Kattelin netistä noita valmishattuja, joita painetaan sarjatuotantona. Esim. pete-piipunhattu alkaen. 410*970= 219eur aina hintaan 398eur asti. (mitoilla 690*1390)
Tuo alkaen hinta on siis todella pieneen piippuun, jollaista harvalla on. Minun piippuuni ei taas sopinut tuo kallein valmis malli ja onneksi kysäsin hattua peltisepän liikkeestä.
Sain 1000*2010 mitoilla olevan rosterisen hatun, jossa 6 haponkestävää jalkaa. Tuli tosi hyvä! Ja mitähän tuo olisi maksanut tuollaisena valmis piipun hattuna, jos olisi ollut tuossa "pete"-mallistossa? Minä sain hattuni asennettuna 270euroon! Kun taas valmishattu itse-asentaen olisi maksanut paljon paljon enemmän! (varsinkin näillä mitoilla!)
Piipunhatut ja hinnat!
22
17571
Vastaukset
- mievain
Sitä luokkaa ne on. Itse laitatin hatun ja makso 250euroa. Eipä varmaan valmishatuissa olisi ollut piippuni mitoilla olevaa.
- raksakunkku
Joo halpa on mulla maksoi paikalliselta peltisepältä asennettuna kuitenkin ja villa pellin ja piipunväliin 480€. Itte olin vielä kaverina ja tuttu mies. piippu on 3/4 reijillä ja kaks tämmöstä horomia. Korkeus siis suurin n.1.5m ja kattokaltvuus n.27%.
- minä myös
raksakunkku kirjoitti:
Joo halpa on mulla maksoi paikalliselta peltisepältä asennettuna kuitenkin ja villa pellin ja piipunväliin 480€. Itte olin vielä kaverina ja tuttu mies. piippu on 3/4 reijillä ja kaks tämmöstä horomia. Korkeus siis suurin n.1.5m ja kattokaltvuus n.27%.
laitatin hatun 230eurolla ja pidin edullisena!
- Minäpä
raksakunkku kirjoitti:
Mutta Raksakunkku! Sullehan tuli koko piipun pellitys, eikä vaan hattu.
- ...
Minäpä kirjoitti:
Mutta Raksakunkku! Sullehan tuli koko piipun pellitys, eikä vaan hattu.
sehän oli sen kaveri, joka sille sen teki.
En minäkään kaverilta kehtais pyytää. - Jallu
... kirjoitti:
sehän oli sen kaveri, joka sille sen teki.
En minäkään kaverilta kehtais pyytää.Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.
- mutta...
Jallu kirjoitti:
Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.
tais olla galvanoitua peltiä, joka sattuu ruostuun siinä paikassa samoin tein. Rosteri meinaan maksaa materiaalina jo muutaman kympin pelkäks hatuks, saati sitten kanttaukset ja haponkestävät tangot. Toisaalta peltisepän tarttee saada palkkakin työstä, sit osa vielä valitolle... alv22% yms...
- werty
Jallu kirjoitti:
Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.
Kyllä joku on joskus jättänyt maksamatta koko laskunkin. =) Maksa nyt loputkin siitä laskusta sille peltisepälle, ettei mee perintään!
- Hirsiasukki
werty kirjoitti:
Kyllä joku on joskus jättänyt maksamatta koko laskunkin. =) Maksa nyt loputkin siitä laskusta sille peltisepälle, ettei mee perintään!
20 euroa. Tein itse rosterista, vain matsku piti ostaa...
- ...
Hirsiasukki kirjoitti:
20 euroa. Tein itse rosterista, vain matsku piti ostaa...
taas ei maksanu mitään.. Tehtaalta tavara ja työ aikana vielä tein... Joten ei pahan hintanen...
- sain ilmaiseksi
niin voisin sitten käydä katsastamassa että kenen hattu käy parhaiten omaan talooni....haen sen sitten joskus kun ette ole kotosalla.....kiitos jo etukäteen kaikille arvontaan osallistuneille.
ps.vain rosterita tehdyt kelpaa.- Peten ostanut
Kantsii lukea valmistajien laatimat tekstit vähän paremmin. Kyllä ainakin Pete-hattuja saa ihan millä mitoilla tahansa. Itse tilasin juuri siitä syystä Peten, että sen sai haluamillani mitoilla (ISO!). Muilta valmistajilta nettiä selaillessani en sellaisia löytänyt. Eivät noi hinnat ainakaan omasta mielestäni mitään poskettomia ole. Mielummin ostan kerralla laadukkaan hatun, kuin sellaisen joka ruostuu tai palaa puhki parissa vuodessa.
- savua
Peten ostanut kirjoitti:
Kantsii lukea valmistajien laatimat tekstit vähän paremmin. Kyllä ainakin Pete-hattuja saa ihan millä mitoilla tahansa. Itse tilasin juuri siitä syystä Peten, että sen sai haluamillani mitoilla (ISO!). Muilta valmistajilta nettiä selaillessani en sellaisia löytänyt. Eivät noi hinnat ainakaan omasta mielestäni mitään poskettomia ole. Mielummin ostan kerralla laadukkaan hatun, kuin sellaisen joka ruostuu tai palaa puhki parissa vuodessa.
Mitä kannattaa maksaa piipunhatusta n.65 x n.95 ?
- ei savua
savua kirjoitti:
Mitä kannattaa maksaa piipunhatusta n.65 x n.95 ?
Kysy vaino.net piipunhattua, mulla on semmonen ,on hyvä ja myyjä poistaa sen valikoimistaan. Hinta on kilpailukykyinen.
- vai ruostuu
Ruostumaton (rst), galvanoitu ja musta pelti syöpyy.
Savuista tulee sitä rikkiä joka syövyttää ruostumatonta, vaikkakaan siitä ei lähde aikojen saatossa ruostevana valumaan piipunreunaa pitkin.
Hst kestää paremmin happoja ("happosateita"), kuin rst.
Perusmallin hattua, joita rautakaupoista saa ei kannata itse alkaa tekemään, jos joutuu materiaalin maksamaan (Levyn joutuu ostamaan kokonaisena, vaikkei koko levyä käyttäisikään).
Mutta vastaus itse kysymykseen..
Mulla mankeloitu, särmätty ja tigitetty oma tekele maksoi n. 120€, vaikka itse tein..
Mutta pakko oli vääntää itse, kun kaupasta ei sopivan mallista löytynyt.. - Särmääjä
itselleni ja kaverille väsäsin HST hatut, kiinnikkeet ja saranoin koko paskan, hintaa -200€ asennettuna koska töistä materiaali ja levarilla leikkuut ja särmäykset amadalla. kannattaa opiskella ja käyttää hukkapaloja
- Särmääjä
niin siis sain ton 200€ taskuun
- eljii
onkohan näissä tää rosterihössötys aikanasa elänyttä ... vuodenvaihteessa 2010-11 kai viimeistään loppui rikkipitoisten polttoöljyjen myynti ... jos nyt joku jostain syystä on vielä sitä ennen ollut käyttämättä moottoripolttoöljyä
- saa kestävän
Kokonaan alumiinista itse tehden. Kestää.
- carlos71
Tästä numerosta saa piipunhattuja omilla mitoilla ja kaikenlaisilla kiinnikkeillä sekä asiakkaan toivomasta materiaalista valmistettuna todella edullisesti toimitus matkahuollon kautta....suosittelen.050-5167473
- hatunostanut
Tuolla Petellä on piipunhattulaskuri netissä, sieltä näkee mitä hattu maksaa.
- Anonyymi
Täältä saa myös piipunhattuja kiinnikkeineen https://www.kajonsteel.fi/piipunhatut/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426