UPM suunnittelee:
- Voikkaan koko paperitehtaan mahdollista sulkemista vuoden 2006 kolmannella
neljänneksellä. Tehtaan kapasiteetti on 410 000 tonnia päällystettyä
aikakauslehtipaperia.
- Kymin paperikoneen 7 mahdollista sulkemista vuoden 2006 kolmannella
neljänneksellä. Koneen kapasiteetti on 150 000 tonnia päällystettyä hienopaperia.
- Tervasaaren paperikoneen 6 ja vanhimman sellulinjan mahdollista sulkemista
vuoden 2007 toisella neljänneksellä. Paperikoneen kapasiteetti on 115 000 tonnia
ruskeaa säkkipaperia ja sellulinjan 60 000 tonnia SAP-erikoissellua.
- päällystetyn aikakauslehtipaperin tuotannon lopettamista Jämsänkosken
paperikone 4:llä vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä ja tuotantosuunnan
muuttamista tarran pintapaperiksi vuoden 2007 toisella neljänneksellä. Koneen
vuosikapasiteetti on 120 000 tonnia.
Toimenpiteillä UPM vähentää päällystetyn aikakauslehtipaperin kapasiteettiaan
Euroopassa 17 % ja päällystetyn hienopaperin kapasiteettiaan 12 % sekä luopuu
kokonaan ruskean säkkipaperin valmistuksesta. Tämän jälkeen UPM:n keskimääräisen
päällystettyä aikakauslehtipaperia valmistavan koneen vuosikapasiteetti
Euroopassa on 320 000 tonnia ja päällystettyä hienopaperia valmistavan koneen 420
000 tonnia.
Voikkaan tehdas ja kaikki suljettaviksi suunnitellut linjat ovat olleet
kannattamattomia. UPM arvioi, ettei kilpailukyvyttömän kapasiteetin sulkeminen
vaikuta yhtiön toimituksiin mutta parantaa jäljelle jäävien tuotantolinjojen ja
yhtiön muiden tehtaiden kapasiteetin käyttöä.
Voikkaan paperitehdas
51
12327
Vastaukset
- ...
on se hienoa opiskella paperiprosessinhoitajaksi! Antaa tollaset tiedot aina niin hyvää toivoa tulevasta työllistymisestä
- nimetön
voikkaan tehtaastahan on puhuttu jo kauan että se ajetaan alas jos ei rupea tuottamaan...ei mikää yllätys.
- varamies...
Syyskuussa -06 vetästään töpseli seinästä. Ja tämä tarina ON tosi. Ei tartte enää Verlaan asti mennä, vaan tehdasmuseo löytyy lähempää.
- UPM
UPM = Unohtumattomat PaperiMuseot
UPM:llä on uusi toimiala ja se on museotoiminta suuressa mittakaavassa.
Nyt jo Werla ja kohta Voikkaa ja siihen vielä lisättynä puutuotetoimialan lakkautetut vaneritehtaat.
Pian UPM hakee museovirastolta apurahoja museoiden ylläpitoon. - näivettyminen,
jo tiedon tultua.
- Paperinainen
Onhan tuo harmillista, mutta eihän elämä tähän pääty! Töitä on sille, joka niitä viitsii tehdä. Ei muuta kuin häntä pystyyn!
- töitä ei ole
Töitä ei kuusankoski-kouvola akselilla todellakaan ole, eli muutto monella edessä....
- .........
kyllä niitä töitä joutuu tosissaan etsimään jo nyt ja sitten vielä kun tulee muutama sata työtön lisää niin vaikeaa tulee olemaan. Kovin moni tehtaalainen tuskin mielellään jollain harjoittelijan palkalla tekee mitään paskahommia? Vaikka kohta ei valinnanvaraa ole.
- ...p-skaa
Töitä ei tuolla seudulla todellakaan ole. Haettu on ja lähes kaikki olisi kelvannut, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Muutaman vuoden olen nyt ollut muualla hommissa, eikä paluu kotiseudulle ole mahdollinen. Ikävä kyllä, sillä näiden uusien tehostamistoimenpiteiden takia lähtee työpaikka alta täälläkin.
- Mazz
Vahingoniloisille paperimiesten lyöjille tiedoksi, että Voikkaan ja Kymin tehtaiden sulkeminen on niin raju juttu, että mukana menee urakoitsijoita ja muita palveluja lähikunnista nurin samassa rytäkässä. Kouvolakin saa osansa, koska ostovoima romahtaa. Koko seudun talous kärsii ja välillisesti asia koskee tuhansia ja jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä.
- make
sinne on jäädä, tuon nyt tietää tyhmempikin, onhan kouvola loistava esimerkki siitä mitä tapahtuu kun yrittäjät ajetaan pois, verotuksineen kaikkineen, aletaan rakentaa ja yritetään luottaa kuusaan kuntainliitokseen... teiltä olisivat teijän siivellä mennet, eipä tule liitosta ja ole haluja nyt siihen. ompa kumma.
- Mazz
make kirjoitti:
sinne on jäädä, tuon nyt tietää tyhmempikin, onhan kouvola loistava esimerkki siitä mitä tapahtuu kun yrittäjät ajetaan pois, verotuksineen kaikkineen, aletaan rakentaa ja yritetään luottaa kuusaan kuntainliitokseen... teiltä olisivat teijän siivellä mennet, eipä tule liitosta ja ole haluja nyt siihen. ompa kumma.
Jaa. Minä muutin sieltä pois jo 29 vuotta sitten. On silti kurjaa seurata tätä kehitystä. Sama asia tulee eteen vielä sadoissa työpaikoissa ympäri Suomea. Kuntaliitokset ei auta yhtään mihinkään. On jopa osoitettu väitöskirjatasolla, että Suomessa ei ole yksikään kuntaliitos tuonut lanttiakaan säästöä. Tämä on faktaa.
- Minäkin syön
Lyökää nyt sitten lyötyäkin... vittu kaikki menee, asunto menee myyntiin heti kun tulee lähtö, just ehdin lainaa maksaa vuoden verran. Ollaan tässä vaimon ja 2 lapsen kanssa aika kusessa... taloa ei sais nyt 2 vuoteen tai siis vielä vuoteen kaupata tai lankeaa hirveät verot. Velkaa ois maksettava vielä tuommoset 90000e!!! Eipä niitä maksella työttömänä. Kiitos kaikille näistä rohkasevista puheista... sanon netinkin irti että rahat riittää ruokaan.
- ver 81
Veron maksat vain myyntivoitosta. Siitä tuskin on pelkoa tuossa tilanteessa, kun ostajaehdokkailta työt vähenee.
Kämppä myyntiin vaan. - Välillinen kärsijä
Tässä hommassa on , niin monta kärsijää . Kaikki paperimiehet ei ole 30-v alalla olleita 5:n polven paperilaisia . On myös nuoria perheellisiä asuntovelallisia , joissa on todella ehjä esissä .
On tehtaiden ulkopuolisia urakoitsijoita , rekkakuskeja / autoilijoita , kemikaalin toimittajia ja ym. mikä vähänkin liittyy paperin tekoon . ( Jopa Kouvolan Auto somman Mersun myyjät . kun ei pap.miehet osta autoja !! )
SORRY , TOSI HUONO VETO NAPAKOIDEN TYYLIIN !!!!
Nykyisellä markkinataloudella Suomi ajetaan ales , siten että täällä ei ole muuta elantoa , kuin marjojen ym. luonnonantimien myyntiä tievarsilla , kuin Viipuriin mennessä !
Maata johtaa SETAlainen ja ministereinä on missei ja urheilijoita . VOI PER...... , eläispä UKK ! - Isäntä
tuo homma... perkules kun on tua muijan kanssä kämppä kansa kuusaalla. Sanotaan näin, minähän arvasin tämän!!! Tiesin perkele sen kun tänne muutin töitten perässä vuonna 1999, tää ei kauan kestä. Puujalalla seistään. Mulla on auto, joka on sitte pakko myydä varmasti jos näin käy, samalla nyt kesällä myyn mökin poijes. Töihin mihinkään en pääse ja rahat on nyt piilotettava ennenkuin kela ne äkkää kun sinne kiikutan lappuni. Minen perkele sulata sitä että ensin menee työ ja sitte käsketään elää sillä minkä olet myyny. VALTIO ON POIJAAT MEILLE ELÄMÄNKESKEYTYKSESTÄ SEN VELKAA MEILLE!!!! minä olen jo 53v. ja tuskin töitä ennään saan, perkele. Turpaan pitäs vettää koko eduskuntaa ja panna helevetti irti. Suojatyöpaikassa sanellaan liikaa jo minun elämää. Kellonaikoja väännetään kaljanhaku reissulle! Vittu en paremmin sano. Verot helevettiin nyt ennenku paskalla käyään ulkomaillakin. Tarkotan sillä sitä jotta rahaa kun perivät paskalla käymisestä vessassa ja siitä pitää voutin tietää jotta saa verot kerättyä.
- räjäyttäjän
Isäntä kirjoitti:
tuo homma... perkules kun on tua muijan kanssä kämppä kansa kuusaalla. Sanotaan näin, minähän arvasin tämän!!! Tiesin perkele sen kun tänne muutin töitten perässä vuonna 1999, tää ei kauan kestä. Puujalalla seistään. Mulla on auto, joka on sitte pakko myydä varmasti jos näin käy, samalla nyt kesällä myyn mökin poijes. Töihin mihinkään en pääse ja rahat on nyt piilotettava ennenkuin kela ne äkkää kun sinne kiikutan lappuni. Minen perkele sulata sitä että ensin menee työ ja sitte käsketään elää sillä minkä olet myyny. VALTIO ON POIJAAT MEILLE ELÄMÄNKESKEYTYKSESTÄ SEN VELKAA MEILLE!!!! minä olen jo 53v. ja tuskin töitä ennään saan, perkele. Turpaan pitäs vettää koko eduskuntaa ja panna helevetti irti. Suojatyöpaikassa sanellaan liikaa jo minun elämää. Kellonaikoja väännetään kaljanhaku reissulle! Vittu en paremmin sano. Verot helevettiin nyt ennenku paskalla käyään ulkomaillakin. Tarkotan sillä sitä jotta rahaa kun perivät paskalla käymisestä vessassa ja siitä pitää voutin tietää jotta saa verot kerättyä.
paperit saatana!!!!
- suojatyöläiset
räjäyttäjän kirjoitti:
paperit saatana!!!!
jo tarpeeksi saaneet.
- make
suojatyöläiset kirjoitti:
jo tarpeeksi saaneet.
mistään tiedät... toisille tulee ahdinko ja suojatyöläinen vittuilee. kyllä se on niin että kauaa ei tällämenolla arkadianmäellä ei kukkoilla. ihmisiä alkaa varmaan vituttaa siinä määrin kaikki tää paska vuosien aikana mikä on kertyny, se räjähtää silmille. sillon on suojatyöpaikkalaisilla piilopaikasta uupeloa. tulis vaan pienimuotonen sisällissota, herrat vastaan me. katotaan tippuuko verotus.
- exkuusaalt
ei siitä sun mökistäs kukaan niinpaljoa maksa, että veroa joutuisit maksamaan. Kukas sieltä konkkakypsästä junttilasta haluaisi talon, en mä ainakaan... Pakkohuutokauppaan se menee, ja sinä perheines sossun elätiksi.
- Jussi
Isäntä kirjoitti:
On se saatana meikäläisen talo kans laitettava myyntiin näköjään. Kuuntelin tuossa työkavereita ja olivat aika perkeleen huolestuneita.
Ei tule mitään tästä. no onneksi ei ole kuin 34000e velkaa, myyn kämpän kuukautta ennen kun työt loppuu ja lomille mökille, vaan ei omalle, 2kk sielä ja takasin rahattomana muka. Siinä sitte alkaa rumba yhteiskunnalla kun ei jätkältä löydy penniäkään. Sen takia en maksa liitolle mitään kun vittupäät eivät maksaneet aikoinaan ajallaan mulle kuuluvaa rahaa, on kato niin köyhää meininki siinä kohtaa kun takasin pitäs jotakin maksaa. Ei anneta edes rauhassa kouluttautua. Veroni olen maksanu yhteiskunnalle, missä on nyt se tuki kun työt löpuu, veroja nostamallako seki korvata meinataan.
- sepi
koko valtiovalta, muuta ette osaa kuin verottaa!!!
- make
http://www.iltalehti.fi/2006/03/08/200603084214921_uu.shtml
se alkaa jo nyt. saatte varautua kyllä pahimpaan. oon kyllä koittanu saada järkiinsä ihmiset ja muuttamaan ajoissa pois. ei ole kuunneltu. tajutkaa jo. jos ette muuta muualle ne jotka pystytte muualla jatkamaan elämäänne, tulee paskat oltavat. - Jussi
make kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/2006/03/08/200603084214921_uu.shtml
se alkaa jo nyt. saatte varautua kyllä pahimpaan. oon kyllä koittanu saada järkiinsä ihmiset ja muuttamaan ajoissa pois. ei ole kuunneltu. tajutkaa jo. jos ette muuta muualle ne jotka pystytte muualla jatkamaan elämäänne, tulee paskat oltavat.Mulle tuota on turha sanoa, pitäkööt yhteiskunta vaan huolen siitä että leipä on pöydässä joka päivä, verot on maksettu. Kilometritehtaalle lähtö koittaa ja 17v. on takana. Kouluttakoot yhteiskunta minut niillä veroilla nyt uuteen kouluun mitä olen maksellut. 37 rosenttia joka kuukausi. Sillä rahalla minkä vuodessa maksan, saisin yksityiskoulun kevyesti maksettua vuodessa. Niillä rahoilla on hyysätty jo kaikki pummit tietenkin ja äpärät mitä leväperäset nuoret ämmät pyllistää ulos. Kiitos Suomi, että olenkin onnellinen tästä.
- mie vaa
Jussi kirjoitti:
Mulle tuota on turha sanoa, pitäkööt yhteiskunta vaan huolen siitä että leipä on pöydässä joka päivä, verot on maksettu. Kilometritehtaalle lähtö koittaa ja 17v. on takana. Kouluttakoot yhteiskunta minut niillä veroilla nyt uuteen kouluun mitä olen maksellut. 37 rosenttia joka kuukausi. Sillä rahalla minkä vuodessa maksan, saisin yksityiskoulun kevyesti maksettua vuodessa. Niillä rahoilla on hyysätty jo kaikki pummit tietenkin ja äpärät mitä leväperäset nuoret ämmät pyllistää ulos. Kiitos Suomi, että olenkin onnellinen tästä.
Mie oon ainaki sairaslomalla ja voi voi kun oon kipee ja korvissa vinkuu. Korteni oon kantanu kekoon perkele minäkin. En kanna enään. Tehkää pojjaaat miun vuoro.
- tuo paljasti
mie vaa kirjoitti:
Mie oon ainaki sairaslomalla ja voi voi kun oon kipee ja korvissa vinkuu. Korteni oon kantanu kekoon perkele minäkin. En kanna enään. Tehkää pojjaaat miun vuoro.
Sinut silkaksi teinipojaksi, joka kerjää huomiota nettipalstalla.
- mie vaa
tuo paljasti kirjoitti:
Sinut silkaksi teinipojaksi, joka kerjää huomiota nettipalstalla.
paperiperseitä jaksa kukaan kuunnella!!! vali vali vali
- Jussi
mie vaa kirjoitti:
paperiperseitä jaksa kukaan kuunnella!!! vali vali vali
Juniorit hyppii silmille vaikkei ole elämästä tietoakaan. Koita tajuta että meillä monella menee kämpätki alta, 100 alueen yritystä kärsii heti ja vaikutus koskettaa tuhansia ihmisiä. Sinäkin varmaan asut kuusaalla. Just sinun tulevaisuudestakin täälä ollaan huolissaan. Eli jos lama tulee, tulee pelkäämäni mukaan työttömia satoja lisää tämän myötä jopa tuhansia, Kuusaankosken talous ei kestä tätä. Tämän jälkeen tästä ei nousta. Myös sinun elämä on pilalla.
- ossi
Jussi kirjoitti:
Mulle tuota on turha sanoa, pitäkööt yhteiskunta vaan huolen siitä että leipä on pöydässä joka päivä, verot on maksettu. Kilometritehtaalle lähtö koittaa ja 17v. on takana. Kouluttakoot yhteiskunta minut niillä veroilla nyt uuteen kouluun mitä olen maksellut. 37 rosenttia joka kuukausi. Sillä rahalla minkä vuodessa maksan, saisin yksityiskoulun kevyesti maksettua vuodessa. Niillä rahoilla on hyysätty jo kaikki pummit tietenkin ja äpärät mitä leväperäset nuoret ämmät pyllistää ulos. Kiitos Suomi, että olenkin onnellinen tästä.
Nythän Jussi asiat hyvin ,ei tarvi enää olla katkera nille hyysättäville,pääset itse siihen porukkaan :)
- -ÖÄ-
Kappale suomalaista teollisuushistoriaa poistuu Voikkaan tehtaan myötä. Valitettavaa mutta ei yllättävää. Perinteet eivät elätä. Todennäköisesti 10v päästä ei enää Kuusaanniemessä eikä Kymissäkään ole toimintaa.
UPM:n toimien rajuus oli kuitenkin yllätys. Sanottiin että se oli reaktio huhuille valtausyrityksestä. Tavalliset duunarit ovat pelkkiä pelinappuloita kansainvälisen kapitalismin rattaissa. - Dong
Paska juttu kaiken kaikkiaan. Tämän päivän viiskymppiset paperiduunarit voinevat olla varmoja töistä eläkkeelle asti mutta ammattiaan valitsevalle nuorelle moista alaa ei enää voi suositella.
Kuusankosken kokoiselle kaupungille 800 työtöntä on kamala piikki. n8 prosenttiyksikköä. Voikkaan kylä saattaa lopullisesti näivettyä.- Isäntä
Muistakaahan että alihankkijat tässä näivettyy perheineen kansas. Jokanen meistä paperiukoista, elätetään 3-4 muuta työläistä partureista lähtijen. Samalla on niilläkin perhettä. Koittaa kuulkaa kovat ajat, paljon pahemmat kuin -90 luvun lama. Tämä on perkele tuho jos vain paremmin sanon. Aamulla kun täsä nousin ja tupakan kiersin huulille, niin ei voi perkele uskoa todeksi. Viisaammat laskevat lukuja vaa, eivät ahdinkoa tartte nähhä. 670 on meitä voikkaalaisia töissä. Monetkii muijat niiku meilä on tekee työtä vaikkei tarttis. Nyt ei tehe ennää. Se loppuu meilläkin, on molemmat työttömiä, se ei kannata jumaliste. Toinen jos on työtön ja toinen saa muutenkin huonoa palkkaa, ei se kannusta tekemään työtä, kun se ei perkele kannata, näin on vaan asia. Miettikäähän jotka on ollu täälä töisä jo 10 tai 40 vuotta, mitä pirun työtä sitä osaa tehä enään ja kouluttautua kun ei ole mistä ottaa. Rahaa tarttetaan uuelleen koulutukseen vaan ei ole. Ei ole töitä ja koulua. On vain perkeleen laki joka määrää meittin hakemaan työtä, jota ei ole, on vain laki joka määrää koulutukseen jota ei pystytä järjestämmään. Vuojen alussa tuli vissiin se laki työttömillekin voimaan että haettava on kouluun ja kursseille, nyt sinne hakee semmoset jota ei kiinnosta edes joku ala ja ruuhkauttaa todelliset hakijat alleen. Paskan puljaamista kaikki sanon minä. Mittään ratkasuita ei verotuksen suhteen osata, saatana tarjoais valtio 0 veroa perkele niin tulisi halvemmaksi kuin lakkauttaa kokonaan tehdasta. Ei ole muutakaan mahollisuutta.
- paperiapina
Isäntä kirjoitti:
Muistakaahan että alihankkijat tässä näivettyy perheineen kansas. Jokanen meistä paperiukoista, elätetään 3-4 muuta työläistä partureista lähtijen. Samalla on niilläkin perhettä. Koittaa kuulkaa kovat ajat, paljon pahemmat kuin -90 luvun lama. Tämä on perkele tuho jos vain paremmin sanon. Aamulla kun täsä nousin ja tupakan kiersin huulille, niin ei voi perkele uskoa todeksi. Viisaammat laskevat lukuja vaa, eivät ahdinkoa tartte nähhä. 670 on meitä voikkaalaisia töissä. Monetkii muijat niiku meilä on tekee työtä vaikkei tarttis. Nyt ei tehe ennää. Se loppuu meilläkin, on molemmat työttömiä, se ei kannata jumaliste. Toinen jos on työtön ja toinen saa muutenkin huonoa palkkaa, ei se kannusta tekemään työtä, kun se ei perkele kannata, näin on vaan asia. Miettikäähän jotka on ollu täälä töisä jo 10 tai 40 vuotta, mitä pirun työtä sitä osaa tehä enään ja kouluttautua kun ei ole mistä ottaa. Rahaa tarttetaan uuelleen koulutukseen vaan ei ole. Ei ole töitä ja koulua. On vain perkeleen laki joka määrää meittin hakemaan työtä, jota ei ole, on vain laki joka määrää koulutukseen jota ei pystytä järjestämmään. Vuojen alussa tuli vissiin se laki työttömillekin voimaan että haettava on kouluun ja kursseille, nyt sinne hakee semmoset jota ei kiinnosta edes joku ala ja ruuhkauttaa todelliset hakijat alleen. Paskan puljaamista kaikki sanon minä. Mittään ratkasuita ei verotuksen suhteen osata, saatana tarjoais valtio 0 veroa perkele niin tulisi halvemmaksi kuin lakkauttaa kokonaan tehdasta. Ei ole muutakaan mahollisuutta.
kunhan nyt pystyisit edes muijas elättämää. 3-4.... puhalla haaruihis!
- Isäntä
paperiapina kirjoitti:
kunhan nyt pystyisit edes muijas elättämää. 3-4.... puhalla haaruihis!
Se olen minä joka ostan vaatteet, kuskaan muijan ravintolaan syömään, ostan prismasta viikon ruokatarpeet ja pojalle harrastukseen kaikkea soitinta ja pirun ppeliä koneisiin. Parturi saa myös rahaa ja timpuri kun teetän mökkiin jottain, autoliike kun huollan mersun. Kenelle minä rahhaa sinun mielestä annan kloppi. Tyhjälän ekillekkö. En kuitin olen saanu joka ostoksesta, laske se ja kertaa 670. semmonen määrä rahhaa jää saamatta kun työt loppuu. Ymmärräkkö? Sitten vielä muijat lopettaa ja muut.
- paperiapina
Isäntä kirjoitti:
Se olen minä joka ostan vaatteet, kuskaan muijan ravintolaan syömään, ostan prismasta viikon ruokatarpeet ja pojalle harrastukseen kaikkea soitinta ja pirun ppeliä koneisiin. Parturi saa myös rahaa ja timpuri kun teetän mökkiin jottain, autoliike kun huollan mersun. Kenelle minä rahhaa sinun mielestä annan kloppi. Tyhjälän ekillekkö. En kuitin olen saanu joka ostoksesta, laske se ja kertaa 670. semmonen määrä rahhaa jää saamatta kun työt loppuu. Ymmärräkkö? Sitten vielä muijat lopettaa ja muut.
että tehtaat pitää ajaa alas, jos siellä tollasia pahvipäitä on duunissa! Meinaatko, kumipää, että SINÄ elätät sen parturis, jos käyt kaks kertaa vuodessa nypittämässä sen pälvikaljusi? Vaikka te kaikki 670 kävisitte samassa parturissa permanentissa, ei se vielä eläisi teidän , tehtaan jumalien, rahoilla. Aattele nyt vähän, mitä kirjottelet, pahvipää!
- Isäntä
paperiapina kirjoitti:
että tehtaat pitää ajaa alas, jos siellä tollasia pahvipäitä on duunissa! Meinaatko, kumipää, että SINÄ elätät sen parturis, jos käyt kaks kertaa vuodessa nypittämässä sen pälvikaljusi? Vaikka te kaikki 670 kävisitte samassa parturissa permanentissa, ei se vielä eläisi teidän , tehtaan jumalien, rahoilla. Aattele nyt vähän, mitä kirjottelet, pahvipää!
Minkähän helvetin ikänen kakara siellä väittelee oikeen minun kanssain. Luulekko perkele ettei vaikuta ja tunnu missään. Jos kuule me viisammat kumminkin tiedetään miten tässä käy, niin pijä mölyt mahassas.
- paperiapina
Isäntä kirjoitti:
Minkähän helvetin ikänen kakara siellä väittelee oikeen minun kanssain. Luulekko perkele ettei vaikuta ja tunnu missään. Jos kuule me viisammat kumminkin tiedetään miten tässä käy, niin pijä mölyt mahassas.
miu kanssain pelijäs pitämää, sie tiiät miten siin käyp jos aletaa koittammaa. mITENS SE SANANLASKU MENIKÄÄN... AHNEELLA ON KAKKAINEN LOPPU...
- Miesie
paperiapina kirjoitti:
miu kanssain pelijäs pitämää, sie tiiät miten siin käyp jos aletaa koittammaa. mITENS SE SANANLASKU MENIKÄÄN... AHNEELLA ON KAKKAINEN LOPPU...
Ei tosiaan ihme että pannaan laput luukuille kun työmoraali on tommonen paperiväellä... Ei kannata vaimonkaan tehdä toitä kun ukko kilometritehtaalla!?! Voi tsiisus sentään, ei tosiaan ihme!
- dnjok
Minkä ikäisiä Voikkaan lakkautettavat koneet ovat? Entä Kuusankosken kone?
- kouvolalaine
Paska homma, myös näin Kouvolan näköpiiristä katsoen.
- Maailma muuttuu
kouvolalaine kirjoitti:
Paska homma, myös näin Kouvolan näköpiiristä katsoen.
Mikäs nyt on paperimiehiin menny kun ne on niin huolestuneita muiden alojen työllisyydestä,ei ne ennen oo muista välittänyt!
- kun vaan
Maailma muuttuu kirjoitti:
Mikäs nyt on paperimiehiin menny kun ne on niin huolestuneita muiden alojen työllisyydestä,ei ne ennen oo muista välittänyt!
viittii tehdä! mitä sanotte nyt selluperseet.
- kissamies 57
Toi alasajo oli huonosti ajotettu.Se mitä ois pitäny tehdä jo kauan sitten on nyt liian myöhästä.meidän päättäjien suut on tukittu eikä ihme.Kuka nyt uskaltais ruveta puhumaan kestävästä kehityksestä ja siitä mitä meillä on tehty viimeset viistoista vuotta.Toi kaikkihan alko suuresta pankkikriisistä ja siitäku venäjän kauppa tai oikeesti neuvostoliiton kauppa romahti sen valtiomuodon mukana.Sillon alko toi hullumylly eli lisää vauhtia ja pöttyä pesään eli aina vaan rattaisiin vauhtia.pääministeri huusi että hyvin menee ku vienti länteen vetää vaikka puolimiljoonaa ihmistä kulki kädet taskussa.ulkomaisella lainalla pelastettiin pankit menemästä konkurssiin veromaksajien rahoilla eli väärien sijottajien kaatuminen estettiin ja valittiin suomivaltion kaatuminen sen sijaan.tää on ihan yksinkertanen yhtälö aivan niinku toi arvonlisävero suomessa joka kohdistuu kovinmin ostajiin ja kaupassakäyviin kun yrittäjät sensijaan saa vähentää menonsa siitä ja näin teeskennellä puhtoista pokaa.Kuka nyt te kuvittelette näistä meidän eduskunnan linnan vieraista uskaltais aukasta turpansa ja kertoa missä mennään jos otetaan toi soini pois joka seki tuntuu menneen nurkkaan häpeemään.me ollaan korkeimmin verotettu valtio mitä mä tiedän ja nää maksut tulee siltä ajalta taakseppäin millon meidän ois ollu viisainta ottaa lusikka kiltisti käteen ja ruveta eleleen niinku ennenki eli me kyllä pärjätään mentaliteetilla.Toi viinasen ja ahon aika oli suurin virhe mitä suvereenin valtion historiassa voi tapahtua ja me maksetaan nyt tota velkaa eli niinku juiseki hoilaa maksamme velkaa ja nyt se kirpasee mutta kuka uskaltaa puhua siitä mistä kenkä puristaa.meillä ei oo menossa markkinatalous vaan jotain aivan muuta,Me ollaan suojatussa velka yhteiskunnassa joka ei tuu kestämään suurten markkinatalouksien kuten uudet itäplokin itsenäiset valtiot kiina joka toteuttaa omaa totalitaarista järjestelmäänsä tehokkaammin kuin me jotka puhumme demokratiasta vaikka todellisuudessa meillä on hallinnassa etuoikeutetut vielä asemansa säilyttäneet äänestäjät jotka joka vuosi haluaa että mikään ei muuttuisi.Elämä kuitenkin muuttuu ja on muuttunut monien kohdalla niinkuin munki ja voi vakuuttaa että elämä on elämisen arvosta vaikka välillä aika haastavaa mutta sillon pitää ottaa uudet paremmat ja kestävämmät konstit käyttöön ku esin noi ikivanhat massapaperitehtaat jotka haluu jyrätä viimesetki koivikot mainos ja pakkauspaperiks ja kaatopaikoille mätäneen.
- Indo
Kyllähän nämä paperitehtaat kannattaisivat Suomessakin,jos omistuspohja olisi suppeampi.Ei leipomokaan kannata Suomessa,jos sillä on omistajia tuhansia ympäri maailmaa.Pienikin leipomo pitää omistajansa hengissä,jos tuote on hyvä.Voikkaa oli hyvä ja hyvin johdettu tehdas.Henki,joka siinä tehtaassa oli,olisi esimerkillinen jokaiselle yritykselle maailmassa.
Muissa konsernin tehtaissa oli jopa kateutta sille vapaalle ilmapiirille, joka tehtaassa vallitsi. Kaikki työntekijät halusivat ,että Voikkaa olisi paras konsernin tehdas. Mutta se estettiin. Voikkaan tehtaan rahoilla aikanaan rakennettiin jopa Kuusaanniemen tehdas joka nyt saa toistaiseksi jatkaa seuraavat 15-20 vuotta.
Osakkeiden omistajat toimivat omasta näkökulmastaan,niin kuin pitääkin.Virhe tapahtui jo silloin kun osakkeiden määriä lisättiin ja omistuspohja laajeni viimein jopa ulkomaille. Nykyään omistajat ovat yli 80%.sti ulkomaalaisia,jotka tuskin välittävät pienestä Suomesta. Mutta onhan meillä hallitus ja eduskunta, jotka olemme valinneet. Heidän tehtävänsä on nyt etsiä ratkaisuja ennen kuin muita suuria yhtiöitä esim. Nokia poistuu Suomesta kokonaan.
Kun siellä Suomessa lopetetaan paperinvalmistusta sillä varjolla,että kapasiteetin vähennys nostaa paperien hintoja niin täällä tilauskanta kasvaa.
Toisin sanoen:Suomi luovuttaa.
En ole asiantuntija mutta jokin on pielessä. Suomessa ollaan huolestuneita ilmaston lämpenemisestä-täällä ei. Täällä rakennetaan uusia voimalaitoksia joissa käytetään hiiltä. Sitä käytetään siksi,että tästä maassa sitä on ainakin 300 vuodeksi.Se on vielä omituista,että raaka-ainetta paperintekoon tuodaan Suomesta,Ruotsista sekä Saksasta. Hinta vaan on alhaisempi kuin Suomen paperitehtaille.
Täällä teollisuus maksaa energiasta enemmän kuin kotitaloudet.
Täällä paperitehtaassa on 200% enemmän ihmisiä työssä kuin Suomessa.
Täällä työntekijöiden palkat ovat nousseet 10%/vuosi nyt jo viimeisen 11 vuoden aikana.
Täällä ei ole vielä alkanut ihmisten irtisanominen.
Täällä alkaa ihmisten irtisanominen 5-10 vuoden aikana.
Täällä on kalliimpaa tehdä paperia 30 vuoden päästä, kuin Suomessa.
Suomeen pitää palkata kalliita ulkomaalaisia sen jälkeen elvyttämään Suomessa jo unohdettua lajia. - JaPet
Itse Voikkaaalta potkut saannut ja nykyään onnekkaasti kymiltä töitä saannut voin sanoa että parin vuoden aikana ei tilanne ei ole parantunut vaan vieläkin puhutaan täältä kymiltä kovista irtisanomisista. Paperin näkymät edelleen ovat kovin pessimistiset. Luetko itse mielluumin lööpit netisträ vai paperista? Siinä se. Sinnepäin on maailman meno.
- Anonyymi
saat paskaläjä kohta potkut
voikkaan sulkeminen ei vaikuttaneet pienipalkkaisten tai osaaikaisten elämään millään lailla siis näiden ihmisten joita woikki työläiset halveksivat
nyt on hyvä hallitus lisää leikkauksi tehtaalaisten lomautus ja työttömyys etisuuksiin- Anonyymi
Kovin olet katkera. Kommentoit aloitusta vuodelta 2006. Hakeudu mielenterveyspalvelujen kiirevastaanotolle.
- Anonyymi
oletko vielä työtön vaikka voikkaan sulkemisesta on näin kauan?
olisoko se asenne kysymys? - Anonyymi
voikkaa on varma työpaikka ellei itse alkoholin käytöllä aiheuta irtisanomistaan
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi5785425Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä753459Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m431859Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo149167617-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais361638- 831384
Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta211323Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.1951158Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen591109Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.731065