Onko kuinka tavallinen tapaturma tuo pakoputken jäätyminen?? Jotkut renulaiset ovat sanoneet, että on, mutta muiden merkkien omistajat kovasti ihmettelevät... Miksi sitä sitten ei huollossa ennakoida? Omaani tehtiin reikä "pönttöön" ja mielestäni äänet olivat satasen vauhdissa hieman kovemmat.
Pakoputken jäätyminen
6
2744
Vastaukset
- MKK.
Moi, mulla oli -97 Laguna 1.8 8-v ja ko. autossa pakoäänet olivat häiritsevän kovia pakkasella 100:n vauhdissa vitosella. Plussakeleillä ääni hävisi eli ilmeisesti röörit tukossa.
- Reiän tehnyt
Porasin omaan 2000 vuoden lagunaan 4 mm reiän takapöntön alimpaan kohtaan. Vettä tuli paljon. Itsellä ollut käynnistysvaikeuksia useasti viime vuonna ja nyt viime viikolla auto ei taasen lähtenyt käyntiin. Pöntöstä lähetävä putki auton keskelle lähtee niin nopeasti nousemaan, että takapöntöön kertynyt vesi voi jäätyä ja tukkia putken takapöntön ja putken liitoskohdassa.
- Kaasari jäätyy!!!
Useita renuja ollut, mutta en ole koskaan kuullut että pakoputki olisi jäätynyt. Kaasari on jäätynyt kesähelteelläkin aivan umpeen, mutta pakoputki...??? Lagunalla en ole ikuna ajanut!
- Viimeinen renu
Itsellä viime sunnuntaina pakoputki ilmeisesti jäätyi... Tutkin kaiken mahdollisen ja sitten porasin 3,5mm poranterällä reiän pakoputkeen (puoliväliin) ja heti yritti tyhjäkäynnille, kaksi reikää lisää ja nyt kestää tyhjä käynnillä. Tukos on edelleen paikallaan ja varmaan vois käydä siihen takapöntön alaosaan poraa viel yhden reiän...
- Erkki yli-ihminen
Viimeinen renu kirjoitti:
Itsellä viime sunnuntaina pakoputki ilmeisesti jäätyi... Tutkin kaiken mahdollisen ja sitten porasin 3,5mm poranterällä reiän pakoputkeen (puoliväliin) ja heti yritti tyhjäkäynnille, kaksi reikää lisää ja nyt kestää tyhjä käynnillä. Tukos on edelleen paikallaan ja varmaan vois käydä siihen takapöntön alaosaan poraa viel yhden reiän...
Eikö tämä olekin oikea insinööritaidon mahtava työnäyte - pakoputket jäätyvät umpeen!
Joku (ilm. maallikko) tuossa onkin jo keksinyt ongelmaan ratkaisun. Tuo olisi kyllä insinöörille jo ylivoimainen suoritus.
- huugers
kyllä se jäätyy on jäätynyt itelläkin,mut antaa silloin tällöin noin kerran viikossa kaasujalan painaa vähän aikaa sillä se hoituu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1254071
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232962Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132504- 462071
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2491669Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451603- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201406- 281390
- 951201