Kokemusta vaihtoturbosta?

DieselCaptain

Onko jollain kokemusta vaihtoturbosta Volvon AQAD31B moottorissa, siis nimenomaan muuttuvasiipisestä turbosta. Miten vaikutti kulkuun ja erutyisesti liukuun nousuun? Omaa moottori on ajettu 1700 tuntia joten jotain pitäisi turbolla pikkuhiljaa tehdä. Vanhan huoltaminen on kallista ja tuo muuttuva houkuttelisi.

8

1856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdoin

viimekesänä kad 42 turbon ja ahdot nousivat 1.2->1.7 mikä on tehtaan ilmoittama luku.Se oli joku paranneltu turbo "teho turbo" volvolta akuperäinen.Onko niihin saatavana muuttuvasiipisiä turboja,en ole aikaisemmin kuullukkaan.

• mulla on pentan ad31a (muistaakseni) siis turboton masina eli sinänsä ei ole kokemusta, mutta näin äkkiseltään tuo 1700 tuntia ja turbo finaalissa kuulostaa jotenkin oudolle. mun käsittääkseni turbo kestää kyllä paljon enemmän tunteja. eli jos sulla on veto hukassa niin enemminkin sinun kannattaisi tarkastuttaa näin ensialkuun missä mallissa suuttimet on. vai onko jo tsekattu? (avauspaineet/kärjet) ja toinen asia, itse näkee jo silmällä puuttuuko turbon siivistä palasia. nehän tekee tunnetusti todella nannaa kun lentäävät ahtoilman mukana sylinterin läpi. noh, apua tai ei mut tulipa sanottua =)

• vaihdoin

tuntuu paineet tippuvan kun toi mun kone on ajettu 1000 ja puoli kiloa puuttu paineita.Tietysti pitää polttoaineen saanti olla ensiksi kunnossa ja varmistettu ennenkun käy turboa vaihtamaan.Hyvä ja halpa on laittaa ahtopaine mittari.

• Jönssi
        vaihdoin kirjoitti:

tuntuu paineet tippuvan kun toi mun kone on ajettu 1000 ja puoli kiloa puuttu paineita.Tietysti pitää polttoaineen saanti olla ensiksi kunnossa ja varmistettu ennenkun käy turboa vaihtamaan.Hyvä ja halpa on laittaa ahtopaine mittari.

Mihin olette ad31:ssä laittaneet ahtopainemittarin? Onko imusarjassa joku tulppa (mikä kierre, mistä sovite mittarille?)?

• kad 42
        Jönssi kirjoitti:

Mihin olette ad31:ssä laittaneet ahtopainemittarin? Onko imusarjassa joku tulppa (mikä kierre, mistä sovite mittarille?)?

mittarin imusarjassa olevaan sokeaan nippaan, porasin siihen reijän ja tein kierteen johon ruuvasin pikaliittimen letkulle,sitten letkun päähän tarvike mittari.Helppo ja halpa homma.

• kuin

volvolta? eli onko vaihtoturboja tarjolla tarvikeosina?

• biltemasta

sieltähän löytyy mitä vaan :)

• siivekkeet

Minkähänlainen on muuttuvasiipinen turbo en ole kuullutkaan,ilmeisesti olen pudonnut kehityksen kelkasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      439
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe