Takarenkaan laakeri on alkanut pitaa pienta aanta, ei viela toistaiseksi mitaan halyttavaa.
Onnistuuko tuon laakerin rasvaus nain "ensiapu toimenpiteena" kunnes se tulee todelle vaihtoon. Vanhassa Audi 100 se aikoinaan toimi ja antoi noin vuoden lisaa ajoaikaa ennenkuin itse laakeri meni vaihtoon.
Takarenkaan laakerin rasvaus?
9
4792
Vastaukset
- onnistuu..
Rengaskauppaan vain siella on renkaaseen rasvaa.
- Sergei Agitatotovits
Pane nenä perseeseesi ja kinkkaa kotia pelleilemään.Tuskin sinä mersuista mitään tiedät,Pelle.
- Sergei Agitatotovits
Laakerin rasvaus ei riitä.Jos laakerissa ei olisi rasvaa,se olisi palanut jo kiinni.
laakerin vaihto pitää tehdä,vaatii erikoistyökaluja.En suosittele sen tekemistä itse,jos ei ole kokemusta.Laakerin irroitus ja kiinnitys on ongelma.Laakerin rakenne on mersumainen.Rasvauksessa joudutaan jokatapauksessa purkamaan yhtäpaljon kuin rasvauksessa ja työ maksaa.Mene Vehoon nylettäväksi.- MB C220D
Laakerin vaihtoon on arvioitu tarvittavan kahdesta kolmeen tuntia, eli kovin on tyolas vaihdettava.
Ainakin monissa vanhemmissa autoissa tuo laakerin lisarasvaus ensiapuna (ennenkuin tilanne on liian paha) on ollut hyvin kohtuutyolla totetettavissa ja on antanut jopa vuodenkin lisaa ajoaikaa. - koko juttu
MB C220D kirjoitti:
Laakerin vaihtoon on arvioitu tarvittavan kahdesta kolmeen tuntia, eli kovin on tyolas vaihdettava.
Ainakin monissa vanhemmissa autoissa tuo laakerin lisarasvaus ensiapuna (ennenkuin tilanne on liian paha) on ollut hyvin kohtuutyolla totetettavissa ja on antanut jopa vuodenkin lisaa ajoaikaa.EI SITÄ VOI RASVATA HÖLMÖ
- MB C220D
koko juttu kirjoitti:
EI SITÄ VOI RASVATA HÖLMÖ
Sinulle keskenkasvuinen poikanen, klo 23.18 sinunhan pitaisi olla jo nukkumassa.
Jaiko aidin iltahali saamatta vai oliko nalle kadoksissa, otan osaa murheeseen.
Toivotan kuitenkin onnea matkaan aikuiseksi ihmiseksi kasvun tiella. - laakereita
MB C220D kirjoitti:
Laakerin vaihtoon on arvioitu tarvittavan kahdesta kolmeen tuntia, eli kovin on tyolas vaihdettava.
Ainakin monissa vanhemmissa autoissa tuo laakerin lisarasvaus ensiapuna (ennenkuin tilanne on liian paha) on ollut hyvin kohtuutyolla totetettavissa ja on antanut jopa vuodenkin lisaa ajoaikaa.aiemmin omistamaasi Audiin.
Laakerit ovat totaalisen erilaiset. Vain nimi on sama, laakeri!
Mikäli Audisi oli etuveto, on siinä takapyörän laakerina tavallinen säädettävä kartiolaakeri, joka hyvinkin on saattanut mennä vielä vuoden huoltotyön jälkeen.
Mutta MB takapyörän laakeri on nk kaksirivinen kiristettävä jota käytännössä ei voi säätää eikä oikein rasvatakkaan. Tai voi säätää ja rasvata, mutta todennäköisesti ääntäpitävä tai välyksellinen laakeri on jo tiensä päässä, eikä näinollen homma kannata.
Työ on suhteellisen vaativa eikä oikein tahdo sujua ilman siihen tarkoitettuja työkaluja. Jotta homma tulisi ilman väkivaltaa ja poppakonsteja tehdyksi. - MB C220D
laakereita kirjoitti:
aiemmin omistamaasi Audiin.
Laakerit ovat totaalisen erilaiset. Vain nimi on sama, laakeri!
Mikäli Audisi oli etuveto, on siinä takapyörän laakerina tavallinen säädettävä kartiolaakeri, joka hyvinkin on saattanut mennä vielä vuoden huoltotyön jälkeen.
Mutta MB takapyörän laakeri on nk kaksirivinen kiristettävä jota käytännössä ei voi säätää eikä oikein rasvatakkaan. Tai voi säätää ja rasvata, mutta todennäköisesti ääntäpitävä tai välyksellinen laakeri on jo tiensä päässä, eikä näinollen homma kannata.
Työ on suhteellisen vaativa eikä oikein tahdo sujua ilman siihen tarkoitettuja työkaluja. Jotta homma tulisi ilman väkivaltaa ja poppakonsteja tehdyksi.Oikeastaan koko homma riippuu siita, onko laakerin saato ja rasvaus toteutettavissa 'kohtuuvaannolla' vai vaatiko sekin jo niin paljon aikaa, etta samantien kannattaa suosiolla laakeri vaihtaa.
Mutta jos tuo 'ensiapu' on toteutettavissa suht' kohtuullisella vaivalla, niin sita mielestani kannattaa kokeilla. Kuten totesitkin, niin laakeri alkaa olla loppusuoralla, mutta jos silla sen lisavuoden kuitenki saisi... ;=)
Jaa sitten viela katsottavaksi viedako auto merkkihuoltoon vai jollekin patevalle pajalle. - yksi hyvä
MB C220D kirjoitti:
Oikeastaan koko homma riippuu siita, onko laakerin saato ja rasvaus toteutettavissa 'kohtuuvaannolla' vai vaatiko sekin jo niin paljon aikaa, etta samantien kannattaa suosiolla laakeri vaihtaa.
Mutta jos tuo 'ensiapu' on toteutettavissa suht' kohtuullisella vaivalla, niin sita mielestani kannattaa kokeilla. Kuten totesitkin, niin laakeri alkaa olla loppusuoralla, mutta jos silla sen lisavuoden kuitenki saisi... ;=)
Jaa sitten viela katsottavaksi viedako auto merkkihuoltoon vai jollekin patevalle pajalle.neuvo, joka on hyvä muistaa:
"Ensimmäinen tappio on yleensä kaikkein pienin"
Voisin lyödä laakerinvaihtotyön vetoa, että sen laakerin huoltotyö ei onnistu (niinkuin pitäisi).
Vuosi on näissä hommissa vähän huono mittayksikkö. Paljonko ajat vuodessa, vedätkö kärryä, onko kuormaa jne.
Mutta saahan tänne keskustelun tästäkin aiheesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745