Montmarte ja ympäristö

onko turvallista???????

Mitä mieltä olette Montmartren ja Sacre-Coeurin alueista hotellin suhteen? Onko ne turvallisia alueita? Sieltä tuntus löytyvän edullisesti hotelleja, mut tarkoittaako se sitten että siellä on jotain miksi sinne ei kannattaisi mennä? Ja yleensäkin se seutu siel pohjois-Pariisis, onko se turvallista?

Miltä alueilta Pariisin keskustasta ei kannata ottaa hotellia? Onko sellaisia alueita. Pitäs löytää viikoks hotelli max 500 €.

Tietysti itsehän tuohon voi vaikuttaa et mis on turvallista sillä tavalla, että välttää öisin liikkumista humalassa.

13

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alaspäin
      • Emma

        Mitä tarkoitatte kun mielestänne alueella on levotonta tai turvatonta?
        Olen kolmella reissulla viettänyt viikon verran nimenomaan Montmartren alueella, enkä ole kertaakaan havainnut mitään minkä takia tuntisin oloni mitenkään turvattomaksi. Alue on näyttänyt ihan samalta kuin mikä tahansa kaupunginosa siinä keskustan huitteilla. Olen liikkunut myös iltaisin (en tosin yöllä) Punaisen Myllynkin liepeillä, enkä silti ole mitään "levotonta" havainnut.

        Miten te muut, jotka eivät alueesta pidä? Mitä levotonta kohdallenne on sattunut?


      • se vanha tarina
        Emma kirjoitti:

        Mitä tarkoitatte kun mielestänne alueella on levotonta tai turvatonta?
        Olen kolmella reissulla viettänyt viikon verran nimenomaan Montmartren alueella, enkä ole kertaakaan havainnut mitään minkä takia tuntisin oloni mitenkään turvattomaksi. Alue on näyttänyt ihan samalta kuin mikä tahansa kaupunginosa siinä keskustan huitteilla. Olen liikkunut myös iltaisin (en tosin yöllä) Punaisen Myllynkin liepeillä, enkä silti ole mitään "levotonta" havainnut.

        Miten te muut, jotka eivät alueesta pidä? Mitä levotonta kohdallenne on sattunut?

        että protituutiota ilmenee sillä alueella. Mutta kyllä niitä löytyy muualtaakin kaupungilta.

        Toisaalta onhan se jo perinteisesti boheemien ja taiteilojoiden aluetta.

        Muuten Montmartren läntinen kolkka on miellyttävää aluetta, sitten en tiedä onko silläkin alueella ns.huono maine.

        Sitä paitsi Gare de Nord rautattieasema sijaitsee aika lähellä ja kuten kaikkien suurten kaupunkien rautatieasemien lähettyville on usein kertynyt ilotyttöjä ja joutilasta porukkaa.

        Mutta tietysti Pariisita löytyy elegantimpaakin aluetta asua.


    • Olin kuukausi sitten pariis...

      Olin helmikuun alussa viikon Pariisissa ja hotellimme oli hyvällä alueella aika keskustassa..saimme kuulla matkaoppaalta, että ei ole välttämättä kovin suositeltavaa oleskella tietyillä alueilla Montmartella pimeän aikaan(ns.punaisten lyhtyjen alue)..me tietenkin ekana iltana vahingossa eksyimme sinne, muttei siellä niin rähjäistä ollut kuin voisi kuvitella..mutta en suosittele majoittumista kyseiselle alueelle.

      • montmartelle

      • niissä

        "punaisissa lyhdyissä" olis?

        Onko niin että joku häpeää kävellä noilla kaduilla.

        Kertokaa että mikä se on mikä ei ole hyvä siellä?


      • kaupankäynti
        niissä kirjoitti:

        "punaisissa lyhdyissä" olis?

        Onko niin että joku häpeää kävellä noilla kaduilla.

        Kertokaa että mikä se on mikä ei ole hyvä siellä?

        kuten prostituutio huumeet.
        vaikka alueeseen on hauskaa tutustua niin sen verran levotonta on iltaisin etten menisi asustelemaan (enää). huonolla tsägällä saa ok-hotellista huoneen kadulle päin eikä siinä kyllä ummista silmiään..


