Volvo 240 kestävyys

Turvallinen omistaa turvall...

Kun kattelette liikenteessä 80-luvunautoja
niin eikö asian laita ole näin että Volvot
ovat siellä enemmistö.Kommentoikaa oma mielipiteenne tästä seikasta.

32

7069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanssa-autoilija

      Johtunee kestävästä moottorista (600-700tkm ilman moottoriremonttia).

    • Måste gädda

      Mersut, Volvot ja 900 Saappi -taitavat olla yleisimmät vehkeet.
      Kyllä suomessa autot menevät ruostumisen takia paalattaviksi. Miksi edellämainitut jäävät jäljelle, alkup. laatu, säännöllisen pesu ja houlto sekä se että em. autoja on mielekästä korjata.
      -Mint condition 80- luvun auto edellisistä merkeistä on mielestäni järkevä ostos nykyäänkin. Edullinen ostohinta, yksinkertainen tekniikka, halvat varaosat, vähän sähkö-örvellyksiä. Ei Kattia ja pakokaasutestejä.

      • noin, sillä

        "Ei Kattia ja pakokaasutestejä. "

        No kyllä on, alkaen vuodesta 1976 tms...kaikki 80-luvun autot pitää myös pakokaasutarkastaa


      • Näyttää

        Kyllä se siltä näyttää, että 80-luvun lopun autot ovat niitä viimeisiä todellisia pitoautoja juuri kyseisistä syistä. Uskon että käytettyjen hintataso tai käyttöikä tulee lyhenemään koska korjaaminen on kallistunut rajusti suhteessa uusien hintaan.


    • sven

      Kyllä siellä vain 80-luvun Volvoja ja Saabeja näkee. Eipä tule useinkaan vastaan enää (80-luvun) nissania, fordia, bemaria, audia, opelia... toyotaa on jonkun verran. Tässähän menisi koko ilta automerkkejä luetellessa. Mitenkähän mahtaa olla 20 vuoden kuluttua, mikä tämän päivän autoista liikkuu vielä silloin (Volvo S60 ja Saab 9-3)

      • Putte

        Mikään 2000-luvun auto ei liiku 2020. Autoja tehdään nykyään kierrätysosista kierrätettäväksi,
        koska auton pitää olla mahdollisimman kevyt, mahdollisimman pienikulutuksinen ja mahdollisimman edullinen saattaa kokoonpanolinjalta asiakkaalle.


      • Nissaneita on paljon

        Niin se kai on, että ihmiset kiinittävät huomionsa vain tuttuihin automalleihin...

        Volvoja on toki paljon, mutta Nissaneita ja etenkin vanhoja sunnyjä on vaikka kuinka paljon.

        Osa Nissaneista on toki aika mätiä, mutta niiden tekniikka pelaa vuodesta toiseen. Lisäksi kulutus on pientä vrt. volvo.

        Volvo 200 sarja on kyllä luotettava peli, mutta ruostuu sekin ja ei se ongelmaton auto ole. Ja näin vanhoja volvoja ja nissaneita aika paljon ajaneena sanoisin, että pikkukorjauksia saa kyllä tehdä enemmän volvon tekniikalle. Molemmat ruostu, mutta nissanissa sitä ruostuvaa pelliä on ohkaisesti :)

        Kolariin en haluaisi vanhalla sunnyllä vaikka muuten luotettava auto onkin.


      • nissaniin
        Nissaneita on paljon kirjoitti:

        Niin se kai on, että ihmiset kiinittävät huomionsa vain tuttuihin automalleihin...

        Volvoja on toki paljon, mutta Nissaneita ja etenkin vanhoja sunnyjä on vaikka kuinka paljon.

        Osa Nissaneista on toki aika mätiä, mutta niiden tekniikka pelaa vuodesta toiseen. Lisäksi kulutus on pientä vrt. volvo.

        Volvo 200 sarja on kyllä luotettava peli, mutta ruostuu sekin ja ei se ongelmaton auto ole. Ja näin vanhoja volvoja ja nissaneita aika paljon ajaneena sanoisin, että pikkukorjauksia saa kyllä tehdä enemmän volvon tekniikalle. Molemmat ruostu, mutta nissanissa sitä ruostuvaa pelliä on ohkaisesti :)

        Kolariin en haluaisi vanhalla sunnyllä vaikka muuten luotettava auto onkin.

        , mutta toki volvoissakin vikoja on. Voisi sanoa että runsaastikin. Viat ovat kuitenkin laadultaan pieniä ja ärsyttäviä, mutta matkan tekoa ne eivät keskeytä (poikkeus vahvistaa säännön). Eli ainoastaan pientä näpertelyä. Kuluvat osat on ratakiskoissa tehty helposti vaihdettavaksi, esim nokkaremmin vaihto on tunnin homma. Omat lahot kohtansahan autossa on, mutta yleisesti ottaen aika tervepeltisiä ovat.

        Itse ajelin vuosia sitten -76 244:lla, ja nyt hommasin syksyllä muutaman muun merkkisen haksahduksen jälkeen -87 245:n. Autossa oli hirvittävästi pikkuvikoja ja siksi halpa. Parin viikon illat meni näpit rasvassa ja sähköjohdotuksia uusiessa. Nyt kaikki toimii. kulutus ollut kaasari-turbokoneella kaupunkipyörityksessä 11-12L/100km.


      • jipi
        Nissaneita on paljon kirjoitti:

        Niin se kai on, että ihmiset kiinittävät huomionsa vain tuttuihin automalleihin...

        Volvoja on toki paljon, mutta Nissaneita ja etenkin vanhoja sunnyjä on vaikka kuinka paljon.

        Osa Nissaneista on toki aika mätiä, mutta niiden tekniikka pelaa vuodesta toiseen. Lisäksi kulutus on pientä vrt. volvo.

        Volvo 200 sarja on kyllä luotettava peli, mutta ruostuu sekin ja ei se ongelmaton auto ole. Ja näin vanhoja volvoja ja nissaneita aika paljon ajaneena sanoisin, että pikkukorjauksia saa kyllä tehdä enemmän volvon tekniikalle. Molemmat ruostu, mutta nissanissa sitä ruostuvaa pelliä on ohkaisesti :)

        Kolariin en haluaisi vanhalla sunnyllä vaikka muuten luotettava auto onkin.

        Kaverin pitää olla aika SPEDE kuka alkaa elvyttää 80-luvun Datsunia vielä katsastuskuntoon... niin tai taikuri ja peltiseppä


    • varmaankin

      siitä,että kulutus niin iso että ajelevat vain tilipäivänä.tulee vähä kilsoja.

    • olen tehnyt

      Meilläkin on -85 lankku perinteisellä isältä pojalle moottorilla b200k, eikä perimätietokaan kerro mitä autolla on ajettu. Tekniikka on varmaa ja kotiasentajankin korjattavaa perustavaraa ilman turhia tietokoneita ja dataväyliä ym hilavitkuttimia, joiden päälle ei ymmärrä mitään. No, bensaa toki palaa vähän enemmän talvella, mutta eipä hätää, kun on muuten halpaa ja varmaa menoa. Taitaa pelkkien uuden auton pääomakulujen korkomenoilla kustantaa lankun käyttökustannukset. Jos jotain korjattavaa tulee, löytyy osat yleensä ½-ilmaiseksi ja voi sitä tyytyväisyyden tunnetta, kun saa auton taas kuntoon ilman korjaamokäyntiä. Liikenteessä toki saa katseita osakseen tyyliin "taas joku työtön liikkeellä". Suosittelen vaikka harrasteautoksi; eipä ole harrastus rahasta kiinni - auton saa lumilaudan hinnalla!

    • nähnyt

      kaikki -80 luvun volvot ovat jo matkalla paalaamoon.

      • fdd

        Höpö höpö..
        Ittellä alla -89 volvo, jolla ajettu n 283 000km.. Ruosteestakaan ongelmia ollu.. Ei tälläsiä helmiä paalata :D


      • osta

        VOLVO


      • Näin_mennään

        VOLVO= Valitamme Ostostanne Lähetämme VaraOsia


    • Havaittu

      Sitä vaan katselee erilaisten lasien läpi silloin, kun ajaa tietyllä autotyypillä. Itse en edes havainnut tuollaisia vanhoja "kirveellä" veistettyjä dinosauruksia liikenteessä enää, ennenkuin ostin 240 farkun pikku rakennustarvikkeiden ja peräkärryn vetoon kun aloitin rakentamisen viimekesänä. Nyt olen havainnut niitä silloin tällöin kun osaan katsoa, mutta mielestäni niitä ei niin kovin paljoa teillä enää ole. Varsinkaan suhteessa halvempiin japseihin, joita 80-luvulla myytiin ja joita liikkuu aivan mielettömän paljon vielä.

      • 240 GL -89 kakkosautona

        Kyllä Volvo 240 on tosi yleinen tuon ikäisistä autoista puhuttaessa. Totta on, että niihin kiinnittää huomiota enemmän, jos sellainen on itsellä. Meidän asuma-alueella on melkein jokaisen kerrostalon pihalla yksi Volvo 240. Minulla sellainen on kakkosautona.


      • volvosti

        Minun äidilläni on ollut muistaakseni kuusi kaksnelikymppistä ja uutta volvoa on tulossa pihaan...ja isälläni on ollut volvoja amazonista kaksnelikymppiseen ja aina on kestänyt. Joskus äitini osti nissan sunnyn joka hajosi moottoristaan 2 viikon käytön jälkeen. En lähde tuomitsemaan japseja huonoiksi...onhan veljelläni corolla joka pelaa moittettomasti.
        Joten kun alkaa vertailemaan volvoa johonkin muuhun automerkkiin, niin volvo on paljon kestävämpi,turvallisempi,vaikka syökin niin perkeleesti!


      • muka paljon
        volvosti kirjoitti:

        Minun äidilläni on ollut muistaakseni kuusi kaksnelikymppistä ja uutta volvoa on tulossa pihaan...ja isälläni on ollut volvoja amazonista kaksnelikymppiseen ja aina on kestänyt. Joskus äitini osti nissan sunnyn joka hajosi moottoristaan 2 viikon käytön jälkeen. En lähde tuomitsemaan japseja huonoiksi...onhan veljelläni corolla joka pelaa moittettomasti.
        Joten kun alkaa vertailemaan volvoa johonkin muuhun automerkkiin, niin volvo on paljon kestävämpi,turvallisempi,vaikka syökin niin perkeleesti!

        bensaa? ehkäpä,mutta siitä selviää kyllä,kunhan laittaa kaasarin,joita löytyy mm 1986 mallisesta. siis oikea kaasutin,ei niitä strömpereitä tai su paskoja. olen nähnyt 244 pystyssä fordin kaasarin,ja kulutus oli n. 9 litraa/ 100km. itselläni 8 volvon jälkeen jenkki ,koska caprise classik antaa paremman kyydin,bensaa tosin menee paljon enemmän,kuin volvon 10-13 litraan / 100km


    • Kaasariturbo

      Vuodet vierii mutta 240 kulkee yötä päivää kuin juna kiskoilla

    • volvokerho

      K-jet ja vuoden 88 240 gle kulkee vaan ja loppua ei näy. Ps 550tkm

    • eipä hirveesti nää esim 80-l saab 900 tai Volvo 240 malleja..

    • VannoutunutVolvonisti

      Hahha hauska lueskella 06 kirjotettuja kommenteja. 2016 vuonna eli nyt, ajan 240 volvolla eikä ruoste paina ja perus huolloilla auto pelittää kun unelma! Leimakin tuli hetki sitten ja katsuri kätteli taas iloisia kilometrejä. Kahta en vaihda, Volvoa ja naistani

      • Tilaaremonteille

        Takatuuppari volvon paras puoli on selkeä tekniikka ja helppo korjattavuus, eikä korjaajan tarvitse olla kätilöopiston kursseilla käynyt.
        Surkeaa ei niissä ole ollut kuin juuttuvakurkkuiset kaasuttimet vuotavine neuloineen.
        Harrastevälineeksi siis oiva peli, muutoin aika jättänyt aika päivää sitten.


    • ONKS 240 TURBOMALLEJA ENÄÄ MILLÄÄ TASOLLA OLEMASSA

      • Urponäkeejuuriturbon

        joo


    • Volvila3772

      Laajasalos yks bongattu.

    • 70-luvunAmazonkestää

      80-luvun riisikupit on nyt täysin kadonneet liikenteestä.Oikeastaan niitä ei ole näkynyt enää 2010-luvulla ollenkaan!

      • Datsunististi

        Kyllä niillä vielä kesällä ajellaan.


    • RtyAfa

      Onks 240 mallin volvoja enää yhtää

    • Volvola34

      Oon yhden bongannu

    • Anonyymi

      ITSE ASIASSA MUN TALON PIHALLA ON 240 VOLVO JA ERITTÄIN HYVÄN KUNTOISEN OLOINEN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe