Täällä varsinais-Suomessahan on ne VARSINAISET Suomalaiset! :) Senhän kertoo jo nimikin! Ja ne ketkä turkulaisia tai yleensä varsinais-Suomalaisia haukkuu on kateellisia. Eivät kykene itse parempaan. ;)
Mites esimerkkinä vaikka uusimaa. Mikä uusimaa? ...No joo, on se uusi maa, merestä nostettu! Hah.
Senhän sanoo jo nimikin!! :)
5
672
Vastaukset
- Sylvesteri
sinähän nyt VARSINAINEN olet...
- Puolanirlantilainen
Niinhän se on kuten kerroit. Joskus vaan harmittaa, kun tuonne länsi-Uralin alangolle, Vironniemelle, on perustettu kaupunki, johon asukkaat pakotettiin muuttamaan ja minkä kaupungin asukkaat luulevat nyt olevansa Suomen eliittiä. Kaupunkihan siellä on niin uusi, ettei tahdo heti tulla mieleeen. Joku Helsingfors. Savolaisiakin siellä asuu pilvin pimein ja me aidot kaupunkilaiset kyllä tiedämme, että savolaiset menettivät häntänsä silloin, kun he laskivat Uralilta peppumäkeä alas länteen. Topeliusta lainatakseni: "Varsinais-Suomi, siellä jokainen kirkko on urhojen hauta ja jokainen kartano on kuin satu."
- kaikkea kanssa
Luuletko tosissasi että kaikki muut suomalaiset ovat Turulle kateellisia? Mistä muka? Lopettakaa turkulaiset tuo ainainen ruikutus ja olkaa niinkuin muutkin. Itse pidätte yllä huonoa imagoanne, maine on paljon pahempi kuin mitä itse Turku todellisuudessa on.
- yöveli
"maine on paljon pahempi kuin mitä itse Turku todellisuudessa on"
Sinäpä sen sanoit. Juuri helsinkiläiskeskeinen media haluaa pitää yllä huonoa Turku-kuvaa. Turkua nokitaan ja sille naureskellaan harva se päivä, koska siitä on jo muodostunut perinne.
Ja tämä Turku-Helsinki vastakkainasettelu on keinotekoista, kyllä se on Helsinki vastaan muu Suomi.
Nimim. "ylpeä varsinaissuomalaisuudestani"
- Rauvos
Mä oon niin ylpee Varsinais- Suomalaisuudestani, et ihan kiihotun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768