runkoruusut

vähän tietoa

Käväisin kellarissa mikä tunne valtasikaan mielen kun näin lemmikkini. Vaan miten olette toimineet.
Oletteko miten aikaisin lyhentäneet runkoruusujen varsia siis vanhoja.Oli paljon uusia silmuja .Katkoin kaikki oksat n. 20 senttisiksi syksyllä, mutta niissäkin oli 3-4 uutta alkua sillä ylin kasvaa kuitenkin vahvimmaksi
Siis voinko katkoa heti vielä lyhemmiksi ettei jää kuin pari silmua oksaansa vai leikataanko aivan sen mukaan miten tuntuu hyvälle.Vai tehdäänkö vasta sitten kun siirrän ne keväällä kasvihuoneeseen katkaisen lyhemmäksi vanhoja oksia vaikka niissä on jo uusia silmuja ehkä huomattavan pitkiäkin. Silmuja näytti pukkaavan myös aivan puutuneesta kohdasta siitä mistä koko puska alkaa, hyvä niin koska silloinhan siitä tulee entistä tuuheampi

2

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

Silloin kun minulla oli runkoruusu,jätin vahvimmat versot ja leikkasin ne noin 20 senttisiksi,näin keväällä.
      Mieti nyt,jos ovat tanakoita,tarviiko niitä leikata,koska olet jo syksyllä leikannut.

Onnea ruusullesi,minun kuolla kupsahti yhtenä talvena.Ostan varmaan uuden ja yritän jos onnistaisi,se on niin kaunis.

• vähän tietoa

Laitampa tähän tietoa miten sitten itse kuitenkin toimin. Poistin kaikki vähänkin pitemmät silmut niistä ei varmaan kuitenkaan olisi tullut enää vahvoja. Kasvatti uusia tilalle kun tuolla kellarissa lämpö on 4-5 asteen paikkeilla. Toukokuun alussa kun tuli hellejakso vein ne kasvihuoneeseen mutta siinä tuli ilmeisesti virhe etten kotiuttanut niitä pikkuhiljaa kellarin lämmöstä vaikka lisänä käytin harsoa se ei auttanut vaan alkavat uudet versot kuolivat.Mutta leikkasin ruusut aika rajusti viiden, kymmenen sentin tapeille ja kuinka ollakaan kyllä niissä elämää on. Nyt on jo paljon 10-15 sm uutta versoa, myös puutuneista kohdista puski uutta ja komeat puskat.Joten tuota menoa juhannuksena ovat jo kukassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3763
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      38
      2528
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      36
      2052
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      23
      1792
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1709
    6. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1632
    7. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1598
    8. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1476
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1457
    10. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22