Ashura ja lapset

5Kolonna

Viiltävätkö Suomen shiiat lapsiaan ashura-päivänä ? Lasten veren vuodattaminen on yleinen shia tapa kaikkialla lähi-idässä. Sunnien mielestä tapa on barbaarinen. Aikuiset shia miehet ruoskivat itseään kettingeillä yms. Syy tähän on se että shiiojen tulee tuntea imaami Husseinin tuska. Mitenkä palstan seriffi joka omien sanojensa mukaan on shia ja mamma. Viilteletkö lapsiasi ashura-päivänä ?

10

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ashura ja mitä he

      tekevät>>>>

      Shiia suree Imaami Hoseinille (RA) tapahtunutta koska rakastamme Profeettaa (SAAS). Ja kun itse Profeettakin (SAAS) suree tätä, mekin suremme hänen kanssaan. Kukaan oppinut ei ole koko Shiia-historian aikana antanut fatwaa, että itsensä hakkaaminen olisi edes suositeltavaa. Päin vastoin oppineet ovat yksimielisesti että itsensä vahingoittaminen on kielletty. Kyse ei ole siitä mitä joku Shiia tekee. Jos lukija löytää edes yhden fatwan koskien tätä asiaa, luen mielelläni. Mutta etukäteen tiedän että sellaista ei löydy.

      http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=3973

      • Pilkunviilaaja

        Miksi kirjoitat kielen vastaisesti profeetan isolla alkukirjaimella? Apinoitko amerikkalaisia, joilla on taipumusta kirjoittaa professorikin samaan tyyliin?


      • Tarkoitatko

        että muiden kuin itsensä vahingoittaminen (lasten viiltely) onkin sallittu?


      • Sananvapaus
        Pilkunviilaaja kirjoitti:

        Miksi kirjoitat kielen vastaisesti profeetan isolla alkukirjaimella? Apinoitko amerikkalaisia, joilla on taipumusta kirjoittaa professorikin samaan tyyliin?

        Tietenkin on "luvallista" kirjoittaa profeetta isolla alkukirjaimella silloin, kun sitä käytetään erisnimen korvikkeena ja viitataan vain yhteen profeettaan niin, ettei ole mahdollista sekoittaa profeettaa muihin henkilöihin. Aivan samoin katolisen kirkon teksteissä kirkko-sana kirjoitetaan isolla alkukirjaimella silloin, kun kontekstista selviää, että tarkoitetaan katolista kirkkoa, jolloin sana on itse asiassa erisnimi (ainakin tekstin kirjoittajalle).

        Jopa sana pomo voidaan kirjoittaa isolla silloin, kun yksiselitteisesti tarkoitetaan tiettyä pomoa, jonka vakiintunut nimitys on "pomo".


    • Gohar

      se on pienen ääriryhmän, lahkon, tapa - tuo itsensä ruoskiminen jne. Yksimielisesti Shia johtajat tuomitsevat tavan Islamin vastaisesti koska tuollainen ruumiin vahingoittaminen on ihan yksiselitteisesti kielletty. Itse katselin livenä web cameran kautta tänä vuonna ashura kulkuetta,enkä bongannut yhtäkään itsensä ruoskijaa saatika lasten viiltelijää, eli tapa ei ole milläänlailla yleinen.

      • Eihän?

        Itse olen katsellut Iranin televisiokanavia Ashura-juhlan aikaan muutama vuosi sitten ja näyttivät noita verikekkereitä jatkuvasti uutislähetyksissäkin.

        Tosin itse en muista nähneeni kuvissa lasten verisiä otsia kuin pari kertaa, mutta nuoria miehiä joilla oli vihreä hikipanta ja hakkasivat itseään kettingeillä selkään (ketju lähtee aina edestä koukistetuilta käsiltä ja lyödään olan yli selkään vuorotellen molemmille puolille) veren tahriessa koko selän. Rytmiä hakkaamiseen antoi saamelaisten joikulta vaikuttava laulu. Miehet seisoivat yleensä kehässä rituaalia tehdessään.

        Paljon näyttäisi web camerasi sensuroivan. Tapa on yleinen Iranissa.


      • Gohar
        Eihän? kirjoitti:

        Itse olen katsellut Iranin televisiokanavia Ashura-juhlan aikaan muutama vuosi sitten ja näyttivät noita verikekkereitä jatkuvasti uutislähetyksissäkin.

        Tosin itse en muista nähneeni kuvissa lasten verisiä otsia kuin pari kertaa, mutta nuoria miehiä joilla oli vihreä hikipanta ja hakkasivat itseään kettingeillä selkään (ketju lähtee aina edestä koukistetuilta käsiltä ja lyödään olan yli selkään vuorotellen molemmille puolille) veren tahriessa koko selän. Rytmiä hakkaamiseen antoi saamelaisten joikulta vaikuttava laulu. Miehet seisoivat yleensä kehässä rituaalia tehdessään.

        Paljon näyttäisi web camerasi sensuroivan. Tapa on yleinen Iranissa.

        ...se on kyllä nykyään kokonaan ihan kielletty Iranissa, se, mitä joku ryhmä tekee/ on tehnyt omassa porukassaan ei ole kaikki, eikä tee siitä yleisesti ottaen yhtään sen sallitumpaa.


      • Minni-Matleena
        Gohar kirjoitti:

        ...se on kyllä nykyään kokonaan ihan kielletty Iranissa, se, mitä joku ryhmä tekee/ on tehnyt omassa porukassaan ei ole kaikki, eikä tee siitä yleisesti ottaen yhtään sen sallitumpaa.

        kristityissäkin kaikenmaailman itsensäkiduttajia, jotka matkivat Jeesuksen kärsimyksiä. Varmaankin joka uskonnon piirissä on tuollaista omituista äärikäyttäytymistä. Jotkut ihmiset ilmeisesti saavat siitä tyydytystä.


      • Eihän?
        Gohar kirjoitti:

        ...se on kyllä nykyään kokonaan ihan kielletty Iranissa, se, mitä joku ryhmä tekee/ on tehnyt omassa porukassaan ei ole kaikki, eikä tee siitä yleisesti ottaen yhtään sen sallitumpaa.

        >...olen katsellut Iranin televisiokanavia Ashura-juhlan...>

        Minun on kovin vaikea uskoa väitettäsi laittomuudesta, jos sitä samaan aikaan hartaasti esitetään maan televisiokanavilla. Tai sitten kielto on tullut melko hiljattain parin-kolmen vuoden sisällä.


    • jhhhhu

      aivovammasta sakkia, islam tuo maailman syöpä

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe