v. 2001 malliseen 104 Tkm ajettuun s60 vaihdettiin lokakuussa mittava lista niveliä, hintaa 660 eeroa. Nyt pomppasi katsastuksesta: alapallonivel kuskin puolella sökö. Saapa nähdä miten homma jatkuu, onko satojen eurojen korjaamokäyntejä 5000 km välein vai tiheämmin luvassa. Ei anna hyvää kuvaa Volvon laadusta, ilmeisesti nivelet on alunperin alimitoitettuja, ja kuuluisivat näin ollen tuotetakuun piiriin, mutta menepä näiden kanssa käräjöimään niin ne lyö sinulle sellaiset litviikit kouraan että nivelten kuuluukin mennä 100 000 kmn kohdalla paskaksi. Ainakin Volvossa. Ei ole mennyt tähän tahtiin 15 aiemmassa autossa, joista toki vain yksi oli Volvo (740).
S60 syö niveliä kuin kauraa
73
17849
Vastaukset
- S70
Pompas kans alapallosta, oli aika kallis osa koska alapallossa tuli runko-osa mukana.
- ..
koko alatukivarsi pallonivelineen 80€ turbo koneiseen s/v70:iin. Turbottomaan kympin halvempi. Että ei tuo nyt niin mahdottoman kallis ole.
- vaan
Kahden tuttavan autosta (V70) on joku nivel hajonnut ajossa ja pyörä on ollut poikittain alla. Onneksi ei henkilövahinkoja sentään ole sattunut.
- epäilyttää
Eikö Volvot pitäisi laittaa ajokieltoon jos nivelet ovat noin heikkoja. Ajelin edellisellä tojolla 380 tkm ja siihen tarvitsi vaihtaa parin huntin paikkeilla kuskinpuoleinen raidetangon pää. Muita niveliä ei mennyt.
- pitäisikin
epäilyttää kirjoitti:
Eikö Volvot pitäisi laittaa ajokieltoon jos nivelet ovat noin heikkoja. Ajelin edellisellä tojolla 380 tkm ja siihen tarvitsi vaihtaa parin huntin paikkeilla kuskinpuoleinen raidetangon pää. Muita niveliä ei mennyt.
Nimittäin Volvon huoltokin myönsi heti että auton paino on aivan liian suuri etupään nivelistölle.
- mikko83
epäilyttää kirjoitti:
Eikö Volvot pitäisi laittaa ajokieltoon jos nivelet ovat noin heikkoja. Ajelin edellisellä tojolla 380 tkm ja siihen tarvitsi vaihtaa parin huntin paikkeilla kuskinpuoleinen raidetangon pää. Muita niveliä ei mennyt.
Joo ei tuo kyllä kovin hyvää kuvaa Volvosta anna. Itselläni teini-iässä oleva 230tkm ajaettu VW Golf eikä yhtäkään niveltä vielä vaihdettu. Tosin samanlaisia ongelmiahan on ollut muillakin merkeillä, mutta ei sentään tietääkseni ole pyörät auton alle taittunut.
- tapsu 1
Minun tuttavalla on Volvo V 70. En sano nimeä. Kertoi että nivelet menee väljäksi autotallissakin. On se niin laadukas tuote. Sanoi, että kaiiki nivelet pitää vaihtaa joka katsastukseen. Ei saatana. Ajoin sitikalla kymmenen vuotta ja remonttikulut alle satasen.
- Anonyymi
Voimia omaisille, otan osaa.
- Anonyymi
epäilyttää kirjoitti:
Eikö Volvot pitäisi laittaa ajokieltoon jos nivelet ovat noin heikkoja. Ajelin edellisellä tojolla 380 tkm ja siihen tarvitsi vaihtaa parin huntin paikkeilla kuskinpuoleinen raidetangon pää. Muita niveliä ei mennyt.
riisikupilla olet ajanut reppana: Volvo on sentään auto!!!!!
- enpä ostakkaan
Olen ajtellu ostaa 60 koska ulkonäkö on aivan ok varsinkin tämä uusin facelift.
Meni kyllä vähän mielenkiinto koko autoon
olen tosin kuullut lähes kaikilla uusilla automerkeillä olevan samantapaisia vikoja- eieuro
Ei kaikissa autoissa ole noita vikoja. Mutta kaikissa euroautoissa on. EU:ssa valmistetut autot ovat huonolaatuisia. Esim. Lexuksissa ei moisista asioista tarvitse kantaa huolta ollenkaan. Volvoissa tarvitsee.
- t.h.
eieuro kirjoitti:
Ei kaikissa autoissa ole noita vikoja. Mutta kaikissa euroautoissa on. EU:ssa valmistetut autot ovat huonolaatuisia. Esim. Lexuksissa ei moisista asioista tarvitse kantaa huolta ollenkaan. Volvoissa tarvitsee.
Autobildin tutkimus/laaturaportti vuodelta 2006:
Viisi ekaa sijaa japanilaisille autoille, kuudes Chevrolet ja seitsemäs Volvo. Ei muita eurooppalaismerkkejä kärkikymmenikössä.
Amerikkalaisen laajan tutkimuksen mukaan (Consumer Reports) eurooppalaiset autot ovat kaikkein epäluotettavimpia. Volvo oli sijalla 12., nousua 10 pykälää viime vuodesta. Kärkikymmenikössä 9 japsia ja 1 amerikkalainen. Eurooppalaiset autot olivat luotettavuudessa huonoimpia, esimerkiksi Volkswageniin ilmaantuu iän myötä niin paljon vikoja, että viisivuotiaassa Toyotassa on vain 25 % Volkswagenin vioista. Volvossakin on paljon vikoja.
Niin ne nivelet; Hesarin vikasarjan mukaan nivelten laatu vaihtelee, joskus vaihdettu jo 15.000 km jälkeen, joskus saattavat kestää 200.000 km (V 70). Itsellä V 70 2001 ja S 60 2002. Niveliä ei ole vaihdettu ainakaan minun omistusaikanani.
Loppupäätelmä on se, että nivelten laatu on kaikesta päätellen huono ja jos automerkkiä haluaa vaihtaa, niin ei ainakaan kannata vaihtaa toiseen eurooppalaiseen autoon. - potaskaa
eieuro kirjoitti:
Ei kaikissa autoissa ole noita vikoja. Mutta kaikissa euroautoissa on. EU:ssa valmistetut autot ovat huonolaatuisia. Esim. Lexuksissa ei moisista asioista tarvitse kantaa huolta ollenkaan. Volvoissa tarvitsee.
Ei monellakaan merkillä/mallilla ole tuota ongelmaa. Volvokin varmasti pistää asian kuntoon. Kannattaa maksaakin joskus jostain nivelen vaihdosta, ettei tarvitse japanilaisella rimpulalla ajaa.
- ollut aikaa
potaskaa kirjoitti:
Ei monellakaan merkillä/mallilla ole tuota ongelmaa. Volvokin varmasti pistää asian kuntoon. Kannattaa maksaakin joskus jostain nivelen vaihdosta, ettei tarvitse japanilaisella rimpulalla ajaa.
Volvolla ollut kymmenen vuotta aikaa korjata tilanne. Mutta mitään ei ole tapahtunut. Tiedoksi vaan: Lexus on valovuoden päässä Volvon laadusta. Lexus on paras. Lexus on mukavamapi, turvallisempi ja kaikessa parempi kuin Volvo. Volvo kilpailee selvästi markkinoiden vikaisimman auton tittelistä ja menestyy siinä kisassa hämmästyttävän hyvin. Mainosmiesten puheet eivät auta kun nivelet rutisevat ja sähkölaitteet toistuvasti oikkuttelevat.
- Enska
t.h. kirjoitti:
Autobildin tutkimus/laaturaportti vuodelta 2006:
Viisi ekaa sijaa japanilaisille autoille, kuudes Chevrolet ja seitsemäs Volvo. Ei muita eurooppalaismerkkejä kärkikymmenikössä.
Amerikkalaisen laajan tutkimuksen mukaan (Consumer Reports) eurooppalaiset autot ovat kaikkein epäluotettavimpia. Volvo oli sijalla 12., nousua 10 pykälää viime vuodesta. Kärkikymmenikössä 9 japsia ja 1 amerikkalainen. Eurooppalaiset autot olivat luotettavuudessa huonoimpia, esimerkiksi Volkswageniin ilmaantuu iän myötä niin paljon vikoja, että viisivuotiaassa Toyotassa on vain 25 % Volkswagenin vioista. Volvossakin on paljon vikoja.
Niin ne nivelet; Hesarin vikasarjan mukaan nivelten laatu vaihtelee, joskus vaihdettu jo 15.000 km jälkeen, joskus saattavat kestää 200.000 km (V 70). Itsellä V 70 2001 ja S 60 2002. Niveliä ei ole vaihdettu ainakaan minun omistusaikanani.
Loppupäätelmä on se, että nivelten laatu on kaikesta päätellen huono ja jos automerkkiä haluaa vaihtaa, niin ei ainakaan kannata vaihtaa toiseen eurooppalaiseen autoon.remontin voi hoitaa siten että levittelee autobildin tulokset auton alle, kyllä ne nivelet siitä sillä korjaantuu ku lukevat ihan ite "ettei me olla rikki" ja huomattavan paljon halvemmalla kuin merkkiliikkeen valohoidossa. Lisäksi jos lehden sivut ei satu öljyvuodoista tuhriintumaan, niin samoja sivuja voi näyttää sit sille katsastussedälle josko sekin sit uskois että ne on ehjät.
- Volvo soppari
kun otat Volvo-sopimuksen: kattaa kaikki viat takuuajan jälkeen... huoletonta autoilua. Tosin käytetyyn sitä et saa
- t.h.
Enska kirjoitti:
remontin voi hoitaa siten että levittelee autobildin tulokset auton alle, kyllä ne nivelet siitä sillä korjaantuu ku lukevat ihan ite "ettei me olla rikki" ja huomattavan paljon halvemmalla kuin merkkiliikkeen valohoidossa. Lisäksi jos lehden sivut ei satu öljyvuodoista tuhriintumaan, niin samoja sivuja voi näyttää sit sille katsastussedälle josko sekin sit uskois että ne on ehjät.
Odotan mielenkiinnolla tutkimustuloksia oletetusta vikalistauksen jumbosijasta - jos semmoinen löytyy niin merkkiuskollisuus päättyy siihen.
- kkk
Minulla S60 D5-02, jolla on ajettu 177000km. Yhtään alustan osaa ei ole vielä vaihdettu. Ajo käsittää myös erittäin huonokuntoista mökkitietä, joka varmasti ravistaa alustaa riittävästi. Ei sellaista autoa olekaan, josta ei alustaa saa rikki repivällä ajotavalla. Montut voi väistää ja kaarteet ajaa muutenkin kuin sladissa. Silti voi edetä joutuisasti.
- potaskaa
ajotavalle ei ole kuin pieni merkitys nivelien kestävyyteen. Se on nyt vaan niin että nyky Volvon laatu on suuri vitsi. Joku onnellinen voi saada normaalisti kestävän yksilönkin.
- kkk
potaskaa kirjoitti:
ajotavalle ei ole kuin pieni merkitys nivelien kestävyyteen. Se on nyt vaan niin että nyky Volvon laatu on suuri vitsi. Joku onnellinen voi saada normaalisti kestävän yksilönkin.
Ihailen asiantuntemustasi. Olen varmasti väärässä. Eihän ajotavalla tietenkään ole mitään merkitystä auton kestävyyteen.
- uudelleen
kkk kirjoitti:
Ihailen asiantuntemustasi. Olen varmasti väärässä. Eihän ajotavalla tietenkään ole mitään merkitystä auton kestävyyteen.
topicin aloittajan tarina...miksi hänen aiemmat 15 autoa olivat kestäneet ja nytkö hän yhtäkkiä olisi ruvennut käsittelemään autoaan kuin karvanoppaikäinen...tuskin 50-villitys tuolla tavoin ilmenisi...Joskus se tekee vaan kipeää tunnustaa tosiseikat.
- S60
uudelleen kirjoitti:
topicin aloittajan tarina...miksi hänen aiemmat 15 autoa olivat kestäneet ja nytkö hän yhtäkkiä olisi ruvennut käsittelemään autoaan kuin karvanoppaikäinen...tuskin 50-villitys tuolla tavoin ilmenisi...Joskus se tekee vaan kipeää tunnustaa tosiseikat.
On kestänyt hyvin nivelistä. Auto on 2002 mallinen ja sillä oli ajettu 130000. Olen ajanut nyt sillä oston jälkeen 15000 ilman mitään ongelmaa. Hieman epäilin noita niveliä ostohetkellä, mutta kolinoita ei kuulu vieläkään. Toki väistän pahimmat montut, sillä ei nämä mitään maastureita olekaan
- onnellinen
S60 kirjoitti:
On kestänyt hyvin nivelistä. Auto on 2002 mallinen ja sillä oli ajettu 130000. Olen ajanut nyt sillä oston jälkeen 15000 ilman mitään ongelmaa. Hieman epäilin noita niveliä ostohetkellä, mutta kolinoita ei kuulu vieläkään. Toki väistän pahimmat montut, sillä ei nämä mitään maastureita olekaan
edellinen omistaja vaihtanut nipun niveliä ennen luopumista
- volovo_zef
S60 kirjoitti:
On kestänyt hyvin nivelistä. Auto on 2002 mallinen ja sillä oli ajettu 130000. Olen ajanut nyt sillä oston jälkeen 15000 ilman mitään ongelmaa. Hieman epäilin noita niveliä ostohetkellä, mutta kolinoita ei kuulu vieläkään. Toki väistän pahimmat montut, sillä ei nämä mitään maastureita olekaan
Hyvä kuulla että vaihtelevasti menee kullakin. Japseilla olen paljon ajellut, eikä ole korjaamolla tarvinnut paljoa vierailla. Parisataa tonnia menee pelkillä määräaikaishuolloilla.
Nivelet ei muuten kolise minullakaan, mitään ei nytkään kuulunut 'kellarista' mutta hylkyyn meni katsastus. Samoin edellinen kertomani remontti; ei kolinaa mutta kolme kesärengasta meni siloisiksi. Onneksi olivat jo valmiiksi lopussa.
Samalla katsastusreissulla pojan 18 vee Micra meni laakista läpi ilman mitään ennakkohuoltoa. Suoraan hangesta katsastukseen ja leima paperiin. Auton hinta v. 2003; 400 euroa. Huomenna olen samaan verran köyhempi pelkästä alapallosta. - 36 vuotta autoillut
potaskaa kirjoitti:
ajotavalle ei ole kuin pieni merkitys nivelien kestävyyteen. Se on nyt vaan niin että nyky Volvon laatu on suuri vitsi. Joku onnellinen voi saada normaalisti kestävän yksilönkin.
Ajotavalla on suurin merkitys nivelien kulumiseen.Näin vaan se on. Tai meillä on sitten kuudes onnellisuuskerta.
- äöloiu7yfv
S60 kirjoitti:
On kestänyt hyvin nivelistä. Auto on 2002 mallinen ja sillä oli ajettu 130000. Olen ajanut nyt sillä oston jälkeen 15000 ilman mitään ongelmaa. Hieman epäilin noita niveliä ostohetkellä, mutta kolinoita ei kuulu vieläkään. Toki väistän pahimmat montut, sillä ei nämä mitään maastureita olekaan
omistaja on sit jo repullisen koiran luita vaihtanu
- Skodisti
36 vuotta autoillut kirjoitti:
Ajotavalla on suurin merkitys nivelien kulumiseen.Näin vaan se on. Tai meillä on sitten kuudes onnellisuuskerta.
Mites selität sen, että samalla ajotavalla toisen merkkiseen autoon ei ole tarvittu vaihtaa samoilla kilometreillä YHTÄÄN niveltä, eikä alustan osaa???
nimimerkillä toiset auto ovat vaan parempia kuin toiset - tapsu 1
On niitä semmoisiakin autoja ei saa rikki mökkiteillä! Et varmaan arvaa mikä auto on kysymyksessä? Yhden pisteen vihje: ei ole huonoja teitä on vain huonoja jousituksia. Ja se auto ei ole Volvo!!
- Mummo Vantaalta
Kun pikkupojat leikkii autolla rallikuskia.
Vehkeet särkyy.
No, ei se auton vika ole. Uskotko?
Jos et niin tsekkaa peiliin.- ymmärtäminen
on tärkeää myös Volvomiehille. Eikös zef-xxx juuri kertonut, että muut kulkupelit ovat kestäneet, miksi juuri nyt olisi ajotavat muuttuneet?!! Ei siinä peiliin katsominen silloin auta.
- germaaniasta
taitaa olla taas noita huoltamattomia ja korjaamattomia ulkomaan herkkutuonteja, oppikaa jo ettei saksan mustalaiselta ehjää autoa saa.
Tyhmääät!!!! - t.h.
germaaniasta kirjoitti:
taitaa olla taas noita huoltamattomia ja korjaamattomia ulkomaan herkkutuonteja, oppikaa jo ettei saksan mustalaiselta ehjää autoa saa.
Tyhmääät!!!!Onko olemassa tyhmempää autokansaa kuin mitä suomalaiset ovat ?
Suomalaiset = maailman tyhmin autokansa. Maksavat selkeätä ylihintaa 200.000 km ajetuista euroautoista.
Millainen (tyhmä) kansa, sellaiset päättäjät.
- tässä.
Sitä ne ylileveät renkaat tekee. 195/65R-15 ja kestäääää.
- Volvo S80 2.4 AT
Aika kalliin remontin olet teettänyt. Katselin Motonetin hinnastosta että tuolla hintaa pitäisi saada kaikki mahdolliset nivelet ( ei vetoniveliä ) töineen vaihdettua uusiksi????
- zef_volvo
Kiitos vinkistä!
Alapallo Wetteri (merkkiliike) 86,70e, Motonet 27,50e rahti.
Taitaapa merkkikorjaamon reissut olla lopussa... - OOO_111
zef_volvo kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Alapallo Wetteri (merkkiliike) 86,70e, Motonet 27,50e rahti.
Taitaapa merkkikorjaamon reissut olla lopussa...Wetterille kun soittelee ja kyselee varaosien hintaa, niin sieltä kysytään auton rekisteritunnus. Riippuuko hinta siis reksiteritunnuksesta? Mikähän olisi paras tunnus eli halvimmat osat?
- Dieselillä "halvalla...
OOO_111 kirjoitti:
Wetterille kun soittelee ja kyselee varaosien hintaa, niin sieltä kysytään auton rekisteritunnus. Riippuuko hinta siis reksiteritunnuksesta? Mikähän olisi paras tunnus eli halvimmat osat?
Kyllä riippuu rekisterinumerosta, koska auton vuosimalli tai rungonnumerokin siitä riippuu. Näinollen myös siihen yksilöön sopivan varaosan tyyppi. Esim 1998 kesäkuun auton (V70tdi) ilmamassamittari maksaa 350 e ja heinäkuun autoon 60 e. Onneksi pari kk sitten korottivat tuon 60 e kolminkertaiseksi.
- hinnassa kyllä eroa.
...voipi olla hieman eri luokkaa kun volvolla mutta kun ottaa huomioon että tämä ei ole ihan eka kerta kun sellainen osa kuin alapallonivel menee volvosta (tai VAG:n tuotteista tai jopa mersusta) vaihtoon selvästi alle 100tkm normaalilla ajolla niin tuskin se paljon huonompi enää voi olla.
Olen omistanut aiemmin toistakymmentä 1970-1990-luvun paljon ajettua käyttöautoja (selvästi yli 200tkm) ja vain yhteen olen muistaakseni joutunut vaihtamaan alapallonivelen. Raidetangonpäitä ja koiranluita on tietty mennyt noihinkin.
Myöskään pyöränlaakereita en ole noihin joutunut vaihtamaan kuin pari mutta nykyisissä "premium"-autoisssa jopa niitäkin tuntuu menevän öljynvaihtojen tahtiin!
Jotenkin homma tuntuu kääntyneen päälaelleen. Ennen kuin nokkahina vaihdettiin 30tkm ja öljyt 10tkm välein mutta alapallonivelet ja pyöränlaakerit kestivät 200tkm. Nykyään tuo tuntuu menevän tasan päinvastoin ja laatuautot saa viedä öljynvaihtojen välillä alustan nivelten vaihtoon eivätkä pyöränlaakeritkaan kestä edes nokkahihnan vaihtoväliä.
- volvo_zef
Do diin, nyt se on nivelletty, ja katsastettu. Fyrkkaa meni korjaukseen 125 eeroa ja uusintanäyttöön 18 eeroa.
Katsastumies kertoi että Volvon ja Mersun uusien mallien nivelet ovat todellista kertakulutustavaraa. Eli: Oi niitä aikoja kun palloilla painettiin sen parisataa donaa... - asian sivusta
Kaverilla on muutama 2000-luvun mersu kovassa ajossa, ja aina silloin tällöin joku pompsahtaa katsastuksessa yleensä juuri alapalloniveleen, joskus kaveri otti mukaansa konttorille vanhan nivelen ja näytti sitä viranomaiselle esittäen kysymyksen "näytä mistä klappaa", ei mistään löytänyt äijä vikaa, ollaan tultu siihen tulokseen että niitä vaihdellaan paljon turhaankin.
Nyt konttoreilla on niin hienot laitteet että pienikin klappi näkyy, vaikka ei aina ajossa huomaisikaan.
Mutta kyllä niitä aiheestakin vaihdellaan, ja se kolina vtuttaa, entisenä A4 omistajana tiedän.- 338
Klappi näkyy aika helposti kun etupää ilmassa ja vääntörauta lyödään sopivaan väliin,jos hiemankin poikkeaa uudesta se näkyy heti ei tämän kummallisempaa laitetta tarvita.
- tojohojo
Volvoissa, bemuissa ja meseissä puhutaan kuitenkin eri tehoista kuin joissain tojoissa ja nisuissa kyllä hän se 200hp rasittaa enemmän kuin japanin pojan 110jis hp(toyota altezza=lexus is200 =150hp).
Samalla euroopan pojat ovat panostaneet ajoominaisuuksiin ja nehän paranee kuin keventää jousittamatonta massaa (ohuet nivelet ja laakerit, tukivarret yms.)Kyllä on vielä japanin pojilla hommia kun lisäävät tehoa ja parantavat ajoominaisuuksia edes samalle tasolle eurojen kanssa. - wefgb
tojohojo kirjoitti:
Volvoissa, bemuissa ja meseissä puhutaan kuitenkin eri tehoista kuin joissain tojoissa ja nisuissa kyllä hän se 200hp rasittaa enemmän kuin japanin pojan 110jis hp(toyota altezza=lexus is200 =150hp).
Samalla euroopan pojat ovat panostaneet ajoominaisuuksiin ja nehän paranee kuin keventää jousittamatonta massaa (ohuet nivelet ja laakerit, tukivarret yms.)Kyllä on vielä japanin pojilla hommia kun lisäävät tehoa ja parantavat ajoominaisuuksia edes samalle tasolle eurojen kanssa.se kun joku kirjoitti että volvolla on ollut 10 vuotta aikaa korjata ja mitään ei ole tehty..Voi kun tietäisitte kaikki laadun parannukset/ym muut varaosa muutokset/kampanjat mitä volvolla on,kertoo vain siitä että tehtaalla tietävät ettei osat kestä ja parantavat ja korjaavat niitä parhaansa mukaan,Taitaa olla kaikilla merkeillä sama juttu.
- 190 hp
tojohojo kirjoitti:
Volvoissa, bemuissa ja meseissä puhutaan kuitenkin eri tehoista kuin joissain tojoissa ja nisuissa kyllä hän se 200hp rasittaa enemmän kuin japanin pojan 110jis hp(toyota altezza=lexus is200 =150hp).
Samalla euroopan pojat ovat panostaneet ajoominaisuuksiin ja nehän paranee kuin keventää jousittamatonta massaa (ohuet nivelet ja laakerit, tukivarret yms.)Kyllä on vielä japanin pojilla hommia kun lisäävät tehoa ja parantavat ajoominaisuuksia edes samalle tasolle eurojen kanssa.No kyllä se on puppua että Volvosta ajominaisuuksia löytyy, kyllä on melko löysä lahna ajettavaksi ja se että jokaisessa mainitsemassasi merkissä on 200 hp on kyllä vahvasti liioteltua. Bmw ja Mesen ajominaisuuksista varsinkin talviliukkailla ei kannata edes kestustella koska niitäpä ei juuri löydy.
- koli koliii
tojohojo kirjoitti:
Volvoissa, bemuissa ja meseissä puhutaan kuitenkin eri tehoista kuin joissain tojoissa ja nisuissa kyllä hän se 200hp rasittaa enemmän kuin japanin pojan 110jis hp(toyota altezza=lexus is200 =150hp).
Samalla euroopan pojat ovat panostaneet ajoominaisuuksiin ja nehän paranee kuin keventää jousittamatonta massaa (ohuet nivelet ja laakerit, tukivarret yms.)Kyllä on vielä japanin pojilla hommia kun lisäävät tehoa ja parantavat ajoominaisuuksia edes samalle tasolle eurojen kanssa.meni kaikista takseista(01-03)kuin leipää.Samal kun volvosta öljyt vaihdettiin,meni joku etu nivelistä kaveriks!Toki tässä kaupungis paljon mukulakiviä.Jossain 04 vaihees parani selvästi laatu.Oli 06 classic mis yli 200tkm meni alkuperäisil.Ja v70 eli samanlaisen akseliston omaava kuin s60.
- pallonivelet
ovat kulutusosia varsinkin sen jälkeen kun vaseliini on kuivunut tai suojakumi rikki. Jotku valmistajat laittavat nivelet lähes kuivina markkinoille, joten jos niihin ei lisätä vaseliinia ennen asennusta tai asenneta rasvanippaa, lopputuloksen voi arvata.
- Anonyymi
Ei pidä ostaa sitä halvinta osaa "mätänetistä tai biltsutemasta", vaan netistä löytyy hieman kalliimpia kestäviä osia, halvat kestää talven ja tuplahinnalla paremmat sen 10 vuotta.
- S60 power
Mulla on 2005 mallinen facelift S60. Autossa ei ole koko aikana ollut mitään vikaa alustassa eikä muuallakaan. Mittarissa 70tkm. Faceliftin yhteydessä rakenteita on parennettu merkittävästi. Lue lisää vaikkapa ajovalo.netista.
- Muu merkki...
Pidättekö te 100 000 kilometriä jonkinlaisena merkkipaaluna auton kestävyydelle? En iki päivänä jatkaisi auton kanssa, jota pitää korjata kuin käytettyä jo 100 000 km:n kohdalla!!! 100 000 km ajettu autohan on kuin "uusi", jos noin teknisesti katsotaan.
Olen ajellut eri merkeillä eikä alle 200 000 km:n ole ollut tarve vaihtaa ainoatakaan niveltä. Niin ja asun hiekkatien varressa, jos se merkkaa jollekin jotakin.
Tällä hetkellä alla Ford, 140 000 km ja 1. iso huolto (jakohihnanvaihto) edessä. Maksaa 360 €.
Kyllä on Volvon laatu tosiaan tippunut - ja volvomiesten vaatimustaso. Huoltohinnat ovat nouseet.
"Volvo on halpa hankkia, mutta pirun kallis käyttää." - Japanian Laatu
Meneehän niitä jos ajaa niin kuin naapurin ukko, ei tiessä ole niin isoa kuoppaa tai hidastetöyssyä että siihen jarrutetaan, autot on kuulemma tehty kestämään, kyllä auton pitää kestää pikku röykytykset...;D
- ovlov60
Voi vitura mitä tekstiä taas kerran!!! itellä volvo s60 vuosimallia 2002...kilometrejä takana 220000 ja mitään muuta normaalihuoltojen lisäks ei oo tehty kuin yks "koiranluu" vaihdettu...noin 150000 oli sillon ajettu. Että silleen...ei kannata uskoo kaikkee paskaa mitä tänne kirjitellaan, luultavasti keskustelun aloittaneella ei edes volvoa ole!!!
- näin on
että s60 ja s80 kuluttavat nivelet nopeasti loppuun, se että meneekö ne vaihtoon 15 tkm tai 50 tkm välein riippuu varaosan laadusta ja ajotavasta.
- hgvbbnn
näin on kirjoitti:
että s60 ja s80 kuluttavat nivelet nopeasti loppuun, se että meneekö ne vaihtoon 15 tkm tai 50 tkm välein riippuu varaosan laadusta ja ajotavasta.
2002 s60 60 000 km ajettu, etummaiset koiranluut vaihtoon ei muita kolinnoita ole ollut.
- varmapeli
hgvbbnn kirjoitti:
2002 s60 60 000 km ajettu, etummaiset koiranluut vaihtoon ei muita kolinnoita ole ollut.
Vähänpä olet ajanut. Siinähän on jakohihnakin pitänyt vaihtaa jo 2006 ohjeiden mukaan vaikka eipä kilometrejä ole ollut paljoa. No 80tkm:n huollossa vaihdatat taas hihnan kun on ollut 4 vuotta ja luultavasti alapallot. Sitten satasen kieppeillä tukivarren sisäpään holkit jne. Vaihdelaatikko kannattaa nostaa samalla pois niin saa sen kytkinakselin puhdistettua, ettei takertele. Niin ja kun ei raidetangon ulkopäitä tarvitse niin sitten katsastusmies sanoo ja asentajakin sen todistaa, että sisäpäät on vaihdettava. Tietysti niitä koiranluita saa vaihtaa vuosittain.
No hiukan huumorilla, mutta näin minulla on käynyt. Autolla on 100% merkkihuoltohistoria. Minusta näillä vähillä ajoilla ei ole oikein niitä halvimpia pidettäviä vaikka onkin ollut varmatoiminen. Autolla nyt mittarissa 180tkm ja minä ajanut siitä 110tkm.
- unsinkablesam
Olen nähny kahta erimallista palloniveltä. Näiden koossa on huomattava ero. Itellä ei tuo pienempi malli (ilmeisesti tarvike) kestäny vuottakaan, mutta nykyisessä isommassa ei mitään häikkää nyt 1.5 vuoteen ole ollut. Vaihdossa saa olla myös tarkkana ettei särje sitä suojakumia, jos näin käy niin ei varmasti pitkäikäinen nivel ole.
- Volvo the premiun
....kun ei ole varaa ostaa volvoa. Olisitte käyneet kouluja enemmän, niin pystyisitte ajamaan premium-autolla.
- volle60
Volvo the premiun kirjoitti:
....kun ei ole varaa ostaa volvoa. Olisitte käyneet kouluja enemmän, niin pystyisitte ajamaan premium-autolla.
Itellä s60 vm 01, ajettu 310tkm. Ite ajanut siitä 80tkm. Yhtään niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa. Muutenkin täysin viaton auto. Perushuollot kun tekee se riittänyt.
- vikaville
volle60 kirjoitti:
Itellä s60 vm 01, ajettu 310tkm. Ite ajanut siitä 80tkm. Yhtään niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa. Muutenkin täysin viaton auto. Perushuollot kun tekee se riittänyt.
edellinen(set) omistajat on varmasti vaihtaneet koiranluut
- jm
mulla on S60 D5 -02 342tkm nyt ajettu 3,5v ollut ja ostaessa oli 236tkm, ja alustan osia vaihtuu lähes vuosittain; raidetangon päät vaihdettu, pulsia, etuiskareiden ylätuentalaakerit ja vetonivelen sisäpää(onneksi löyty käytetty) ja taas joku paukkuu edessä molemmilla puolilla heitoissa ja mutkissa. Myös kytkin on vaihtokuntoinen, hieno homma. Ardic uusittu kertaalleen. Kyllä on ollut loisto hankinta! :) Jopa muutama tonni mennyt korjauksiin jakohihna ja vesipumppu.
- jepjep-
Miten on mahollista että noin paljon on vikoja? ei mun s60iin oo tullu tullu vaihettua vielä mitää niveliä vaikka joka päivä ajan töyssysiä sivuteitä. katsastukseskaa oo löytyny minkään valtakunnan ongelmia. autolla ajettu n 200tkm. taitaa vaan olla kuskista kii miten päästää menemään...
- reteko
Volvo on aivan eriluokkaa kuin halvat japanilaiset,mutta kyllä etupään nivelet on alimitoitettu painoon nähden,mutta kavereilla on Vito ja toisella MB 180 molemmat ajettu alle 200000km molempiin on uusittu kaikki etupään nivelet,samoin erään kaverin Audi 4:n kaikki nivelet uusiksi 180000km:n kohdalla että laatua on huononnettu tarkoituksella että varaosakauppa käy.
- kaksi Volvoa baan
Minulla on v70 2002 uutena ostettu ja ajettu 180tkm ja muuta ei ole korjattu, kuin etupään tukivarret ja pallonivelet vaihdettu140tkm:n kohdalla. Huollot on kylläkin tehty ja jakohihna vaihdettu. Kaasuläppäkotelonkin olen kertaalleen puhdistanut. Jarrulevytkin on alkuperäiset, kun ajelen enempi matka-ajoa, mutta jarruletkut piti uusia eteen. Niin, Volvo sopimuksen -aikana vaihdettiin koiranluita ja takatukivarren puslat. Sanoin sopimuksen irti, tuli liian kalliiksi, kun ei korjattavaakaan löytynyt.
Vaimon s60 2,5t.ssä enempi vikoja, kun ajelee lyhyttä matkaa, eikä paljoa autostaan välitä. Ajettu 150tkm:ää ja Vaihdettu viime talvena haljennut huohotinletku ja ilmamassamittari, jonka taisin kylläkin rikkoa itse, niinkuin tuulilasinkin, joka meni itsestään rikki autoa pestessä.
Etulokasuoja on maalattu, kun ajoin sen pihalla kiinni omaan autooni.
Kerran jäi vaimolta auto kovilla pakkasilla, Alkossa käydessään suojatien eteen, kun ajonesto meni jostaskin syystä päälle. Kävin hakemassa auton pois, lähti normaalisti käyntiin.
Nyt tuli hylky katsastuksessa, kun etutukivarren puslat on väljät.
Eipä tässäkään nyt ole juuri vikoja ollut, mitä nyt normaalia käytön jälkiä ja huolimatonta hoitoa.
Vaimo halaisi ostaa uuden v70:s, mutta olen onnistunut vielä toistaiseksi torpedoimaan haaveet...
- mikä ongelma?
kerrompa mielipiteeni tähän loppuun kaluttuun asiaa.
Jos niveliä ei vaihdeta ajoissa shomma kertaantuu ja syö muutkin nivelet normaalia nopeammin, siis omaa vikaa.
Nykyiset painava keulaiset etuvetoautot merkistä riippumatta syövät joitakin niveliä nopeammin kuin ennen, mutta yleensä niitä halpoja koiranluita, ovat siis kulutustavaraa ja kuuluu nykyautoiluun. - Harvinainenko
Vanha ketju, enkä kaikkea jaksanut lukea... Täytyy kuitenkin kertoa, että itsellä Volvo S60 vm. 2006. 2.4 125kW bensa. Mittarissa "sisäänajo" 300tkm ja nyt alkoi kuulua pientä kolkotusta edestä. Auto ollut uudesta minulla ja huollettu kuten pitää. Mitään alustan osaa ei ole vielä vaihdettu, eikä autossa ole ollut muutenkaan muuta vikaa kuin typerä seisontajarru(Volvon omistajat tietävät)! Kaikista katsastuksista suoraan läpi. Kyllä tyytyväinen saa olla autoon edelleen, itse en ole ainakaan joutunut pettymään Volvon laatuun. Tosin tämä 2006 vuoden malli on eri asia kuin ketjun alussa esiintyneet alle 2005 vuoden mallit. Uusista Volvoista en tiedä, enkä aio ottaa selvää. Tarkoitus jatkaa tällä. Millä autolla on muuten maailmanennätys ajetuissa kilometreissä? ;)
- BSR-Heico
Eikös se ole Amerikassa oleva P-1800?
- Anonyymi
No juu, vuonna 2009 autoon vaihdettiin uusi moottori, kun alkoi puristuksissa olla vikaa, ei se nyt ihan pienillä huolloilla mennyt 5:ttä miljoonaa kilometriä.
Kumma kyllä, että nivelten vaihdoista ei kerrottu mitään, menikö alkuperäisillä, kuka tietää.
Aikamoinen urakka ollut Irv Gordonilla, 330km/päivä saanut paahtaa ennätyksen eteen, hattua pitää nostaa ja luoda katse lattiaan, aivan mahtava suoritus.
- Anonyymi
Itellä on 1999 s80 kymppinen ajettu 386 000 ei oo mitään ongelmalmaa ollu nivelten kanssa katastus mieski kehu kuntoa
- Anonyymi
2008 s60 aj. 230 tkm ja kaikki nivelet ap. Ainoa korjsusremppa on hammadtanko, joka alkoi vuotamaan asfalttimonttuun ajon jälkeen.
- Anonyymi
Kuka käski ostaa Volovon?
- Anonyymi
Haluisitko naida mua peffaan?
- Anonyymi
Tuon ikäinen auto joutaa jo paaliin.
- Anonyymi
Volvon alamäki alkoi mielestäni ja monen muunkin mielestä renault-ford yhteistyöllä.
Yhteistyökumppanien maine jo kertoo luotettavuuden suunnan. Volvon 40-malli oli täynnä ongelmia. Olihan sekin enemmän Ford kuin Volvo. Uudesta en tiedä, enkä lähde kokeilemaan, kun ei kiinnosta uusien vikojen toteaminen ja maksaminen. Toyota on antanut mukavasti mielenrauhaa. Ei vian vikaa ensimmäisen sadantuhannen matkalla ja katsastus on ollut läpihuutojuttu ja pelkkää rahastusta huippukuntoisesta autosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvon alamäki alkoi mielestäni ja monen muunkin mielestä renault-ford yhteistyöllä.
Yhteistyökumppanien maine jo kertoo luotettavuuden suunnan. Volvon 40-malli oli täynnä ongelmia. Olihan sekin enemmän Ford kuin Volvo. Uudesta en tiedä, enkä lähde kokeilemaan, kun ei kiinnosta uusien vikojen toteaminen ja maksaminen. Toyota on antanut mukavasti mielenrauhaa. Ei vian vikaa ensimmäisen sadantuhannen matkalla ja katsastus on ollut läpihuutojuttu ja pelkkää rahastusta huippukuntoisesta autosta.Kerrohan asiantuntija että mikä 40-malli oli enemmän Ford kuin Volvo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822