Johtuvatko kuukautisvuodossa olevat hyytymät aina jostain sairaudesta? Eivätkö ne voi olla vain kohdun limakalvon riekaleita?
Kuukautisvuoto
14
9858
Vastaukset
- se kai on
Kyllä se mun mielestä on ihan normaalia että sellaisia klimppejä tulee ulos.
- myös
...nimittäin koulujen "opetusta": täällä on vähän väliä näitä viestejä, jotka on luokkaa "kuukautisvuotoni ei olekaan sinistä, mitä teen?". Miksi hitossa lapsille ei opeteta näitä asioita? Sitten joutuvat panikoimaan ihan turhan takia kun kierron pituus vähän heittää tai vuoto on joskus runsaampaa tai niukempaa kuin ennen tai valkovuodon koostumus ja määrä muuttuu kierron keskivaiheilla...
- nainen 40v
kuukautisvuodossa ovat vain hyytyneitä veriklönttejä, ei sen kummempia eli ihan normaali ilmiö. Ainoastaan heti synnytyksen jälkeen kannattaa katsoa ettei siinä ole kudosriekaleita eli esim. istukan jäänteitä, jolloin saattaa kaavinta olla tarpeen.
- käyttäjät ei
tamppooninkäyttäjät ei välttämättä tajua (jos ovat aina käyttäneet tamponeja) että veri ei tule ulos aina sellaisena ohuena soljuvana nesteenä. Mulla ainakin tulee sellaista paksua puoliksi hyytynyttä verta aika kuvottavan oloisina klimppeinä mutta ihan normaalia se on. Verihän hyytyy tosi nopeasti, joten hyytyy se siellä emättimessäkin jonkin verran. Varsinkin jos käyttää esim. kuukuppia. Siinä sen huomaa parhaiten kun kuppia puhdistelee.
- Äitykkä vastaa
Kun kuukautisvuoto on runsasta, niin hyytymiä muodostuu silloin, koska verta tulee niin paljon, että se ehtii hyytyä matkalla. Pienet hyytymät ovat normaaleja, sillä veren mukana poistuu mm. limakalvon riekaleita. Jos hyytymät suurenevat kovin kooltaan, niin silloin kannattaa käväistä gynellä tutkimuksissa ihan jo oman mielenrauhankin takia.
- Nocturna
Niinhä se on, kuukautiset on perseestä, t: niistä jo 5 vuotta kärsinyt.
- apuaa1
Mulla alko eilen toiset kuukautiset ja ekat oli aika niukat, mutta toiset runsaat ja vähän vuotaa siteeseen mutta poistuu oikeastaan vain vessassa käydessä... Ajattelin myös onko normaalia? Aika ärsyttävän "vetinen" tunne koko ajan, kun ei vuoda siteeseen vaan pitää käydä pyyhkimässä itse.... Mitä pitäisi tehdä?
- normaalia
Mitäkö pitäisi tehdä? Ei mitään se on sitä normaalia naisen elämää kuuluvaa. Eikö ole parempi, että se valuukin pönttöön eikä siteeseen, ei tarvitse olla märissä siteitssä ja siteitä säästyy.
- ...
normaalia kirjoitti:
Mitäkö pitäisi tehdä? Ei mitään se on sitä normaalia naisen elämää kuuluvaa. Eikö ole parempi, että se valuukin pönttöön eikä siteeseen, ei tarvitse olla märissä siteitssä ja siteitä säästyy.
Mutta koko ajan on se "vetinen" tunne joka ei ole kovin hauskaa
- vetinen tai ei
... kirjoitti:
Mutta koko ajan on se "vetinen" tunne joka ei ole kovin hauskaa
No, sille ei voi mitään ja ainahan voi käyttää tamponia! Ärsyttää vaan se, että te nuoret tytöt itkette täällä jo 11 vuotiaina, että kun ne ei ala, olisiitte vain kiitollisia siitä. Ja kun ne sitten alkaa niin ei olekaan hyvä ja se, että voisi googlata eikä aina aloittaa samaa kyselyä kun pari riviä alempana.
- huoh -.-
vetinen tai ei kirjoitti:
No, sille ei voi mitään ja ainahan voi käyttää tamponia! Ärsyttää vaan se, että te nuoret tytöt itkette täällä jo 11 vuotiaina, että kun ne ei ala, olisiitte vain kiitollisia siitä. Ja kun ne sitten alkaa niin ei olekaan hyvä ja se, että voisi googlata eikä aina aloittaa samaa kyselyä kun pari riviä alempana.
muuten hyvä, mutta sanoit 'te' ja toi tossa, voi olla vaikka kuinka vanha ja sillähän alko just
- epäselvää??
huoh -.- kirjoitti:
muuten hyvä, mutta sanoit 'te' ja toi tossa, voi olla vaikka kuinka vanha ja sillähän alko just
Mitähän et ymmärtänyt?? Ei ketään ole teititelty vaan monikosta puhuttu. Ja menkat alkaa nuorena joten ei kovin nuoresta ihmisestä ole kysymys!
- 13juuup
Juu, itselläni kerran kun tuli niin runsaat kuukautiset, että sairaalaan jouduin, niin tuli melki puolen nyrkin kokosia klimppejä :)
Onhan se vähän epämukavaa sellassen kokosia köntsiä siinä kaikkien edessä "synnytellä".
Eeeeen tykkää.... - kertokaa
olen 12v mulla on alkanu kuukautiset alku vuodesta mikä on kuukuppi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481322Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521106Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39728Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44701- 30647