Jaakon päivät

Johtaja1

Onko kellään mitään tietoa mitä Jaakon päivien ohjelmassa tänä vuonna? Tai tietääkö kukaan kuka vastaa ohjelman järjestämisestä ja mielellään vielä henkilöiden yhteystiedot? Vaasassa nimittäin olisi yksi erittäin hyvä bändi soittamaan, sopisi ainakin aiempien vuosien perusteella loistavasti sinne! Keisari luultavasti tulisi vielä pelkällä kulukorvauksella. Kaikki asiasta jotain tietävät laittakaa ihmeessä infoa! Kiitos jo etukäteen!

45

6606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu

      Eiköhän jaakonpäivät nimen voisi muuttaa Pietarsaaren kevätrullamarkkinoiksi. Rönningin Geir oli kyllä viime kesänä positiivinen yllätys, mutta keskusta oli turhan tukossa, kun vanhalla kentällä ei ollut ohjelma telttaa.

      • pannhuilistit : ///

        Eikö niiden esiintymisille saada aikarajoja???
        Koko viikko aamusta iltaan grrrhhh..
        Viime kesä oli pakko kiertää kävelykatu kaukaa,
        kun ei vaan enään jaksa!!!


      • huomannut

        .. että sen jälkeen kun nämä maahanmuuttajat alkoivat myydä kevätrullia, niin pulut ja kissat katosivat katukuvasta


    • sellainen

      Kaupungin yhdistys kuin finn-Jakobstad tai finn-Pietarsaari
      ovat olleet ainakin ennen tapahtumien takana.
      Pietarsaaren sivuilla ei ainakaan vielä näkynyt ohjelmistoa,
      joten ovat niitä varmaan työstämässä.

      Sieltä saattaa löytyä yhteystiedotkin, ainakin
      sitten kaupungin keskuksesta : )

      • Johtaja1

        Pitää yrittää etsiä, ehkä ne yhteystiedot löytyy. Käyn katselemas ne kaupungin sivut läpi. Sain jostain sellasta infoa että city-ryhmä olis järjestelyjen takana, mutta ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.


      • sekin on
        Johtaja1 kirjoitti:

        Pitää yrittää etsiä, ehkä ne yhteystiedot löytyy. Käyn katselemas ne kaupungin sivut läpi. Sain jostain sellasta infoa että city-ryhmä olis järjestelyjen takana, mutta ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.

        mukana järjestelyissä, siis city-ryhmä.
        Joten en varmaa infoa tiedä, onko toiminta
        sitten siirtynyt niille kokonaan.
        Siinä tapauksessa, varmaan Pietarsaaren
        matkailutoimistosta saa yhteystietoja, toiminta
        on samassa "lukaalissa"...


      • Johtaja1
        sekin on kirjoitti:

        mukana järjestelyissä, siis city-ryhmä.
        Joten en varmaa infoa tiedä, onko toiminta
        sitten siirtynyt niille kokonaan.
        Siinä tapauksessa, varmaan Pietarsaaren
        matkailutoimistosta saa yhteystietoja, toiminta
        on samassa "lukaalissa"...

        Pitää alkaa soittelemaan ihmisille ja yrittää järjestää Keisari soittamaan. Siinä on yksi Suomen tulevaisuuden toivoista, jotain vivahteita bändi saanut yö:stä, apulannasta ja uniklubista. Pojat tulevat luultavasti pelkällä kulukorvauksella koska vielä ei ole sopimusta levy-yhtiöön. Mutta kesällähän sen näkee soittaako Keisari Jaakon päivillä.


      • sanotaan...
        Johtaja1 kirjoitti:

        Pitää alkaa soittelemaan ihmisille ja yrittää järjestää Keisari soittamaan. Siinä on yksi Suomen tulevaisuuden toivoista, jotain vivahteita bändi saanut yö:stä, apulannasta ja uniklubista. Pojat tulevat luultavasti pelkällä kulukorvauksella koska vielä ei ole sopimusta levy-yhtiöön. Mutta kesällähän sen näkee soittaako Keisari Jaakon päivillä.

        Kuulostaa hyvältä poikien tyyli!
        Kaikki uusi on tervetullutta, harmi kun
        sitä telttaa ei enään ole. Viime kesänä
        ja kuten yleensä, rankkasateet tyhjensi kadut...


      • Johtaja1
        sanotaan... kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä poikien tyyli!
        Kaikki uusi on tervetullutta, harmi kun
        sitä telttaa ei enään ole. Viime kesänä
        ja kuten yleensä, rankkasateet tyhjensi kadut...

        Vahinko että olut-teltta on suljettu, mutta mitä kuulin huhuja niin sitä pyöritettiin tappiolla ja lippujen hinnat oli jo niin kovat ettei niitäkään voinut enään nostaa. Hankittiin liian nimekkäitä ja kalliita esiintyjiä, jotka eivät sitten kuitenkaan vetänyt yleisöä tarpeeksi edes kattamaan kuluja. Ja oluen myyntikään ei sitten ilmeisesti kukoistanut niin hyvin. Mutta toivotaan että päättäjät innostuvat.


      • teltta toimi
        Johtaja1 kirjoitti:

        Vahinko että olut-teltta on suljettu, mutta mitä kuulin huhuja niin sitä pyöritettiin tappiolla ja lippujen hinnat oli jo niin kovat ettei niitäkään voinut enään nostaa. Hankittiin liian nimekkäitä ja kalliita esiintyjiä, jotka eivät sitten kuitenkaan vetänyt yleisöä tarpeeksi edes kattamaan kuluja. Ja oluen myyntikään ei sitten ilmeisesti kukoistanut niin hyvin. Mutta toivotaan että päättäjät innostuvat.

        ihan hyvin, talkoo voimin.
        Sana -olut- nostatti tietysti eräiden tahojen
        niskavillat, varsinkin niiden jotka
        paikalla eivät edes käyneet.
        Monipuolinen musiikkitarjontahan siellä oli
        pääosassa.

        Toiset yritykset eivät sitten toimineetkaan...

        Sitä olen ihmetellyt, että kun tuo teltta oli
        vanhalla kentällä, oli valtava kilpailu "asiakkaista"...
        Samaan aikaan joku toinen taho järjesti ohjelmaa
        vanhaan satamaan esim.
        Paras oli kun J. Karjalainen oli teltalla niin
        samalle illalle oli Kirka hommattu vanhaan satamaan...

        Viimekesänä ei ollut telttaa, muttei ollut kyllä
        ohjelmaa vanhassa satamassakaan. Et tälleen..


      • Johtaja1
        teltta toimi kirjoitti:

        ihan hyvin, talkoo voimin.
        Sana -olut- nostatti tietysti eräiden tahojen
        niskavillat, varsinkin niiden jotka
        paikalla eivät edes käyneet.
        Monipuolinen musiikkitarjontahan siellä oli
        pääosassa.

        Toiset yritykset eivät sitten toimineetkaan...

        Sitä olen ihmetellyt, että kun tuo teltta oli
        vanhalla kentällä, oli valtava kilpailu "asiakkaista"...
        Samaan aikaan joku toinen taho järjesti ohjelmaa
        vanhaan satamaan esim.
        Paras oli kun J. Karjalainen oli teltalla niin
        samalle illalle oli Kirka hommattu vanhaan satamaan...

        Viimekesänä ei ollut telttaa, muttei ollut kyllä
        ohjelmaa vanhassa satamassakaan. Et tälleen..

        Kilpailu on asiakkaista kovaa, ei sille voi mitään. Mutta se oliskin kun järjestäjät pystyis yhteisymmärryksessä sopimaan kuka tekee mitäkin ja minä iltana. Sehän on selvä että olut-sana nostattaa karvat pystyyn tietyillä tahoilla, mutta ei kuulopuheiden mukaan mitkään uskovaiset kuitenkaan päässeet teltan olemassaoloon vaikuttamaan. Helsingissähän tuska-festareilla kiertää uskovaiset pitkin kaisaniemeä julistamassa jeesuksen pelastuksesta ja jakamassa flaijereita... Että sellasta siellä, mutta onhan noita hihhuleita varmasti myös Jaakon päivillä. Vai?


      • kun mietin...
        Johtaja1 kirjoitti:

        Kilpailu on asiakkaista kovaa, ei sille voi mitään. Mutta se oliskin kun järjestäjät pystyis yhteisymmärryksessä sopimaan kuka tekee mitäkin ja minä iltana. Sehän on selvä että olut-sana nostattaa karvat pystyyn tietyillä tahoilla, mutta ei kuulopuheiden mukaan mitkään uskovaiset kuitenkaan päässeet teltan olemassaoloon vaikuttamaan. Helsingissähän tuska-festareilla kiertää uskovaiset pitkin kaisaniemeä julistamassa jeesuksen pelastuksesta ja jakamassa flaijereita... Että sellasta siellä, mutta onhan noita hihhuleita varmasti myös Jaakon päivillä. Vai?

        niin eipä hihhuleita näillä päivillä pyöri!
        Johtuneekohan monipuolisesta ohjelma tarjonnasta,
        heilläkin ihan omat ohjelmistot koulupuistossa
        ja kirkoissa, ihan hyvä järjestely, eipä ole
        kenelläkään purnaamista. : )


      • rtwegvy53qhb 64
        Johtaja1 kirjoitti:

        Pitää yrittää etsiä, ehkä ne yhteystiedot löytyy. Käyn katselemas ne kaupungin sivut läpi. Sain jostain sellasta infoa että city-ryhmä olis järjestelyjen takana, mutta ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa.

        lessujen juhlat nää jääkonpäivät en ole ikään käynyt enkä käy.syököön jotkut teurasjätteistä väännettyjä rullia eihän niitä syö sudetkaan miten ruokia saa valmistaa kun kojut ei sisällä vesipistettä? kuinka on käsienpesun laita.


    • susska

      millon jaakon päivät alkaa tänä vuonna?

      • Johtaja1

        Mun tietääkseni ne alkais sillon 16. päivä sunnuntaina, mutta tää ei todellakaan oo varma tieto.


      • Sininen salama
        Johtaja1 kirjoitti:

        Mun tietääkseni ne alkais sillon 16. päivä sunnuntaina, mutta tää ei todellakaan oo varma tieto.

        Mutta onhan siellä vanhassa satamassa se charmikas Pekka mökillään joka hoitelee Pietarsaaren naiset, myös Jakob päivien aikaa, TERVETULOA


    • nu-nu

      Oishan se tosi kiva saada jkin sellanen esiintyjä joka osais edes yhen sanan suomea! alkaa olla aika harvinainen kieli täällä päin! Tuskimpa jaakon päiville otetaan mitään esiintyjää joka olisi suunnattu nuorille ja laulais kaiken hyvän lisäks vielä muutakin kuin ruotsalaisia kansanlauluja..
      on kyll ruvennu jaakon päivät menee huonoks kun on vaan yksi kieliryhmä edustettuna.. koko suomen suku siittoiset lestadiolaiset kerääntyvät tänne.. paras taas lähteä muualle siksi aikaa , että saavat kansan joikunsa kuunneltua

      • tulee

        ja vie lahkolaiset parempaan paikkaan....
        toivotaan ainakin niin.....


      • Johtaja1

        Joo, eihän siitä tullut sitten loppuviimein mitään. Bändi olisi tullut soittamaan kulukorvauksella mutta ei oltu valmiita maksamaan.... Ei kai sille mitään voi, toivottavasti nämä sisäsiittoiset Larsmolaiset ovat tyytyväisiä heille suunnatusta ohjelmasta. Aika perseestähän se on että vain yksi kieliryhmä on edustettuna mutta se on ihan kasvava buumi jokaisessa kaksikielisessä paikassa. RKP kitisee koko ajan lisää rahaa ruotsalaisille ja enemmän palveluita... Suomessa kuitenkin ollaan niin varmaan olisi suotavaa että ensisijaisesti mentäisiin Suomen kielellä ja vasta sitten Ruotsi. Hyvä esimerkki tästä että itse kävin pari viikkoa sitten Trendin terassilla yhdellä, niin en meinannut millään saada palvelua Suomeksi... Perseestä! Onneksi Jaakon päiville eksyy väkeä muualta Suomesta niin paljon ettei koko kaupunki ole tällä ''Svenska talande är bättre folk'' asenteella liikenteessä.


      • AK2
        Johtaja1 kirjoitti:

        Joo, eihän siitä tullut sitten loppuviimein mitään. Bändi olisi tullut soittamaan kulukorvauksella mutta ei oltu valmiita maksamaan.... Ei kai sille mitään voi, toivottavasti nämä sisäsiittoiset Larsmolaiset ovat tyytyväisiä heille suunnatusta ohjelmasta. Aika perseestähän se on että vain yksi kieliryhmä on edustettuna mutta se on ihan kasvava buumi jokaisessa kaksikielisessä paikassa. RKP kitisee koko ajan lisää rahaa ruotsalaisille ja enemmän palveluita... Suomessa kuitenkin ollaan niin varmaan olisi suotavaa että ensisijaisesti mentäisiin Suomen kielellä ja vasta sitten Ruotsi. Hyvä esimerkki tästä että itse kävin pari viikkoa sitten Trendin terassilla yhdellä, niin en meinannut millään saada palvelua Suomeksi... Perseestä! Onneksi Jaakon päiville eksyy väkeä muualta Suomesta niin paljon ettei koko kaupunki ole tällä ''Svenska talande är bättre folk'' asenteella liikenteessä.

        Hei. Ilmeisesti sait yhteyden Jaakonpäivien järjestäjiin? Voisitko laittaa yhteystiedot (puh tai email) tänne? Oliko City-ryhmä vai Finn-Pietarsaari vai joku muu?


      • muskeliniekka
        Johtaja1 kirjoitti:

        Joo, eihän siitä tullut sitten loppuviimein mitään. Bändi olisi tullut soittamaan kulukorvauksella mutta ei oltu valmiita maksamaan.... Ei kai sille mitään voi, toivottavasti nämä sisäsiittoiset Larsmolaiset ovat tyytyväisiä heille suunnatusta ohjelmasta. Aika perseestähän se on että vain yksi kieliryhmä on edustettuna mutta se on ihan kasvava buumi jokaisessa kaksikielisessä paikassa. RKP kitisee koko ajan lisää rahaa ruotsalaisille ja enemmän palveluita... Suomessa kuitenkin ollaan niin varmaan olisi suotavaa että ensisijaisesti mentäisiin Suomen kielellä ja vasta sitten Ruotsi. Hyvä esimerkki tästä että itse kävin pari viikkoa sitten Trendin terassilla yhdellä, niin en meinannut millään saada palvelua Suomeksi... Perseestä! Onneksi Jaakon päiville eksyy väkeä muualta Suomesta niin paljon ettei koko kaupunki ole tällä ''Svenska talande är bättre folk'' asenteella liikenteessä.

        Olen kuuluut huhua että Alatalon Mikko olis tulossa esiintymään eli olisi ainakin yksi suomalainenkin esiintyjä jollei hän sitten taas laula ruotsiksi en lantsaren är jag
        no pääasiahan on tavata vanhoja tuttuja ja otta vähän bissee


    • eppi50+

      Lisää erotiikkaa päiville,nuoria ja nättejä strippareita eikä luisevia martta tätejä

    • Anonyymi

      Aivan turhanpäiväinen tapahtuma! Ei mitään mikä kiinnostaa.. Musiikista puhumattakaan!

      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus varmaan nyt vähän kiinnostaa.
        Mene teltalle sillä siellä on Jeesuskin läsnä.
        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus varmaan nyt vähän kiinnostaa.
        Mene teltalle sillä siellä on Jeesuskin läsnä.
        Amen!

        Mystinen juttu tuo kun justiinsa taas astui taivaaseen se tuo... no sese tämä... voi oi voi sentään...
        Niin se Jeesus kun lähti tullakseen sitten taas lopulta tai ainakin viimmeistään loppuvuuesta takkaisin, niin kuitenkin muistaa ja kerkiää joka vuosi sinne teltalle, ainakin läsnä lapsenmielisten porukassa olemaan.

        Mee kuule siekii vaan, jos vielä silloin muistat ja silleen. Niin ja voihan sitä tilata muistutuksen telttateknikolta ja vaikka kotoa kuljetuksen.
        Silviissiin kato ikimuistoista ohjelmaa päiville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mystinen juttu tuo kun justiinsa taas astui taivaaseen se tuo... no sese tämä... voi oi voi sentään...
        Niin se Jeesus kun lähti tullakseen sitten taas lopulta tai ainakin viimmeistään loppuvuuesta takkaisin, niin kuitenkin muistaa ja kerkiää joka vuosi sinne teltalle, ainakin läsnä lapsenmielisten porukassa olemaan.

