kuinka moni artisti osallistuu itse esittämiensä kappalieden sanoitukseen,sävellykseen tai sovitukseen?
Laulajat &oma tuotanto
16
1826
Vastaukset
- tähän!
on sanottava,että Tapsa Kansa on ainakin näin tehnyt!!
- Ihan totta
No miksi se sitten esittää toisten lauluja
esim. Tapio Rautavaaran??? Ihan totta kirjoitti:
No miksi se sitten esittää toisten lauluja
esim. Tapio Rautavaaran???On Tapsa Kansalla omia sanoituksia ja Suomennoksia ja jotain sävellyksiäkin. Esim. "Veikko Nieminen" on muistaakseni kokonaisuudessaan alusta loppuun Tapsan tekemä biisi.
Ei silti tarvitse laulaa vaan ns. omia biisejä saahan sitä laulaa muutakin. Kyllä Tapsa Kansankin biisejä laulavat muut kuin hän itse. R.A.K.A.S:sää Kalajoen hiekkoja, Äidin pikkupoikaa, Kuljen taas kotiinpäin yms. olen kuullut muidenkin laulamana, miksei siis esim. Rautavaaran lauluja saisi laulaa muutkin kuin vaan Rautavaara aikoinaan ? Lauletaanhan Olavi Virrankin lauluja. Esim. melkein joka tanssibändillä on useampi Virran laulu ohjelmistossaan.
- Saapas
Ei suinkaan kaikkien artistien kohdalta voi kukaan tietää, mutta listaan tässä muutaman, jotka tiedän, joilla on omia tekemiään lauluja sanoitettuna, sävellettynä ja osin myös sovitettuna:
Liisa Tuhkanen
Janne Tulkki
Mikko Mäkeläinen- fan
Ässät tekee ja esittää omia kappaleita....
- vaikuttamassa
Eini on tuottanut itse esimerkiksi viimeisimmän sinkkunsa.
Uskon, että aina artisti muokkaa jonkin verran tekstiä rytmityksen tai sen mukaan, miten sanat istuvat suuhun tai ainakin vaikuttaa siihen, mitä laulaa olemalla laulamatta lauluja, joiden sanoitus ei tunnu hyvältä.- menikö...
tuolla vastauksella ei ole mitään tekemistä kysymyksen kanssa. Tuottaja on vähän eriasia kuin säv, san tai sovittaja.
- aiheen
menikö... kirjoitti:
tuolla vastauksella ei ole mitään tekemistä kysymyksen kanssa. Tuottaja on vähän eriasia kuin säv, san tai sovittaja.
Tuottaja voi olla hiomassa noita kaikkia ja vaikuttaa sitä kautta sisältöön. Ei se niin yksioikoisesti meni, että säveltäjä säveltää, sanoittaja sanoittaa ja sovittaja sovittaa, eikä niihin kenelläkään muulla ole mitään sanottavaa.
- vähän ohi
aiheen kirjoitti:
Tuottaja voi olla hiomassa noita kaikkia ja vaikuttaa sitä kautta sisältöön. Ei se niin yksioikoisesti meni, että säveltäjä säveltää, sanoittaja sanoittaa ja sovittaja sovittaa, eikä niihin kenelläkään muulla ole mitään sanottavaa.
on vaan niin että hyvin usein nykyään se sovittaja on myös tuottaja ja aika usein myös tämä sovittaja on tehnyt suurinpiirtein yksin koko biisin taustat (digitaalit ne nykyisin niin vähäiset soitot)
- Sheikki ali hassani
Frederik on säveltänyt ja sanoittanut monia biisejään
- Helli
Laura Voutilainen
Jonna Tervomaa
- omaamusaa
Anna Eriksson , Jari Sillanpää
Kari Tapio-fanit näyttää olevan sen verran unessa taas, että täytyy mun sitten sanoa, että Kari Tapio tekee itse jotain lurituksia ja Matti ja Teppokin.
- Ja..
Simo silmu
- Pave 4-ever
Pave Maijanen ja Heikki "Hector" Harma ovat tehneet sanat ja sävelen itse. Pave on myös sovittanut melkein kaikki laulunsa. Pave on toiminut myös Dingon tuottajana. Ajattelin sanoa myös tämän kun tuossa ylempänä puhuttiin tuottajista... Myös Pepe Willberg on tehnyt joitain sanoja ja säveliä itse...
- Don Juuan
mennessä julkaistut Kari Tapion sanoitukset.
Sittemmin sanoituksia on julkaistu lisää vaikka kuinka.
Aikaan täysikuun
Anna ajan armahtaa
Ei kyyneleitä välttää voi
Elin kysymättä hintaa
Elämän meri
Enkeleitä seitsemän
Haaveissain käyn saaren rantaan
Haavetango
Hymysi tuo mulle suo
Häipyy etäisyys
Ihme syksyinen
Jos voit tule luo
Kesäinen yö
Kesää kohti
Kortit nää
Kuin liito linnun
Kyynelten taa
Löytääkö sydämein
Merten mies
Milloin saapuu hän
Missä nyt meet
Muistoista kaikkein kaunein oot
Myrskyn jälkeen
Niin yksin oon
Nyt varma oon
Odotan luona sillan sen
Olet häikäisevin
Sinitaikaa
Sinut tulen aina muistamaan
Sinä sunnuntaina silloin
Tahitin taivas
Takamaan tyttö
Toinen senssi
Toisenlaiset veet
Tuhat kilsaa hevonkuuseen
Tule nyt
Tuntematon maa
Tuo katsees kimallus
Tuoksusi sun
Tuuli tyyntymätön
Tuuli vain vaeltaa
Tuun blue bayouuun
Tyttö tunturin
Tänään kihlajaiset sekä häät
Tänään ruusut nää kukkii vain sulle
Vain sulle sydämeni lyö
Valkokyyhkynen
Valoon päin
Vielä kerran
Villiä jatsia
Yhden yön pysäkki
Yhtä toivon vaan
Yön tuuli
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950