VAJISLAISET KOMMENTOIKAA OIREITA

Mittani alkaa olla täysi näiden oireiden kanssa. En enää tiedä enkä ole varma mitkä liittyy paniikkihäiriöön jota sairastan ja mitka johonkin muuhun esim. kilpparin vajaatoimintaan.

Eli oireista: jatkuva väsymys ja saamattomuus, välillä on parempia päiviä, mutta enimmäkseen en saa mitään aikaan. Kaikkein ikävin oire on huimaus ja huono olo. Jos lähden esim kauppaan tai koiran kanssa lenkille täytyy varmistella että pääsen huilaamaan välillä, kun tuntuu että silmissä sumenee ja jalat menee alta. Ja tämä ei liity mitenkään paniikkihäiriöön jossa on erilaiset oireet ja lääkitys päällä. Lisäksi iho on kuiva , rasvaan sitä aamuin illoin ja tukka samoin eloton. Muisti pätkii ja sanat menee sekaisin. Elämä on kohdillaan eli stressistäkään ei ole kyse. Työt loppuivat vuoden vaihteessa enkä pitempään olisi jaksanutkaan... pitivät laiskana oireitteni vuoksi!

Struuma on ultralla todettu reilut 2 vuotta sitten, mutta lääkäri sanoi että on ihan vaaraton. TSH ja t4v arvoja seurataan noin vuoden välein. Viime keväänä olivat tsh 2.1 ja t4v 16.2. Muita kilppariarvoja ei ole otettu. Kok.kolesteroli 5.1, hdl 1,6 ja ldl 2.12, triglyseridit 1.51. Verensokeri ajoittain koholla.

Mikä vialla.. päänuppilääkkeitä jo on, eli niistä ei ole vajetta, jokin muu nyt mättää!!
61190
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Mulla oli samoja oireita ja tosi paha paniikkihäiriö, kunnes todettiin vajaatoiminta.
Kun sain thyroxinlääkityksen, niin ensin paniikkihäiriöt pahenivat niin, että niitä tuli päivittäin, mutta sitten ne loppuivat kokonaan.
Vaikka sitten lopetin paniikkihäiriölääkityksenkin, niin kohtaukset pysyivät poissa.

Äänestä

Kuulostaa myös epäterveelliseltä elämältä ja psyykelääkkeiden sivuvaikutukselta, ei millään pahalla. Samoin voisi olla hormoonihäiriö.

Kannattaisi käydä myös sokerirasituskokeessa ja kokeilla esim. sokeritonta ja lisäaineetonta ruokavaliota eli terveellistä pöytään! Lisäksi monivitamiinia ja paljon puhdasta vettä. Pään sekavuuteen auttaa esim. kalaöljykapselit.

Ja sitten kannattaisi seurata verenpainetta, silmien sumentuminen on siihen liittyvää...

Äänestä
  • Oliko toi jonkunlaista huumoria?

    Äänestä

  • olen ravitsemisalan ammattilainen, eli terveellinen ruokavalio on hallussa. Otan myös vitamiineja e-epaa ja karnosiinia, mutta eipä vaikuta pään selviämiseen ;)

    Sokerin seuraamiseen olen ajatellut hankkia oman mittarin... mutta en kyllä verenpaineeseen, menee muuten jatkuvaksi mittailuksi ;)

    Äänestä

ja jatkuva seuranta tarpeen. Huimaus, huono olo ja väsymys kuuluvat just sokeriarvojen kohoamiseen.
Omasta kokemuksesta kuvaamasi tilanne tuntuu kovin tutulta. Sokerien kohoilu ajoittain saattaa merkitä korkeitakin arvoja välillä ja niistä seuraa kuvaamiasi oireita.

Äänestä
  • Joskus ollut verensokeri hieman koholla, siitä kai pari vuotta kun otettiin kokeet viimeksi,
    nyt pari kuukautta tulee ihmeellisiä väsymiskohtauksia, kamala väsymys, ei oikein jaksa puhuakaan, tulee yleensä päivällä , olen jotenkin yhdistänyt väsymyksen veren sokeriin, tekeekö se tuollaista "selittämätöntä" väsymystä, lisäksi on huimausta,
    kilpr. vajaatoimintaan on lääkitys, sekä verenpaineeseen, joka tammikuussa olikin hieman koholla.
    Mitä oireita korkeassa verensokerissa yleensä on, vai onko oireeton.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mikä vikana???? kirjoitti:

Mittani alkaa olla täysi näiden oireiden kanssa. En enää tiedä enkä ole varma mitkä liittyy paniikkihäiriöön jota sairastan ja mitka johonkin muuhun esim. kilpparin vajaatoimintaan.

Eli oireista: jatkuva väsymys ja saamattomuus, välillä on parempia päiviä, mutta enimmäkseen en saa mitään aikaan. Kaikkein ikävin oire on huimaus ja huono olo. Jos lähden esim kauppaan tai koiran kanssa lenkille täytyy varmistella että pääsen huilaamaan välillä, kun tuntuu että silmissä sumenee ja jalat menee alta. Ja tämä ei liity mitenkään paniikkihäiriöön jossa on erilaiset oireet ja lääkitys päällä. Lisäksi iho on kuiva , rasvaan sitä aamuin illoin ja tukka samoin eloton. Muisti pätkii ja sanat menee sekaisin. Elämä on kohdillaan eli stressistäkään ei ole kyse. Työt loppuivat vuoden vaihteessa enkä pitempään olisi jaksanutkaan... pitivät laiskana oireitteni vuoksi!

Struuma on ultralla todettu reilut 2 vuotta sitten, mutta lääkäri sanoi että on ihan vaaraton. TSH ja t4v arvoja seurataan noin vuoden välein. Viime keväänä olivat tsh 2.1 ja t4v 16.2. Muita kilppariarvoja ei ole otettu. Kok.kolesteroli 5.1, hdl 1,6 ja ldl 2.12, triglyseridit 1.51. Verensokeri ajoittain koholla.

Mikä vialla.. päänuppilääkkeitä jo on, eli niistä ei ole vajetta, jokin muu nyt mättää!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu