Kastelin tarkemmin tunnistamatonta mehikasviani liikaa, joten sen varret ovat juuresta mädäntyneet. Latvat näyttävät vielä olevan kunnossa, voisiko niitä pelastaa mitenkään? Epäilyttää että jos laitan ne veteen juurtumaan, silloin mätänevät nekin eivätkä ne multan tökkäämälläkään juurru.
Vastaukset 3
- Aina kannattaa yrittää pela...
Mistä mehikasvistahan on kyse? Toimisin seuraavalla tavalla: Leikkaa kasvin terveen näköiset osat terävällä veitsellä sen mätäntyneen kohdan yläpuolelta kokonaan pois. Jätä mehikasvin pistokkaat leikkaamasta kohdasta noin päiväksi tai pariksi kuivumaan. Leikattu pinta täytyy kunnolla kuivahtaa, muuten se mätänee. Sitten istutat sen uudestaan pieneen saviruukkuun, suoraan kaktusmultaan. Huom. että ruukku on riittävän pieni, niin että mehikasvin ympäri on vaan vähän multaa.
Kyllä ne juurtuu mullassa, se vaan kestää oman aikaansa. - viherhullu
...ei tarvi heti kastella mehikasvin istutuksen jälkeen, sillä tuore kaktusmulta on jo kostea.
Onnea pelastukseen ja muista sitä niukkaa kastelua... - Sukkulents
Hyvä vinkki, kiitos tuli tarpeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2931185Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2991098Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 106899
- 83867
- 101859
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2571Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11538