      • isojen kaupunkien
        kaupankäynti kirjoitti:

        kuten prostituutio huumeet.
        vaikka alueeseen on hauskaa tutustua niin sen verran levotonta on iltaisin etten menisi asustelemaan (enää). huonolla tsägällä saa ok-hotellista huoneen kadulle päin eikä siinä kyllä ummista silmiään..

        elämä voi pelotttaa jos ei ole tottunut siihen.

        Mutta kyllä tuota samaa löytyy ihan muualtakin Pariisista ja muistakin kaupungeista.

        Turha pelätä.

        Niin onko mielestäsi vaarallista katsella ikkunasta ulos?


      • minun kokemukseni
        isojen kaupunkien kirjoitti:

        elämä voi pelotttaa jos ei ole tottunut siihen.

        Mutta kyllä tuota samaa löytyy ihan muualtakin Pariisista ja muistakin kaupungeista.

        Turha pelätä.

        Niin onko mielestäsi vaarallista katsella ikkunasta ulos?

        Oma kokemukseni on tietysti aika vähäinen. Olen ollut Montmartrella kerran, yhdessä hotellissa, mutta silloin kyllä kaksi viikkoa. Lähin metroasema oli Anvers. Toisella Pariisin matkallani etsiydyin viikoksi lähelle latinalaiskortteleita ja kyllä ero oli aivan selvä. Eikä hinnanero kovin iso ollut. On sielläkin monenlaista tarjontaa, kun vähän penkoo erilaisia nettisivuja.

        Olen asunut Helsingissä 35 vuotta, eri alueilla, eikä elämä pelota. Ja olen myös matkustellut paljon isoissa Euroopan kaupungeissa ja vielä enemmän kai pienissä. Siitä huolimatta en mitenkään osannut pitää Montmartrea viihtyisänä alueena asua. Kiersin hyvin paljon eri puolilla Pariisin kantakaupunkia ja aina iltaisin kivat tunnelmat haihtuivat kun piti palata takaisin hotelliin. Näin oli oma kokemukseni.

        Mikä sitten oli levotonta? Se joutilas metroasemilla seisoskeleva väki, nuorisojoukot, huumeidenkäyttäjät. Näin itse useita kertoja metron sisäänkäynnin liepeillä, miten poikaporukat sieppasivat laukun ja miten vartijat ajoivat heitä takaa. Kai sitä esiintyy muuallakin, mutta en kyllä itse törmännyt tällaiseen muissa paikoissa. Hotellini oli Boulevard Barbes-Rochequartin varrella, ja koin kyllä liikenteenkin aika meluisana. Ja kyllä sillä seudulla on hyvin paljon seksiliikkeitä ja prostituutiota. Ei kai se kaikkia häiritse, mutta minusta hotellia hakevan on ihan hyödyllistä tietää, millaiselle seudulle on majoittumassa.

        Rähjäistä? Eivät sillä seudulla kadut ja metroasemat ole kovin siistejä. Paljon roskaa ja epäsiisteyttä. Montmartren kukkulan juurella on myös paljon erilaisia halpiskauppoja, ja vaikka niistä Tati on jo saanut jonkinlaisen kulttiliikkeen luonteen, muut eivät yllä samaan tasoon. Krääsäkorit ja myllätyt vaatekorit kaduilla kauppojen ulkopuolella eivät nyt varsinaisesti ole kovin siistejä. Niitä penkomassa on myös tosi paljon ihmisiä, eikä tungoksissa eteneminen niin mukavaa ole.

        Suosittelen ihan mielelläni kaikille Pariisissa kävijöille käymistä Montmartrella. Siellä on kivat maisemat yli kaupungin, kirkko on kaunis, ja torin ja mäen "taidekauppiaat" luovat kyllä hauskaa tunnelmaa. Ja mikä ettei sieltä sitten hankkisi ne avaimenperät ja Pariisipaidat, matkamuistoliikkeiden tarjontaa ainakin on. En millään osaa suositella hotellia sieltä, mutta kyllähän sielläkin tietysti pärjää.


      • on se on totta
        minun kokemukseni kirjoitti:

        Oma kokemukseni on tietysti aika vähäinen. Olen ollut Montmartrella kerran, yhdessä hotellissa, mutta silloin kyllä kaksi viikkoa. Lähin metroasema oli Anvers. Toisella Pariisin matkallani etsiydyin viikoksi lähelle latinalaiskortteleita ja kyllä ero oli aivan selvä. Eikä hinnanero kovin iso ollut. On sielläkin monenlaista tarjontaa, kun vähän penkoo erilaisia nettisivuja.

        Olen asunut Helsingissä 35 vuotta, eri alueilla, eikä elämä pelota. Ja olen myös matkustellut paljon isoissa Euroopan kaupungeissa ja vielä enemmän kai pienissä. Siitä huolimatta en mitenkään osannut pitää Montmartrea viihtyisänä alueena asua. Kiersin hyvin paljon eri puolilla Pariisin kantakaupunkia ja aina iltaisin kivat tunnelmat haihtuivat kun piti palata takaisin hotelliin. Näin oli oma kokemukseni.

        Mikä sitten oli levotonta? Se joutilas metroasemilla seisoskeleva väki, nuorisojoukot, huumeidenkäyttäjät. Näin itse useita kertoja metron sisäänkäynnin liepeillä, miten poikaporukat sieppasivat laukun ja miten vartijat ajoivat heitä takaa. Kai sitä esiintyy muuallakin, mutta en kyllä itse törmännyt tällaiseen muissa paikoissa. Hotellini oli Boulevard Barbes-Rochequartin varrella, ja koin kyllä liikenteenkin aika meluisana. Ja kyllä sillä seudulla on hyvin paljon seksiliikkeitä ja prostituutiota. Ei kai se kaikkia häiritse, mutta minusta hotellia hakevan on ihan hyödyllistä tietää, millaiselle seudulle on majoittumassa.

        Rähjäistä? Eivät sillä seudulla kadut ja metroasemat ole kovin siistejä. Paljon roskaa ja epäsiisteyttä. Montmartren kukkulan juurella on myös paljon erilaisia halpiskauppoja, ja vaikka niistä Tati on jo saanut jonkinlaisen kulttiliikkeen luonteen, muut eivät yllä samaan tasoon. Krääsäkorit ja myllätyt vaatekorit kaduilla kauppojen ulkopuolella eivät nyt varsinaisesti ole kovin siistejä. Niitä penkomassa on myös tosi paljon ihmisiä, eikä tungoksissa eteneminen niin mukavaa ole.

        Suosittelen ihan mielelläni kaikille Pariisissa kävijöille käymistä Montmartrella. Siellä on kivat maisemat yli kaupungin, kirkko on kaunis, ja torin ja mäen "taidekauppiaat" luovat kyllä hauskaa tunnelmaa. Ja mikä ettei sieltä sitten hankkisi ne avaimenperät ja Pariisipaidat, matkamuistoliikkeiden tarjontaa ainakin on. En millään osaa suositella hotellia sieltä, mutta kyllähän sielläkin tietysti pärjää.

        että kauniimpiakin kaupunginosia löytyy kun tuo alue.

        En ole käynyt Anversin metroasemalla mutta siinä vieressä kyllä, Barbes-Rochequartin asemalla. Ja kieltämättä ylösnousu metrosta oli aika järkyttävä. Sotkuista ja likaista. Paljon ulkomaalaisia miehiä katukuvassa, vaikka ei he minua häirinneet.

        Menin siitä sitten jonkun kapean kadun kautta niille Montmartren länsipuolella oleville rappusille ja sitä kautta ylös Sacre Courelle.

        Itse asuin Saint Germaine des Presin kaupunginosassa ja ero oli kyllä huomattava. Mutta onhan se suuri hintaero hoteleissakin näitten alueiden välillä. Saint Germaine des presin alueelta ei tahdo löytyä hotellia alle 100 euroa.

        Minä asun Tukholamssa ja olen tottunut suurkaupungin menoon. Tukholamssakin on kertomanlaistasi elämää ja menoa paikka paikoin, Mutta olen siihen tottunut koska olen asunut täällä jo 36 vuotta.

        Latinalaisesta korttelistosta en oikein pidä. Minusta se on aika rähjäinen myös ja aina tungosta kaikkialla. Mutta makuasia, ja ei kannata kiistellä.


      • hinnoista
        on se on totta kirjoitti:

        että kauniimpiakin kaupunginosia löytyy kun tuo alue.

        En ole käynyt Anversin metroasemalla mutta siinä vieressä kyllä, Barbes-Rochequartin asemalla. Ja kieltämättä ylösnousu metrosta oli aika järkyttävä. Sotkuista ja likaista. Paljon ulkomaalaisia miehiä katukuvassa, vaikka ei he minua häirinneet.

        Menin siitä sitten jonkun kapean kadun kautta niille Montmartren länsipuolella oleville rappusille ja sitä kautta ylös Sacre Courelle.

        Itse asuin Saint Germaine des Presin kaupunginosassa ja ero oli kyllä huomattava. Mutta onhan se suuri hintaero hoteleissakin näitten alueiden välillä. Saint Germaine des presin alueelta ei tahdo löytyä hotellia alle 100 euroa.

        Minä asun Tukholamssa ja olen tottunut suurkaupungin menoon. Tukholamssakin on kertomanlaistasi elämää ja menoa paikka paikoin, Mutta olen siihen tottunut koska olen asunut täällä jo 36 vuotta.

        Latinalaisesta korttelistosta en oikein pidä. Minusta se on aika rähjäinen myös ja aina tungosta kaikkialla. Mutta makuasia, ja ei kannata kiistellä.

        Kiitos kokemuksistasi, saman suuntaisia olivat. Olen tuo toiseksi viimeisin vastaaja ja annan tässä sen linkin, jonka kautta itse hain hotellin. Itse asiassa minunkin hotellini taisi tarkemmin ottaen olla St Germaine de Presin kaupunginosassa, mutta latinalaiskortteleihin ja Luxembourgin puistoon ei ollut pitkästi. Tästä osoitteesta voi hakea hotelleja kaupunginosan ja hinnan mukaan. Me päädyimme silloin Regent's Hotelliin Rue de Madamella, hinta oli kolmen hengen huoneesta muutaman euron yli 100. (toukokuussa) Ihan vastaavan tyyppisiä löytyy kyllä lähiympäristöstä useita.

        http://www.france-hotel-guide.com


      • löytää
        on se on totta kirjoitti:

        että kauniimpiakin kaupunginosia löytyy kun tuo alue.

        En ole käynyt Anversin metroasemalla mutta siinä vieressä kyllä, Barbes-Rochequartin asemalla. Ja kieltämättä ylösnousu metrosta oli aika järkyttävä. Sotkuista ja likaista. Paljon ulkomaalaisia miehiä katukuvassa, vaikka ei he minua häirinneet.

        Menin siitä sitten jonkun kapean kadun kautta niille Montmartren länsipuolella oleville rappusille ja sitä kautta ylös Sacre Courelle.

        Itse asuin Saint Germaine des Presin kaupunginosassa ja ero oli kyllä huomattava. Mutta onhan se suuri hintaero hoteleissakin näitten alueiden välillä. Saint Germaine des presin alueelta ei tahdo löytyä hotellia alle 100 euroa.

        Minä asun Tukholamssa ja olen tottunut suurkaupungin menoon. Tukholamssakin on kertomanlaistasi elämää ja menoa paikka paikoin, Mutta olen siihen tottunut koska olen asunut täällä jo 36 vuotta.

        Latinalaisesta korttelistosta en oikein pidä. Minusta se on aika rähjäinen myös ja aina tungosta kaikkialla. Mutta makuasia, ja ei kannata kiistellä.

        edullisia hotelleja, myös st.germainin alueelta, kunhan viitsii hieman nähdä vaivaa.
        esim. me asuimme täällä viime syksynä tarjoushinnalla 70Eur yö :)
        http://www.hotelsorbonne.com/

        etukäteisvaraus on tärkeää, myös suoraan hotellista kysymällä saattaa irrota special-rate, varsinkin jos yöpyy enemmän kuin 1-2 yötä.

        kannattaa tsekata myös
        http://www.parishotels.com
        http://www.france-hotel-online.com/

        itse olen tehnyt niin, että hakukoneista saa vinkkejä tietyn alueen hotellien hintatasosta. Sitten olen etsinyt ko.kiinnostavan hotellin omat nettisivut ja tarkistanut hinnat tarjoukset sieltä.

        pst. ja kannattaa harkita myös 11-12th kaupunginosa. Etenkin 11.kaupunginosa on nuorekas: hyviä ruokaravintoloita, paljon livemusiikki baareja. Silti mukava kaupunginosa.


    • juuri käynyt

      meillä oli Rome metroaseman vieressä hotelli ja oli todella ok ja 5 min moulin rougesta, Ei tod pahaa sanottavaa alueesta. Halpa hinta ja yöllä Sacre couerin alueella niiiiiin n'ättiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      792
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      710
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe