Käväisin kellarissa mikä tunne valtasikaan mielen kun näin lemmikkini. Vaan miten olette toimineet.
Oletteko miten aikaisin lyhentäneet runkoruusujen varsia siis vanhoja.Oli paljon uusia silmuja .Katkoin kaikki oksat n. 20 senttisiksi syksyllä, mutta niissäkin oli 3-4 uutta alkua sillä ylin kasvaa kuitenkin vahvimmaksi
Siis voinko katkoa heti vielä lyhemmiksi ettei jää kuin pari silmua oksaansa vai leikataanko aivan sen mukaan miten tuntuu hyvälle.Vai tehdäänkö vasta sitten kun siirrän ne keväällä kasvihuoneeseen katkaisen lyhemmäksi vanhoja oksia vaikka niissä on jo uusia silmuja ehkä huomattavan pitkiäkin. Silmuja näytti pukkaavan myös aivan puutuneesta kohdasta siitä mistä koko puska alkaa, hyvä niin koska silloinhan siitä tulee entistä tuuheampi
runkoruusut
2
981
Vastaukset
- elli
Silloin kun minulla oli runkoruusu,jätin vahvimmat versot ja leikkasin ne noin 20 senttisiksi,näin keväällä.
Mieti nyt,jos ovat tanakoita,tarviiko niitä leikata,koska olet jo syksyllä leikannut.
Onnea ruusullesi,minun kuolla kupsahti yhtenä talvena.Ostan varmaan uuden ja yritän jos onnistaisi,se on niin kaunis. - vähän tietoa
Laitampa tähän tietoa miten sitten itse kuitenkin toimin. Poistin kaikki vähänkin pitemmät silmut niistä ei varmaan kuitenkaan olisi tullut enää vahvoja. Kasvatti uusia tilalle kun tuolla kellarissa lämpö on 4-5 asteen paikkeilla. Toukokuun alussa kun tuli hellejakso vein ne kasvihuoneeseen mutta siinä tuli ilmeisesti virhe etten kotiuttanut niitä pikkuhiljaa kellarin lämmöstä vaikka lisänä käytin harsoa se ei auttanut vaan alkavat uudet versot kuolivat.Mutta leikkasin ruusut aika rajusti viiden, kymmenen sentin tapeille ja kuinka ollakaan kyllä niissä elämää on. Nyt on jo paljon 10-15 sm uutta versoa, myös puutuneista kohdista puski uutta ja komeat puskat.Joten tuota menoa juhannuksena ovat jo kukassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1152536Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?198984- 39942
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36846
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119825Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802