannut saman!

Tunnustan jo heti kättelyssä, että pesun kanssa voisin olla tarkempi, sillä olen pestessäni itseäni ajatellut rintojen jatkuvan suoraan vatsan seudulle. Varmasti jokin kevytharjaus pesun yhteydessä etenkin rintojen alta tekisi verenkierrollekin hyvää ja poistaisi ihohilsettä ym.

Kuivauksessakin olen laistanut, on mukamas aina niin kova kiire.

• Enni
        mietityttää kirjoitti:

Tunnustan jo heti kättelyssä, että pesun kanssa voisin olla tarkempi, sillä olen pestessäni itseäni ajatellut rintojen jatkuvan suoraan vatsan seudulle. Varmasti jokin kevytharjaus pesun yhteydessä etenkin rintojen alta tekisi verenkierrollekin hyvää ja poistaisi ihohilsettä ym.

Kuivauksessakin olen laistanut, on mukamas aina niin kova kiire.

Minulla ainakin on herkkä, ohuehko iho rintojen alla. En tiedä, onko kaikilla, mutta jotenkin harjaus tuntuu mielestäni liian kovalta käsittelyltä. Eikös pesusienelläkin irtoa kuollut ihosolukko.

• leijonana

Vauvantalkki on hyvä apu tähän .

• hoitaja

Meillä tehdään näin potilaille, joiden rintojen tai/ja vatsan aluset pääsivät hautumaan ja hiertymään. Pesun jälkeen kuivataan hyvin, jonka jälkeen levitetään hautuvalle alueelle talkkia. Usein laitamme lisäksi myös vanhasta lakanasta repäistyt kaistaleet, jotka imevät kostetutta. Toimii hyvin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe