miksi paperityöntekijät eivät mene nyt vastalause lakkoon niinkuin ennen,jos on ollut jotain vastaavaa?Taitaa jokainen pelätä omaa persnahkaa ja työpaikkaansa ovat tosipaikan tullen suut supussa,aika naurettavaa sinänsä.Ovatkin aina saaneet tahtonsa läpi,mut nyt se on loppu.Elämä on.
miksi paperi työntekijät
23
2239
Vastaukset
- Pena
hohoijjaa!! ei taas mitään järkevää tuossa sinun sepustuksessa.
- siinä.....
paljonkin asiaa, paperimiehet tienaa ihan liikaa, työn vaativuuteen verrattuna, taisitte potkia omaan nilkkaanne, nyt loppuu, ette saa enää tahtoanne läpi....missään
- pienipalkkalainen
siinä..... kirjoitti:
paljonkin asiaa, paperimiehet tienaa ihan liikaa, työn vaativuuteen verrattuna, taisitte potkia omaan nilkkaanne, nyt loppuu, ette saa enää tahtoanne läpi....missään
missä oot töissä.kirjastossa.kummelilainaus.
- olen
pienipalkkalainen kirjoitti:
missä oot töissä.kirjastossa.kummelilainaus.
kateellinen, kaikkihan paperityöläisen palkan verran haluaisi tienata....!
- mihin meet?
olen kirjoitti:
kateellinen, kaikkihan paperityöläisen palkan verran haluaisi tienata....!
mitähän työtä paperityöläinen suostuu tekemään jos saa kenkää nyt,millaiseen uuteen duuniin hän on valmis?Kelpaako niille enää ns. normaali duunarin liksa,jos on tottunut saamaan paljon?Mut nehän voi uudessa duunissa mennä heti vaik lakkoon,eiks jeah!
- ei.
mihin meet? kirjoitti:
mitähän työtä paperityöläinen suostuu tekemään jos saa kenkää nyt,millaiseen uuteen duuniin hän on valmis?Kelpaako niille enää ns. normaali duunarin liksa,jos on tottunut saamaan paljon?Mut nehän voi uudessa duunissa mennä heti vaik lakkoon,eiks jeah!
se taida olla.. ja veroon menee paljon!! kyllähän sillä pärjää muttei siitä kenenkään tarvitse kateellinen olla.
- eikös teillä
ei. kirjoitti:
se taida olla.. ja veroon menee paljon!! kyllähän sillä pärjää muttei siitä kenenkään tarvitse kateellinen olla.
Eikös teillä ennenvanhaan ollut se "kahdensadan" kerho? Ne, jotka hankkivat yli 200 000 mk vuodessa.
Ja nyt taitavat hankkia sen 40 000€? Riittäneekö?
Voihan se olla, että olen väärässä, mutta kyllä se palkka aika isolta kuulostaa koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden. - Jos ei osaa mitään
eikös teillä kirjoitti:
Eikös teillä ennenvanhaan ollut se "kahdensadan" kerho? Ne, jotka hankkivat yli 200 000 mk vuodessa.
Ja nyt taitavat hankkia sen 40 000€? Riittäneekö?
Voihan se olla, että olen väärässä, mutta kyllä se palkka aika isolta kuulostaa koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden.Koulutus on sitä että muistaa lukemansa mutta ei osaa käytännön asioita.Turha väittää olen kiertänyt muutakin kuin tahkoa ja kokenut muutakin kuin naapurin rysää.Arvostelijat olkaa hyvä ja käykää näyttämässä mitä osaatte muutakin kuin katsoa vierestä.
- katsotaan kai
Jos ei osaa mitään kirjoitti:
Koulutus on sitä että muistaa lukemansa mutta ei osaa käytännön asioita.Turha väittää olen kiertänyt muutakin kuin tahkoa ja kokenut muutakin kuin naapurin rysää.Arvostelijat olkaa hyvä ja käykää näyttämässä mitä osaatte muutakin kuin katsoa vierestä.
siis koneita.
Ja palkka juoksee. Siis juoksi.
- plaaplaakäläkäläkälä
plaaplaaplaaplaakäläkäläkälä...............
- Ala-N...
Outoa katkeruutta ja kateellisuutta osoitetaan paperitehtaan työntekijöitä kohtaan tällä palstalla.
Onko kateus näin suurta vai mistä tämä oikein juontaa juurensa ?- sinusta
Katkeruus on paperiliiton aivan itse aiheuttamaa.
Muistellaanpa menneitä:
Aina 60- luvulta saakka paperiliitto ei ole suostunut tukemaan SAKlaisia matalapalkkaisia naisaloja. Eikä yleisemminkään muitakaan liittoja, vaan paperiliitto on itsekkäästi irtaantunut keskitetyistä tuloratkaisuista ilmoittaen joka kierroksella hyvissä ajoin menevänsä omiin liittokohtaisiin ratkaisuihin. Tyypillistä SAKlaista kermankuorintaa.
Nämä asiat eivät ole unohtuneet, eivätkä unohdu!
Katkeruudelle on syynsä.
Terv. SAKlainen matalapalkkainen nainen - ???????
sinusta kirjoitti:
Muistellaanpa menneitä:
Aina 60- luvulta saakka paperiliitto ei ole suostunut tukemaan SAKlaisia matalapalkkaisia naisaloja. Eikä yleisemminkään muitakaan liittoja, vaan paperiliitto on itsekkäästi irtaantunut keskitetyistä tuloratkaisuista ilmoittaen joka kierroksella hyvissä ajoin menevänsä omiin liittokohtaisiin ratkaisuihin. Tyypillistä SAKlaista kermankuorintaa.
Katkeruudelle on syynsä.
Terv. SAKlainen matalapalkkainen nainenEikös vielä 80 luvullakin pidetty paperi ja sellutehtaan porukoita toisarvoisina kansalaisina, likaista työtä tekevinä tehdastyöläisinä? Muistelisin asian näin olleen.
- puhut
??????? kirjoitti:
Eikös vielä 80 luvullakin pidetty paperi ja sellutehtaan porukoita toisarvoisina kansalaisina, likaista työtä tekevinä tehdastyöläisinä? Muistelisin asian näin olleen.
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
Minä puhuin keskitetyistä tuloratkaisuista ja paperiliiton liittokohtaisista ratkaisuista.
Ja siitä, missä oli paperiliiton solidaarisuus?
Mitähän tuolla edellä kirjoittamallasi kommentilla on tämän itse asian kanssa tekemistä??? - höpsistäheijjaa
??????? kirjoitti:
Eikös vielä 80 luvullakin pidetty paperi ja sellutehtaan porukoita toisarvoisina kansalaisina, likaista työtä tekevinä tehdastyöläisinä? Muistelisin asian näin olleen.
Itse olin paperitehtaalla seitkytluvulla ja homma oli arvosettua ja himottua: hyvä palkka ja vuorolisät sun muut siihen päälle. Itsekin piti suunnilleen polvirukoilla, että pääsein sinne.
Ukot eivät suinkaan itsekään salailleet kovia tulojaan - rahan piti näkyä naapureillekin, oli hyvä perjantai ja se huonompi... Muistatko? - ne paperimiesten
sinusta kirjoitti:
Muistellaanpa menneitä:
Katkeruudelle on syynsä.
Terv. SAKlainen matalapalkkainen nainenylimääräiset palkankorotukset olisivat siirtyneet muiden matalapalkkaisten alojen hyväksi ?
Paperitehtaiden omistajat olisivat käärineet nämäkin säästyneet rahat itselleen ja nämäkin verorahat olisivat olleet pois ainakin täältä kuntatasolta.
Siinä olisi saattanut jäädä muutama kaupungin työntekijä palkkaamatta tai joku palvelu hoitamatta sitten kokonaan. - =====
ne paperimiesten kirjoitti:
ylimääräiset palkankorotukset olisivat siirtyneet muiden matalapalkkaisten alojen hyväksi ?
Paperitehtaiden omistajat olisivat käärineet nämäkin säästyneet rahat itselleen ja nämäkin verorahat olisivat olleet pois ainakin täältä kuntatasolta.
Siinä olisi saattanut jäädä muutama kaupungin työntekijä palkkaamatta tai joku palvelu hoitamatta sitten kokonaan.ihmeelinen ajattelu tapa. Jos luulet että paperimiesten palakan nousuilla, kaupungin työntekijöitä palkataan.Vaikka tappiota yhtiö tuottaa ,ei muutako ukot kortistoon.
- vaan tämä asia
===== kirjoitti:
ihmeelinen ajattelu tapa. Jos luulet että paperimiesten palakan nousuilla, kaupungin työntekijöitä palkataan.Vaikka tappiota yhtiö tuottaa ,ei muutako ukot kortistoon.
Jos Kajaanin paperitehtaalta irtisanotaan 220 henkilöä, niin kuin näyttää, on sillä vaan vaikutusta Kajaanin verotuloihin ihan mukavasti.
Kun veroäyri on täällä lähemmäs 20, niin kyllä se vaan tarkoittaa sitä, että jo parin vuoden päästä tämä näkyy Kajaanin verotuloissa.
Samoin näkyisi Kajaanin verotuloissa sekin, että jos Tihisenniemen sakki olisi töissä vaikka ihan minimipalkalla.
Ei ole muuten kauaa siitä tässä kaupungissa, kun esimerkiksi pallohallia oltiin sulkemassa 80 000 euron säästöjen takia. Joten aika tiukilla ne eurot on kaupungilla ja helppo on veikata, että ainakaan paremmaksi ei kehitys täällä mene. - oman kylän poikii
vaan tämä asia kirjoitti:
Jos Kajaanin paperitehtaalta irtisanotaan 220 henkilöä, niin kuin näyttää, on sillä vaan vaikutusta Kajaanin verotuloihin ihan mukavasti.
Kun veroäyri on täällä lähemmäs 20, niin kyllä se vaan tarkoittaa sitä, että jo parin vuoden päästä tämä näkyy Kajaanin verotuloissa.
Samoin näkyisi Kajaanin verotuloissa sekin, että jos Tihisenniemen sakki olisi töissä vaikka ihan minimipalkalla.
Ei ole muuten kauaa siitä tässä kaupungissa, kun esimerkiksi pallohallia oltiin sulkemassa 80 000 euron säästöjen takia. Joten aika tiukilla ne eurot on kaupungilla ja helppo on veikata, että ainakaan paremmaksi ei kehitys täällä mene.Saneeraava jussi on makkolan jorin poikii. Jospa se antas sen tehtaan jatkaa, myötätunnosta. Vittu, se ei varmaan tunne sitä sanaa.
- Faktoja
oman kylän poikii kirjoitti:
Saneeraava jussi on makkolan jorin poikii. Jospa se antas sen tehtaan jatkaa, myötätunnosta. Vittu, se ei varmaan tunne sitä sanaa.
Konsernin omistajat eivät edes tiedä, mitä "Kajaani" tarkoittaa.
Verotulot pienenevät, mutta ei kai sentään kaikki irtisanotut aio jäädä vain pitkäaikaistyöttömiksi?
Kaipa hekin jotain tulevaisuudessa hankkivat. Verotulot eivät siis kokonaan tyrehdy paperijengin vähenemisen takia?
- Leuhka puoli-veli upeellaäm...
Kun 'kiipeää' tarpeeksi korkealle puuhun, niin putoaminen tekee perkeleen kipeää...
Onneksi olkoon paperimiehet!
Tarpeeksi monissa TES-neuvotteluissa olette olleet iltalypsyllä vaikka pari kertaa on maitonne kaatuneet maahan....
Olette 'hinnoitelleet itsenne ulos' yhteiskunnan palkkaportaissa ja näin siinä kävi....
Harmi vaan, että veitte nuorilta paperimiehiltä tulevaisuuden...
Teillä vanhoilla paskoillahan ei ole mitään hätää kun on parin omakotitalon verran rahaa tyynyn sisällä, mutta nuorilta veitte leivän ja tulevaisuuden...
Miettikääpäs sitä niiden 500 päivän verran.... - pppp
ois kyllä aihetta pitää työkaverien puolta.Ja ruvettava kovin konsttein työnantajaa painostamaan,että ei tapahtus irtisanomisia.
- että kaikki
Tihislandiaa kritikoivat viestit häviävät. Huokaus.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199