Täällä varsinais-Suomessahan on ne VARSINAISET Suomalaiset! :) Senhän kertoo jo nimikin! Ja ne ketkä turkulaisia tai yleensä varsinais-Suomalaisia haukkuu on kateellisia. Eivät kykene itse parempaan. ;)
Mites esimerkkinä vaikka uusimaa. Mikä uusimaa? ...No joo, on se uusi maa, merestä nostettu! Hah.
Senhän sanoo jo nimikin!! :)
5
705
Vastaukset
- Sylvesteri
sinähän nyt VARSINAINEN olet...
- Puolanirlantilainen
Niinhän se on kuten kerroit. Joskus vaan harmittaa, kun tuonne länsi-Uralin alangolle, Vironniemelle, on perustettu kaupunki, johon asukkaat pakotettiin muuttamaan ja minkä kaupungin asukkaat luulevat nyt olevansa Suomen eliittiä. Kaupunkihan siellä on niin uusi, ettei tahdo heti tulla mieleeen. Joku Helsingfors. Savolaisiakin siellä asuu pilvin pimein ja me aidot kaupunkilaiset kyllä tiedämme, että savolaiset menettivät häntänsä silloin, kun he laskivat Uralilta peppumäkeä alas länteen. Topeliusta lainatakseni: "Varsinais-Suomi, siellä jokainen kirkko on urhojen hauta ja jokainen kartano on kuin satu."
- kaikkea kanssa
Luuletko tosissasi että kaikki muut suomalaiset ovat Turulle kateellisia? Mistä muka? Lopettakaa turkulaiset tuo ainainen ruikutus ja olkaa niinkuin muutkin. Itse pidätte yllä huonoa imagoanne, maine on paljon pahempi kuin mitä itse Turku todellisuudessa on.
- yöveli
"maine on paljon pahempi kuin mitä itse Turku todellisuudessa on"
Sinäpä sen sanoit. Juuri helsinkiläiskeskeinen media haluaa pitää yllä huonoa Turku-kuvaa. Turkua nokitaan ja sille naureskellaan harva se päivä, koska siitä on jo muodostunut perinne.
Ja tämä Turku-Helsinki vastakkainasettelu on keinotekoista, kyllä se on Helsinki vastaan muu Suomi.
Nimim. "ylpeä varsinaissuomalaisuudestani"
- Rauvos
Mä oon niin ylpee Varsinais- Suomalaisuudestani, et ihan kiihotun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?373982- 1003534
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1103457- 783205
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m883184Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862845- 352630
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472519- 692513
- 952259