        Mee kuule siekii vaan, jos vielä silloin muistat ja silleen. Niin ja voihan sitä tilata muistutuksen telttateknikolta ja vaikka kotoa kuljetuksen.
        Silviissiin kato ikimuistoista ohjelmaa päiville.

        Osmo päivystää teltalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus varmaan nyt vähän kiinnostaa.
        Mene teltalle sillä siellä on Jeesuskin läsnä.
        Amen!

        Totta kai Jeesus on läsnä aina ja iankaikkisesti Muttei teltalla ikävä kyllä! Parempia tapahtumia onnex löytyy muista paikkakunnista!!! Jes...


      • Anonyymi00038
        Anonyymi kirjoitti:

        Osmo päivystää teltalla.

        Frederik esiintyy teltalla jaakonpäivillä.Osmo rummuissa.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Frederik esiintyy teltalla jaakonpäivillä.Osmo rummuissa.

        🎼pelastusta rumpuni soi ..🎶


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Frederik esiintyy teltalla jaakonpäivillä.Osmo rummuissa.

        Frederik oli Ponkan kaveri.


    • Anonyymi00031

      Jaakon Päivät on kyllä menettänyt tasoaan! Samoja pändejä vuodesta toiseen... Ämmät, The Pänd ja We Rock. Onhan kaupungissa myös muita pändejä! Ja Hyviä!!!

    • Anonyymi00032

      Raatihuoneen toiri likimain ntyhjä lukuunottamatta mahtavaa ja printeistä Jaakonpäivän suur-kirpparia sekä lauantain ns. vanhojen toria. Hyvin sopisi sinne kuulemaan viikolla kuuluja pohjanmaan omia bändejä uskoakseni.

      • Anonyymi00033

        Oikein hyvä idea tuo! Lisä vaihtoehdot oikein tervetulleita kannatan!


    • Anonyymi00034

      Omat ja naapuripitäjien bändit ja esiintyjät suosioon sekä tietty jo elävä legenda Mikko Alatalo possible.

      • Anonyymi00036

        Yngwie Malmsteen on elävä legenda.


    • Anonyymi00037

      Malmsteen ok. Jos cover pändiä kotimaasta niin Jimmy Cola pelittää kyllä mallikkaasti! Joka lähtöön.... Edelmanista Purpleen....

      • Anonyymi00039

        Dogma lavalla... koulupuistossa.
        Perjantaina !


      • Anonyymi00040

        Jimikola voi vetää setin Black Sabbattia lauantai ja sunnuntaiaamuun, niin on sitten kaikki tyytyväisiä.
        Ok?


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Jimikola voi vetää setin Black Sabbattia lauantai ja sunnuntaiaamuun, niin on sitten kaikki tyytyväisiä.
        Ok?

        KYLLÄ!Näin on


    • Anonyymi00041

      Ketä heitti keikan, enään en muista , vika trubaduuri oli vikana . oliko?!

    • Anonyymi00042

      Jakobs dagar!? Surkeeta ohjelmaa tiedossa!

    • Anonyymi00043

      Parasta antia on mielestäni näin ulkopaikkakuntalaisena ajatellen ehdottomasti mahtava maanantai jätti-kirppis jätte loppmarknaden. Mahtavia löytöjä ja kohtuullisia hintoja ja muutenkin lupsakkaa meininkiä siitä minä pidän ja olen tainut6kin pitää jo tovin heh. Tervetuloa. vällkommen.

      • Anonyymi00045

        Lupsakkaa meininkiä...


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Lupsakkaa meininkiä...

        Viikolta puuttuu ihan selvästi sellainen turvallinen tila mihin on pystytetty Olkihen, mitä saisi käydä tarpeeseen heittämässä pienillä kivillä.
        Kanssaihmisten ja jopa naapureiden lämpimistä kohtaamisista tunteisiin noussutta turhaumaa keventääkseen eli projisoiden se tuohon Olkiheniin.

        Jopa pienet synnintunnon pärskähdykset ja suusanalliset todistukset lähimmäisestä voisi siinä käydä itselleen pikatuomiolla anteeksi antamassa.

        Turvallinen tilahan olisi ilmiselvästi siinä Raatihuoneen takana puiden varjossa,


    • Anonyymi00047

      Torstain Temutori missä temuttajat ympäri suomenkin voisivat kohdata kesäillassa toisensa tarpeetonta tarvetavaraa pikkurahalla torikansalle vivuttaen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe