Shoppailu Pekingissä

mökö ja luru

Heippa!

Ollaan lähdössä toukokuussa Pekingiin. Suunnitelmissa olisi kahden viikon matkalla nauttia nähtävyyksistä ja tietysti shoppailusta.

Olisinkin kysellyt siellä käyneiltä, että onko vaate- ja kenkävalikoima lähinnä sitä Viro meininkiä eli Dieseliä ja muita ns. urheilumerkkejä vai saako niitä feikkituotteita myös jotain "hienompaa" esim Burberryä?

Mistä näitä sitten kannattaa katsella, eli mahdollisimman aidon näköistä olisi kiva saada. Kun noi kuoritakit ja tuulipuvut ei ihan kauheasti kiinnosta.

Sitten vielä silmälaseista. Onko nuo länsimaalaiset kehysmerkit samoissa hinnoissa kuin Suomessa vai kannattaako rillit teettää viimeistä huutoa olevilla kehyksillä Pekingissä. Entä ne halvemmat kiinalaiset kehysmerkit....kehtaako Suomessa kulkea vai onko ne jotain hölmöjä? Missä olisi hyvä liike silmälasien hankintaan. Mielellään keskusta-alueella?

Muitakin shoppailuvinkkejä ja raflavinkkejä otetaan vastaan:)

Kiitos etukäteen

8

6626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doh

      Itse en tiedä mutta olen paljon lukenut ja kuullut, että niitä fake kenkiä ei Kiinasta kannata ostaa kun hajoavat heti.

    • pitää tutustua

      Ihan hyviä ostoksia viimeeksi tein. Jos nyt lähtisin uudelleen, teettäsin omien mittojen mukaan enemmän vaatteita. Kannattaa kysyä ensin hintaa mihin he tekisivät ne vaatteet mitä haluaisit.
      Ne mitä teetin istuvat hyvin päällä ja valmistuivat
      yhdellä sovituksella n 2-3 pv
      Siis Viroon haetaan Pekingistä todella paljon myytävää, se mitä siellä on on tuotu enimmäkseen täältä.
      Kun olimme Ritalla meitä luultiin venäläisiksi ja puhuttiin venäjää, meille olisi myyty isoissa erissäkin, ei se mitään kyllä me venäjää ymmärsimme ja teimme kauppoja venäjäksi.
      Katso asusteiden saumat ja tarkista vetoketjut !
      Turha hajonneita on sieltä kuljettaa.

      • menossa myös uudestaan

        Olen itse käynyt muutaman kerran Kiinassa ja Peking yllätti aika paljon kaikin puolin ... positiivisesti. Shoppailu : ostin aurinkolaseja, kelloja (DKNY Dieselin), muutamat kivat kengät, muutaman laukun, vaatteita ( yleensä kaikki aina "logolla" varustettuna ), huiveja, koristeellisiä hiusklipsejä ja paljon paljon muuta. Kaikki ihan ok tavaraa, kunhan muistaa tinkiä ja paljon. Kun ostaa useamman kappaleen niin hintaakin saa aina alaspain. Hermot tinkimisessä menee, mutta se kannattaa. Noin 1-2 eur esim. aurinkolaseista tai kelloista, laukut yms muutama euro lisää hintaan niin kauppa syntyy. Ehdottomasti käynnin arvoinen on myös Kielletty kaupunki (ennen lähtöä suosittelen katsomaan viimeinen keisari- elokuvan =), Kiinan muuri, Taivaallisen rauhan aukio, Ming haudat.
        Ai niin, kannattaa tsekata ainakin Hongqiao Market ( helmimarketti), Yashow-Market ja myös Silkkikuja vaikkakin siellä joutui joka kerran todella kauan tinkimään. Kannattaa pyytää hotellin respasta jonkun kirjoittaa kohteen nimi kiinaksi, jotta taxikuski löytää perille. Oikein upeata matkaa !


      • Hanna
        menossa myös uudestaan kirjoitti:

        Olen itse käynyt muutaman kerran Kiinassa ja Peking yllätti aika paljon kaikin puolin ... positiivisesti. Shoppailu : ostin aurinkolaseja, kelloja (DKNY Dieselin), muutamat kivat kengät, muutaman laukun, vaatteita ( yleensä kaikki aina "logolla" varustettuna ), huiveja, koristeellisiä hiusklipsejä ja paljon paljon muuta. Kaikki ihan ok tavaraa, kunhan muistaa tinkiä ja paljon. Kun ostaa useamman kappaleen niin hintaakin saa aina alaspain. Hermot tinkimisessä menee, mutta se kannattaa. Noin 1-2 eur esim. aurinkolaseista tai kelloista, laukut yms muutama euro lisää hintaan niin kauppa syntyy. Ehdottomasti käynnin arvoinen on myös Kielletty kaupunki (ennen lähtöä suosittelen katsomaan viimeinen keisari- elokuvan =), Kiinan muuri, Taivaallisen rauhan aukio, Ming haudat.
        Ai niin, kannattaa tsekata ainakin Hongqiao Market ( helmimarketti), Yashow-Market ja myös Silkkikuja vaikkakin siellä joutui joka kerran todella kauan tinkimään. Kannattaa pyytää hotellin respasta jonkun kirjoittaa kohteen nimi kiinaksi, jotta taxikuski löytää perille. Oikein upeata matkaa !

        ELi olen menossa viikonlopun aikana Pekingiin viikoksi ja haluaisin kuulla vähän vielä lisää vinkkejä. Onko tarkempia osoitteita tms. hyviä ruokapaikkoja yms
        Kiitos


      • in Beijing
        Hanna kirjoitti:

        ELi olen menossa viikonlopun aikana Pekingiin viikoksi ja haluaisin kuulla vähän vielä lisää vinkkejä. Onko tarkempia osoitteita tms. hyviä ruokapaikkoja yms
        Kiitos

        Itse olen käynyt juuri noissa edellä mainituissa marketeissa Hongqiao Market ( helmimarketti)ja Silkkimarketti. Hotelleista saa yleensä semmoisen kortin, taksia varten, mistä nuo löytyy. Burberryä löytyy ihan kivasti ja varmaan muitakin "parempia" merkkejä, itse en noista niin ymmärrä, vaikka vaimo on koettanut kouluttaa. Maksoin naisten Burberry päällystakista jotain 15 ekkee (kovan tinkimisen jälkeen) eli hinnat on varsin kohtuullisia. XiDanista löytyy myös marketteja joissa ei tarvii tinkailla, olen ostanut sieltä kenkiä ja ollut varsin tyytyväinen. Kokoja vaan ei tahdo aina löytyy näin isoja, =42 :)
        Ruokapaikaksi suosittelen ehdottomasti Xiao Wang's Home Restaurant ketjun paikkaa. Erittäin hyvää ruokaa (ei ehkä kuitenkaan paras paikka ankkaa, vaikka ne sitä aina ensin tyrkyttää). Ketjuun taitaa nykyään kuulua 5 ravintolaa. Helpoiten löytyy se, joka on Silkkimarketin ylimmässä kerroksessa. Sieltä voi varmaan pyytää kortin, jolla löytää ne loput. Kannattaa käydä muissakin, ne on kaikka sisustukseltaan varsin eri tyylisiä. Etenkin Sanlitunin lähellä oleva mesta on varsin suosittu. (HouHai branch oli taasen jotenkin öklö ja siellä oli pienemmät annoksetkin)
        Kielletyssä kaupungissa kannattaa kyllä käydä, mutta ainakin mulle oli ihan riittävä kun kävi niillä parilla ekalla pihalla, mihin pääsi ilmaiseksi. Varsinainen kielletty kaupunki olikin sitte enempi tai vähempi saman toistoa. Kesäpalatsi sen sijaan oli aika hieno, suosittelen.


      • mökö ja luru
        in Beijing kirjoitti:

        Itse olen käynyt juuri noissa edellä mainituissa marketeissa Hongqiao Market ( helmimarketti)ja Silkkimarketti. Hotelleista saa yleensä semmoisen kortin, taksia varten, mistä nuo löytyy. Burberryä löytyy ihan kivasti ja varmaan muitakin "parempia" merkkejä, itse en noista niin ymmärrä, vaikka vaimo on koettanut kouluttaa. Maksoin naisten Burberry päällystakista jotain 15 ekkee (kovan tinkimisen jälkeen) eli hinnat on varsin kohtuullisia. XiDanista löytyy myös marketteja joissa ei tarvii tinkailla, olen ostanut sieltä kenkiä ja ollut varsin tyytyväinen. Kokoja vaan ei tahdo aina löytyy näin isoja, =42 :)
        Ruokapaikaksi suosittelen ehdottomasti Xiao Wang's Home Restaurant ketjun paikkaa. Erittäin hyvää ruokaa (ei ehkä kuitenkaan paras paikka ankkaa, vaikka ne sitä aina ensin tyrkyttää). Ketjuun taitaa nykyään kuulua 5 ravintolaa. Helpoiten löytyy se, joka on Silkkimarketin ylimmässä kerroksessa. Sieltä voi varmaan pyytää kortin, jolla löytää ne loput. Kannattaa käydä muissakin, ne on kaikka sisustukseltaan varsin eri tyylisiä. Etenkin Sanlitunin lähellä oleva mesta on varsin suosittu. (HouHai branch oli taasen jotenkin öklö ja siellä oli pienemmät annoksetkin)
        Kielletyssä kaupungissa kannattaa kyllä käydä, mutta ainakin mulle oli ihan riittävä kun kävi niillä parilla ekalla pihalla, mihin pääsi ilmaiseksi. Varsinainen kielletty kaupunki olikin sitte enempi tai vähempi saman toistoa. Kesäpalatsi sen sijaan oli aika hieno, suosittelen.

        Kiitos kaikille mukavista vinkeistä. Kai se sitten on uskottava, että mahtava paikka tuo Peking varmasti on ja mahtavia nähtävyyksiä, hyvää ruokaa ja edullisia ostoksia on siis toukokuussa tiedossa!

        Ainakin Kielletty kaupunki, Kiinan muuri sekä matka läheiseen 10 miljoonan asukkaan kaupunkiin on suunnitteilla. Mukavaa olisi käydä myös oopperassa tai akrobaattiesityksessä.

        Täytyy myöskin katsoa tuo elokuva, jota suositeltiin. Ehkä sitten matkan jälkeen voi antaa paljon hyviä vinkkejä sinne päin suuntaaville.

        Hyvää kevättä kaikille:)


      • Hanna
        mökö ja luru kirjoitti:

        Kiitos kaikille mukavista vinkeistä. Kai se sitten on uskottava, että mahtava paikka tuo Peking varmasti on ja mahtavia nähtävyyksiä, hyvää ruokaa ja edullisia ostoksia on siis toukokuussa tiedossa!

        Ainakin Kielletty kaupunki, Kiinan muuri sekä matka läheiseen 10 miljoonan asukkaan kaupunkiin on suunnitteilla. Mukavaa olisi käydä myös oopperassa tai akrobaattiesityksessä.

        Täytyy myöskin katsoa tuo elokuva, jota suositeltiin. Ehkä sitten matkan jälkeen voi antaa paljon hyviä vinkkejä sinne päin suuntaaville.

        Hyvää kevättä kaikille:)

        Tässä vähän kokemuksia Kaupunki on tietenkin iso, ilma on aika huono mutta muuten sää on ihanan lämmin. Ostoksilla olen käynyt China World Trade Centerissä ja silk marketissa. WTC oli länsimaisia kauppoja täynnä ja hinnat Suomen tasoa, silkkimarket oli sitten ihan toinen ääripää. Siellä oli kaikkea ja halvalla, siellä alkasi jopa vähän ahdistamaan kun myyjät olivat niin päällekäyviä. Mutta sieltä kyllä löytää tavaraa halvalla...


      • Pekingin kiertäjä
        mökö ja luru kirjoitti:

        Kiitos kaikille mukavista vinkeistä. Kai se sitten on uskottava, että mahtava paikka tuo Peking varmasti on ja mahtavia nähtävyyksiä, hyvää ruokaa ja edullisia ostoksia on siis toukokuussa tiedossa!

        Ainakin Kielletty kaupunki, Kiinan muuri sekä matka läheiseen 10 miljoonan asukkaan kaupunkiin on suunnitteilla. Mukavaa olisi käydä myös oopperassa tai akrobaattiesityksessä.

        Täytyy myöskin katsoa tuo elokuva, jota suositeltiin. Ehkä sitten matkan jälkeen voi antaa paljon hyviä vinkkejä sinne päin suuntaaville.

        Hyvää kevättä kaikille:)

        Jos haluat päästä tinkimisessä vähemmällä ajalla niin suuntaa venäläisten asuttamalle alueelle. (Lähellä keskustaa ja siellä voi liikkua rauhassa myös yöllä). Alue on Yabaloo. (lausutaan jabaluu). Sen kun sanoo taksi kuskille niin se ajaa oikealle alueelle. Sieltä pitäisi löytää Alien Street -niminen ostosmarketti. Sieltä löytyy vielä edullisemmin vaatteita kuin muista markettipaikoista. Lähellä myös hyvä Venäläinen ravintola Elephant. Sen sijainti löytyy ainakin Lonely Planetin oppaasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe