Piipunhatut ja hinnat!

Ville

Kattelin netistä noita valmishattuja, joita painetaan sarjatuotantona. Esim. pete-piipunhattu alkaen. 410*970= 219eur aina hintaan 398eur asti. (mitoilla 690*1390)
Tuo alkaen hinta on siis todella pieneen piippuun, jollaista harvalla on. Minun piippuuni ei taas sopinut tuo kallein valmis malli ja onneksi kysäsin hattua peltisepän liikkeestä.
Sain 1000*2010 mitoilla olevan rosterisen hatun, jossa 6 haponkestävää jalkaa. Tuli tosi hyvä! Ja mitähän tuo olisi maksanut tuollaisena valmis piipun hattuna, jos olisi ollut tuossa "pete"-mallistossa? Minä sain hattuni asennettuna 270euroon! Kun taas valmishattu itse-asentaen olisi maksanut paljon paljon enemmän! (varsinkin näillä mitoilla!)

22

16599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mievain

      Sitä luokkaa ne on. Itse laitatin hatun ja makso 250euroa. Eipä varmaan valmishatuissa olisi ollut piippuni mitoilla olevaa.

      • raksakunkku

        Joo halpa on mulla maksoi paikalliselta peltisepältä asennettuna kuitenkin ja villa pellin ja piipunväliin 480€. Itte olin vielä kaverina ja tuttu mies. piippu on 3/4 reijillä ja kaks tämmöstä horomia. Korkeus siis suurin n.1.5m ja kattokaltvuus n.27%.


      • minä myös
        raksakunkku kirjoitti:

        Joo halpa on mulla maksoi paikalliselta peltisepältä asennettuna kuitenkin ja villa pellin ja piipunväliin 480€. Itte olin vielä kaverina ja tuttu mies. piippu on 3/4 reijillä ja kaks tämmöstä horomia. Korkeus siis suurin n.1.5m ja kattokaltvuus n.27%.

        laitatin hatun 230eurolla ja pidin edullisena!


      • Minäpä
        raksakunkku kirjoitti:

        Joo halpa on mulla maksoi paikalliselta peltisepältä asennettuna kuitenkin ja villa pellin ja piipunväliin 480€. Itte olin vielä kaverina ja tuttu mies. piippu on 3/4 reijillä ja kaks tämmöstä horomia. Korkeus siis suurin n.1.5m ja kattokaltvuus n.27%.

        Mutta Raksakunkku! Sullehan tuli koko piipun pellitys, eikä vaan hattu.


      • ...
        Minäpä kirjoitti:

        Mutta Raksakunkku! Sullehan tuli koko piipun pellitys, eikä vaan hattu.

        sehän oli sen kaveri, joka sille sen teki.
        En minäkään kaverilta kehtais pyytää.


      • Jallu
        ... kirjoitti:

        sehän oli sen kaveri, joka sille sen teki.
        En minäkään kaverilta kehtais pyytää.

        Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.


      • mutta...
        Jallu kirjoitti:

        Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.

        tais olla galvanoitua peltiä, joka sattuu ruostuun siinä paikassa samoin tein. Rosteri meinaan maksaa materiaalina jo muutaman kympin pelkäks hatuks, saati sitten kanttaukset ja haponkestävät tangot. Toisaalta peltisepän tarttee saada palkkakin työstä, sit osa vielä valitolle... alv22% yms...


      • werty
        Jallu kirjoitti:

        Kolmihormisen piipun hattu. Maksoin peltisepän pankkitilille ja laitoin paikalleen itse.

        Kyllä joku on joskus jättänyt maksamatta koko laskunkin. =) Maksa nyt loputkin siitä laskusta sille peltisepälle, ettei mee perintään!


      • Hirsiasukki
        werty kirjoitti:

        Kyllä joku on joskus jättänyt maksamatta koko laskunkin. =) Maksa nyt loputkin siitä laskusta sille peltisepälle, ettei mee perintään!

        20 euroa. Tein itse rosterista, vain matsku piti ostaa...


      • ...
        Hirsiasukki kirjoitti:

        20 euroa. Tein itse rosterista, vain matsku piti ostaa...

        taas ei maksanu mitään.. Tehtaalta tavara ja työ aikana vielä tein... Joten ei pahan hintanen...


    • sain ilmaiseksi

      niin voisin sitten käydä katsastamassa että kenen hattu käy parhaiten omaan talooni....haen sen sitten joskus kun ette ole kotosalla.....kiitos jo etukäteen kaikille arvontaan osallistuneille.
      ps.vain rosterita tehdyt kelpaa.

      • Peten ostanut

        Kantsii lukea valmistajien laatimat tekstit vähän paremmin. Kyllä ainakin Pete-hattuja saa ihan millä mitoilla tahansa. Itse tilasin juuri siitä syystä Peten, että sen sai haluamillani mitoilla (ISO!). Muilta valmistajilta nettiä selaillessani en sellaisia löytänyt. Eivät noi hinnat ainakaan omasta mielestäni mitään poskettomia ole. Mielummin ostan kerralla laadukkaan hatun, kuin sellaisen joka ruostuu tai palaa puhki parissa vuodessa.


      • savua
        Peten ostanut kirjoitti:

        Kantsii lukea valmistajien laatimat tekstit vähän paremmin. Kyllä ainakin Pete-hattuja saa ihan millä mitoilla tahansa. Itse tilasin juuri siitä syystä Peten, että sen sai haluamillani mitoilla (ISO!). Muilta valmistajilta nettiä selaillessani en sellaisia löytänyt. Eivät noi hinnat ainakaan omasta mielestäni mitään poskettomia ole. Mielummin ostan kerralla laadukkaan hatun, kuin sellaisen joka ruostuu tai palaa puhki parissa vuodessa.

        Mitä kannattaa maksaa piipunhatusta n.65 x n.95 ?


      • ei savua
        savua kirjoitti:

        Mitä kannattaa maksaa piipunhatusta n.65 x n.95 ?

        Kysy vaino.net piipunhattua, mulla on semmonen ,on hyvä ja myyjä poistaa sen valikoimistaan. Hinta on kilpailukykyinen.


    • vai ruostuu

      Ruostumaton (rst), galvanoitu ja musta pelti syöpyy.

      Savuista tulee sitä rikkiä joka syövyttää ruostumatonta, vaikkakaan siitä ei lähde aikojen saatossa ruostevana valumaan piipunreunaa pitkin.

      Hst kestää paremmin happoja ("happosateita"), kuin rst.

      Perusmallin hattua, joita rautakaupoista saa ei kannata itse alkaa tekemään, jos joutuu materiaalin maksamaan (Levyn joutuu ostamaan kokonaisena, vaikkei koko levyä käyttäisikään).

      Mutta vastaus itse kysymykseen..
      Mulla mankeloitu, särmätty ja tigitetty oma tekele maksoi n. 120€, vaikka itse tein..
      Mutta pakko oli vääntää itse, kun kaupasta ei sopivan mallista löytynyt..

    • Särmääjä

      itselleni ja kaverille väsäsin HST hatut, kiinnikkeet ja saranoin koko paskan, hintaa -200€ asennettuna koska töistä materiaali ja levarilla leikkuut ja särmäykset amadalla. kannattaa opiskella ja käyttää hukkapaloja

      • Särmääjä

        niin siis sain ton 200€ taskuun


    • eljii

      onkohan näissä tää rosterihössötys aikanasa elänyttä ... vuodenvaihteessa 2010-11 kai viimeistään loppui rikkipitoisten polttoöljyjen myynti ... jos nyt joku jostain syystä on vielä sitä ennen ollut käyttämättä moottoripolttoöljyä

    • saa kestävän

      Kokonaan alumiinista itse tehden. Kestää.

    • carlos71

      Tästä numerosta saa piipunhattuja omilla mitoilla ja kaikenlaisilla kiinnikkeillä sekä asiakkaan toivomasta materiaalista valmistettuna todella edullisesti toimitus matkahuollon kautta....suosittelen.050-5167473

    • hatunostanut

      Tuolla Petellä on piipunhattulaskuri netissä, sieltä näkee mitä hattu maksaa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe