Heipparallaa. :)
Mistäs saisin Sleeping Sunin nuotit..?
Itse kyllä osaan soittaa jonkin verran kyseistä biisiä, mutta melko vähäistä se on.. Soitan pianolla kyllä alkua D:stä...
NUOTIT!?!?!
20
8244
Vastaukset
- joka ei käy...
paskallakaan ilman partituuria?!;D
Sleeping Sun on rakenteeltaan todella simppeli kappale. Ihan peruskamaa! Korva käteen vaa!?;D- ispex
No ei sit muuta ku korva käteen x)
- pahalla!;D
ispex kirjoitti:
No ei sit muuta ku korva käteen x)
Opettele toki, miten haluat...ja jos löytyy nuotit, niin kaikin mokomin!
Itse vaan suosittelen, että kannattaa harjotella myös korvalla opettelemista! - ispex
pahalla!;D kirjoitti:
Itse vaan suosittelen, että kannattaa harjotella myös korvalla opettelemista!Olen kyllä "harrastanut" jonkin verran sitä korvakuulolla soittamista :) Kyllähän tuo sujuu vielä aika heikosti..Nuoteista on kyllä tottakai helpompi opetella.. :D
- .:D
pahalla!;D kirjoitti:
Itse vaan suosittelen, että kannattaa harjotella myös korvalla opettelemista!Kun mä yritän korvalla saada musiikki aikaan lopputulos sama kuin etsisi neulaa heinäsuovasta :D
- ju-on
Nightwishän ei soita nuoteista, joten nuotteja ei myöskään mistään löydy. Kitaralle löytyy tabloja netistä ku jaksaa vaan ettii. Ja tosiaan.Sleeping Sun on simppeli kappale.
- ju-on
once-levystä on olemassa nuottikirja. mut ei varmaan paljo lämmitä.
- ni opit soittamaan
Oikein, se lähtee D:stä. Dmolli sointu...
Kertosäkeestä lähtee soinnut Dm - Bb - F - Gm ... ja niin edelleen, loppupuolella tulee modulaatio muistaakseni. Opettele korvakuulolta niin paljon kuin mahdollista. Aluksi se voi olla turhauttavaa, mutta kun opit, tunnistat samanlaisia sointukuvioita eri biiseistä ja tiedät heti kuullessasi kappaleen että näin se menee!!! Melodia on sitten suht helppo plokata kun on soinnut ja sävellaji tiedossa.
Todellakin ihan oikeasti neuvoisin että älä hankkiudu riippuvaisiksi nuoteista/tabulatuureista tai mistään sellaisista! Olen nähnyt mihin se johtaa ja se on surullista. Teknisesti taitavia ja vuosia nuoteista pianoa soittaneita olen nähnyt täysin sormi suussa, kun pitäisi soittaa bändin kanssa esim. vapaasti säestämällä. "Mut emmä voi ku mul ei oo nuotteja tähän" (!!!!!!!!!!!!!)
Toki nuotteja saa käyttää ja on hyväkin opetella ne, mutta opettele myös korvakuulolta niin paljon kuin mahdollista. Se on ehkä se vaikeampi tie, mutta sitten joku päivä soittotaitojasi kehutaan, usko pois!- mieltä!
Itse en edes osaa lukea nuotteja! Pääsoittimeni onkin kitara, mutta pimputtelen pianollakin.
On niin mukavaa katsella vaikka telkkaria: "Hei mikäs biisi tää olikaan?! Noh soitanpa sen kuiteski tolla pianolla/kitaralla".
Kauhuskennariohan tossa nuotiluvussa on just se, että on pianisti, joka on soittanut kymmeniä vuosia ja vetää nuoteista mitä vaan prima vistana, mutta ei osaa soittaa edes Peppi Pitkätossua ilman nuottien avustusta! - ispex
Kiitos. Olen sitten melko hyvin osannu korvakuulolla soittaa. olen soittanu sitä kertosäjettä Dm - Bb - F
Siitä eteenppäin ei toivoakaan.Mutta kiitos kuitenkin. Mä oon soittanu nuoteista kyl melkein aina....Et ei sen puoleen.. :D - se menee...
ispex kirjoitti:
Kiitos. Olen sitten melko hyvin osannu korvakuulolla soittaa. olen soittanu sitä kertosäjettä Dm - Bb - F
Siitä eteenppäin ei toivoakaan.Mutta kiitos kuitenkin. Mä oon soittanu nuoteista kyl melkein aina....Et ei sen puoleen.. :DDm - Bb - F - Gm - Dm - Bb - F - C/E(basso E)
Dm - Bb - C - F - C - Dm
Kertsi siis...
Jos on sähköinen piano, jossa voi napin painalluksella transponoida, niin yks näppärä konsti on soittaa kappale A-mollista. Silloin on helpompi etsiä oikeita säveliä, koska sävellajissa ei ole ylennyksiä, jolloin melodia ja soinnun sävelet löytyy yleensä valkoisilta koskettimilta;D Muistaa vaan transponoida, mikäli haluaa soittaa esim. levyn mukana(A->D kaksi ja puoli sävelaskelta).
Tietysti hyvähän se ois opetella soittamaan kaikissa sävellajeissa. - ispex
se menee... kirjoitti:
Dm - Bb - F - Gm - Dm - Bb - F - C/E(basso E)
Dm - Bb - C - F - C - Dm
Kertsi siis...
Jos on sähköinen piano, jossa voi napin painalluksella transponoida, niin yks näppärä konsti on soittaa kappale A-mollista. Silloin on helpompi etsiä oikeita säveliä, koska sävellajissa ei ole ylennyksiä, jolloin melodia ja soinnun sävelet löytyy yleensä valkoisilta koskettimilta;D Muistaa vaan transponoida, mikäli haluaa soittaa esim. levyn mukana(A->D kaksi ja puoli sävelaskelta).
Tietysti hyvähän se ois opetella soittamaan kaikissa sävellajeissa.Syntti mulla on kotona. :D
- ni opit soittamaan
se menee... kirjoitti:
Dm - Bb - F - Gm - Dm - Bb - F - C/E(basso E)
Dm - Bb - C - F - C - Dm
Kertsi siis...
Tietysti hyvähän se ois opetella soittamaan kaikissa sävellajeissa.Nuinhan minä sitä tuolla tapailin, en vaan kokonaan paljastanut.. :)
paitsi C/E??? Ainakin näin ulkomuistista se mun mielestä on F, ja basso E eli siis F/E? Voinhan olla väärässäkin.
Soitan vaan tuon F:n normaali kolmisointuna, ja sit pudotan vain juurisävelen E:hen, eli siitä tulee periaatteessa A-mollin kvinttikäännös... Ja basso myös E:hen, jolloin se sointu teoriassa voi olla siis F/E tai Am/E, tai mitä luultavammin ja kaikista todennäköisimmin minä puhun paskaa. :D
Ota nuista selevä... - Nojoo!;D
ni opit soittamaan kirjoitti:
Nuinhan minä sitä tuolla tapailin, en vaan kokonaan paljastanut.. :)
paitsi C/E??? Ainakin näin ulkomuistista se mun mielestä on F, ja basso E eli siis F/E? Voinhan olla väärässäkin.
Soitan vaan tuon F:n normaali kolmisointuna, ja sit pudotan vain juurisävelen E:hen, eli siitä tulee periaatteessa A-mollin kvinttikäännös... Ja basso myös E:hen, jolloin se sointu teoriassa voi olla siis F/E tai Am/E, tai mitä luultavammin ja kaikista todennäköisimmin minä puhun paskaa. :D
Ota nuista selevä...Kieltämättä Am/E(A-mollin kvinttikäännös) saattaa olla todennäköisempi vaihtoehto, mutta haluan huomauttaa, että F/E ei ole sama, kuin A-mollin kvinttikäännös, koska F/E sisältää F-sävelen. Am/E ei sitä sisällä.
Tuo F-sävel on juuri se tekiä, mikä ei tuohon kohtaan istu. C/E(C-duurin terssikäännös), tai Am/E siihen käy, mutta ei F/E selkeästikkään.
Mutt kuten sanottua...voit olla oikeassa ton Am/E:n kanssa. Pitäis varmaan ettiä kyseinen kappale käsiin?!;D - löyty!
Nojoo!;D kirjoitti:
Kieltämättä Am/E(A-mollin kvinttikäännös) saattaa olla todennäköisempi vaihtoehto, mutta haluan huomauttaa, että F/E ei ole sama, kuin A-mollin kvinttikäännös, koska F/E sisältää F-sävelen. Am/E ei sitä sisällä.
Tuo F-sävel on juuri se tekiä, mikä ei tuohon kohtaan istu. C/E(C-duurin terssikäännös), tai Am/E siihen käy, mutta ei F/E selkeästikkään.
Mutt kuten sanottua...voit olla oikeassa ton Am/E:n kanssa. Pitäis varmaan ettiä kyseinen kappale käsiin?!;Dhttp://www.azchords.com/n/nightwish-tabs-2766/sleepingsun-tabs-111855.html
Tonkin mukaan se olisi C-sointu(tosin basso ääntä ei oo merkattu?!). - ni opit soittamaan
löyty! kirjoitti:
http://www.azchords.com/n/nightwish-tabs-2766/sleepingsun-tabs-111855.html
Tonkin mukaan se olisi C-sointu(tosin basso ääntä ei oo merkattu?!).Niin eihän se F/E voi tietänkään olla, ulkomuistista kun noita viimeks heittelin :/
Näitä sointuja setviessä menee kyllä nuppi sekaisin jos ei muuta :D
Jos se sointu on C, niin bassoäänen on suorastaan pakko olla E. Ja basso on tuossa kohtaa E joka tapauksessa ainakin kun kuulastelee tuota ekaa ja sitä oikeaa versiota kys. biisistä. - välttämättä...
ni opit soittamaan kirjoitti:
Niin eihän se F/E voi tietänkään olla, ulkomuistista kun noita viimeks heittelin :/
Näitä sointuja setviessä menee kyllä nuppi sekaisin jos ei muuta :D
Jos se sointu on C, niin bassoäänen on suorastaan pakko olla E. Ja basso on tuossa kohtaa E joka tapauksessa ainakin kun kuulastelee tuota ekaa ja sitä oikeaa versiota kys. biisistä.Ei nyt voi sanoa, ett se pakko olisi. Ihan sen voi pelkkänä C-näkin ottaa, tosin vähän tönkömmältähän se kuulostaa. Toki siinä E on bassoäänenä, mutta se on lienee ollut vain sovituksellinen ratkaisu, eikä mikään varsinainen pakko. Toi "kikkahan" sinänsä on hyvin paljon käytetty ihan kaikessa musassa.
Näitä ns. "leirinuotiokitarasoinnutuksiahan" näkee paljon, mistä siis on karsittu kaikki pienet/ylimääräiset hienoudet pois ja pyritty siihen, että pysytään hyödyntämään mahdollisimman paljon avoimia kitarasointuja.
Ei ne käänteissointujutut ym. hienot yksityiskohdat juurikaan sieltä erotu, kun rämpytetään kännipäissään kaikkia kieliä apinanraivolla!;D - nuotiton muusikko
Ikäni olen pianoa soitellut ja bänditoimintaa on harrasteltu ja tällähetkellä juuri Sleeping Sunista tekemässä cover versiota bändin kanssa. Itsekin etsin nuotteja netistä ihan vain tarkistaakseni melodia kuvioita. Näyttää tosiaan siltä, ettei niitä ole saatavilla.
Mutta ilman nuotteja on tähänki asti tultu toimeen ja ilman niitä tästäkin eteenpäin tulaan toimeen! Ja siis jotain omaa on aina kivempi soittaa kuin teknisesti puhdasta kopiota, jota et muutenkaan pysty kotiolaissasi soittamaan, niin mikset sitten pistäisi vähän omaa sekaan. Kuhan kuulostaa hyvältä, se on pääasia!
Ja tosiaan, joku tuossa mainitsikin, että soinnut löytyy kyllä laulusäkeisiin. Ja YouTubesta Sleeping Sun karaoke versiosta kuulee musiikin paremmin, kannattaa kokeilla.
- Ocean Soul
Oon soittanu pianol jo kauan joten voin vapaasti suositella sulle ohjelmaa nimeltä Guitar Pro 4 (tai 5).
Hanki demo versio siitä ja sit käyt lataamas tabit netist (www.mysongbook.com) sielt löytyy kaikki NW biisit.
Helppoja biisej oppii myös korvakuulol..- Nuothit
Mulla ainakin on (oli, taisin hukata ne) nuotit, sain piano-opelta. Mutta aika helppo se oli.
Itte en osaa yhtään korvakuulolta, tai osaan, kunhan keksin mistä alkaa. Mutta vasemmalle kädelle en osaa itse suunnitella paljoa yhtään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927