Hei! Onko kellään kokemuksia fibroadenooman poistosta ja onnistuuko imetys hyvin sen jälkeen? Olen aikeissa poistattaa fibroadenooman ja lääkäri sanoi, että on olemassa riski, että jos joskus imetän, niin rinta pakkautuu siltä kohtaa. Haaveissa olisi kuitenkin muutaman vuoden sisällä vauvakin...
Fibroadenooma ja imetys?
4
2452
Vastaukset
- 3-vuotiaan äiti
Minulla poistettiin kookas fibroadenooma vuonna 2001. Läpimitta kasvaimella oli huikeat 5cm. Leikkaus onnistui loistavasti ja rinta palautui itsekseen aivan samanlaiseksi kuin toinen. Sain lapsen vuonna 2003 ja en huomannut imetyksessä mitään eroa rintojen välillä. Maitoa tuli runsain mitoin molemmista. Ihmettelin asiaa itsekin, sillä tuosta leikatusta rinnastahan puuttuu maitorauhasia.
Tietysti nämä asiat ovat yksilöllisiä. Minullekkin sanottiin leikkauksen jälkeen, että arpikudos voi "vetää" leikatun rinnan aivan erinäköiseksi kuin toinen, jolloin olisi tullut vielä korjaus/kauneusleikkaus kyseeseen. Mutta onneksi vältyin siltä. Ainut kumma asia on se, että leikattu rinta on mielestäni pienentynyt imetyksen jälkeen. Rinnoissani on pieni kokoero, mitä ennen imetystä ei ollut.. Eli kai se leikkaus sillä tavoin kummittelee. Mutta muutoin kaikki ok. TSEMPPIÄ! - julianne75
Mulla on vasemmassa rinnassa hyvänlaatuinen fibroadenooma, todettu jo vuosia sitten. Patti (halk.n.2-3cm)ei varsinaisesti ole häirinnyt elämääni, joten en ole sitä lähtenyt poistattamaan.
Nyt kuitenkin minua huolettaa, sillä olen itse 8.viikolla raskaana ja tuleva imetys ja rintarauhasen kasvu mietityttää.. Että onnistuukohan imetys normaalisti, vaikka patti onkin yhä rinnassa jne. Noh, pitää ottaa asia esiin neuvolassa, ehkä pääsisin lääkärin puheille asian tiimoilta.. - Minskuli
Kiitos teille kokemusten jakamisesta! Oma pattini on ollut rinnassa jo pari vuotta, mutta syksyllä aloittamani e-pillereiden jälkeen se kasvoi huomattavasti. Eli sen takia menin lääkäriin ja ajattelin sen poistoa, koska se on nyt noin 4cmx 3cm kokoinen.
Lääkäri sanoi poistavansa sen nännipihan myötäisesti, jolloin arpea ei pitäisi tulla niinkään näkyviin. Mutta toivottavasti imetyksen kanssa ei tule ongelmia, jos jonain päivänä pääsen sitä kokeilemaan :)
En usko että sinun pattisi Julianne75 vaikuttaa imetykseen. Päinvastoin olen kuullut, että raskaushormonit voisivat jopa pienentää pattia :) - Pampula
Minulla on poistettu fibro kaksi vuotta sitten. Nyt imetän eikä siitä ole ollut mitään haittaa. Nyt minulla todettiin samassa rinnassa kuitenkin uusi pahkura ja sitä ei voi leikata ennen imetyksen loppumista (koska haluan imettää jonkin aikaa). Että vain tässä kohtaa käsittääkseni fibrosta on haittaa, onneksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815