Metformin ja pahoinvointi?

Poks

Tässä jo neljättä vuotta toivotaan perheeseen lisää väkeä ja eka IVF ens kuussa. Ilmeisesti pcos ongelmana, ja olen popsinut Metforminiä viime syksystä. Lisäksi myös Terolutit kierron tasoittamiseen. Kysyisin onko kellään kokemuksia metforministä. Itse olen nimittäin voinut pahoin lähes joka päivä siitä saakka kun aloitin kuurin (joskus syyskuussa). Vähän helpotti kun sain laskettua annoksen alas kahteen tabuun päivässä, mutta juhlafiilistä ei silti pääse syntymään kovinkaan usein. Oletko, metforminkanssasisar huomannut mitään vaikutusta kyseisestä lääkkeestä? Että onko siitä ollut mitään hyötyä? Itse nimittäin epäilen...
Voihan sen ajatella niinkin, että pahoinvointi on harjoitusta sitä toivottua raskautta varten ;-), olen hyvin valmistautunut siihen puoleen...

6

6147

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkanen

Hei, itse söin kyseistä lääkettä noin pari kuukautta ja oli koko ajan huonovointinen. Olo vaan paheni kun lääkeannosta aina lisättiin viikottain. Lopetin lääkkeen käytön kun ei tullut enää elämästä mitään. Ei ole mukava olla joka päivä huonovointinen ja maha oli sekaisin koko ajan. Ei varmaankaan siis sopinut minulle. Mutta eipä myöskään tuonut raskaus uutisia:(

• Poks

Ihanaa kuulla, että on edes yks toinen jolla sama kokemus. Minä kun jo vähän olen ehtinyt ajatteleen, että jos se onkin korvien välissä se pahoinvointi. Vastaanotolla hoitsu kuulosti nimittäin hieman ihmettelevältä kun selitin, että ei tule mistään mitään. Aivan kuin sellaista ei olisi ennen kuultukaan. Höh. Mutta yritän nyt jatkaa silti vielä kun on sellainen työtilanne menossa, että voi välillä heittää pitkälleen huilimaan.

• Peikko

Metforemille on olemassa vaihtoehtoinen lääke, joka ei ainakaan kaikilla aiheuta pahoinvointia. Jostain olen näin lukenut.

• hannah

itse olen syönyt metforminia reilun vuoden. pahoinvointia oli alkuvaihessa ja lääkäri sanoi että jos olo ei kuukaudessa helpota lääkitys lopetetaan.. et sellasta, puhuppa ihmeessä lekurin kanssa oireistasi uudestaan. minä olen saanut painoani tippumaan lääkityksen avulla samoin kaikki insuliiniresistenssiin liityvät oireet ovat parantumassa. verikoe tulokset esim maksaarvot, paastoinsuliini arvot melkein kohdallaan tällä hetkellä. metformiinia ei kellekkään määrätä turhaan, se on kuitenkin lääke 2tyypin diabeetteksen hoitoon. toivottavasti teillä tärppää pian. meillä eka ivf vkolla 15 jos kaikki menee toivotulla tavalla.

• -MustaPilvi

Minulla myös PCOS ja aloitettiin metformiini. Voin todella pahoin ensimmäiset kaksi viikkoa niiden takia, sitten oli viikon paussi ja taas voin pahoin. Tosin tämä viimeinen pahoinvointi johtui raskaudesta! :) Eli minä tulin raskaaksi heti aloitettuani Metformiinin. Ennen näitä ei kuukautisia tullut luomusti ollenkaan.

Tämä nyt ei tähän mitenkään liity.. mutta raskaus meni kesken rv 20 2 kohdunsuun heikkouden takia.. eli PCOS ei vaikuttanut. Löytypähän taas yks vika lisää kropasta..

• heppeli.

Mikä on normaali paastoinsuliini arvo? Minulla oli 16. Olen nyt syönyt 2kk Glucophage lääkettä. 6 viikkoo oli melkein koko ajan huono olo ja joutui syömään paljon enemmän kuin normaalisti. Nyt kaksi viikkoa ollut taas ihan normaali olo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      66
      3276
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3066
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3008
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      136
      2385
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2366
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2211
    7. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1724
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1688
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      400
      1673
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      100
      1185
    Aihe